Fórum - Téma


Děsně se mi potí auto zevnitř :-(


Fórum Swift IV Děsně se mi potí auto zevnitř :-(

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  477 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2  3  4

Hill  
Jaroslav
2015-01-02 08:09:51

joan: když sundáš tapecírung ze všech dveří, zjistíš, že uvnitř je mokro. Sice mají dole odtokové otvory, takže stálou hladinu tam nenajdeš, ale vlhko téměř trvale. Další vlhko se natahá na botách do podlážek nebo na ně, případně i na oděvu, další vlhkost se dovnitř dostává sáním ventilátoru topení - sice má slušné odlehčení, přesto za deště dovnitř také něco vody natáhne.

Tím tě nechci odrazovat od čištění těsnicí lišty dveří, i ta na tom má podíl, ale nečekej od toho, že tím problémy s vlhkostí vyřešíš.

V pětidveřáku prostě chybí odvětrání v opěrkách zadních sedadel, jaké mají třídveřáky, to odvádělo vzduch i s vlhkostí velmi slušně. Nakonec v létě k vysušení auta významně přispívají u třídveřáků výklopná zadní okénka, ta už taky nemáme. Nakonec i větrací okénka v předních dveřích jsou nějak pozapomenutá (vůbec - má je ještě nějaké auto po embéčkách?), proto se vyplatí prodávat silikagel v polštářku. Ten ale pomáhá jen proti následkům, účinnou prevencí bylo to odvětrání.

Prostě, dokud nemáš okna zevnitř ohřátá nad teplotu rosného bodu, musíš tu vlhkost odvětrat, ať se toho stihne vysrážet co nejméně. S okny na švihadlo si můžeš dovolit také zkusit je pootevřít, jestli nejsou přimrzlá. S elektrickým stahováním to radši ani nezkouším, protože se nedovím, jestli kontrolér správně zareagoval na přimrzlé sklo a motorek zase odpojil.

Inu pokrok...

Joan  
Jana
2015-01-02 11:59:46

hill: Díky Jardo, to si napíšu jako další bod, až se mi Swifťoušek vrátí uzdraven domů.

Ehm, vzpomínám si, než kdysi náš Žigulík měl na předních oknech takový trojúhelníček, ale to jsem byla ještě dítko sotva školou povinné. A elektrickým motorkem odlepit přimrzlá přední okénka je běh na dlouhou trať, zlaté kličky, že. A právě proto se zuby nehty bráním novému, tzv. modernímu autu ve stylu proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. Já nejsem líná zatočit kličkou, ale někdo by si možná při tom pohmoždil zápěstí, proto asi ten "pokrok", že

2015-01-02 13:04:15

joan:

Nekupuj silikagel v polštářku, ale objednej si asi tak 4 kg bezbarvého silikagelu, ušíj si na něj slušivé fusaky a rozmísti je ve vozidle na vhodných místech. Pozitivní výsledek se záhy dostaví.

Přesně 4 kg silikagelu má plukovník ve své trezorové skříni ve sklepě, kde uchovává různé cennosti, dokumenty a fetiše, které potřebují stabilní vlhkost a teplotu.

RoKa  
Roman
2015-01-02 13:35:16

milant: To jsem rád, že jsem mohl pomoc. Já mám jeden a mám ho volně pověšen na opěrce spolujezdce a v pohodě bez rosení skel

2015-02-04 21:56:05

Potvrdzujem rosenie predneho okna po odstaveni auta teraz v zime , rovnaky model ako Joan. No rano je to na dlhsie obcas otravne

Joan  
Jana
2015-02-04 22:11:22

freebiker: No vida! Tak už jsme nejmíň dva. Autíčko už mám po stolici (ehm, rovnací samozřejmě ) a v pondělí prý půjde už láknout, tak to abych si pomalu začala shánět ten pytel silikagelu

2015-02-04 23:23:53

I mně občas překvapí námraza zevnitř na čelním skle, ale zapnu elektrický předehřev, po 20 minutách se vrátím, dám klíček, zapnu větrák na dvojku na ofuk a za 5 minut už vevnitř nemrzne a skla aspoň vpředu jsou bez námrazy.

Venkovní námrazy se zbavuji tak, že vezmu 3/4 kýblu studené () vody a ne moc rychle, ani moc pomalu tím obliju skla a venkovní zrcátka. Nejvíc toho padne na čelní sklo.

Joan  
Jana
2015-02-04 23:43:10

autoveteran: Nesmí se přitom ovšem spěchat do práce, za tu dobu já tam dojdu pěšky. Jenomže někdy potřebuji opravdu něco z práce odvézt nebo pak rychle někam pokračovat, a vstávat kvůli tomu o půl hoďky dřív? To nééé . Ten kyblík vody ale vypadá schůdně, třeba budu mít tu možnost to jednou vyzkoušet.

2015-02-05 04:50:32

joan:

...ať tě to ani nenapadne

Hill  
Jaroslav
2015-02-05 05:33:56

joan: kup si normální odledňovač v pumpačce (až dojde, doplníš ho kapalinou do ostřikovače). A ještě to nech, až bude hůř. Jinak si radši přivstaň a škrábej. Dobře vymrzlé se škrábe nejsnadněji.

MilanT  
Milan
2015-02-05 07:20:53

joan: Až budeš mít jednou příležitost, tak to zkus. Ale na jiném autě než svém. Tedy pokud nechceš přijít o čelní sklo jako o to zadní před vanoci. Ale jak psal plukovník - ať tě to ani nenapadne

Velký teplotní rozdíl namrzlého skla a studené vody s tím sklem pěkně zacvičí. Ono už je problematické el. vyhřívání zadního okna. To sklo je pak křehké, protože jsou v něm mikrotrhlinky díky střídání pnutí a pak přijdou menší kroupy a to sklo se vysype jak malina.

Já se v mrazivém počasí bojím na čelní sklo pustit i teplý vzduch z topení.To sklo se zahřívá odspodu, nahoře je zmrzlé a pnutím to může prdnout. Ale každý podle svého vkusu.

Nehledě na to, že těch 10 litrů vody musí někudy odtéct a když nezmrzne hned u stěračů nebo někde v odtoku pod blatníkem, tak ti zmrzne pod nohama a rozbiješ si hlavu o čelní sklo. V lepším případě čelní sklo o hlavu.

Pak je taky možnost sklo olízat:

Neolizujte namrzlé zábradlí! - Obecná škola

Hlášení školního rozhlasu má neblahé účinky

2015-02-05 07:39:20

milant:

Na druhou stranu, Joan si ráda zabruslí.

Takže, takové netradiční zabruslení si na svém vlastním autě může být nezapomenutelný zážitek.😀

MilanT  
Milan
2015-02-05 07:57:22

plukovník: Vzhledem k tomu, že jí přimrznou boty k silnici díky vlastní rukou rozlité vodě a přimrzne jazyk ke stěrači, tak toho moc nenabruslí

Ale ne, Jano omlouvám se za ty srandičky na tvůj účet, ale bylo to silnější než já.

Joan  
Jana
2015-02-05 08:55:45

milant & plukovník: Děkuji pánové za Vaše včasné rady, jen mě překvapuje, že někomu ten nápad s vodou funguje. Ale taky chápu, že to může být časovaná bomba. Ještě jednou vřelý dík

P.S.. Klídek Milane, smála jsem se jako Ty. A budeš se smát ještě víc, když doplním, že já si teď drahnou dobu nezabruslím (modlím se, abych o srazu už byla schopná...): minulý čtvrtek jsem šla do práce schválně pěšky (cca 2 km), protože krásně nasněžilo a já se ráda brouzdám sněhem a vzala jsem to zkratkou dosud neprobádanou. I došla jsem k asi metr vysokému betonovému soklíku coby zpevnění boku podjezdu, kterým klusávám do práce často, jen z jiného směru. A protože moje cesta vpřed mohla pokračovat pouze seskokem dolů do sněhu, tak jsem to opatrně riskla .

No dopadla jsem, jak jsem dopadla a v pátek dopajdala do práce o berlích . Nic zlomeného ani přetrženého pánbůhzaplať nemám, už se to výrazně lepší, ale stejně jsem vůůůl

Takže slibuji tímto, že nebudu nic olizovat, nebudu bruslit, nebudu... však víte

Hezkej den!

2015-02-05 09:42:15

Ten teplotní rozdíl zimní studené vody a vymzlého skla není až tak tragický, aby to sklo prdlo. Samozřejmě to tam nejde chlejstnout, to by asi hned prdlo, ale lít v pruhu cca 10cm širokém a postupovat od středu ke kraji. Dělám to tak už roky u všech aut, dokonce jsem u jednoho měl i slušný ďolík, a nikdy nic neprdlo. Voda na zemi nezmrzne hned, ale je tam zmrzlá při návratu, tak člověk nesmi brzdit z 50 na flek, ale pomalu na místo dojíždět. Boty se taky někdy zadaří občerstvit pár kapkama, ale nikdy v nich potopa nebyla, stačilo dupnout a byly suché.

Sklínka o teplotě 25st.C vám taky v ruce prdne, když do ní nalijete studenou "zimní" vodu z vodovodu?

Pamatuju si jenom na skleničky "made in ussr", ty se rozstřelovaly v rukách už když se na ně křivě podívalo:

https://www.youtube.com/watch?v=dIEesGWKF_Q

MilanT  
Milan
2015-02-05 09:44:53

joan: Jano, někdo nepolévá, jiný ano. Ale jen do prvního prasklého skla.

No a k tvému: "Vzala jsem to zkratkou..." doplním opět video:

Sněženky a machři - Pojedeme zkratkou

pojedeme zkratkou, je to sice dál, zato...

MilanT  
Milan
2015-02-05 09:52:22

autoveteran: Nemůžeš srovnávat skleničku s čelním sklem o ploše 1 m2. Ta sklenička se daleko rychleji přizpůsobí nové teplotě v celém svém povrchu než velká skleněná tabule. Naliju klidně vařící vodu do slabostěnné vymrzlé skleničky, ale do silnostěnné bych to neriskoval. Než se to sklo skleničky prohřeje v celé své tloušťce, tak tím pnutím prdne.

Když prohřát (zchladit) sklo, tak jedině v celé ploše a postupně. Kdo nevěří, tak ať si v létě (ideální teplota 30°C) položí na čelní sklo mokrý kapesník. Kdo mi věří, že to rupne, tak ať to nedělá a těm nevěřícím to nedoporučuji dělat.

Možná že nejrychlejší odmrazení nebo umytí skla je dlažební kostkou.

2015-02-05 10:36:16

autoveteran:

Jak už jsem jednou napsal, my dva máme jedno společné.

Že si z věcí rádi děláme prdel...

RoKa  
Roman
2015-02-05 18:22:25

joan: Jano ještě mimo té vody je tu spousta "vynikajících" přístrojů na rozmrazování čelního skla. No nekup to: http://www.autio.cz/vyhrivani-oken/c-1901/

2015-02-05 19:40:55

roka:

Jana už to zná...


Odpovědět

1  2  3  4