Fórum - Téma


Diagnostika


Fórum Grand Vitara III Diagnostika

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III

Diskuze o vozidlu

2007 Grand Vitara III 2.0

57 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui).



2014-01-29 11:46:31

Zdravím,

jakou má zásuvku GV r.v 2007 pro připojení na diagnostiku ? OBD II ?

2014-01-29 12:00:21

alex1.1:

Tvé vozidlo má zásuvku pro připojení diagnostiky OBDII (EOBD), stejně jako všechna vozidla prodávaná v EU od roku 2001.

2014-01-29 13:54:07

Díky za odpověď.

Ještě se zeptám, můžete mi doporučit nějakou univerzální diagnostiku, kterou bych ovládal přes noťase ?

Našel jsem jednotku ELM327 OBDII, ale nevím jestli to nejsou vyhozený peníze.

2014-01-29 14:08:13

alex1.1:

ELM327 je pouze nejrozšířenější diagnostický adaptér pro připojení, S tímto procesorem můžeš mít buď klasický kabel, nebo bluetooth, ale k tomu potřebuješ ještě nějaký diagnostický program, který si nainstaluješ do toho notebooku. Programů je víc, některé jsou volně šířené jiné placené, jako např. nejvíce rozšířený ScanMaster (cena cca do 100 €).

Bohužel všechny tyto univerzální diagnostické programy včetně VAG-COM od VW fungují u Suzuki pouze omezeně. Speciální diagnostika Suzuki se moc jednoduše a levně sehnat nedá

2014-01-29 20:06:42

alex1.1: ELM 327 lze diagnostikovat pouze motory, u Vitary lze načíst a vymazat závadu, měřit data motoru za provozu. ABS a ostatní komponenty nejdou.

2014-01-29 20:45:35

Na to, aby ses kromě do jednotky motoru ECM dostal i do BCM, systému sdruženého palubního přístroje, ABS, airbagů a komfortních jednotek bys musel mít např. multiznačkovou diagnostiku Multi Diag Access 2 BT, ale její pořizovací suma je pětimístná

2014-01-31 08:39:13

no pěti místnou sumu za to bohužel vysolit nemůžu. Myslel jsem, že by stačil jen nějaký hardware na propojení a zbytek už by zvládnul slušný software...

Ještě se zeptám, nějaký slušně fungující výrobek z Číny by se nedal sehnat nebo mám tuhle myšlenku rovnou zahnat?

2014-01-31 11:18:09

alex1.1:

Běžný hardware na propojení je kabel s procesorem ELM 327, a software si buď stáhneš zadarmo z internetu, který skoro nic neumí, nebo si koupíš ten ScanMaster, který umí o něco víc, jenomže hodnoty co naměří ti kromě otáček a teploty nic neřeknou a nastavovat nic stejně nemůžeš. Potom není dlouho nic a teprve potom jsou slušné multiznačkové soupravy, které jak jsem koukal na ceny stojí cca od 30 do 98 000,- Kč (bez DPH) . Navíc, pokud chceš něco složitějšího opravovat, tak ti na to nestačí jenom diagnostika, ale potřebuješ ještě třeba automobilový osciloskop. Ale hlavně, je potřeba mít také příslušnou kvalifikaci a praxi. Tím ale nemyslím elektrikář.

Popravdě řečeno, vybavovat se diagnostikou pro vlastní potřebu nemá smysl. Elektronika ve vozidle má většinou "zadní vrátka" a diagnostikovat závady lze i bez přídavné diagnostiky a často ti na to stačí obyčejný multimetr. Je ale potřeba vědět jak (mít servisní manuál) a autíčko potom na sebe samo prozradí, co ho trápí. Jenomže kolik samozvaných mechaniků umí efektivně používat multimetr ?

Co se týče těch čínských výrobků, tak sehnat se to dá. Např. tester SDT pro značku Suzuki-Toyota čínské provenience se dá sehnat tuším za necelých 300 $ , ale horší už je to s jeho softwarovým vybavením. Raději bych tuto myšlenku rovnou zahnal.

Diagnostika u automobilů se stala hrozně populárním pojmem, jenomže v podstatě tomu nikdo nerozumí a to ani ten, kdo si myslí, že tomu rozumí, včetně mnoha těch kteří to dělají profesionálně, jenomže jsou ve skutečnosti jenom uživatelé, kteří té diagnostice rozumí podobně jako běžný člověk počítači.

Hill  
Jaroslav
2014-01-31 21:05:48

alex1.1: diagnostika je užitečný pomocník, když o tom, jak a co se v motoru a kolem něj děje, víš všechno (nebo aspoň téměř všechno). Dobrému a zkušenému motoráři může ušetřit až polovinu práce a času.

Jestli ale chceš spoléhat na to, že ti diagnostika prozradí, co máš zkontrolovat, opravit či vyměnit, budeš zklamán. Diagnostika jen oznámí, co vyhodnotila řidicí jednotka, ale musíš vědět, jestli si závadu pamatuje dlouhodobě, nebo ji zapamatuje, ale označí za sporadicky se vyskytující, případně ji po předvoleném počtu jízd bez výskytu závady z paměti zase vymaže úplně, a myslet na to, že závada identifikovaná řídicí jednotkou může mít více příčin...

Na "takové domácí žvýkání" se to skutečně nevyplatí pořizovat, protože levná je k ničemu a drahá se nikdy nezaplatí.

2014-01-31 22:26:16

hill:

Ještě bych dodal k tomu "domácímu žvýkání", za které považuji i to stále více oblíbené "zoufalé" resetování poruch odpojováním a připojováním baterie.

Dojde při něm vedle zhasnutí MIL, nebo vymazání aktuální poruchy navíc k vymazání něčeho, čemu se říká freeze frame data a data rámce, což ve výsledku může značně zkomplikovat nalezení skutečné příčiny poruchy. Jedná se o nekorektní reset, stejně jako vypnutí počítače vytažením síťové zásuvky.

2014-01-31 23:59:24

Hill: plukovník: taky s vámi souhlasím ,že diagnostika je padesát procent úspěchu a druhých padesát procent je chlap který to s ní umí.

2014-02-01 09:29:25

jon29:

Já bych to ještě trochu parafrázoval:

diagnostika je padesát procent úspěchu pro toho, kdo to s ní umí,

a druhých padesát procent je chlap (nebo i Žena, např. Joan ), který/á perfektně ovládá techniku vozidla !

2014-02-05 19:21:11

Co tedy lze přesně vyčíst přes ELM327 ze suzuki? Nestojí to moc, ale je to tedy k něčemu? Poznám z toho, jak dobrý/špatný benzín jsem natankoval?

http://www.ebay.com/itm/M...-Scanner-T7-/111203325259

Mě kupř. dlouho trvá (asi 2-3x tolik než loni), než se zvedne ručička teploty a auto začne topit (cca 7km po rovině), tak nevím, jestli termostat není už jenom přivřený, nebo je v tom i něco jiného.

2014-02-05 21:21:11

autovetera... záleží taky co za diagnostický program ke scannru použiješ. S ELM327 se dá připojit pouze k motoru, dají se načíst a vymazat chybové kódy a měřit data na čidlech za chodu motoru, teploty, tlaky, množství, na Grandce odzkoušeno.

2014-02-05 22:18:34

autoveteran:

7,75 $ za interface čínské výroby jsou vyhozené peníze (i když malé), není to k ničemu. Solidní ELM327 OBDII BT - verze 1.4 stojí tak 40 - 50 $.

Ke zjištění, jestli natankovaný benzín vyhovuje normě, nebo ne, bys potřeboval mobilní laboratoř, to nezjistíš žádnou diagnostikou motoru (benzín ale na rozdíl od nafty většinou vyhovuje normě, i když hodně lidí je přesvědčeno o opaku)

7 km po rovině, při venkovní teplotě kolem nuly je normální ujetá vzdálenost pro náběh na provozní teplotu.

2014-02-06 01:24:49

Proč myslíš, že je to k ničemu? Vždyť to má stejný a stejně naprogramovaný procesor (dokonce verze 1.5), jako ty drahé verze s nějakou "značkou". Takže to co to vyčte, by taky mělo být stejné.

Nebo myslíš že je to fórová konstrukce a brzo se rozpadne?

2014-02-06 05:05:18

autoveteran:

No, každopádně to můžeš vyzkoušet.

První úskalí, které může nastat je to, že to nepůjde spárovat a následně mohou být potíže s "nalezením" vlastní měřené řídící jednotky, no a nakonec až budeš chtít podle programu něco měřit, tak ti to napíše, že toto měření není podporováno.

Ale každopádně ti nic nebrání, abys to vyzkoušel. Já jsem takovýchto instrumentů už vyházel nepočítaně.

2014-02-06 18:11:23

autovetera... http://www.motordiag.cz/produkt/elm14-scanmaster toto zařízení chodí, máš záruku

2015-12-02 02:52:15

Zdravim,

asi je to marny dotaz, ale resim takovou zapeklitost: koupil jsem si starsi GV (06, 2.0) a instaluju do ni maly ARMovy pocitac. Mym cilem je zaznamenavat (a pozdeji vyhodnocovat) co nejvic dat z auta co vymackam. Externi GPS a klasicky OBD je dobry zaklad, ale predpokladam ze s originalni diagnostikou se toho da vytahnout *mnohem* vic.

Nevali se nahodou nekomu specifikace tech protokolu, pripadne originalni diagnostika kterou bych si mohl pujcit a poradne prozkoumat?

Update: diky za slouceni, tohle vlakno jsem nejak prehledl.


Odpovědět