Fórum - Téma


Dveře a řazení převodového stupně vzad


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Dveře a řazení převodového stupně vzad

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2

2015-11-11 20:26:59

Zdravím pánové a dámy. Už deset dní jsem majitelem nové Vitary, (1.6, benzin, elegance. Později přidám i foto), s autem jsem zatím spokojen, ale všiml jsem si, že už od začátku, pokud chcete dovřít dveře nebo kufr, je zapotřebí s tím trochu razantněji praštit ( trochu mi to připomíná jako když vám v zimě namrznou zámky). Není to sice nic závažnýho, kvůli čemu bych chtěl auto shazovat, ale docela to kazí celkový dojem z jinak řekl bych, podařeného vozu. Už jsem sice chytil ten dobrej grif, ale když vezu někoho " neznalého", vždycky mi kvůli tomu s těma dveřma fláknou, až se rozklepe celý auto Další věc je řazení zpátečky, občas tam ne a ne skočit a to i v případě, že mám zcela sešlápnutý spojkový pedál. Někdy tam skočí hned, jindy musím pustit spojku a postup opakovat a to třeba dvakrát, třikrát... Moje otázka zní, je to nešvár tohohle modelu, nebo jsem zrovna vyfasoval špatnej kus?

2015-11-11 20:59:08

pajiss: Obojí jsou vlastnosti.

Zavírání pátých dveří, či dveří všeobecně dělá problém s tlakovým rázem. Všechny dveře jsou lehoučké, nemají setrvačnost. Když zavřeš okénka a dveře pro pasažéry, tak se musí dveře kufru vést rukou až k zavření. Nebo s nimi více švihnout. Zkus si je zavřít s otevřenými okénky či dveřmi vepředu. Ženě se často nepodaří napoprvé zavřít dveře u spolujezdce, když jsou ostatní dveře zavřené. Když jsou libovolné další dveře otevřené, tak to jde lehce.

Zpátečka nemá synchronizaci, u Grand Vitary mi to dělalo 10 let. Se zašlápnutou brzdou jsem musel tak v 1/8 případů vymáčknout spojku. Někdy pomůže povolit brzdu, stačí drobné pootočení kol a zuby zapadnou.

U Vitary mám automat, tj jiné starosti :)

2015-11-27 20:15:07

Dvere vraj pocase pojdu lepsie zatvarat. Vraj gumene tesnenie sa prisposobi k dveram no a ta spiatocka robi sem tam problem aj mne a robila mi to aj kia ceed no asi je to choroba cenovo dostupnych vozidiel.

Hill  
Jaroslav
2015-11-28 09:01:05

stalker1981: asi tak, nesynchronizovaná zpátečka je normální i u dražších vozidel. Jen málo převodovek mají synchron i na zpátečce. Používá se hlavně v těch robustních, aby se těžká hmota roztočených kol rychleji ubrzdila a ozubení nedostávalo takovou pecku (hlavně těsně po zastavení, kdy by se před zařazením zpátečky muselo se sešlápnutou spojkou dlouho čekat, až se dotočí vstupní hřídel převodovky).

Mimochodem - jezdil jsem už s auty a Trabanty, co neměly synchron ani na jedničce, ve Spartaku Š440 bylo už od nového vhodné řadit tak, jako by neměl synchron ani na dvojce, aby se šetřil. Jinak už před 50 tis.km tam stejně přestal účinkovat, takže nahoru dvojí vypnutí spojky, dolů s meziplynem už při přeřazení po rozjezdu nebo inventura zubů...

Chce to trochu citu se spojkou, jemně povolit do lehkého záběru a zpátečka tam zaskočí skoro sama. Samozřejmě, s motorem v klidu na parkovišti je to u těžších aut sázka, jak tam ta zpátečka půjde.

2016-04-12 19:21:48

Ano, páté dveře nejsou moc přívětivé na zavírání.

To s tím vzduchovým sloupcem jsem také slyšel a zkoušel, ale moc to nepomáhá.

V servisu mi potvrdili, že se s tím nedá nic dělat.

Ale abych vás potěšil, stejný problém jsem měl i u Octavie III., kufrové. Mohli jste mlátit málo i silně a povedlo se to na pátý pokus. Otevřený dveře to nezlepšily.

Je to asi příliš "měkké" a plechové. Daň za váhu.

lst
2016-04-12 21:59:36

Zavírání dveří kufru (musel jsem s tím fakt hodně prásknout) na nové Vitaře způsobilo odtržení pravé lampy na viku, servis zapracoval a vyladili to tak, že se víko z mrtvé polohy jemným postrčením s elegantním klapnutím zavře. Zavírání ostatních dveří je jiné, než jsem byl zvyklý na GV, nyní je to takový krátký švih a je to - jezdím většinou sám a pasažéři mi s tím musí prásknout dvakrát, tchyně jednou, ale ta mlátí s každými dveřmi.

2016-04-13 06:59:15

lst: Ještě že nemlátí šoféra . A co tam poštelovali...dá se to pošolichat i doma? Netušíš....?

2016-04-13 09:27:33

Aj mne sa parkrat stalo, ze spiatocka nesla zaradit. Je to naozaj zriedkave. U mna vzdy zaberie preslapnut spojku, zaradit trojku, spat neutral, preslapnut spojku a potom spiatocku. Toto sa mi obcas stavalo aj na predchadzajucej SX4 a aj na inych autach, nie len na Suzuki.

Kufor a dvere som sa uz naucil zatvarat na prvy krat a zda sa mi, ze sa to fakt casom zlepsuje (alebo uz viem odhadnut aku silu treba). Toto je podla mna dan za tie tenke plechy. Jednoducho su tie dvere prilis lahke a nemaju taku zotrvacnost.

Ale je pravda, ze ked niekoho veziem, tak vacsinou spolujazdcove dvere nezatvori na prvy krat

2016-04-13 09:42:18

Bral jsem predvadeci a se zaviranim dveri nemam problem, urcite si to gumove tesneni casem sedne a pujde to lip. Akorat u kufru mi pri zabouchnuti drnci znacka v ramecku, je to dost hroznej zvuk, ale da se to vyresit.

2016-04-13 12:33:41

Pánové, s tím zavíráním kufru to řeším už rok.

Naprosto a spolehlivě pomůžou otevřené dveře.Někdy než bych třískal kufrem, tak raději udělám dva kroky a některé ze dveří přiotevřu.A pak naprosto elegantně s lehkostí a frajersky kufr zavřu.Tento fígl používám naprosto vždy na velkých parkovištích.On totiž řidič zánovního a ještě neokoukaného vozu, působí komicky když zavírá a pozdějí tříská s "kufrem".

A já ty zlomyslné pohledy tímto nedopustím.

Holt jsme si koupily hermetickou ponorku.

2016-04-13 13:19:58

vitara.2015:

No vidíš, a takové fígle, jak zavírat dveře zlehka, aniž by vzniklý přetlak byl tvým nepřítelem si člověk před čtyřiceti lety odnesl již jako dobrý poznatek z autoškoly, a to tenkrát školní vozidla Svazarmu značky Škoda 100 měla k hermetické ponorce daleko.

Ivánek  
Ivan
2016-04-13 14:27:10

a co udělat z desky v kufru takové malé sítko s odpovídajícími dírkami...

lst
2016-04-14 14:22:19

jurashek: Mechanik poladil zámek kufru, víc nevím. Chalupamotors Pardubice, můžu se tam zeptat, podle nich to nebyl problém, a fakt to teď je OK.

2016-04-21 14:41:03

Ahojte, k zatvaraniu kufra ma predavajuci upozornil staci len tak lahko tuknut a krasne to zaklapne. pokial nie vplyvom podtlaku alebo este tvrdej gumy nerobit to ze ked znova otvorite hned s tym mlatim naspat. Po opakovanom otvoreni pozkam tak cca 2s a znova lahko tuknem po padajucich dverach a krasne to zaklapne. Netreba ziadne mlatenie.

Ostatne dvere sem tam idu tazsie nedovriet a je to tiez novym tesnenim a samozrejme podtlak v kabine a ten tam istotne je, v manuale sa pise o vnutornom obehu ventilacie nepouzivat dlhsie ako je nevyhnutne, ohrozenie cestujucich predpokladam vplyvom vydychaneho vzduchu. :-

Radenie vsetkych prevodov a aj spiatocky ide lahucko. Na novom aute my trosku obcas drhla 5-tka, po zabehu je to bezproblemove.

2016-04-22 13:08:57

Ahojte, po dvoch dňoch používania a užívania Vitary so zatváraním všetkých piatich dverí spokojnosť , žiadne potrebné násilie, zatvárajú sa ľahučko, dokonca i piate dvere.

Prvý dojem výborný (veď auto je nové).

2016-06-08 20:11:42

Se zavíráním pátých dveří jsem měl taky problém. Při prohlídce po 1000 km jsem se dověděl, že po neúspěšném zavření pátých dveří mám počkat nějakou vteřinu, než s nimi zase třísknu, než si ten elektrický zámek uvědomí, že ty dveře nejsou zavřené a potom to jde. Ověřil jsem si to a u mého auta to tak opravdu funguje. Dveře jdou zavřít lehce, ale když se to náhodou nedovře na první pokus, tak nemá cenu s tím opakovaně třískat. Stačí počkat tak 2 - 3 vteřiny a potom to jde zase lehce. Zkoušel jsem to schválně nedovřít a potom v rychlém sledu několik neúspěšných ran. Pak chvilku počkat a najednou to jde bez násilí.

2016-06-12 22:20:17

zdravim pani, ked sme uz u dveri, minuly tyzden som si po 8 mesacnom otvarani-zatvarani lavych zadnych dvier vsimol, ze mierne zavrzgaju na pante /tak ako mi to robilo na starom aute po 8 rokoch/ neviem ci to bolo nedokonale namazane, alebo co, v kazdom pripade ma to trocha prekvapilo... stretli ste sa s tym uz niekto? cim to je namazane? niekde som cital ze to niekto natiera aj nejakym mazadlom na retaz motocykla a podobne...

2016-06-12 22:35:10

Já zadní levé dveře skoro nepoužívám a taky vržou. Dělají mi to i dveře u řidiče, které jsou ale samozřejmě používané nejvíce.

MilanT  
Milan
2016-06-13 06:55:17

nouvan: Určitě ti vržou v pantech? Panty preventivně stříkám nějakým univerzálním olejem ve spreji. Ale s tím problém nemám. Spíš vržou ty plastové omezovače dveří. Někdo to maže mýdlem, někdo vazelínou...vyzkoušej co pomůže tobě.

Hill  
Jaroslav
2016-06-13 07:35:29

milant: Stačí obyčejné toaletní mýdlo (tedy mýdlo na hubu a všechno) povrchově rozmáchat a na ometený plast omezovače prstem natřít, zavřít a otevřít dveře a natřít ještě jednou. Účinkuje i půl roku. Tak dlouho mi na omezovačích žádná vazelína nevydržela.

Navíc, když jsou zase moc zaprášené a chci je otřít, neumastím si ani prst.


Odpovědět

1  2