Fórum - Téma


Děsně se mi potí auto zevnitř :-(


Fórum Swift IV Děsně se mi potí auto zevnitř :-(

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  478 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2  3  4

Hill  
Jaroslav
2014-12-06 22:36:01

joan: To baňaté kulaté je kryt ventilátoru větrání a topení, tlustá roura vede k rozvaděči topení, kde si klapkami přehazuješ, jestli má topit či větrat, a kam. Nad tím krytem turbíny je rozvaděč sání ventilátoru, klapkami volíš, jestli má nasávat zvenčí nebo zevnitř vozu. Tlačí to pochopitelně doleva, kde za střwdovou konzolí máš klapkovou komoru.

Mimo úchyty, které vidíš, je jeden schovaný vpravo nahoře za palubkou.

Každopádně proti pocení vnitřku auta je nejúčinnější vzduch nasávaný zvenčí a pootevřené okénko vzadu, to ale za sněžení vyžaduje použití plastových ofuků na okénkách, ostatně ty se osvědčily i na předních dveřích. Pětidveřák prostě nemá dostatečné odvětrání (třídveřák na to má u zadního sedadla po obou stranách větrací mřížky, které zajišťují výdech do podběhů, nevím proč to u pětidveřáků vynechali).

Hele: http://swift-manual.cba.pl/epc/swift4/187.htm (a krokuj si šipkou dál, je to tam rozhozené detailně). Asi by rozebrání a vyčištění jak ventilátoru, tak vzduchovodů neškodilo, jak jsou v nich nánosy, snižuje se účinnost dost výrazně.

Podobně platí i na radiátor topení (pozice 6 v http://swift-manual.cba.pl/epc/swift4/188.htm ) profouknutí žeber stlačeným vzduchem nebo promytí čisticím sprejem: když je přiucpaný prachem, drží se v něm vlhkost dost dlouho.

Joan  
Jana
2014-12-07 21:06:31

hill: Díky Jaroušku za odkazy, rozebrané na prvočinitele to vypadá dost zajímavě, asi si máknu, než na to všechno přijdu . Ale zkusím to, chci vědět, jak to tam uvnitř vypadá.

Včera jsem všechna okna zevnitř opucovala technickým lihem ve šplíchadle po Mr. Properovi na okenu a fakt jsem viděla celou cestu parádně! Překvapilo mě, že i na druhý den byl v autě cítit špiritus.

No, já mám na ovládání topení modře a červeně namalované, KAM má vzduch studený /teplý foukat.. Ono jde z toho poznat, jestli vzduch se nasává zevnitř nebo zvenčí ? Doufám, že v manuálu to najdu, mrknu do něj.

Pěkný večer.

Hill  
Jaroslav
2014-12-07 21:58:55

joan: Jedna páčka ovládá komoru směšovače topění/větrání, to je ta páčka s označením modrým a červeným klínem. Druhou páčkou přepínáš otáčky ventilátoru.

Třetí páčka otevírá a zavírá klapky sání u ventilátoru, jestli jako má nechat obíhat vzduch uvnitř kabiny nebo ho nasávat zvenčí, případně míchat oba, a čtvrtou volíš, kam to má foukat.

Když už to budeš rozebírat, opatrně při vyvěšování lanovodů mezi ovládacími páčkami a klapkami, ať se s nimi nemusíš potom seřitzovat, až to budeš skládat dohromady.

Joan  
Jana
2014-12-08 21:33:43

hill: Uff, tak už jsem KONEČNĚ z ovládacího panelu pochopila, jak je to s těmi druhy větrání. Co jsem si umyla vevnitř okna špiritusem, vidím ven úplně fantasticky. Ještě prosím poslední otázečku:

mám dojem, že mi někdo říkal, že zadní okno vevnitř mám otírat velmi opatrně, abych neponičila tenounké "čáry " vyhřívání. Tak jsem hadříkem od lihu opatrně přetřela mezery mezi vyhřívacímií linkami a nyní vidím ven dozadu přes "pruhované" okno . Takže líh velmi pomohl viditelnosti. Poškodím vyhřívání, když to celé přejedu měkkým hadříkem napuštěným technickým lihem??

Jinak když jsem se konečně dopracovala k čistému vidění, přece jen nechám rozebrání větracích prostorů na jaro, navíc na parkovišti před panelákem. Přiznám se, že se toho zatím bojím a kdybych něco podrbala, tak jsem bez větrání/topení. Ale dávám si to za úkol číslo jedna hned zjara

Hill  
Jaroslav
2014-12-08 22:41:49

joan: lihu se nemusíš bát, pokud nebyly ty pásky opravované vodivým lakem (ale na to bys přišla, ten lak nechává tlustší vrstvu). Normálně jde o napařovaný kov, takže mu líh neublíží. Ale chce to otírat po směru vodičů, ne napříč.

Joan  
Jana
2014-12-08 23:33:54

hill: Moc Ti děkuju! Ty vodiče jsou hmatem sotva postřehnutelné, takže opravované nebyly. Sice jsem zadní vyhřívání ještě nepoužila (stačila mi vždy boční zrcátka), ale jeden nikdy neví...

Ira
Víťa
2014-12-09 06:52:37

joan: okna lihem mýt nemusíš Řešil jsem problém, jak z vnitřní strany oken dostat ten odpornej, mastnej povlak, kterej nejde ničím umejt. Trochu jsem pohledal na netu a našel radu: do vlažný vody rozmíchat vanilkovej puding Myslel jsem, že si ten člověk dělá prču, nicméně jsem to zkusil. Půl pytlíku jsem nasypal do čtvrtiny vody v kyblíku a ono to funguje, asi to bude tím škrobem, co v tom je okna ze vnitř jsou čistý jako nikdy

Jinak, mě se taky Jimmy v tomhle počasí, příšerně potí ze vnitř. Potí se tím víc, čím víc se v autě mluví. Na to mám jednoduchej recept: moje žena, která ráda celou cestu vykládá, dostane zákaz mluvení

Joan  
Jana
2014-12-12 22:05:56

ira: No tak to mi ani nepovídej! Kamarád mi loni poradil taky něco podobného, bílý prášek, jen si zaboha teď nevzpomenu, co to bylo. Očistila jsem skla a bohužel něco napadalo dovnitř. Když jsem pak stáhla a zase vytáhla okénka, neumíš si představit, co to udělalo - okénka jsem měla dlouhou dobu jako "u doktora", slušně neprůhledná. Takže tohle už nikdy! Ale ten líh fakt pomohl.

P.S.: Já jsem v autě jako pěna a většinou jezdím sama. Ale - dejchám, a o tom to je

Ira
Víťa
2014-12-14 14:52:17

joan: tady se ten puding nerozsejpá po autě jen do kýble s vodou, okna se pak umyjou vyždímanou houbičkou a fakt to funguje Taky jsem tomu nevěřil, dokud jsem to nevyzkoušel

Joan  
Jana
2014-12-14 23:14:26

ira: no to je mi jasné, já to dělala nemlich stejně! Právě že ta bílá kašička... jo už vííím, plavená křída to byla!! Teď si už nevzpomenu, ale patrně jsem buď hloupě stáhla okénka ještě před utřením anebo mi kašička natekla dovnitř mezi těsněním a sklem. No a teď mám na palubce pro jistotu rozprostřený suchý froté ručník

Ira
Víťa
2014-12-15 09:17:43

joan: jedno mínus to má, musí se okamžitě utřít každá kapka, která ukápne vedle, dělá to fleky, ale zase nebudeš mít v autě ten lihovej čuch

Ale dalas mi červíka, já mít v autě lihovej čuch, tak v něm sedím a nikdo mě odtud nedostane

2014-12-15 09:57:22

Ira, Joan:

Ten puding i plavená křída (přesněji řečeno mastek) funguje, ale aplikuje se zasucha, nikoliv jako šlichta rozmíchaná v kýblu...

Ira
Víťa
2014-12-15 10:06:45

plukovník: hele, ale mě to fakt umylo okna jako šlichta rozmíchaná v kýblu, já vím, že víš spoustu věcí, proto si tě vážím, ale patent na všecko asi nemáš

Joan  
Jana
2014-12-15 10:17:23

plukovník: ano, mně kamarád poradil taky rozmíchat plavenou křídu (pozor, křída a mastek jsou chemicky dvě odlišné sloučeniny!) ve vodě na suspenzi. No v pátek pojedu do Olomouce do útulku, tak uvidím, jak přes skla uvidím

2014-12-15 10:30:14

ira:

Patent na všechno neexistuje, patenty se udělují na konkrétní jednotlivé věci.

Jinak věřím že ta šlichta ti to umyla, když jsi to potom vytřel řádně dosucha. Podobně to fungovalo kdysi dávno u fólie elektrické leštičky fotografií, nebo při leštění fotografií na skleněné tabuli.

Něco podobného, s podobnou filozofií je výborná "sekernická polévka" (To možná zná Joan). Jedná se o polévku která je tak výborná, protože v ní byla vyvařena sekera. Ovšem nejdříve se do ní musí dát celá slepice, koření, sůl, zelenina atd...

Jinak podle mého patentu, je nejlepší nejdříve sklo umýt saponátem, pak vyšudlat lihem a nakonec vyleštit novinami.

Ira
Víťa
2014-12-15 10:41:07

plukovník: jo, v tomhle máš pravdu, na to jsem zapoměl to napsat, že je to potřeba vytřít do sucha, za to se omlouvám .

Ale fakt je, že jsem to udělal koncem srpna a okna ze vnitř jsou i dneska bez mastnýho povlaku a to i bez použití saponátu a lihu, kterýho by mi na ty okna přišlo škoda

2014-12-15 10:52:30

ira:

Já také nemyslím špiritus, ale obyčejný denaturovaný líh na pálení. Když to potom rozleštíš těmi novinami, tak je sklo zevnitř jako nové. I když pravda, materiál novinového papíru již není na leštění, nebo třeba na výrobu papírových koulí, tak kvalitní jako v dobách Rudého práva.

Ira
Víťa
2014-12-15 10:57:12

plukovník: z tohohle důvodu se mi stejská po novinách s vlastnostma rudýho práva, ale mě plně postačila umělá jelenice

MilanT  
Milan

RoKa, 2014-12-05 11:28:11 napsal:

joan: Jano proti pocení oken v autě používám už delší dobu toto: http://foggystop.eu/cz/index.php a opravdu to funguje.

Seženeš to na internetu.

2015-01-01 18:08:26

roka: Tak jsem před 14 dny zakoupil dva a dal je k těm trojúhelníkovým okénkům. Je to těsně u těch malých výdechů na ta okénka a tak ten vzduch proudí přímo na ty sáčky. A máš pravdu - funguje to. Během těch nedávných mrazů jsem neměl zevnitř namrzlé čelní okno a ráno po vyjetí se nikdy nezapotilo jediné okno. Jediné co se zamlží je vnitřní zpětné zrcátko, ale to je nejblíž mému dechu a tak je to normální.

Joan  
Jana
2015-01-02 00:08:20

milant: Jj, tehdy jsem vůbec netušila, že o pár dní později budu řešit podstatně závažnější úděl s autem...

Jinak zatím už vím, že mám špatné (a hlavně vevnitř špinavé) těsnění levého zadního okna, tudy se možná dostává do auta vlhkost. Už jsem to ale nestihla vyčistit...


Odpovědět

1  2  3  4