Fórum - Téma


drží vysoké otáčky


Fórum Swift III drží vysoké otáčky

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2  3  4

2008-06-19 22:31:01

jéé Hille děkuji..už jsem to otevřela v tom commanderu..to sem nevěděla, že to umí takový věci

  • --ještě mě napadla jedna věc...a asi už poslední, co mě napadá .. kdyby to byl nějaký snímač, tak mi to tu chybu napíše..ale od toho vymazání mi to píše, že je vše ok...tudíž by to mohlo být něčím, co není jakoby na kontrolku napojený..napadlo mě, nemohl by to dělat předstih? nebo to si reguluje samo? á nébó je to něco cosi rozbitého a reaguje to vysokým předstihem..měla jsem dnes uši nastražené a mám pocit, že tam cvakaj ventily, ale ty jsme seřizovali ..možná špatně .. jaká má být přesná vůle? teda omlouvám se, že to tu pořád řeším, ale mě to opravdu nedá spát..něčím to být musí...
  • --opravdu asi už poslední věc, co mě napadla...ale už asi opravdu hovadina ...když otevřu víčko od nádrže, tak to zasyčí...jakoby nefungoval osavač par, nebo jak to mám nazvat...nevím jak je to na to napojené, ale mělo by to mít něco společného se sáním na motoru, ne?

Hill  
Jaroslav
2008-06-19 23:14:48

Jasně, že to něčím být musí. Předstih se ale bude při houpajícím volnoběhu měřit blbě, to bych nechal, až se podaří uklidnit volnoběh.

Vůli ventilů ti nepovím, to ale určitě bude vědět někdo další, kdo už osmiventil dělal. Možná to najdeš i v tom manuálu, cos právě rozbalila.

V nádrži nějaký ten podtlak je, proto je víčko utěsněné, ať se to neodpařuje ven. To zasyčení je v pořádku.

Ale jednou mi kámoš mechanik říkal, že kolísající otáčky na volnoběh může dělat rozvodový řemen přesazený o zub. To se ještě ventily s písty nepotkají, ale ECM si neví s řízením zapalování a vstřiků rady. A je to znát jen při volnoběhu, v tahu už ne.

Zítra nebo v sobotu si s ním pokecám, ať mi to vysvětlí podrobněji. Přece jen pár set motorů za život rozběhal, i když převážně jiných značek - u japonců prý nejčastěji jen mění oleje a řemeny a seřizuje předstih a čistí konektory. Nic víc dosud nemusel, protože to ty motory nepotřebovaly.

Jestli ale ví ještě o nějakých dalších typických příčinách, dám vědět.

2008-06-19 23:30:19

no nejsem si právě jistá, že tohle je typická příčina ..každopádně děkuji za snahu..pošlu čekuládu ..co se týče rozvodů, tak ty jsou nový, což samozřejmě nic nemění na tom, že může být řemen přeskočený, jen mě udivuje, že by to nemělo vliv na jízdu? ..myslím v tahu, jak ty píšeš..to si myslím, že to právě nemůže táhnout.....

nádržkou to tedy nebude, aspon něco jistého ..btw. v nádrži je podtlak??

Hill  
Jaroslav
2008-06-20 06:18:56

Když je palivová soustava vybavená recyklací benzínových par a jede v uzavřeném okruhu, vyrovnává tlak s okolím pomalu (to odvzdušnění nádrže funguje až při určitém rozdílu tlaků), ať se ti v horku postupně neodpaří nádrž. Po jízdě je tam tedy podtlak, po ohřátí na slunci si třeba může i odfouknout, přitom je ale víc cítit benzín. Když otevřeš nádrž, tak se tlak vyrovnává hned. Hlavně u téměř prázdné nádrže je toho vzduchu o nějakých 30 litrů víc, než u plné. Prostě jsem to nezkoumal. Někde v manuálu stojí, že to obvykle při otevírání nádrže zasyčí, tak to neřeším.

A na to ostatní se fakt musím zeptat většího experta.

Jo a s čekuládou nespěchej, ještě to v pořádku nemáš.

2008-06-20 09:35:27

aha..

..snaha se taky cenní, kord v dnešní době

Hill  
Jaroslav
2008-06-21 13:54:15

Tak jsme s mechanikem přečetli celou diskusi, probrali vše, co máš vyzkoušené:

na ten přeskočený řemen zapomeň, u čtyřválce bys to kolísání výkonu prý určitě nepřehlédla i za jízdy, takže zbyla jedině lambdasonda. Je zašroubovaná v těch litinových parohách sběrného výfukového potrubí.

Chybu "nesmyslný signál z lambdasondy" (kód 13) to nemusí nutně hlásit, pokud je sonda jinak v pořádku, ale má zanesený povrch a reaguje pomalu - napětí sondy kolísá kolem 0,45V na obě strany, takže to jednotka vyhodnotí jako dobrou sondu, jen to dlouho trvá, než zareaguje na změnu podílu kyslíku ve výfukových plynech. Prý to je na výměnu sondy, jak ji zase zrychlit, nevíme.

Popis testu sondy je na http://www.jablkon.cz/swift/ , Diagnostické kódy díl 2, kód 13. Jestli ji máš odkud vypůjčit, je tam jednodrátová (bez předehřevu), ale můžeš použít i novější, stíněným kablíkem je připojený senzor, dvěma samostatnými dráty pak topné tělísko. To se nezapojí.

Ale o tomu tu také běžela docela dlouhá diskuse.

2008-06-21 17:01:25

prima...no, jak jsem pročítala tady ty diskuze dřívější, hodně tu ta lambda byla zmiňovaná...zkusíme vyměnit, jiné auto máme k dispozici...doufám teda, že ještě ano..náhodou na ty vůle u ventilů jsi se neptal? manuál sice super, ale angličtina nic moc a kord technického rázu...jsou slyšet dost, ač je to divný, no budou seřízený špatně, myslím, že jsou 20, 25 ...nevím kdyby měli být 15, 20 ..jestli by to byl tak hodně velký rozdíl, aby byli tak slyšet..

jinak samozřejmě díky

Hill  
Jaroslav
2008-06-21 19:46:09

Promiň, na ventily jsem zapomněl, ta vůle by měla být o fous větší:

sací 0,24 až 0,27 mm, výfukové 0,26 až 0,30 mm.

Takže zvětšit vůli a mělo by to být v pořádku.

Jestli ti klapou pod 1500 otáček při přidání plynu, tak to je v pořádku, mají to v popisu práce, kór při tak nízkých otáčkách nesmí jít do tahu (ještě tak na jedničku a zpátečku). Pokud i po zvětšení vůle budou klapat v tahu nad 2000 otáček (a bez tahu na volnoběh), je to věc předstihu, který neodpovídá oktanovému číslu benzínu. Pro Natural 95 je doporučených 5°-6°před HÚ při 850-900 otáčkách. Nejlíp nastavit stroboskopem, trochu povolíš těleso rozdělovače a jemným pootočením doladíš. A utáhneš. Stupnice je na nálitku nad řemenicí klikového hřídele a na řemenici s klíňákem je značka.

2008-06-21 22:16:41

když mám ted sací 20, výfuk. 25, tak logicky, když vůly zvětším, budou klepat víc, ne? podívám se, ale myslím, že klapou při víc jak 1500ot...předstih jsem ladila možná tak na 120tce nevím jestli to zvládnu i tady, ale nemělo by to být o moc horší, že jo.. přítel už mi na to prdí, tak když po pohnojím ještě víc, tak už holt zbývá jen ten servis .. nejdřív by to ale chělo asi tu lambdu zkusit, ne? kvůli těm otáčkám..

Hill  
Jaroslav
2008-06-22 00:34:11

Určitě, tou lambdou začni.

Ty míry jsou opsané z katalogu dodavatele ventilů pro Swift G13i, platí pro všechny vyrobené po roce 1989.

Není to klepání náhodou tím, že tlak ve válci dorazí ventil do sedla, ale vahadlo je ještě příliš blízko, takže si to něj tyčka klepne? A že by to ty čtyři setinky navíc mohly spravit?

2008-06-23 12:09:29

Ahoj, nerad se Vám vměšuji do debaty, ale jen jsem chtěl dát za pravdu Hillovi. My sice jezdíme 1,6, ale má to stejnou elektroniku s 1,3 a jestliže tam je jednokabelová Lamda, tak to může dělat ona. My sme ji odpojili a otáčky šly nahoru asi tak na těch 1500 a volnoběh jde buď kolísavě, nebo na těch 1500 se jakž takž drží. My to sice máme na závody, tak jsme s tim stahli i 0 - 100 asi 1s. Tak ji skuste vyměnit. Doporučuji sehnat jednokabelovou náhradu, orig bude asi doost drahý. Určitě bych nedával starší, nemusí fungovat a ze zrezlého potrubí ji vyndat bez poškození dá pěkně zabrat. Zdar a sílu.

Hill  
Jaroslav
2008-06-23 13:00:58

Jen se klidně vměšuj, od toho tu to fórum je.

Když máš vlastní zkušenost, sem s ní, může se hodit i všem ostatním.

2008-06-23 13:40:16

Jasně že díky Mirku já ted byla zkusit vyndat tu lambdu z toho staršího swiftu aľe neměla jsem šanci to povolit....autogen na to ..ten druhý swift jezdil bezvadně, takže jakoby víme, že tam bylo vše v kupě..tak aspon na zkoušku to zkusíme...nová lambda by nás vyšla dráž jak celý to auto teď, snad ale pokud to tím bude, tak něco uričtě vymyslíme...ono to jede fakt slušně, nezlobí to při jízdě, jen ten volnoběh...takže jde spíš o nepříjemný pocit, když stojíš na semaforech apod. ale to stačí..

takže díky

2008-06-23 13:52:15

No já si myslim že autogenem ji odpálíš. Zjistim co by asi stála, jo?

2008-06-23 13:55:16

Tak jsem to zjišťoval a stojí 1300 nová, to neni tak strašný.

2008-06-23 14:01:04

No tak to je hodně dobrá cena.. ...můžeš mi dát link? to je až nebezpečně dobrá cena, ne? já autogen do ruky neberu...obávám se, že to už by opravdu neskončilo dobře nechám to na chlapech..oni si poradí

2008-06-23 14:02:18

Tak sem zkoušel Lambdu odpojit.. a vůbec se nic nestalo.. takže to vypadá že by to mohla bejt ona... bohužel mi taky nejde vyndat.. tak tam zkusim ještě zapojit závodní jednotku, která ji nepotřebuje a uvidíme co se stane... mám doma ještě dvoje svody s lambdama, tak snad nějaký budou funkční

2008-06-23 14:18:22

link je autokelly.cz , já od nich beru hodně a mam tam sem tam i dost veliký slevy. Ta cena konečná pro zákazníka, já počítám bych ji mohl mít tak za 1100 - 1250,-.

2008-06-23 19:41:05

tak záhada je vyřešená...žádná to vlastně nebyla byl to pouhý předstih...byl na maximum, tak jsme ho stáhli a otáčky jsou v klidu, chvíli jsou vyšší, po pár vteřinách spadnou...což je normální, jak jsem tu četla...hlavně se dřží v klidu, žádný kolísání...ventily se tím taky uklidnili, tak mám radost...lambdu jsme nepovolili, tak jsme zkusili nejdřív ten předstih...no hned jsem veselejší takže díky moc všem a žádný strachy, já si zase něco vymyslím a příjdu sem laborovat

2008-06-24 10:35:32

Chci jen trošku zareagovat na věci o kterých se tu mluvilo.

Hill je opravdu fajn chlapík několikrát mi už taky svými radami pomohl.

Jinak mu i děkuji že sem hodil ty údaje o ventilech a předstihu. Trošku mi totiž cvakají a je to hodně podobné tomu co tady psal tak se na to zkusím podívat.

jinak v zimě sem měl podobný problém co jsi tu popisovalo za jízy bez problémů ale v klidu byly velké otáčky ted se to ale zklidnilo.


Odpovědět

1  2  3  4