Fórum - Téma


Dušení + vynechávání


Fórum Swift III Dušení + vynechávání

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Swift III  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

1992 Swift III GL 4x4 1.3

4 fotek  |  33 diskuzí

Výkon motoru 52 kW (71 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, G13BA.



2016-09-22 22:06:56

Zdravím posledních cca 300 km mam dojem, že při plném sešlapnutí plynu v cca 2000 otáčkach (na dvojku!) se dusí a až povolím pedál tak na 50% tak začne jet (auto je samozdřejmě zahřate) nevim jestli je to normální ale před tím mi to nepřišlo teď jede až tak od 3000 nahoru. Na volnoběch vynechává.jednou se mi při plném sešlapnutí pedálu rozsvitilo check engine a jak jsem povolil plyn tak to zhaslo, vyblikani hlasilo labda sondu (13) tak jsem ji vyměnil (nevim jak dlouho tam už byla). Od te doby se check engine nerosvitilo a i spotřeba klesla. Svíčky nové, kabely nové, palec + víko čištěno (nejlepší mají za sebou), předstih nekontrolován, vzduch. i palivový filtr měněný, podtlaky se zdají být v pořádku, ve výfuku před katem dírka (vliv?). Spotřeba cca 6-7 litru na 100 km a to ho nešetřim. Někdo nějaký nápad? Tady na foru jsem to všechno pročetl a nic. Všem předem děkují za nějaké rady

2017-01-03 18:04:17

Tak včera se to zhoršilo... motor v zátahu nejde točit nad 3500 otáček zní to ,jako by to pálilo proti pohybu pistu, to nejspíš vypadá na předstih. Mrknul jsem se pod kapotu a vsechny kabely nasazené, akorát bylo všechno mokré od břečky včetně civky. Jak lze ten předstih nastavit? Ještě mě zaráží že to vynechává i na volnobeh.

2017-01-03 18:10:31

pravda605:

a nesouvisí to s tou mokrou břečkou? Za tmy otevři kapotu a nastartuj, pak sleduj motorový prostor, jestli to někde viditelně nejiskří.

A jestli dírka před katalyzátorem má nějaký vliv? Kde to má umístěnou lambda sondu?

2017-03-15 02:59:33

Asi to bylo tou brečkou ale bohužel nevím kde to probíjelo. To dušeni furt přetrvává 30 min jede krásně 30 min se dusí (4. Rychl.stupeň z 50-90km/h 3/4 plynu). Po cca 60 km jede bez problémů. Zkusím udělat rozvody, zavarim díru ve výfuku zaslepim egr a uvidíme

mirekdoda: lambda je před katem dira mezi nimi.

2017-03-15 08:19:09

pravda605: Zkusil bych ten předstih. Pokud nemáš stroboskop, tak bych to pokusně zkusil metodou pokus omyl, protože tohle dušení při přidání plynu většinou způsobují propálené svíčkové kabely, ale vše kolem toho, jak píšeš, jsi vyměnil. Nejdřív si udělej značku, jak to bylo nastaveno teď, ať to můžeš vrátit. Při nastavování stroboskopem musíš v konektoru v motorovém prostoru přemostit dva piny, aby se vyřadilo řízení předstihu od řídící jednotky (snad to píšu správně). Pokud pohledáš, tak co přesně udělat tu určitě najdeš, nebo ti to napíše třeba Hill.

2017-03-15 11:26:27

pravda605:

problém s probíjením může pokračovat i za sucha. Pokud si vysoké napětí našlo za vlhka svod (průraz), tak ho využívá i teď, za sucha.

Jestli je tedy lambda tak blízko díry, může být ovlivněna. A nevadí, že díra je po směru proudu až za lambdou, ve výfuku totiž není směr toku plynů až tak jednoznačně jednosměrný. Spíše to v něm pulzuje tam a zpět.

Hill  
Jaroslav
2017-03-15 19:44:02

pravda605: taky jsem několikrát čistil víčko rozdělovače, pomohla až výměna i s palcem. V tom víčku byla v důsledku ježdění s vadným svíčkovým kabelem vypálená takřka neviditelná zuhelnatělá cestička, což už nespravily ani nové kabely. Časem se nedalo ani odhadnout, jak dlouho po navlhnutí vyschne a nebude mi válec při přišlápnutí plynu vynechávat.

Jak zdravě víčko vypadalo, uvidíš tady: http://www.suzukiclub.cz/...22_rozdelovac_po_260k.jpg , přesto jedna svíčka měla slabou jiskru a při větším otevření šperrklapky nezapálila.

Vyměnil jsem tedy i palec a víčko, zkontroloval, jetli mi tam neteče sajrajt po hřídeli(to by pak chtělo vyměnit ještě O-kroužek pod rozdělovačem), s předstihem jsem nehýbal a Swift jezdí dodnes.

Ale ta dírka za lambdou může nadělat také pěknou paseku, jenže ta se projevuje častěji kolísáním otáček při volnoběhu.

2017-03-15 19:51:37

hill: to vyčištění samozřejmě bylo dočasné řešení. Po týdnu jsem vyměnil za nové jak víko tak palec. Zapoměl jsem se zmínit. Teď už kromě civky je vše na zapalování vyměněno

Na volnobeh otáčky nekolísají ale občas vynechá jeden válec (jak je diravy výfuk jde to dobře slyšet).

2017-03-21 13:27:53

Tak včera jsem zjistil potmě, že hlavní zapalovaci kabel (od civky do rozdelovace) se jako by modro-bílé rozsvítí v jednom místě (2cm) po přidání otáček, ale neprobíjí do ničeho (ani nemůže je volně v prostoru). Myslím si že to bude ta chyba už od začátku co to auto mám. Ale bohužel si nevybavuju jestli to dělalo až po té výměně kabelů (na tyto "nové" kabely mám 3000km). Objednal jsem nové a zitra je vyměním a uvidím

2017-03-21 14:34:38

pravda605: Možná bude zlomený.

2017-03-21 14:57:17

jaski: to mě taky napadlo ale ja ho nijak nelámal jedině by musel být už zlomený jako nový, to bych ale do bosche neřekl...

2017-03-21 16:12:12

pravda605: Tak něco s ním bude určitě. Mohlo se s ním stát cokoli. Pochybuju, že se každý kabel, co jde do prodeje, kontroluje.

2017-03-21 16:17:35

jaski: zároveň zkusím tady ty bosche vyreklamovat, i když tomu moc naděje nedávám

2017-03-22 23:02:11

Tak kabelem to nebylo furt to dělá stejně

2017-03-22 23:07:59

pravda605: Tak nějak jsem to tušil, že to nepomůže (byla by to velká náhoda, že po výměně kabelů by ty nové byly "stejně" špatné a dělalo by to to samé). Ale aspoň máš fakt jistotu, že v kabelech to není. Co ten nový kabel? Svítí taky modře, jako ten předtím? Já bych se dál zaměřil na cívku.

2017-03-22 23:16:07

Mrknu na to potmě až bude čas zrovna mam noční. Ta cívka to bude asi problém ji sehnat.


Odpovědět