Fórum - Téma


Denní svícení versus přístrojová deska


Fórum Swift New II Denní svícení versus přístrojová deska

Informace o modelu: Suzuki Swift New II

Diskuze o vozidlu

2015 Swift New II GL/AC 1.2

5 fotek  |  15 diskuzí

Výkon motoru 69 kW (94 PS) při 6000 ot./min. Maximální rychlost 165 km/h. Hmotnost 1 035 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 242 ccm (76 cui), 4-válec, Řadový, K12B.



2015-05-26 10:50:59

Dobrý den/ahoj všem. Před 14-ti dny jsme se stali hrdými majiteli vozítka Suzuki Swift. Auto pro nás není velkou novinkou, známe ho ze svého okolí (různé roky výroby a výbavy). Už jsme stihli najet asi 700 km za ty dva uplynulé víkendy a spokojenost maximální. Jen jedna drobnost nás trápí a zatím jsme jí se ženou tak úplně nevyřešili.

Tato vozítka jsou od výroby vybavena denním svícením, to se zapíná automaticky a funguje v poloze "vypnutých světel". A tady je právě ten pomyslný kámen úrazu. V tu chvíli totiž nesvítí přístrojová deska a nepřišli jsme na to, jak toto vynutit, alespoň v nějakém tlumeném režimu. Za normálního provozu to nikterak nevadí, ale pokud člověk vjede do některého z pražských tunelů, které jsou ještě lautr pod radary a dohledem, nebylo by zcela od věci, vidět na ten rychloměr... :)

Díky za odpovědi, Martin.

Joan  
Jana
2015-05-26 11:00:07

faasteer: Ahoj, s nemlich stejným problémem, také v tunelu, jsem poprvé zápasila (než jsem se zeptala...) ve firemním Roomsteru, v něm přístrojovka taky standardně nesvítí. Až když jsem na radu přepnula světla do polohy "zapnuto", tak se rozvítila i přístrojovka. Ovšem pak se zase musí hlídat, aby člověk světla po opuštění auta nezapomněl zase ručně vypnout .

Zkus to!

2015-05-26 11:08:53

joan: Díky za rychlou odpověď, tímto postupem to člověk samozřejmě obejde, ale danou věc to příliš neřeší. V momentě, kdy se světla přepnou do této polohy, zhasne denní svícení a začne svítit vše ostatní včetně přístrojovky. Nehledě na to, jak sama uvádíš, pak člověk musí na světla myslet a vypínat je (ano, je tam sice "pípák", ale otravuje to). Trochu mi tu chybí režim "auto", který máme například ve služebních vozech. Ale začínáme se obávat, že to bude muset být bráno jako "vlastnost"...

kou
2015-05-26 11:10:16

Libi se mi veta - to se zapina automaticky a funguje v poloze "vypnutych svetel" ... co se tedy stane kdyz se setmi ? Co je vlastne automaticke ?

Ja denni sviceni nemam, mam zaslepene cidlo na palubce a ovladani v poloze auto, svetla potom sviti porad a palubka se zapina automaticky ( zrejme ma sve cidlo )

To tedy zase mistri v Suzuki neco vymysleli ... me stacil jednoduchy hack s tim zaslepenim, nemusim tedy na svetla vubec myslet

Joan  
Jana
2015-05-26 11:16:31

faasteer: Ono zhasne denní svícení, když světla zapnu ? To by mě věru nenapadlo, protože fintu s ručním zapnutím v tunelu mi poradil firemní řidič, který se stará o všechna služební auta. Že by toto nevěděl?!

Já mám na svém Swišťovi od nějakého předchůdce dobastlené denní svícení na automatiku, ale při vypnuté páčce svícení a přístrojovka svítí imrvére. Takže sorry, bude muset poradit někdo povolanější.

2015-05-26 11:27:31

kou: Tak ono se to textem špatně vysvětluje. Ale ve finále máš vlastně pravdu. Denní svícení se rozsvítí v poloze vypnutých světel "samo" a svítí neustále, dokud se přepínačem pro ovládání světel nezvolí jiný režim. Jak jsem psal už v minulé odpovědi, poloha "auto" mi tu taky chybí, na nejmenované značce našich služebních vozů umí ovládat i přepínání mezi denním a klasickým svícením, ale to už bychom asi chtěli moc. :)

joan: Tak ono to bude záležet i na modelu a výrobci daného vozu. A taky na tom, zda se v tom už někdo hrabal, nebo ne.

Řešíme to ještě s dealerem, u kterého jsme auto kupovali, tak uvidíme, zda něco vykoumají. Spíš mi šlo o to, zda se s tímto již někdo nesetkal/neřešil to. Ono ve finále snad ani o nic nejde, jenom je to lehce otravné a nenapadlo nás to testovat, známý to na loňském modelu nemá a s tímto jsme před koupí žádný tunel neprojeli.

kou
2015-05-26 11:39:28

Jasne, je to proste nedotazene. Pokud tam nemas polohu "auto", zrejme tam nemas ani cidlo ( takova bradavka pred spolujezdcem na palubce ). U me by to slo jeste jednoduse dodelat ( logikou pokud nesviti hlavni, budou svitit denni ).

Pokud se setmi ( treba i v tom tunelu ), musi ti svitit i zadni svetla, takze v tunelu stejne musis prepnout na normalni ( predpokladam ze zadni ti pri "vypnuto" nesviti ), stejne v mlze a pritmi, tam si clovek tezko vzpomene, ze ma prepnout, proto casto potkavame podvecer auta, co vzadu nesviti.

Jedine rozumne/bezpecne reseni je automatika

2015-05-26 12:00:20

kou: Na to tu přesně narážím, poloha "auto" tam prostě není a jak správně uvádíš, při vypnutých světlech (nechci to nazývat denní svícení) svítí pouze diody vepředu, vzadu je tma. Pravda, v dnešní době manuálně cvakat vypínačem beru jako celkem šílené, ale na druhou stranu, člověk musí být vidět a tak cvakáme...

Sám jsem zvědav, co mi dealer odepíše. Doposavad na vše reagovali rychle, k věci, na rovinu a v pohodě. Přinejhorším denní svícení zavrhneme a bude po problému. Ale to nechávám až jako poslední variantu.

kou
2015-05-26 12:06:57

faasteer: ja si taky stezoval, proc tam neni "ceska verze" sviceni a zapinaji se pouze po setmeni .... neumi to, v nekterych vecech jsou hodne pozadu ... treba ten display u audia .... neco za neco, uz sem se s tim smiril ... i s tou skutecnou spotrebou o 1,3l vyssi nez ukazuje PC a kterou chvalili ve vsech testech, to je dle meho nejvetsi podraz. Ale ja mam Sporta, u 1.2 to snad nebude tak hrozne

2015-05-26 12:47:17

Suzuki to nepochybně umí. Stačí kombinace denní svícení x čidlo osvitu. Pak by vše fungovalo automaticky, jako u jiných aut. Jenže Suzuki v rámci šetření zvolilo polometodu. Dám denní svícení, nedám čidlo. U Sporta je to naopak. Mám čidlo, nemám denní svícení. Čidlo je k ničemu, protože se musí svítit pořád. Ideální kombinace je Sport, dodělané denní svícení a poloha auto. "Startovací" fous denního svícení připojit na parkovačku. Za světla svítí denní svícení, za tmy/v tunelu se rozsvítí hlavní světla, zadek, palubka. Jednoduché, efektivní a plně funkční.

kou
2015-05-26 12:51:23

jandaxx: to jsem psal vyse, u nas s cidlem to jde jednoduse dodelat ...

2015-05-26 13:10:49

Jj. Já to jen shrnul. V neděli okolo sedmé večerní jsem potkal v Uhříněvsi šediváka SSS. Asi nikdo odsud co?

Joan  
Jana
2015-05-26 13:12:00

kou: Ach jo, včil mi to docvaklo: denní svícení jako samostatná jednotka (kterou má nepochybně autor vlákna) a denní svícení normálními světlomety (jako mám já a služební Roomster) není jedno a totéž. Už si to budu pamatovat

2015-06-24 19:01:37

Před vjezdem do tunelu bývá příkazová značka "rozsviť světla". Pokud ji budete respektovat, palubovka bude svítit.

Jirka

2015-06-24 19:31:40

Široký: Ano, děkuji za skutečně užitečnou radu. Nicméně, pominu-li fakt, že tato značka není osazena pokaždé a že jsem tu několikrát psal o poctivém "cvakání" přepínačem, očekával bych trochu smysluplnější reakci. Takže to pro jistotu napíšu ještě jednou, tento dotaz se týkal případné možnosti automatiky/jiného řešení, nikoliv otázky dodržování předpisů. Tato vlastnost nám totiž přišla poněkud nelogická.

Pro ostatní bych jen uvedl, že se mi od dealera dostalo negativní odpovědi s odkazem přímo na výrobce, kam jsem ale z časových důvodů zatím nenapsal. Navíc, během prvních cca 2 500km jsme si poměrně zvykli a tendence "řešit to" nás nějak opustila.


Odpovědět