Fórum - Téma


Diagnostika ODBII Android TORQUE PRO


Fórum Návody Diagnostika ODBII Android TORQUE PRO


Diskuze o vozidlu

2000 Swift IV GLX

10 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2013-11-28 11:53:32

Zdravím... chcem sa opýtať ci niekto nema skusenosti s diagnostikou u swifta 1,3GLX r.v.2000. Mam OBD II konektor, mam bluetooth diag. , na na mobile nainstalovany program TORQUE PRO. Vsetko mi program spoji a prepoji ale pise ze nenaslo ECU. Napr. som to skusal v Citroene C5 a tam to slo v pohode. treba nejak nastavit auto aby mi spojilo s ECU? Dakujem za odpovede.

2013-11-28 19:47:04

saltik:

Vzhledem k tomu, že cena tohoto programu je 88,- Kč, tak od něj neočekávej žádné zázraky. Software Suzuki SDT stojí několik desítek tisíc. Prostě univerzální Free OBD II programy co fungují na jiných značkách často u Suzuki nefungují a ty co fungují jsou stejně v podstatě k ničemu.

Třeba ti k tomu něco řekne mladý pán kato 5702.

2013-11-28 19:51:40

plukovník: AHa... dakujem za odpoved... nieco podobne som si myslel ze to nenajde kvoli tomu ze je to suzuki

:D cize musim mat original na suzuki nieco... som myslel ze je to univerzalne... Este raz velmi pekne dakujem

2013-11-28 19:55:06

saltik:

Já jsem měl u Suzuki problémy i s unverzálním scanerem co u ostatních značek fungoval bezvadně a u Suzuki jenom když se mu chtělo

Problém je v tom, že originál na Suzuki nic neseženeš, pouze na VW a to co je deklarováno na japonské značky (např. Mitsubishi atd.) tak na Suzuki může stejně dělat problémy. Suzuki Servisy jsou vybaveny originálním scanerem SUZUKI SDT a ten se nedá koupit zřejmě nikde ani za ty prachy.

2013-11-28 20:00:16

plukovník: ja mam na taketo auta asi stastie... no mojom suzukaci mi napr. nepasovali homokineticke klby vnutrone... nemam ABS ale homokinetaky museli byt 22 zubkove co idu len ked je ABS ... no proste parada

2013-11-28 20:09:54

saltik:

Ono těch diagnostických programů volně šířených je v současnosti mraky, ale v podstatě jsou k ničemu. Jediné hodnoty co jsou pro laika srozumitelné jsou otáčky a teplota motoru. Všechny ostatní hodnoty co ti tam vyskakují jsou ti totálně k ničemu. No a na ty otáčky máš většinou otáčkoměr a teplota motoru u přetlakového systému ti také nic neřekne, protože se za provozu pohybuje poměrně ve velkém rozsahu a neznamená to žádnou závadu.

2014-02-22 17:58:21

Jsem tu nový, tak Vás všechny nejprve zdravím.

Hledal jsem jakou diagnostiku použít na Suzuki Wagon r.v. 1999 a tak si dovolím oživit toto vlákno.

Torque Pro je dobrý program a vůbec bych si ho nedovolil hodnotit podle ceny. Je však určen pro OBD2 diagnostiku a v tom je problém. Já mám na autě také klasický 16 pin OBD konektor, ale s OBD2 nespolupracuje. Trochu jsem pohledal a zjistil, že to má OBD1 s protokolem Suzuki SDL. Pozná se to podle osazeného pinu č.9 a neosazeného pinu č.7, který využívá OBD2.

Pro OBD1 Suzuki jsem našel zajímavý projekt na http://www.rhinopower.org/index.html . Samozřejmě jsem to hned vyzkoušel a funguje to bezvadně. Interface jsem zbastlil z šuplíkových zásob.

Tak pokud někdo potřebuje sám diagnostikovat tyhle starý káry, tak vyzkoušejte.

2014-02-23 22:59:24

wagonek:

Ahoj Wagonku, pokládám Tě za génia. Už přes rok řeším stejný problém. Neuměl bys elektrotechnickému laikovi nastínit, jak zbastlit ten interface? Mám OBDII bluetooth - to mi asi bude k ničemu, což?

Díky moc.

2014-02-23 23:21:25

Není to nic složitého. Já jsem použil pro interface schema z obrázku:

Edit: upravil jsem obrázek, aby to odpovídalo tomu, jak to mám přesně zapojené. Vzhledem k tomu, že NB již dnes nemají klasický com port použil jsem "FT232RL FTDI USB to TTL Serial Adapter Module for Arduino". Ani si nejsem jistý zda by to s klasickým UARTem fungovalo, protože to používá nestandardní rychlosti.

2015-03-23 13:58:17

wagonek: ahoj zaujimave ,tak som troska studoval podla toho co pises a osadenia pin mam klasicky OBD2 na swift 2001, to znamena ze sa pripojim s kablom trebars USB VAG KKL OBD II koncernu VW?


Odpovědět