Fórum - Téma


Demontáž předního nárazníku


Fórum SX4 I Demontáž předního nárazníku

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2013 SX4 I 1.6

2 fotek  |  105 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui).



2014-09-03 16:59:34

Ahoj, byl by někdo tak dobrý a popsal mi postup demontáže předního nárazníku SX4? Předem dík.

2014-09-03 18:29:47

hanz_grau:

Snad abych se tě nejdříve zeptal proč to chceš sundavat, abych ti to případně rozmluvil.

MilanT  
Milan
2014-09-03 19:13:58

hanz_grau: Je mi do toho houby, ale máš auto v záruce a tak pokud je NUTNÉ sundavat přední nárazník, nech to na servis. Osobně bych se do toho nehnal, na můj vkus je tam příchytek, šroubečků, zobáčků...a když něco uletí nebo praskne, tak si budeš drbat hlavu.

Doufám, že z toho nechceš dělat offroad - viz obrázek

P.S. Pokud ale budeš trvat na samodomo akci, tak si stáhni místní manuál (ten v ruštině) a tam na stránce č.240 najdeš postup i s obrázky (jak říká písař Horníček ). A já dodávám: "S barevnými obrázky !.

2014-09-03 20:31:51

milant: Hezká buginka. Možná to mělo být k nové řadě seriálu: Doktor z hor

2014-09-03 20:56:20

Nechal jsem si do vozu namontovat mlhovky/denní svícení. Právě kvůli záruce se to dělo v autorizovaném servisu se zápisem do knížky. Bohužel až doma jsem kouknul do motorového prostoru a nevěděl jsetli brečet nebo nadávat.

To hovado (pardon technik) co to dělal, tu práci zprasil takovým způsobem, že mám strach s autem dlouhodoběji jezdit v tomto stavu. Nechráněné drátky tahané po ostrých hranách karoserie, další vedený od alternátoru kolem horkých částí motoru, drát vedený volně do kabiny omotaný kolem páčky seřízení volantu a pokračující dále, z prostoru mezi přístrojovým štítem a volantem (je tam taková plachetka) na mě koukal kus jakési krabičky, což jak jsem později zjistil je původní automat rozsvěcení světel, který má své místo ve spodním krytu páček, všude smotky zbytečně dlouhých kabelů přichycených stahovačkou ke karoserii. Prostě hrůza!

Navíc chyběly 4 šrouby co drží horní část masky.

Servis mám daleko a kvůli návštěvě si musím brát dovolenou, navíc bych mu musel stát celou dobu za zády, abych si byl jistý, že tu práci znovu neodflákne.

Prostě je pro mě jednodušší si vyhradit sobotu, autí opatrně rozhodit, všechno natáhnout do chrániček jak se to má a být si jistý, že mi to za dalších 1000km nechytne pod prdelí.

2014-09-03 21:12:38

MilanT: Díky, sice rusky neumím ani zblo, ale podle těch obrázků to půjde. Japonci milují křapky, to už jsem zjistil z naší Mazdy :)

MilanT  
Milan
2014-09-03 21:13:16

hanz_grau: Možná zbytečná, možná řečnická a možná provokativní otázka: Kde jsi byl, když ti auto předávali po montáži světel?

Jsem objednán na montáž denních a mlhových světel a nenechám se jen odbýt kontrolou jak pěkně to svítí. Určitě si otevřu haubnu.

Myslím si, že ty největší zvěrstva (vedení kolem ostrých hran a teplých částí motoru) jdou odstranit bez demontáže nárazníku. Na můj vkus je v motorovém prostoru dost místa a navíc se dají demontovat pouze spodní plastové kryty pod motorem a dělat to zespodu. Dlouhé kabely bych přeštípnul, nasunul smršťovačku, kabely spájel a smrsknul smršťovačku. Ale neviděl jsem to a tak mě ber s rezervou.

Nebo si to celý kabelový vedení natáhni znovu. Ty plastové kryty kolem mlhovek (nebo mlhovky samotné) jdou určitě z nárazníku vycvaknout.

EDIT: Technickou ruštinu jsem taky už zapomněl. Ale pokud to stáhneš v .pdf, tak si můžeš vybrat do bloku a zkopírovat požadované pasáže a v Google Translator si to nechat přeložit.

Ještě ti sem hodím jeden obrázek - třeba pomůže.

2014-09-03 21:40:07

hanz_grau:

S těma drátama se to dá dát celkem snadno do pořádku, horší by bylo kdyby byly ulámané nějaké plastové nýty a příchytky, co drží celý komplet nárazníku, postraní lemy, případně kryty podběhů. Zkontroluj si, zda dobře drží spára mezi předním nárazníkem a levým a pravým blatníkem. Oba dva komponenty jsou spojeny plastovými držáky, které jsou vespodu a ty postranní konce nárazníku jsou do nich naraženy do takových plastových zoubků. Pokud pří demontáži ulétnou, potom tento spoj špatně drží.

P.S.

Ten důležitý držák je číslo 6 na Milanově obrázku.

2014-09-04 07:31:39

milant: To máš těžký, na autě se nedělaly jenom světla, ale i jiné drobnosti, které se servis snažil vyřešit k mojí úplné spokojenosti. Během montáže mě volali i na dílnu zkonzultovat zapojení jestli mi bude vyhovovat. Koho by napadlo, že při finalizaci to jeden konkrétní člověk zmastí.

Teď už je to jedno, díky za obrázky i rady. V sobotu na to vlítnu a uvidíme. Pokud nebude nutné nárazník sundávat,nechám ho na místě. Možná udělám nějaké foto před / po i když ty největší zvěrstva jsem už provizorně odstranil.

2014-09-04 07:47:28

Měl jsem kdysi podobný problém. Nakonec jsem zjistil, že lze vyndat černé plasty - kryty otvoru mlhovek a tudy se dá leckam dosahnout a vodiče protahnout.

viz:

http://www.suzukiclub.cz/...-tema/denni-sviceni-12351

rabbit

2014-09-04 08:22:50

hanz_grau:

Plasty mlhovek jdou z nárazníku vyndat i s těmi mlhovkami, problém je, že jdou podstatně snadněji nandat (nové), než vyndat (ty staré).

MilanT  
Milan
2014-09-04 08:24:01

hanz_grau: Moje rady jsou jenom takový teoretický plácání. Tvoje fotodokumentace bude určitě větším přínosem. Tak ať se zadaří a nejede kolem Hanzlík se svým: "Chybama se člověk učí".

(Video čas 1:50).

Slavnosti sněženek (1984) - ukázka

Informace o filmu na

Komedie, Československo, 1984, 83 min.

Režie: Jiří Menzel

Hrají: Rudolf II. Hrušínský, Jaromír Hanzlík, Josef Somr, Petr Čepek, Miloslav Štibich, Petr Brukner, Rudolf III. Hrušínský, Eugen Jegorov, Bořík Procházka, Jiří Schmitzer, Marie Spurná, Blanka Lormanová, Jiří Krejčík, František Vláčil, Ferdinand Havlík

2014-09-04 08:50:41

plukovník:

dělal jsem to dvakrát a potvrzuji - jde to ztuha, ale jde to (chce to plastové planžetky aby se neodřel lak). Mám r 2008 a černý plast s původní mlhovkou nijak nedrží. (nový palst byl za 250Kč - ale nepoškodil se a zůstal mi v rezervě).

R

2014-09-04 10:01:41

rabbit:

Přesně tak. Nejlepší je mít v ruce náhradní plast a když víš kde jsou a jak vypadají ty přídržné jazýčky, tak potom ty staré při demontáži ani nezkurvíš a nové ti zůstanou v rezervě. Takhle já to dělám skoro se vším a možná právě proto mám rezervních krámů plný barák.

Nedávno se mi posrala pračka, tak jsem pro jistotu koupil novou tu samou a pak jsem zjistil, že bylo jen vadné topení. Tak mám teď jednu náhradní. To se hodí, ne?

MilanT  
Milan
2014-09-04 10:14:47

plukovník:

To mi připomnělo mojí zmenšující se stodolu. Mám tam taky rezervní pračku, rezervní průmyslový vysavač, rezervní domácí vodárnu, rezervní el. troubu...

2014-09-04 10:53:28

Zdravím všechny

Přední "nárazník" (do opravdového to má dost daleko - příhodnější název je "čumák" ... jsem sundaval - předchozí majitel(ka) si asi jednou ustlal(a) v křoví, měl jsem prasklý ten černý plast uprostřed (maska chladiče + několik drobných škrábanců) a ta věc se dá vyměnit jen "zevnitř".

Sundat ten díl není tak hrozné jak to vypadá - shora jsou 4(?) šrouby, dole u podběhů ještě jeden (na obou stranách), kolem dokola spousta plastových "špuntů" - při postupné demontáži to člověka trochu navádí kde to ještě "drhne"

Nejhorší je odpojit okrasné rantly podběhů - nepřišel jsem na to, jak se to dělá správně a u jednoho jsem trochu vylomil drážku, ve které drží "hlavička držícího knoflíku" - spravil to hustší sanitární silikon - po ztuhnutí to trochu drží.

Kryt chladiče a kryty mlhovek jsou v čumáku naražené jen na plastových úchytech, u nich stačí chytit do kleští ten vyčnívající zobáček a postupně - kolem dokola je vytlačovat ven - rozhodně je lepší to dělat dokud je teplo a plasty nejsou křehké

Díl je to veliký, ale lehký, takže se snadno spustí na zem (připravenou karimatku), kablíky k mlhovkám byly dost dlouhé = odpojil jsem je až když už to bylo dole. Garáž mám naštěstí dost velikou, takže jsem ten čumák mohl bezpečně otáčet, odložit na stolek + vypodkládat = zajistit proti spadnutí ( musí se najít poloha, ve které se nedeformuje - měj jsem ho dole 2 - 3 týdny a přitom se začal trochu ohýbat ).

Při té příležitosti jsem si vedle mlhovek přidělal světýlka pro denní svícení a jiné houkačky - originální "bzučák" nebyl skoro slyšet...

Zapojil jsem si to sám, servisu jen symbolicky přenechal finále (záruka...) poslední 2 kablíky na (+) a na zapalování - čekal jsem, že to jejich elektrikář vyvede z pojistkové skříňky, kde jsou dokonce volné sloty pro pojistky, ale asi neměli ty správné konektory ... hlavně že to všechno funguje a drží pohromadě

2014-09-06 20:40:23

A je hotovo. Nechápu proč jste mě tak strašili? Šlo to úplně v pohodě. Podařilo se mi teda zničit jeden plastovej čudlík, ale vteřinovka ho spravila. Zítra přidám nějaké foto, dneska se už musím věnovat pivku, jsem po tom dni válení pod autem úplně suchej.

2014-09-07 09:20:05

hanz_grau:

Nechápeš? Tak já ti to vysvětlím.

Prostě jsme podcenili tvé schopnosti a dovednosti. Stejně jak ty jsi tyto vlastnosti předtím přecenil u technika v autorizovaném servisu !

A proto si teď můžeš říci: přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem. Uráá...

MilanT  
Milan
2014-09-07 15:14:25

hanz_grau: přesně jak píše plukovník. Jsi dobrej, že jsi se do toho pustil i přes naše odrazování. Víš, ono je to těžký někomu, koho neznáš, radit přes internet. Mě se to jednou vymstilo. Radil jsem přes internet, jak rozebrat kytarový zesilovač. Nebylo to nic složitého (teď už vím, že pro někoho ano) ale dotyčný byl manták a spadla mu matička na plošný spoj a on ten zesilovač zapnul a hádej, co ta kovová matička udělala a jak moc se asi ze zesilovače kouřilo. No a pak jsme si vyměnili několik nechutných zpráv, kdy po mě nepřímo žádal 30 tisíc korun za zničený zesilovač.

Takže tak.

2014-09-07 21:38:12

Slíbil jsem fotky, ale jak tak koukám moc materiálu s výpovědní hodnotou nezbylo. Většinou jsem na kartě našel foto auta před rozebráním co jsem si dělal, abych eventuelně věděl jak ho dát zase dohromady :)

Slib je slib takže několik obrázků najdete zde: http://hanz-grau.rajce.idnes.cz/SX4_DLRFOG90


Odpovědět