Fórum - Téma


Dotaz: ocelové ráfky a šrouby kol


Fórum Swift New I Dotaz: ocelové ráfky a šrouby kol

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2015-11-03 23:36:47

Ahoj všem. Zjisti jsem, že mám na plechových ráfcích středovou díru ø 56 mm. Ostatní rozměry odpovídají velkému TP. Osazení na autě má ale ø 54 mm. Půl minulé zimy jsem s nimi už odjezdil, vibrace ani kmitání volantu se nekonalo. Můžu s tím jezdit (s ohledem na bezpečnost), a nebo jsem v haj..u a musím koupit nové ráfky? A co na to technická kontrola? Tak nevím?!?

Dotaz č. 2. Při montáži předních org. alu kol se šrouby, při dotažení, natočí do závitu náboje asi na pět závitů (cca 7,5 mm). Není to málo? Před nábojem je ještě materiál brzdového kotouče, takže je závit dost utopený. Šrouby jsou zřejmě orginál (délka závitu 22 mm), alespoň podle toho co nabízejí na Swifta E-shopy. U zadních bubnů je to v pohodě ( cca 12 mm).

MilanT  
Milan
2015-11-04 07:15:24

deep:

Disky rozhodně nekupuj nový. Horší by to bylo opačně, kdybys měl CB v disku menší než na náboji kola.

Pokud správně utahuješ kolové šrouby (postupně křížem) tak se ti kolo na náboji vystředí. Nebo můžeš použít plastové vymezovací kroužky. Dočteš se o nich tady - http://www.suzukiclub.cz/...select=35272#message35272

K délce závitové části šroubu - řekl bych, že 5 závitů při stoupání 1,5 je dostatečných. Navíc pokud používáš origo disky a šrouby. U SX4 mám šrouby dlouhé 20 mm a v náboji je 6 závitů.

Vezmi si nějaký šroub a matku a počítej závity, než ti šroub začne vykukovat z matky. Honem z hlavy vím, že u M8 jsou to pouhé 4 závity a to stačí k pevnému spoji.

2015-11-04 22:59:21

milant:

Vymezovací kroužky jsem hledal, ale na tak malý rozdíl průměrů nic nemají. Nejblížší byl 54 - 60. S těmi matkami máš pravdu. Díky.

MilanT  
Milan
2015-11-05 07:08:28

deep: No to mi hned nedocvaklo.

To je fakt, 1 milimetr silný kroužek asi neseženeš a navíc vnější průměr kroužku 56 mm je taky asi mimo realitu.

Pokud chceš mít klid, tak bych vzal nějakou plastovou, 1 mm silnou fólii a kroužky si nastříhal sám. respektive pásky, které bych vlepil do ráfku. Ty kroužky slouží jen k vystředění kola do doby, než to přitáhneš šroubama. Pak je jedno, jestli tam jsou nebo ne. Je to jen plast a ten nemá za úkol nést hmotnost auta, od toho jsou tam šrouby.

Nebo se na to vykašli a dělej to jako doposud.


Odpovědět