Fórum - Téma


Dojezd a spotřeba


Fórum SX4 II Dojezd a spotřeba

Informace o modelu: Suzuki SX4 II


1  2  3

2015-12-23 19:15:38

Ukazovatel dojazdu ukazuje len pokial nezasvieti kontrolka "prazdnej" nadrze. Ale nikde v navoed nepisu kolko litrov benzinu je vtedy este v nadrzi. Nema to niekto odskusane? Zatial som raz sledoval a kontrolka zasvietila pri dojazde 35km, co sa mi zda byt dost malo...

2015-12-23 19:24:28

marki: je to obdobné. ukazuje mi to rovnako. Niekedy od 70 km. Je to malo. Celkový dojazd po natankovani vychádza na cca 600 km. Ale hodné jazdím po meste. Ale je to lepšie, ako manželkine Honda, ktorá ukazuje 0 km dojazd a pritom dôkaze ešte dať stovku. Tie japonské autá majú tie dojazde dosť divne.

2015-12-24 01:46:29

Na manželkinej SX4 pred FL to začína svietiť ak je v nádrži cca 9-10 litrov benzínu, co v pohode stačí na dalších 120 až 150 km jazdy.

Na mojom S-Crosse to zasvieti ak dojazd klesne pod 35-40 km. Po prejdení dalších 20-30 km, potom nemám problém dotankovať do plna 45-46 litrov benzínu...pričom nádrž by mala mat deklarovaný objem 47 L.

Odvtedy si na to dávam pozor, hlavne pri diaľničných presunoch v zahraničí, kde ďalšia pumpa na diaľnici býva +- 50 km.

2015-12-25 11:03:16

Dojezd mi přestává ukazovat mezi 70-80km, proto jsem se rozhodl vyzkoušet skutečnost. Vozil jsem sebou kanystr s benzínem s tím, že budu jezdit tak dlouho, než mi benzín opravdu dojde. Avšak po najetí 170 km jsem byl nucen natankovat i když jsem stále ještě nebyl na nule.Ale dá se tedy říci, že ukazatel dojezdu v km je opravdu pouze orientační a dost podhodnocený. Bude však záležet na každém jednotlivci.

2015-12-25 11:29:07

janeza:

Když budeš pozorně číst všechny oběžníky, tak se dozvíš, že vyjíždět nádrž do sucha, z jakýchkoliv důvodů, rozhodně není ten nejšťastnější nápad

MilanT  
Milan
2015-12-25 13:05:08

Chlapi, vykašlete se na hodnotu dojezdu. Ta souvisí se stylem jízdy, kterým jezdíte. Před rozsvícením hladového oka vám může ukázat při eko jízdě třeba 150 km a při cihle na plynu třeba 40 km. A přitom máte v nádrži cca 8 litrů. Modří již vědí a netřeba víc napovídat.

A pokud se nebudete řídit doporučením plukovníka, tak nasajete rozkarbovaný bordel z nádrže, vzduch v zatáčce, nebude se vám chladit palivové čerpadlo...ale znám místní názorovou rozdílnost a tak si dělejte co chcete. Je to jen doporučení v dobrém.

MilanT, 2015-12-25 13:05:08 napsal:

Chlapi, vykašlete se na hodnotu dojezdu. Ta souvisí se stylem jízdy, kterým jezdíte. Před rozsvícením hladového oka vám může ukázat při eko jízdě třeba 150 km a při cihle na plynu třeba 40 km. A přitom máte v nádrži cca 8 litrů. Modří již vědí a netřeba víc napovídat.

A pokud se nebudete řídit doporučením plukovníka, tak nasajete rozkarbovaný bordel z nádrže, vzduch v zatáčce, nebude se vám chladit palivové čerpadlo...ale znám místní názorovou rozdílnost a tak si dělejte co chcete. Je to jen doporučení v dobrém.

2015-12-25 14:04:12

milant:

2015-12-26 17:03:48

milant: To mi je jasne ze dojazd bude ukazovat vzdy iny. Islo mi o to, ze kolko litrov benzinu vtedy v nadrzi este ostava, kedze to v navode nikde nepisu. Tu niekto pisal ze 8 litrov, takze nejakych 50km by to malo urobit bez problemov.

MilanT  
Milan
2015-12-26 17:18:45

marki:

Nevím jak u S-Crossu, ale u SX4 mám vysledováno, že mi tam zbývá asi těch 8 litrů.

2015-12-30 14:59:22

Kedze cez sviatky sa najazdilo trocha viac ako byva zvykom, tak som tankoval 3x do plna za poslednych 10 dni.

Mal som stastie, ze som bol v meste ked zasvietila kontrolka "prazdnej nadrze", tak som isiel ihned dotankovat do plnej a pistol sa vypla stale pri cca 42-43 L. (S-Cross ma deklarovany objem nadrze 47 L) ... Dalej som este bol schopny dat tak maximalne 0.5-0.6L.

Cize podla mna tych 8 L to je asi pre klasicku SX4 (vid moj prispevok skor), ale pri S-Cross (mozno aj pri New Vitara) je to menej.

MilanT  
Milan
2015-12-30 15:07:06

marekm_svk: Tak tomu bych rozuměl tak, že díky menší nádrži S-Cross (oproti SX4) chtěli zachovat stejný nebo větší dojezd a tak bylo zmenšeno množství paliva v tzv. rezervě.

Takže ty dotankuješ po rozsvícení kontrolky 43 litrů (rezerva 4 litry) a já dnes dotankoval do SX4 40 litrů (rezerva 10litrů).

Hill  
Jaroslav
2015-12-30 18:22:30

marekm_svk: to rozsvícení kontrolky není vázané na přesný objem rezervy, liší se i o 3 litry kus od kusu. Když sepne v zatáčce, může být rozdíl ještě větší, protože palivo šplouchne a plovák klesne. Protože obvod má nějakou hysterezi, kontrolka už nezhasne, i když hladina v opačné zatáčce plovák pro změnu zvedne. Příště to třeba bude jinak.

2015-12-30 19:18:23

hill:

No nevím, nevím, ale mám pocit že u dnešních aut zasahuje do toho měření určitá "umělá inteligence".

Nezaregistroval jsem totiž, že by po prvním rozsvícení, a to i v prudké zatáčce, kontrolka ještě někdy zhasla, a to třeba i po zastavení a v klidu.

Jelikož měřáky už nejsou zapojeny do můstku, ale přímo do řídící jednotky sdruženého přístroje, předpokládám, že okamžité množství paliva v nádrži vyhodnocuje na základě signálu z plováku nějaký algoritmus.

Ale je to jenom moje teorie.

Hill  
Jaroslav
2015-12-31 09:16:00

plukovník: však o tom píšu, že to má hysterezi - hladové oko se rozsvítí například při 7 litrech v nádrži, ale, když už svítí, musela by hladina nejméně čtvrt minuty nepřetržitě odpovídat rezervě zhruba 10 litrů, aby zase zhaslo. Někdy se to povede dvoukolkám v táhlé neklopené zatáčce, čtyřkolky mají dělenou nádrž, těm těm ani za takových podmínek kontrolka nezhasne. Ten požadavek řídicí jednotky na déle trvající měření výšky hladiny a zprůměrování údajů za tu dobu (vlastně jde o integraci) je obdobou tlumení měřidla u klasických systémů, aby ručka nelítala se šploucháním paliva, ale ukazovala průměrnou hladinu.

Jednotka musí po zapnutí klíčku vyhodnotit tak velký plusový skok hladiny paliva, který odpovídá tankování, po kterém ta hladina v nádrži zůstává, a kontrolku nerozsvítí.

Nezkoumal jsem, jak to vyřešili, ale předpokládám, že softwarově, aby nemuseli dávat do řídicí jednotky zvlášť A/D převodník pro měření a propočet dojezdu a zvlášť komparátor s hysterezí na hladinu rezervy, když to jde získat obojí z digitální informace za převodníkem.

MilanT  
Milan
2015-12-31 13:58:17

hill:

Skoro bych se vsadil, že S-Cross jak FWD tak i AWD mají identický podvozek včetně tunelu pro kardan a tudíž i stejně profilované nádrže.

2015-12-31 14:41:22

milant:

To se vsaď a vyhraješ, protože současné čtyřkolky, stejně jako dvoukolky žádnou dělenou nádrž nemají, jako tomu bylo u těch starých "psedočtyřkolových" břichoplazek.

Dnešním crossoverům k jednotné nádrži stačí jejich zvýšený podvozek.

Hill  
Jaroslav
2015-12-31 18:11:19

milant: v tom případě se bude kontrolka chovat stejně u 2WD jako u 4 WD, rozdíl bude jen v nejnižší hladině, kdy se rozsvítí, jistá tolerance tam vždy bude kus od kusu.

MilanT  
Milan
2016-01-11 06:52:52

Jenom doplním svoje předchozí tvrzení, že podvozky S-Cross 4x4 a 4x2 jsou identické touhle fotkou místního uživatele tamas74 - http://www.suzukiclub.cz/..._3040_20150823-154136.jpg

2016-01-11 11:16:08

Moja skusenost z vikendu: dojazd ukazovalo 38km a zasvietila rezerva urobil som este 32km na najblizsiu pumpu (v noci, v Madarsku, za vydatneho dazda ) a dotankoval som 45,6l. Ak ma fakt nadrz presne 47 litrov, tak zacina rezerva svietit sakramenstsky neskoro.

2016-01-24 18:02:39

Suma sumarum z poslednych 2 tankovani.

  • 44.5 L pricom "hladove oko" zacalo svietit 20 km dozadu. Ukazovatel stavu paliva bol viac menej na E.
  • 42.7 L a to dojazd stale este zobrazoval cca 60 km. Ukazovatel stavu paliva sa nachadzal priblizne v 1/2 poslednej osminky celej stupnice a predpokladam, ze nebol problem este dat nejaku tu desiatku...

Cize tych "+-8" litrov ako bolo zvykom v klasickej SX4, to nebude ani nahodou. MInimalne v mojom pripade.


Odpovědět

1  2  3