Fórum - Téma


Rezervní (dojezdové) kolo


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Rezervní (dojezdové) kolo

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5

2015-09-07 13:38:45

Dá se dokoupit alespoň dojezdová rezerva ?

MilanT  
Milan
2015-09-07 14:41:28

petrat:

Ano. Stojí něco přes 7 tisíc korun českých.

Řešilo se to tady - http://www.suzukiclub.cz/...select=40851#message40851

Upravil jsem název tvého vlákna. Ona "rezerva" může zavánět i rezervou benzínu v nádrži a někoho by to mohlo plést.

2015-09-07 15:33:20

A kruciš, tak to je dost nemilá cena

MilanT  
Milan
2015-09-07 16:15:45

petrat:

Pak ti zbývá jedině koupit za poloviční cenu disk a plnohodnotnou pneumatiku. Ale tím se přopravíš o tu dvojitou podlahu kufru, nebo co to tam ta Vitara má.

2015-09-07 19:50:17

Tak plnohodnotné kolo by bylo nejlepší

Ale je otázka jestli se pod tu podlahu vleze

I ta dojezdovka bude lepší než sada na lepení , resp co to tam dávají

MilanT  
Milan
2015-09-09 07:24:04

petrat: Auto už máš nebo zjišťuješ informace dopředu?

2015-09-09 08:55:02

milant: Autíčko zatím nemám

Ohlížíme se po něčem a vitara vypadá docela zajímavě

2015-09-09 18:06:41

petrat:

Jestli chceš kupovat něco dopředu, tak se poohlédni po výkonném kompresorku na 12 V a na nějakou dojezdovku se vykašli. Je stejně k ničemu a s běžným průpichem, který je stejně poměrně vzácný se dá docela dobře dojet (i jezdit).

Mnoho těch, kteří dojezdové rezervní kolo vůbec kdy vyndali z kufru, tady určitě nebude.

2015-09-09 21:05:42

Někde v albánských a nebo rumunských horách by se mi nechtělo řešit sprej a kompresor

To už bych asi vezl s sebou knoty a případně hledal díru

Ale rezerva , byť dojezdová mi pořád přijde jako lepší řešení

Já už párkrát defekt měl

MilanT  
Milan
2015-09-09 21:38:49

petrat: Já jet do Drákulova kraje na expedici, tak neřeším, jestli se mi plnohodnotná rezerva vejde do kufru.a hodil bych jí na střechu.

Spíš bych se u nového auta v Alpách bál defektu nejen pneumatiky.

2015-09-09 21:41:09

petrat: Já zvažoval rezervu dlouho, ale nakonec jsem jí zamítl. Vystačím si při svých "silničních dobrodružstvích" s lepením a asistenční službou.

Za 10 let a 100 tisíc km na Grand Vitaře jsem sjel 2 sady letních univerzálek a 1 a kus sady zimních gum. Vždy jsem měnil s dostatečným vzorkem (ano byly tam trny střepy a kamínky cca 5 mm hluboko v plášti, ale s bezpečným vzorkem to nikdo nezasáhlo do živého. To samé za pár desítek tisíc km na Opel Vivaro.

Poslední kolo na autě jsem měnil před 15 lety na trabantu. Expediční díru jsem zažil jen jednu, trn v gumě od PAv 40 taženého 350.. někde na začátku Rumunska.

Pokud chceš jet na expedici, pak nemá cenu dojezdové kolo, půjdeš li do skutečného terénu tak to chce 1-2 kompletní kola. Pokud nevyžíváš adrenalin za každou cenu, tj. nechceš jet na doraz a nepočítáš s velkou údržbou před a po každé výpravě, pak kola asi cenu nemají.

P.S.: Je to o využití auta. Já mám 4x4 protože nechci aby mne zastavilo trochu bláta, sněhu a bych dřel podvozkem na každém výmolu. 99.9 % ale tráví auto čas na silnici či jiné zpevněné komunikaci... občas blátivé, občas zasněžené. Zbylých pár km jsou nezpevněné polní a lesní cesty, louky, pole, brody přes potoky. Nevybírám trasu tak abych si co nejvíc užil, ale abych projel tam kam chci.

Proto jsem po původním ofrňování se nad degenerovanou Grand Vitarou šel do Vitary. Většinu času strávím na městské cestě do práce a z práce. Cestách na chatu.. sem tam nějaké zatáčky kde 4x4 pěkně podrží. No a sem tam nějaké blátíčko.. které stojí mezi mnou a cílem mé cesty.

2015-09-10 09:29:11

Je to jak píšeš

99,9% auto najede po hezkých silnicích

Zvažuju i Dustera

Ten mi přijde více ready pro mimoasfaltové ježdění

Navíc teď bude mít benzín z Nissanu a měla by jít dolů spotřeba

Vitara mi přijde, že by mohla být veselá do zatáček

Lépe zpracovaná

Ale zase dražší pořizovačka a dražší díly

Ty máš novou Vitaru a nebo GV ?

2015-09-10 09:45:26

petrat: Dustera jsem okukoval také. Ale zadání jsem si dal auto do kterého se vejdeme, s cenou cca 500 tisíc, automatem, 4x4. Vypadla na mne Vitara... ženě se líbí víc než scross, u kterého automat 4x4 spojili s nesmyslným střešním oknem, čímž se pro mne stal nepřijatelným.

Aktuálně mám Grand Vitaru 2005 beznín 2.0, do provozu říjen 2005. Novou Vitaru (tedy SX4 s ksichtem Grand Vitary a novějším AllGrip) mám objednanou od května. 15.9. jí mají složit, tj. začátkem října po 10 letech obnovím vozový park.

Jezdím hodně ve městě (a na současném autu mi odešla spojka.. ) to je + pro automat číslo 1. Potom také dálniční přesuny, kdy mi u stávající GrandVitary chyběl dlouhý převod.. dálniční rychlosti byly kvůli otáčkám se strašnou spotřebou. Naftu nechci.

Když jsem složil Dustera, tak lepší motory vycházely v dieselu (který nemusím) a v rozumné výbavě jsem se dostal stejně na 450 tisíc (kde ho ale předčila vitara v základní výbavě a 4x4 - tedy až na 5 kvaltů).

Víc zkušeností budu mít za měsíc (a budu hledat kupce na Grand Vitaru).

2016-03-01 16:44:52

petrat: ahoj..ja som vyriešil dojazdove koleso spôsobom: kúpil som si disk plechovy....podľa vyrobcu je to "16" ďalej som naň obul 16stkovy plášť...vybral z kufra veci kde bol kompresom resp sada...a zadovážil si zdvihak malý a opäť dojazdove veci dal naspäť....a mam aj koleso a aj sadu

2016-03-01 19:17:38

radovan1:

Zvedák a klíč byl součástí lepící sady ?

2016-03-01 19:40:16

petrat: Od září 2015 se dodávají auta s lepící dadou a klíčem. Zvedák v dodávce chyběl. Musel jsem si koupit nějaký noname.

2016-03-01 21:14:12

petrat: .. v kufry som si našiel len kľuč...zdvihak tam nebol

2016-03-01 21:22:33

Jestli se rozhodnout pro dojezdové kolo, plnohodnotné rezervní kolo, nebo lepící sadu je na každém zvlášť. Já za 98 tis. km měl čtyři defekty, přičemž se dvěmi se dalo dojet do pneuservisu, když jsme sem tam kolo dofoukal. Další byl takový, že sice pneumatika šla zalepit, ale kola jsem přehodit musel. Poslední byl nejlepší, čtyřcentimetrová díra v boku pneumatiky. Jel jsem kolem sběrny šrotu a cosi jsem nabral. Po těchto zkušenostech chci mít dojezdové kolo vždy s sebou, abych vždy dojel až do cíle .

MilanT  
Milan
2016-03-01 21:52:19

huhin:

Opravdu v tom panuje taková benevolence jako že si sám zvolím jestli pneu nebo lepící sadu?

Ve velkém techničáku mám napsáno, že vozidlo je vybaveno pneumatikou pro dočasné použití (SX4). Myslíš že ho můžu vyhodit a jezdit jen s lepící sadou? Auto bylo tak homologováno a z STK by mě asi vyrazili.

2016-03-01 21:57:50

milant: Nééé, tak jsem to nemyslel. Spíš tak, že pokud bych měl koupit nové auto jen s lepící sadou, tak tam chci i dojezdové kolo. Po těch zkušenostech. Už jsem to vysvětlil dobře?


Odpovědět

1  2  3  4  5