Fórum - Téma


Diagnostické kódy


Fórum Swift III Diagnostické kódy

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2008-05-08 13:11:41

Zdravím, dnes jsem si vyblikal kódy,ale nikde jsem nenašel,co to je za závadu. 1x problikne mezera 3x problikne a pak 2x problikne mezera 3x problikne. Nevíte někdo, co to přesně signalizuje za závadu. Bohužel jsem to tady nikde nenašel. Díky.

2008-05-08 17:25:13

tady si taky hledal?

http://www.jablkon.cz/swift/

jinak asi pomůže Hill

Zkus to vyresetovat, možná něco zmizí- vypni zapalování, odpoj minus pol, sešlápni brzdu aspoň 5 sekund, připoj to a zkus nastartovat

Hill  
Jaroslav
2008-05-09 08:55:54

Kód 13 znamená nesmyslný signál z lambda-sondy (nekolísá kolem 0,45V - normálně nabývá toto napětí hodnot 0,25 až 0,8V, jen se nesmí dlouho držet pod nebo nad 0,45V, má přes tuto hodnotu přeskakovat) a 23 je přerušený termistor ve snímači teploty nasávaného vzduchu (v krytu vzduchového filtru, nejčastěji má vysoký přechodový odpor v konektoru nebo přerušený některý z přívodů - jestli si dobře pamatuji, termistor má při 25°C asi 2200 ohmů) nebo má šedý drát zkrat na plus (to píšou v manuálu - to jen, že by na šedém vodiči bylo napětí baterie, i když je odpor čidla v pořádku).

Obvykle přitom není schopná lambda-sonda regulovat emise správně, její výstupní napětí nepřeskakuje kolem asi 0,45V, takže si ECM uloží i tuto chybu.

Možná, že jsou tam uložené z dřívějška. Tak udělej reset a projeď to. A pak se uvidí. Pokud nemáš vadné čidlo teploty nebo užraný drát k němu, neměly by se obě chyby už objevit.

2008-11-01 17:44:04

Stále mi to hlásí chybu 13, dá se s tím něco vymyslet? Díky; btw. ještě jsem našel tohle http://www.jablkon.cz/swift/ takže předpokládám postupovat dle toho návodu?

Hill  
Jaroslav
2008-11-01 20:15:36

Podle návodu je to nejrozumnější cesta (to jsem se náhodou dostal k části manuálu k řídícím jednotkám pro Swifty, bohužel jsem neměl příležitost to získat celé, tak jsem aspoň přeložil to, co jsem měl).

Prohlédni si nejdřív vývod z lambdasondy, někdy se na něm podepíšou hlodavci, prý je láká nějaký nový druh Fridexu a hryznou si do všeho, co jim překáží v cestě.

A pak vyklop ECM, vezmi multimetr a proměř to podle pavouka, cos našel na Jablkoni.

2008-11-01 21:11:26

V rubrike swift som zalozil temu service manual kde sa da aj stiahnut co sa tyka diagnostiky je tam toho cela kopa .

2008-11-05 22:55:16

dnes mi tenhle clanek zachranil nervy... akorat 14 - vodni cidlo - sou na aute 3, samozrejme nerozliseny... budiz prekvapive to treti bylo vadny, ale 23 - "podtlak motoru", vymenilo sem komplet vse vcetne vstrikovaci jednotky, furt hlasila 23, pak sem to vratil jak to bylo a stejne mrcha litrova nechytla, svicky, rozdelovac, furt nic, tak sme se nas*ali, roztahli to na lane a najednou diag OK a motor de jak hodinky uz sem sahal po velkym kladivu

2010-01-23 13:58:15

2012-02-02 10:49:59

Zdar chlapi (i dámy), než jsem se rozhodl napsat tak jsem to tu prolezl ale nic nenašel.

Mám Kanadu Sviště 1.0 (geo metro)už několik let.

Od včerejška mám problém se startováním. Nechce chytnout. Když ho přemluvím tak je to v poho, drží otáčky a já v klidu škrábu okna. Ale jakmile se rozjedu má tendenci se dusit a rozsvítil se check engine (našel jsem tenhle topic ale odkaz co tu je na jablkon nefunguje). Pokud jedu na čtvrt plynu, je to v poho, ale jak chci přidat tak se začne dusit. Dočetl jsem se jak vyblikat chybu (provedu dnes) ale chybí mi ten seznam kódů.

Napadlo mě :

1 - svíčky

2 - kabely

3 - rozdělovač

4 - zamrzlej palivovej filtr (páč ten je tam snad ještě původní, v motorovém prostoru jsem ho nenašel, takže asi pod autem?)

5 - a pak sem se tu dočetl o nějakým čidle či co.

6 - ukostření jsem zkontroloval a baterku odpojil, check engine svítí pořád.

Asi se to tu opakuje, ale poctivě sem hledal ale řešení nenašel.

EDIT: manuály jsem si stáhnul z příslušné sekce, jdu je studovat. Každopádně pokud někoho něco napadne ohledně mého problému sem s tím. Nejsem manuálně úpe neschopnej ....teda doufám.

2012-02-03 09:26:20

Tak zjištění : Geo metro, nemá přepínač na diagnostiku

Koukám, že tady se člověk rad moc nedočká

2012-02-03 10:20:53

No jak vidím, že ten odkaz už nejede, možná by stálo za to, dát to do článků ty seznamy pokud to někdo má stáhnuté. Byly tam 3 články k vyblikání, které se určitě hodili.

2012-02-03 10:27:44

Zkontroluj, ještě hadičky podtlaků, jestli nejsou někde prasknuté, nebo vyvlečené.

2012-02-03 10:50:36

OK, díky za tip.

Doplním : další info. Včera jsem rozebral rozdělovač, smirkem přejel kontakty i palec a smontoval. Nic se nezlepšilo.

Kabely jsem v rychlosti proměřil, všechny stejný odpor, takže asi taky cajk.

Na svíčky sem se nedostal, bo sem nemohl najít klíč

Dál jsem vyndal vzduchový filtr a zkusil to bez něj, zlepšení žádné.

Dnes mi přijde palivový filtr. Když sem ho včera viděl tak si myslím že to bude on. To není filtr, ale hromada rzi.

2012-02-03 11:01:40

Vygooglil jsem chybové kódy : je to jak pro swifta, tak metro

http://www.robietherobot.com/metro/errorcodes.htm

2012-02-03 19:20:04

Tak výměna paliváku nepomohla. ale zjistil jsem jak vyblikat chybu. Mám 31, Pressure Sensor Circuit. Tušíte někdo co to je? Nízký tlak, ale čeho. Paliva? Čerpadlo v háji?

Hill  
Jaroslav
2012-02-04 10:51:22

Kód 31 znamená nesmyslně velké nebo nesmyslně malé napětí na výstupu čidla podtlaku sání (jestli moc nebo málo, to už si nepamatuju, ale to je jedno - podtlak za filtrem musí reagovat na sešlápnutí plynu; jestli po určité době pořád nereaguje, vyhodí to tuto chybu). Zkontroluj napřed, jestli je prodyšná, ale těsnící, hadička ode dna vzduchového filtru k čidlu, a taky, jestli kryt vzduchového filtru těsní na sacím hrdle a jestli filtr nemá někde netěsnost, jinak to čidlo měří hausnumera.

Hadička může být i ucpaná zamrzlou emulzí oleje a vody, co se tam časem nastřádá, jestli to dno boxu filtru a hrdlo šperrklapky ještě nikdo nevyčistil. Zrovna teď v zimě to vypadá jak pěkně hnusnej vanilkovej pudink a dokáže zablokovat i šperrklapku, že se otevře, ale už nevrátí, dokud to teplem motoru nepovolí...

No a pak zbývá varianta, že hadička i box filtru těsní, hadička není ucpaná, ale je v deli samotné čidlo podtlaku.

Sice jsem to tu už někde nechával, ale tady na té kresbě http://www.suzukiclub.cz/.../17889/full/1.0-swift.jpg najdeš čidlo podtlaku jako pozici 1.

Sice jsem tu už někdy tuto fotku nechával, ale nemůžu ji v diskusi najít, tak znovu:

2012-02-05 12:25:55

Díky Hille , ale vyřešeno.

Byl to vadný map sensor. To je přesně ta věc na tý fotce :) poznatek ... já mám Denso a pak je ještě suzuki , liší se v konektorech (jiné rozměry).

Jinak by mělo být napětí na drátech mezi 0,5 - 1v při zavřené klapce a 4-4,5V při otevřené.

už zas jezdím za 4,5l

2012-02-23 08:47:28

Manuály :

http://www.tradebit.com/f...ice-manual-1989-1990-1991


Odpovědět