Fórum - Téma


dotaz na lambda sondu


Fórum Jimny / Samurai III dotaz na lambda sondu

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



2015-01-20 21:09:54

zdravím, mám ,jimny benzin 16v r.v.2002 podle mě má 2 lambdy.Potřebuji vědět ,které vodiče jsou to ve svorkovnici na pravé straně pod palubkou a jak poznám správnou funkci.Nevím jestli mi bude stačit voltmetr.POTŘEBUJI PORADIT

2015-01-21 01:22:26

stačit ti bude, ale spíš ručičkovej, než dygytál, ten měří jenom 3x za vteřinu.

Udělej si tohle:

http://www.tzb-info.cz/do.../000107_lambda_tester.pdf

2015-01-21 10:19:07

autoveteran:

Trochu přeceňuješ naše elektrotechnické schopnosti !

Takhle složitý aparát-fiat zřejmě nedokáže vyrobit nikdo na tomto fóru

Hill  
Jaroslav
2015-01-21 13:19:06

plukovník: a co by nedokázal? Ono to jde i jednodušeji, jestli má někdo po šuplíkách ještě obvody LM3914 nebo po soudruzích z NDR A277D. A, když jsme u těch šuplíkových zásob, na vstup jde dát i stará teslácká MAB355-357 nebo MAC155-157. Součástek by zdaleka tolik potřeba nebyla, jenže součástky, které uvádím, už se najdou skutečně jen v zapomenutých zásobách. Zřejmě proto to konstruktér v AR obešel složitějším zapojením, ale ze součástek univerzálnějších, za které dodnes existuje více rovnocenných náhrad.

Jde to i s nepříliš zatlumeným ručkovým měřidlem (třeba profilové indikátory z magnetofonů řady B5 sebou umí docela slušně mrskat), ale podmínkou je stejně předzesilovač s vysokým vstupním odporem, aby ho lambdasonda nepocítila, jinak bude kecat a naměří se hausnumera.

Nicméně si myslím, že Kartágo musí být zničeno, a že takové zařízení uživí jen ten, kdo se opravami motorů zabývá dlouhodobě, a naučí se rozumět tomu, jak to pohyblivé světýlko číst. Pro každého, kdo to použije jen jednou, je to v podstatě hračka k ničemu.

Jako každá jiná diagnostika

2015-01-21 14:02:08

hill:

...

2015-01-21 19:27:12

To je dobrý.Měřič určitě vyrábět nebudu,ale stejně potřebuju vědět ,které vodiče jsou to v té svorkovnici.Jak teda poznám špatnou funkci lambdy,jimny už má za sebou přes 100 000.Díky

Hill  
Jaroslav
2015-01-21 19:54:26

miliš: lambda má kousek kablíku a na něm konektor. Tam se dá měřit. Chce to ale voltmetr s vysokým vstupním odporem nebo digitální osciloskop s možností odečtu z paměti případně v nouzi vyhoví i analogový osciloskop s dlouhodosvitovou obrazovkou (většina Tektronixů má mikrokanálovou obrazovku s obdélníkovým stínítkem, když se přejasí, chvíli si průběh "pamatuje"), ale hlavně s možností nastavení časové základny na alespoň 200 ms/dílek, tedy 2 s na celou šířku.

Když tam pak uvidíš první nebo druhý průběh tak, jak je uvedený v odkazu, ještě nějakou dobu sondu nebude třeba měnit.

2015-01-21 22:33:49

Díval jsem se na průběh labbdy na Torque (andriod) přes bluetooth diagnostiku ELM327 (z ebay).

Ta první sebou celkem mrskala v závislosti na tom jak jsem cvičil s plynem, ta druhá byla taková hoooodně lenivá, hraniční hodnoty nahoře/dole se většinou nevlezly najednou na ubíhající obrazovku, jen občas to sebou mrsklo dolů, pak pomalu rostlo - opět v závislosti na kvedlání s plynem.

Možná by stačilo i použít tuto primitivní diagnostiku za 5 dolarů. Plukovník na ni sice brble, ale mě to stačí.

2015-01-22 01:38:09

autoveteran:

Plukovník "brble", protože on sám má na hraní osmikanálový digitální osciloskop.

A plukovník si hraje rád.

2015-01-22 01:45:11

Tu je lambda za pětikilo i s poštou

www.aliexpress.com/item/Lambda-sensor-for-MARTIN-AUDI-CHRYSLER-CITROEN-DACIA-DGE-DAIHA-FERRARI-FIAT-FORD-HONDA-HYUNDAI-4/912680708.html

Mají tam víc tvarů těch camprdlíků, nevyznám se v jejich typech:

http://www.aliexpress.com...sc&isFreeShip=y&isRtl=yes

2015-01-27 21:17:49

A které vodiče vedou od lambdy.A kde je najdu ve svorkovnici pod palubkou u spolujezdce.Zkoušel jsem měřit digi voltmetrem lambdu při ohřátém motoru a ukazuje mi 0,3-0,8 v,změna tak po jedné vteřině při volnoběhu-je to dobře nebo ne.

Hill  
Jaroslav
2015-01-27 23:07:00

miliš: a proč chceš hledat ve svorkovnici pod palubkou, když má lambda kousek od sebe konektor?

Jinak jde o stíněný kabel se signálem lambdy a dva dráty stejné barvy pro její předehřev.

Jo, a ten 1 s interval je ještě v pohodě. Navíc to stíhá i většina digitálních multimetrů ukázat téměř celé (jen multimetry s autorange jsou na to často pomalé, tak je dobré zvolit citlivost ručně - využít funkce range hold na rozsahu 1,999 resp. 3,999 V, nebude se zdržovat hledáním rozsahu).

Znamená to jen tolik, že sonda je jak rychlostí reakce, tak rozkmitem napětí, stále vyhovující. Ve vyšších otáčkách bys toho tolik nenaměřil.

Ostatně tady http://www.mjauto.cz/testovani-lambda-sondy to máš dobře popsané.

Podle mne s těmi 30 tis. km poněkud přehánějí - na tříválci mi sonda takto reagovala ještě na 250 tis.km.

2015-01-28 21:51:57

Díky,myslel jsem že zvýšená spotřeba\10 l \ bude lambdou,dřív mi jimny bral 8 l,budu muset zkoumat dál,nebo mi poradíš možnou příčinu.

Hill  
Jaroslav
2015-01-28 22:43:24

miliš: při krátkých jízdách po městě, kdy se ručka teploměru pořádně neodlepí od spodku stupnice, ani není co radit. Jinak za zvýšenou spotřebu může i drhnoucí brzda, hrčivé ložisko v kole, málo nafouklé pneumatiky, rozštelovaný předstih, vynechávání zapalování v otáčkách (odskok na svíčkách, vadné kabely, víčko a palec rozdělovače), sáknoucí trubka vracení paliva do nádrže, netěsná plnicí hadice nádrže, netěsnící kroužky pístů, netěsná nebo ucpaná některá z hadiček, vadný senzor MAP (nebo netěsná hadička k němu), zanesený filtr sání nebo katalyzátor... je toho hodně.

2015-02-06 20:23:54

HILL "Dnes kontrola diagnostikou,závada žádná.,Mohla by být přicpaná hadička od MAP ,jak říkáš a diag. nic neukáže nebo ne?Na zadní straně motoru tzn.pod čelním oknem je ventil, od kterého vede kovová trubka do sání,je to EGR nebo něco jiného?Neměla by ta trubka být za jízdy horká? Zkoušel jsem a stále ledová.


Odpovědět