Fórum - Téma


drží vysoké otáčky


Fórum Swift III drží vysoké otáčky

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2  3  4

2008-06-18 11:40:42

ahojky, prosím o radu: mám swifta, 1,3GS, rv 92 ...dáváme ho dohromady, byl už téměř rozebraný do šrotu. Ale ted je normálně pojízdný všechno, ale stále drží na neutrál moc vysoké otáčky, kolem 1500ot ..a už si s tím nevíme rady. kamarád, od kterého jsme ho vykoupili tvrdí, že je to od té doby, co mu tam předtím měnili spojku...mysleli sme, že tam bude nějaký podtlak, jedna hadice tam byla spuchřelá, ale i po výměně to dělá pořád..nevíme už kam kouknout, přítel je mechanik, ale ani on si s tím neví rady.koukal kde se dá ...tak zkouším vás. A ještě se chci zeptat, jestli někdo náhodou nemáte takovou tu chytrou knížku, kde jsou psaný závady, když bliká check engine ...začlo nám to ted blikat, nezávazně na těch otáčkách, takže to asi s tím nemá nic společného, myslím, ale nevím..samozřejmě, že nejlepší by bylo dojet to napíchnout, ale mám to trošku z ruky do nebližší opravny kde mají počítač na japonce, takže se nejdřív ptám tady...jinak ten interval kontrolky je 3x zabliká - pauza- 2x zabliká -delší pauza _ a zase se to opakuje, 3-pauza-2-pauza ....to jen kdybyste náhodou někdo věděl z hlavy, co je to za závadu díky Renča

2008-06-18 11:47:27

teda předem se všem omlouvám...myslím, že odpověd na ty otáčky najdu zřejmě ve starších příspěvcích jak tak koukám..měla jsem si to všechno pořádně pročíst...takže se omlouvám snad tam v nich najdu tu správnou odpověd..

2008-06-18 13:14:03

ještě k těm otáčkám...snažila jsem se tady vyčíst co šlo...takže jen chci dodat, že ty otáčky mi to drží pořád, i při zahřátém motoru .. a co se týče k tomu check engine, tak už v tom mám taky trošku větší pořádek, jen bych se chtěla zeptat, jestli tedy někdo máte, nebo je někde odkaz, kde najdu schéma těch impulzů, podle kterých pak najdu kod...ty kody jsem našla, ale jsou mi prd platný, když nevidím schéma těch impulsů u jednotlivých kodů ...jestli mi rozumíte v příspěvku od hilla jsem našla odkazy na jiné stránky, kde je o tom taky hodně psáno...v příkladu tam byl dokonce zobrazený i ten impuls...který by zřejmě odpovídal i tomu na mém swiftu..ale je tam obráceně...tzn: -----xx--xxx---- a já mám -----xxx--xx----- ...jedná se tedy o stejnou chybu, ale jen obráceně napsanou, nebo je to chyba jiná? tam to píše chybu 23, -Snímač teploty nasávaného vzduchu přerušený nebo má zkrat na plus ...mohlo by to být spojené s těma otáčkama? díky za odpověd ..snad se v tom orientujete..no sem jen ženská, no...

2008-06-18 14:35:34

jéžiš já sem tele, ale kdo to mohl tušit..... tak už jsem si i konečně našla, že to první blikání jsou desítky a to druhé jednotky...tzn. že ten kod k mojí chybě je kod 32 ...je to tak? to sou věci, po dvou deci

2008-06-18 18:07:41

tak ta chyba 32 je: Snímač podtlaku v sacím potrubí přerušený nebo má zkrat na plus

2008-06-18 18:13:40

jo, to už jsem taky vyzjistila...byla jsem ted u známého, který akorát jednoho toho samého swifta ruší, takže sme tam zkusili všechno co šlo vyměnit a dělá to pořád stejně...já už fakt nevím, sám byl z toho mimo...kde přesně ten snímač je? teda prolezli sme a vyměnili všechno...nemám já ani on s japoncema moc zkušenost, takže z těch hadiček máme hlavu v pejru nevím jak je to s tou kontrolkou..když se závada najde a opraví, kontrlolka hned zhasne? nebo se musí ta chyba vymazat odpojením baterky a pak teprv zmizí? je divný, že když to píše konktrétně tu chybu, že sme tam nic špatného nenašli..bud sme hledali jinde, nebo teda nevím...

2008-06-18 18:24:56

mno ty chyby mohou mit dve podoby, prni takovou ze odpojis konektor pri zaplem zapalovani nebo ho zapomenes pripojit a nastartujes a ona se ti nacte chyba do ERJ a ta se ti ukaze jen vyblikanim ci na diag. a vymazes ji odpojenim baterky(nebo kdyz se neopakuje po 20 nastartovani tak se taky vymaze), ta druha je ze to dava stale spatny signal ze je proste treba cidlo v haji a dava nesmyslne hodnoty a kvuli tajty chybe se ti rozblika(nebo stale sviti ted nevim) check engine sama pri zaplim motoru a i po odpojeni baterky se ti znova ukaze.

2008-06-18 19:01:41

já už sem z tý kontrolky mimo...včera večer jsem baterku schválně odpojila...ráno sem jí zapojila a blikal kod 12 ..což jsem nevěděla ještě, že to je vše ok ....odpoledne ale pak zase začal blikat ten kod 32 ... kde přesně je ten snímač podtlaku? ..ted budu za blbce...ale je to takový to kolečko, jakoby uložení membrány vedle sání jakoby...koukali sme teda na všechny možný snímače a fakt sme vyměnili co šlo...ale nic to neudělalo...pořád stejný...drží to otáčky 1500 a za chvíli to má snahu se to jakoby zadusit, ale zase se to rozběhne do těch 1500ot ...co se týče klapky atd, tak tam jsme taky koukali a nic...když to píše ten snímač, musí to být jedině on, nebo to můžou být i třeba někde spuchřelý hadice a ono to napíše ten snímač? já sem se nikdy s takovou kontrolkou nesetkala...tak se ptám asi jak blbec díky za trpělivost...

Hill  
Jaroslav
2008-06-18 19:22:44

Proč hned jak blbec? Každý jsme si s tím nějak museli potykat. Když se nezeptáš, nedočkáš se ani blbé odpovědi.

Ten snímač je kousek za vzduchovým filtrem na stěně motorového prostoru a je k filtru připojený hadičkou. Možná, že v 1.3 je o kousek jinde, tahle fotka je z 1,0. Ale vypadá stejně. (To dole je kryt vzduchového filtru, to vlevo motorek stěračů). Někdy stačí jen vyčistit konektor, to je ten vpravo.

Stejně pak musíš zase ohřát motor, odpojit baterku, zase ji za chvíli připojit a kódy si vyčíst až po pár kiláskách znovu.

2008-06-18 19:58:35

aha...tak to jsem myslela, že je jiný snímač, nic méně tento jsme měnili taky ( měnili jsme snad úplně všechno co šlo, krom celého motoru ) a žádná změna...jediná možnost by byla, že ten jiný by byl špatný taky ale ten druhý swift jezdil v pohodě...mno, další možnost je, že ty otáčky nemusejí s tím snímačem mít nic společného a jsou to dvě závady najednou, ale píše to jen tu jednu...ten snímač ...no, nakrmím dítě a musím se tam jít ještě podívat, zkusit to pročistit..přítel už rezignoval, akorát jsme se kvůli tomu docela nepohodli, tak sem na to sama... ..moc díky za odpověd..když ani to pročištění nevýjde, tak holt pojedu do suzuki ... než se s tím trápit a nervovat

2008-06-18 20:46:08

takže, bliká mi už konečně kod 12, takže to by snad mělo být ok..ale nic na otáčkách se nezměnilo..přítel je mechanicky stáhnul, ale kolísá to pořád..napadlo mě ještě zkusit vyměnit ten snímač a zároveň ten bílý plastový váleček..odpoledne jsme to zkoušeli měnit, ale né obojí najednou jiné...takže to ještě zítra zkusím..jinak už nevím...asi to nechám osudu ...navíc mi tam ted pěkně ublinknul olej sakr pakr...už toho má asi taky plný zuby

Hill  
Jaroslav
2008-06-18 20:46:38

Není vyloučené, že jeden z těch drátů z konektoru nemá kontakt na řídicí jednotce vlevo pod palukou, to by chtělo prozvonit kabely, jestli skutečně vedou.

Ten plechový segment klapky s lankem plynu se opírá o doraz, který se má pohybovat (dash-pot): když dáš nohu s plynu, nespadnou otáčky hned, ale mají se na chvilku zastavit na nějakých 1500 (a možná o pár víc) a po chvilce teprve zvolna klesnout na těch 850-900, což je normální. To zdržení zajišťuje pístek od té membrány - při prudkém ubrání plynu se vysune a přidrží plyn jakoby mírně sešlápnutý. Když se vyrovná podtlak, pustí klapku do úplného zavření a vzduch pak jde jen kanálkem volnoběhu. Koukni, jestli se ten pístek pohybuje, může být zarostlý ve vysunuté poloze.

Ještě něco: je na něm šroubkem nastavitelný doraz - s ním, pokud to není vysloveně nutné, nehýbej.

A těsní ti vzduchový filtr dobře? Jestli jako mezi krytem filtru a šperrklapkou nepřisává falešný vzduch, pak ten snímač kecá, protože podtlak je menší, než má řídicí jednotka zapsáno pro příslušné vytočení šperrklapky.

Ve všech případech nejde správně namíchat směs a díky pomalé reakci lambdasondy jede motor střídavě na chudo a za chvíli se zase uchlastává.

2008-06-18 21:59:01

Ahoj.. mám stejný, problém.. už delší dobu.. bez úspěchu.. Tak jestli se ti to podaří nějak vyřešit, tak mi prosím dej vědět

2008-06-18 22:46:33

to je pěkný a na ten pístek jsi koukal? to by mohlo zlobit...na to jediné jsme snad nekoukali...zítra to ráno hned omrknu, jestli to najdu

2008-06-18 22:49:51

..přítel s tím šroubkem hýbal...nastavil nižší otáčky...takže ted to nekolísá při 1500, ale při 1000 ...nic, podívám zítra na ten pístek..jestli to bude, tak ti pošlu bonboniéru

Hill  
Jaroslav
2008-06-19 15:53:56

Jestli ovšem je řeč o stejném šroubku - tenhle je na konci pístku, kterým se mění doraz, kam se má vrátit plyn při volnoběhu. Při prudkém puštění plynu, jak klesají otáčky, musí vyjet ven a přidržet chvilku ten segment jakoby jemně přišlápnutý. A pak zacouvat.

Jestli to neudělá, je třeba prozkoumat tu kostku, co tomu jako je.

Podle manuálu, strana 6J-05, by se při pomalém pouštění plynu o ten vysunutý pístek opřít segment až při 3000 - 3400 otáčkách.

Servisní manuál, z nějž lze většinu použít, najdeš tady v sekci Manuály na straně 2 (všechny soubory RAR, hodně je společného všem modelům, jen pokud je to důležité, jsou tam separátně údaje pro GTi a zvlášť Other models - to je to, co máme my).

2008-06-19 22:10:44

ty soubory ..rar ..jsem si samozřejmě stáhla, v dřívější diskuzi na ně upozorňuješ, takže jsem po tom hned skočila, ale počítač mi je nechce otevřít a já tomu neumím změnit koncovku, nebo najít program, v kterém se mi otevře..

Jam
2008-06-19 22:17:05

to, o čem mluvíš má jenom swift jednolitr, 1,3ka ten element, co drží po puštění plynu ještě chvilku otevřenou klapku nemá. Tam je to řešený výhradně přes ten solenoid, co udržuje volnoběh. A se stejnou závadou, co tu popisujete jsem se setkal teďka u wagonu 1,3 16v sohc z roku 1998. Diagnostika v suzuce řekla chybný nastavovač volnoběhu (je to tam řešené krokovým motorkem). Tak ho maníci koupili a dělá to pořád. A když se odpojí hadička od MAP( snímač podtlaku, na fotce výše) tak to jede normálně. Když se odpojí konektor od MAP, tak to okamžitě zdechne. Jiný map bude na vyzkoušení až časem, dám vědět, jak to dopadlo. A ten volnoběh ne že by houpal, tam skáče od 800 do 1700ot. Dycky se rychle vytočí a pak rychle spadne a tak pořád dokolečka. Zajmavý, že to jede normálně.

Hill  
Jaroslav
2008-06-19 22:17:15

Například Total Commander nebo Windows Commander je zvládnou oba.

>>Jam: od roku 1995-6 tam skutečně je něco motorového. Do roku 1994 tam ten motorek ještě není. Ani v litru ani v jednatrojce.

Viz http://swift.crime.one.pl...aty/suzuki_swift_1992.pdf

2008-06-19 22:26:12

to Jam: řekla bych, že by to mohlo být to samé...jede to naprosto normálně..taky sem se divila, že to jede tak krásně a na volnoběh to tak zlobí...když jsem odpojila ten konektor, tak to chcíplo, jasně..já jsem se dneska do toho nedívala...před chvílí jsem přijela z práce a ted tam uvidím prd . ten snímač zkusím vyměnit i s hadičkama a tím plastovým válečkem o víkendu, jestli ho seženu a uvidí se..


Odpovědět

1  2  3  4