Fórum - Téma


dva jednobody


Fórum Technický koutek dva jednobody




2008-08-27 22:38:46

zdar borci chci se zeptat jestli máte někdo zkušenost s tím že jste dávali dva jednobodový vstřiky na G16A jde mi hlavně o to jestli to ten motor sežere nebo jestli s tím budou nějáký velký problémy, a jestli řídící jednotka zvládne otevírat dva vstřiky místo jednoho dík.

2008-08-28 09:15:02

! teoreticky ! kdybys pripojil paralelne dva vstriky tak to pojede, ale bal bych se nerovnomerneho rozptyleni benzinu a toho, ze ho tam budes mit 2x tolik

2008-08-28 10:13:50

hm... ja tam chci dát cely ty vstřikovaci moduly aj s klapkama dvakrat, jakkdyby dva karburatory ne jenom trysku s cívkou ale i vzduch a mělo by tam toho v tom poměru byt přesne akorád vic řekni co si o tym myslis, napadlo me to hned po tom co jsem zjistil ze turbo je dost složitá věc na zprovoznení, ale říkáš že paralelně zapojený by to fungovat mohlo jo?

Jam
2008-08-28 21:24:44

No upřímě to je pěkná blbost. Poletí tí tam 2x tolik beňálu. Jak ten motor donutíš, aby do sebe rval 2x tolik vzduchu? Když tam dáš 2 sání (na 2 válce jedno) tak tam rozhodně nepůjde 2x tolik vzduchu, nehledě na to , ža to a) spálí spínací tranzistor v ecu b) ikdyby nespálilo, tak plus ke vstřiku jde přes odpor, takže ve finále budeš mít 2 neúplně se otvírající vstřiky. c) je to prostě celý blbost

Hill  
Jaroslav
2008-08-28 22:01:42

Pokud sání nebude schopné dodat víc vzduchu (a to bez kompresoru nezvládne), lambda bude řídit spalování tak, že třeba dovolí otevírat oběma vstřikům, ale po mnohem kratší dobu. Aby poměr spalin zůstal stejný. V důsledku tam tedy stejně víc benzínu nepoteče.

Kdybys totiž do stejného množství vzduchu pral dvojnásobek benzínu, motor by se uchlastal.

Takže souhlasím. Zdvojení vstřiků samo o sobě není řešení a navíc si ohrozíš spolehlivost řídicí jednotky.

Zajisti přetlak v sacím potrubí, aby měl motor víc vzduchu, a lambdasonda zajistí sama, aby jednobod dával víc. A bude stačit jeden.

2008-08-30 15:08:43

no myslim ze kdyz je to 1.6 a prumer origo klapky je 38 tak kdyz tam dam jeste jednu klapku toho samyho prumeru tak si to prece dvakrat tolik nasat musi ne? kdyz blba felicia 1.3 mpi ma prumer 48, a rozhodne to nechci davat stylem jeden jednobod na dva valce ale dohromady, a kdyz si teoreticky vemu ze zvetsim (i kdyz to nejde) klapku v tom jednom treba na 60 a necham tam jeden tak stejne tam zas musim dostat nekama benzin aby to nebylo chudy, a lambda prece zjistuje kyslik v exhalacnich plynech a podle signalu lambdy pak jednotka kolisa s mnozstvim paliva kolem spravne hodnoty, ale kdyz uz se mi to bude uchlastavat tak jednodratova lambda to urcite nezachrani, jenze jestli je tam problem v zapojeni toho vstriku kvuli odporu tak beru vse zpet je to blbost

2008-08-30 19:52:53

Ses trosku mimo chrouste, saje vzdy jen jeden valec, takze mnozstvi klapek neovlivni mnozstvi nasateho vzduchu (to je dane objemem valce) Pointa turba je ta ze dela dvojnasobny tlak tudis do valce dostane dvakrat tolik vzduchu oproti atmosferickymu motoru. Dal jakykoliv tuneni typu dva strikovace povede spis k tomu ze jednotka vyhlasi chybu, protoze ji nebudou sedet informace z cidla nasateho vzduchu a lamba sondy, bude cekat mnohem chudci smes nez vyrobi ty dva strikovace. A posledni vec je vlastni ridici algoritmus jednotky, turba pouziaji jiny nez atmosfericky jednotky. Proto pro turbo je potreba nova ridici jednotka. Vic info naprj projekt megasquirt. Par swistu s tim jezdi, viz youtube, z motoru zdimaji pres 200 kobyl a to auto je neskutecna mrcha.

Jam
2008-08-31 09:43:39

No a když už jsme u té lambdy, tak jednotka rozhodně nebude umět regulovat dávkování benzínu v rozsahu +-50%. A navíc bys nemohl nastartovat, protože za studena(než se ohřeje lambda) jede jednotka z přednastavených hodnot

2008-08-31 16:01:45

dikes hošani ste machři, takže je to utopie, a znáte nějakou jinou fintu jak tam dostat vic směsi ale bez turba?

KDR
Aleš
2008-09-01 08:37:19

...no myslím, že spoustu lidí tady "nemá pravdu"....

...viz třeba litteboy a jeho "počet klapek"....kdyby byla pravda to co píšeš, nedávali by se na závodní motory 4klapky atd.....sání je sice daný objemem válce, ale záleží natom, přes jakej průměr to saje.......skus si dát do ůst slámku a zkus sát a nebo si tam strč PVC trubku o průměru 60 mm a zkus to stejné.....uvidíš o čem mluvím...

...nebudu tady "poučovat" a dávat erudované rady o motoru, protože jako většina ostatních nejsem motorář....jen jednu věc pro chrousta:

...pokud chceš zvýšit výkon u svýho motoru a nejsi kovanej motorář, respektive firam zabývající se motory a jejich úpravou spustu let, nedělej to......vše souvisí se vším, to že dáš do motoru TURBO tlačící 10 barů neudělá z motoru raketu bez toho, abys upravil další věci...vzduch, palivo, řízení, kliku, vačky, sežízení a sladění všeho....

Pokud se chceš pěkně svíst v suzuki, kup si SWIFT 1.3 GTI.....svezeš se náramně a pokud Ti to nebude stačit, tak mu za pár kaček zvedneš výkon...a pokud ani to nebude, dám Ti kontakt na lidi, co Ti samo za víc peněz udělaj z GTI raketu...

...rozhodně ale tyto peníze investovaný do výkonu přinesou své ovoce narozdíl od toho, nad čím laboruješ ty u motoru 1.6...

2008-09-01 12:02:04

hm... zni to zajmave, uvidim co s tim, ale gti je o neco drazsi jak to moje a nejede tak od spodu a zkousel jsem davat aj sprinta s gti a jede to celkem stejne tak nevim jeste popremyslim, kazdopadne dikes.

KDR
Aleš
2008-09-01 15:17:53

Chroust:..jede celkem stejně???....tak to GTI nemohlo být v pořádku...

....samo, série má teď většinou nalítany 200000 km, chce to pár malejch úpraviček a ono se rozdejchá...

2008-09-01 22:22:04

pravda bylo to to prvni gti jeste to hranaty, a nebudu rikat ze mi neujel, ujel ale jen o metr mozna metr a pul, pockej a napadlo me koupit naky bourany gti za par korun a vzit z toho plneni motoru takze cely sani vsechny cidla, podtlakovy zalezitosti kabelaz ridici jednotku a zbytek co me nebude pasovat z 1.6 myslis ze to bude fungovat? a na tom 4 bodu se da vymenit klapka o dost jednodusejc jak na tom mojem a jak uz jsem zde zjistil dava se prej z nissana 200sx a vstriky bych dal z crx a jelo by to co myslis? napis jak to vidis budu rad za kazdou vytku at pak neudelam kravinu

2008-09-02 07:34:44

Tyjo chrouste neblazni, to ze KDR napsal ze vymena sani ma vliv na vykon neznamena ze je smysluplny to delat. Kdyz je tak chytrej s tema slamkama tak to moch zminit jakej vliv to ma. Ja se priznam ze to netusim, videl sem grafy z brzdy auta kde vyhodili komplet filtry a trubky sani a vykon sel nahoru o 5% (tzn 5 kobyl u 100 konovyho motoru). U zavodniho auta se hraje na kazdou kobylu a nekoukaji tam tolik na to kolik ta kobyla stala penez.

A trosku k tomu jak fungujou ridici jednotky u aut. Maji v sobe tabulky podle kterych ridi motor. Hodnoty z cidel pouzivaji pouze ke korekci tech tabulkovych hodnot a proto je auto schopne ject i kdyz nejake cidlo upadne, jede pak jen podle tabulek. To znamena ze pokud vymenis napriklad vstriky ktere nebudou mit stejne parametry jako ty puvodni tak to ta jednotka je proste neuridi, protoze pro ne nema tabulky. Stejne tak musis ty tabulky predelat pokud das ridici jednotku z 1.3 na 1.6.

KDR
Aleš
2008-09-02 07:47:52

chroust:.......ty si nedáš pokoj......nic na 1,6 neměň....běž do GTI nebo třeba do úplně něčeho jinýho, ale jednašestku nepředělávej...

...auto není LEGO...to prostě nefunguje jako že vyměníš jednu součástku za druhou "plug and play" a prostě to pojede líp....

little boy:...každá soustava potrubí (sání ) má svůj odpor....čím větší "díra", tím menší odpor....to jen k vysvětlení mezi slámkou a trubkou........pokud tohle není jasný, pak nemá cenu pokračovat......nic ve zlým...

Já nemyslel aby ze sání vykopat všechny filtry......o tom to není.....ale tvoje věta že "válec si vždy nasaje co potřebuje" prostě není pravdivá....

Příklad ze swiftu GTI:......chceš zvýšit výkon...OK...co uděláš???...dáš tam víc paliva....jak???....necháš si načipovat jednotku...OK.....jednotka dá víc paliva, jede to trošku líp....jenže.....není to ono....dals víc paliva, musíš dát víc vzduchu.....jak???....koupíš klapku z NISSANA o průměru 60mm a vyměníš ji místo seriové, který měla 45mm....a upravíš (převrtáš) váhu vzduchu....a hle, už to jede líp......nacpals tam vác paliva pomocí jednotky v kombinaci s více vzduchem výměnou za větší klapku.....samo, dostaneš 10-12 kobyl.....no ona taky co chceš, je to atmosférický plnění a úpravou sání víc prostě nenadojíš......ale zase za 6 tísíc...500 Kč za kobylu se dá, ne???

...jak jsme psal, nedá se upravovat jen jedna věc a čekat zázrak...chce to úpravy kombinovat ať to dává smysl...

...slovem "upravovat" myslím rozumně tak, aby to fungovalo....ne do 1.3 GTI dát vstřiky z CORVETTY a TURBO z T34...

2008-09-02 08:12:34

cau kluci souhlas s KDR ma pravdu delam ted GTI


Odpovědět