Fórum - Téma


Diagnostika doma


Fórum Swift New I Diagnostika doma

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2015-07-03 13:56:41

Hledám informace k diagnostice Suzuki Swift sport. Levný OBD2 s BT nenašel protocol. (Torque Pro na Androidovi.) Podle dokumentace by si měl rozumět s ISO 9141, nebo dle zapojení soudě by mohl komunikovat s CANBUSEM na vývodech 6 a 14 dle ISO 15765. Bylo však úplné ticho. Asi by měll zřejmě obsahovat novější processor ELM327L. Pátrání po možnostech mne zavedlo k http://www.rhinopower.org/. Zde je však již několik let tajuplné ticho.

Budu vděčný za každou zkušenost s touto problematikou.

Míša

2015-07-03 15:12:10

misa:

Diagnostika této "kategorie" je úplně k ničemu a to i v případě, že se navázat komunikaci s ř.j. vozidla podaří.

A to je asi tak jediné, co ti k tomu mohu sdělit.

2015-07-03 17:48:20

Dík za odpověď. Na fordu transit se mi díky ELM327 objevení závady podařilo I jsem odstranit závadu.

Mám zde problem, který bych mohl obdobně detekovat na Suzuki. Proto hledám toto řešení. Celkem pravidelně, jedu-li delší dobu trvale vyšším výkonem (dálnice) po zpomalení (např. povinná 80 v zúžení) mi vyskočí signalizace poruchy. Vždy identifikace nedostatečné funkce katalizátoru. Autoservis tvrdí, že je to vinnou benzínu, nebo že je nutné přehrát SW počítače což by mohlo být pravděpodobnější. Výměna lamda sody neúčinná. A vozit ssebou osciloskop a průběžně sledovat signal obou sond se mi nejeví praktické. Navíc je mi známo, že se na motorech M16A obdobná závada projevuje. Domnívám se, že je příčinou vychladnutí první části katalizátoru (což SW neregistruje a obdobně jako u studeného motoru nevyloučí jako závadu).

Míša

2015-07-03 17:49:59

misa: A už je to tu zase za všechno může benzin... K čemu ty autoservisy jsou? K h...

2015-07-03 18:03:44

jaski: samozřejmě to benzínem není. Klidně i čidlo teploty oleje.

2015-07-04 01:15:23

Asi první dobrá zpráva. Skutečně lze rozchodit diagnostiku OBD2 na BT s androidem na SSS (jak jsem zde na foru objevil nádhernou zkratku). Získáte všechna data předepsaná pro technickou kontrolu. Zatím se to daří jen na protokolu ISO 9141. Problém je v tom, že adaptér jej sám nenajde a je ho nutné v profilu vozidla předdefinovat. Torque Pro (za cenu 82 Kč) s ELM327 přenos po BT za cenu 215 Kč, je určen samozřejmě hlavně pro neprofesionální použití. Mít ale přístup k některým údajům z počítače může být zajímavé. Jen pro zajímavost. Kdo má povědomí co papá motor při volnoběhu - oč se zvýší spotřeba zapnutím klimatizace, nebo při dobíjení hluboce vybitého akumulátoru nebo zapnutí větších spotřebičů. Pro základní orientaci proč se co děje, včetně výpisu chyb, to je paráda. Kdo se chce orientovat v tom co se dá zjistit, nebo spočítat a zobrazit doporučuji prohlédnout http://www.svetandroida.c...tomobilu-androidem-201404. Nemáte-li zrovna androida jsou řešení i pro jiné operační systémy. Ne již tak snadné.

Jsem rád, že Vám mohu s čistým svědomím, že funguje i na Suzuki tuto zajímavost doporučit.

Míša

2015-07-04 06:32:27

misa:

Tak můžete s Autoveteránem vytvořit tým, protože ve dvou se to lépe táhne...(a závadě P0420 už zvoní hrana)

2015-07-04 12:23:08

plukovník: Prohlížel jsem fórum a musím konstatovat, že máte skutečně přehled a znalosti. Jde skutečně o závadu P0420 - podobný průběh obou lamda sond je průzračný. Prosím o úvahu, proč se zápis závady projeví jen (určitě) po velkém prohřátí motoru, několika hodinovou dálniční jízdou a poté zpomalením. Při všech jiných režimech práce motoru je vše OK. To mám na mysli ježdění kolem komína a nebo např. cestu do Birminghamu. Tam bylo vše OK, i když v Německu jsem se svezl i maximálkou co SSS umí. Závada se ale zapsala hned jak jsem další den jel na letiště do Prahy a coural se v rekonstruované dálnici 80. Servis závadu promptně zhasnul (gratis) ale brzy se objevila znovu - charakter podmínek pro vznik vždy stejný. Můj úhlavní spolujezdec - manželka, dálnice nenávidí. Tak pokud jezdíme kamkoliv trasujeme raději mimo dálnice. Při těchto cestách (upozorňuji rád využívám celý výkon motoru i rozsahu otáček) se nikdy závada neprojeví. Pokud řídí manželka, ještě se to nestalo a pomalu nejezdí taky.

Míša

2015-07-04 12:53:57

misa: Tak s touto kalkulačkou rozhodně závadu P0420 nevyřešíte

2015-07-04 13:32:58

misa:

Domnívám se, že skutečná příčina závady P0420 (účinnost katalyzátoru pod dolní hranicí) je celkem prozaická.

Totiž, že jeho účinnost je opravdu už o něco nižší.

Obě lambda sondy to ale nedokáží dostatečně přesně určit. Proto takovéto vozidlo obvykle testem emisí projde.

Ale tyto potíže nikdy nejsou u zánovního vozidla. Obvykle až tak po najetých 80 000+ km.

To, že se MIL rozsvítí jen někdy, přestože je to po ubrání výkonu motoru, bych nepřisuzoval chladnutí katalyzátoru, ale naopak jeho přehřátí.

Svodový katalyzátor v přední části motoru je poměrně malý, chladí se náporem a pokud se vložka přehřeje na 800°C, klesne jeho, již třeba snížená účinnost a sondy to vyhodnotí jako P0420.

Teplota aktivních vnitřních částí katalyzátoru je vlivem katalytické reakce vyšší, než teplota spalin na vstupu a v momentě, kdy je na provozní teplotě (cca do 500°C) je potřeba ho chladit a nic to nemění na faktu, že naopak na tuto provozní teplotu je naopak potřeba ho co nejrychleji na začátku jízdy ohřát.

2015-07-07 09:50:34

plukovník: Díky. Vaši odpověď jsem četl hned po napsání. Trochu jsem přemýšlel, také měřil. Až dnes sedám k počítadlu a jak říkáme my Češi "máte recht". Teplota katalyzátoru skutečně po stažení plynu ještě stoupá. (Jako když zavřete roztopený uhelný kotel).

Mne už problém pronásleduje od cca 56 tis. km. Dnes mám 100. Stav setrvalý. Díky adaptéru již vím, kdo mi loupe perníček na chaloupce, když se rozsvítí MIL.

Zbývá poslední otázka - jak je řešen stav měření a ignorování studeného katalyzátoru. Předpokládám že SW vylučuje indikaci závady při nízké teplotě motoru (čidlo teploty vody nebo oleje).

Nyní se připravuji na budoucí koupi nového katalyzátoru.

2015-07-07 10:32:37

misa:

Každopádně těch několik málo jedinců, kteří se rozhodli řešit problém s opětovně se rozsvěcející MIL, výměnou katalyzátoru, tuto záležitost vyřešilo.

Brutální je ale cena katalyzátoru do svodů, který, pokud vím, je k sehnání pouze originál.

Řešením je ovšem koupě pouze příslušné vložky, která je asi tak desetkrát levnější.

Musí se ovšem najít někdo, kdo dokáže tuto část zavařit mezi potrubí.

P.S.

Jinak, samozřejmě správné požadované hodnoty čehokoliv, nejenom katalyzároru, jsou vyhodnocovány až po splnění dalších kritérií, nejenom náběhu teploty motoru na provozní hodnotu.

Někdy např. až po opětovné nevyhovující hodnotě po několika zahřívacích, případně jízdních cyklech.

2015-07-14 23:17:35

plukovník: Naštěstí svařuji rád a mám i čím. Jen mne děsí, (až to na mne jednoho dne přijde) shánění vlastního katalyzátoru. To budu na foru pobrekávat, kde se to dá sehnat.

Nyní k hlavní větvi tématu. Zkoušel jsem nalézt PIDy různých snímačů. SSS jich má celkem 40 kousků. pro OBD se jich hlásí asi polovina. Kdyby někdo chtěl měřit teplotu oleje má PID 0105, nastavil jsem rozsah teplota 0 - 200. Nenašel někdo ještě další? Budu hlásit každého nalezence.


Odpovědět