Fórum - Téma


E85


Fórum Swift IV E85

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2  3

2011-01-04 18:58:58

Ahoj, mate nekdo zkusenost s palivem E85 ve swiftovy? Specialne s motorem G13BB (1.3 16V sohc)? To co jsem nasel jinde byly informace s hodnotou jedna pani povidala. Rozdil v cene 25 vs 33 za benzin je hodne lakavy, zase fyzika rika ze to bude zrat o dost vic (lih ma o 30% mensi vyhrevnost). A jak se to chova ted v mrazech? Na tomhle videu udajne swiftak jede na cisty E85 a nezda se ze by to jelo hur. Redeni pul na pul me nelaka, maze to nizkou cenu lihu. Mesicne projezdim 7k penez, takze uspora by byla celkem citelna a jeste by clovek mel dobry pocit ze statu netlaci tolik na danich.

2011-01-06 14:02:56

takovyhle video ti o nicem nic nepovi.

ja se muzu podělit o vlastni zkusenost - nalil sem to tam na podzim na posledni zavod, pak sem prehazel veci na svoji 4kolu na zimu a neredim to - ono tech 85 znamena ze je tam jen 85% etanolu, zbytek je stejne N95.

bez uprav to tam nelej, to nema smysl.

musis zvednout mnozstvi paliva ktery ti jde to motoru (u EFIcka bohate staci palivovej regulator, u rizenyho karbce to asi bude vetsi problem) a prenastavit predstih (ted nevim estli do + nebo do - oproti benzinu). pak se s tim necha jezdit,

ALE

zvedne se ti spotreba - ja u svoji G13B, kde s beznou jizdou dokazu 7l-8l s E85 jsem na 10l-11l E85.

kdyz si hraju, coz je ted v zime castejsi, tak jsem na nejakejch 30l-35l E85, oproti nejakejm 25l - 30l N100, takze nejaka uspora tam je, ale je to hodne relativni. (nebudu tady resit rozdil 2koly proti 4kole, to uz je zanedbatelny, stejne jedu furt v bonusovejch otackach )

u 4koly mi pak vyvstava problem s dojezdem, zejo - nadrz na 30 litru v plnej palbe mam tak na necelou hodinku jizdy...

a nastartovat to v zime je velka sranda - v -10st toci klidne 2 minuty a nechytne a pak mu stejne vzdy musim pomoct eterem, coz uz je prace svojmuzna, ze

jakmile je motor ohratej, tak se trikrat otoci a zcela normalne chytne, ale jezdim na projizdky tak jednou do tydne, takze auto byva kompletne promrzle...

takze pokud to chces na bezny jezdeni, tak 1:1 s benzinem s lehkym posunutim predstihu a muzes vesele jezdit a bude to i chytat.

na zavodeni po poradnym odladeni ciste E85 dosahnes "vetsiho" vykonu s vyssi spotrebou za nizsi naklady

jo a ta sit cerpacek je v soucasnej dobe dost bidna - pojedu na Valasskou rally e nevim v miste o zadnej, takze si povezu 120l E85 v kanistrech prez celou CR

2011-01-06 15:11:08

Nemusíš. Uherské Hradiště, Zlín Fryšták a Zl. Malenovice,Val. Meziříčí

2011-01-06 18:18:39

Diky za vycerpavajici popis, mel jsem prave strach ze narust spotreby vyvazi nizsi cenu. G13BB ma vstriky i zapalovani rizeny ECU, takze uprava cehokoliv neni zrovna jednoducha.

Jinak s pumpama okolo prahy neni moc problem, okolo jedne kazdy den jezdim (benzina na D11 hned po vyjeti z prahy - hummer centrum) a prave provokuje nizkou cenou :)

2011-01-07 09:00:44

rosi byl bys tak ochoten a dal mi odkazy na mapy (pripadne souradnice GPS) kde presne ty benzinky najdu, jaky tam maj radove ceny (napr CB proti plzni je 3kč rozdíl) a jak maj otevříno. dík jako věřim, že tam nějaký taky vyrostli, ale najíždět budem nejspíš v noci a nerad bych někde zůstal viset - mám to s tím dojezdem fakt napánavý

2011-01-07 09:29:55

Mapa benzinek co by to meli mit http://www.etanol-85.cz/c...brane-benzinove-pumpy-e85

2011-01-07 09:33:59

Jen takové OT: Fokr, kdy budeš na té valašské rally? A kde se to přesně jede?

2011-02-08 22:31:57

poznatek z vikendu - na zlinsku je nekolik benzinek, ktere maji E85 v nabidce, ale ponekud ho zrovna nemaj v nadrzich... myslim ze benzinky Unicorn, nebo jak se jmenujou to byly...

po sezone, az se budu hodne nudit, si cvicne sundam hlavu a podivam se co to dela s motorem uvnitr, pripadne sepisu nejakej postup jake upravy provest, aby se s tim nechalo jezdit bez pridavani benzinu... zatim jsem nenarazil na jinej problem, nez na to startovani a chod za studena je dosti nestalej

2011-02-19 08:03:35

Neznamená náhodou to E85, že tam je 85 procent benzínu a 15 procent ethanolu, nikoliv naopak !! Nezdá se mi, že by benzínový motor běžel na takhle příšernou lihovou sračku.

Znovu opakuji svůj názor, který neměním : benzín do motoru, naftu dříve do kamen nyní do traktoru a špiritus do hlavy.

2011-02-19 15:21:45

Tak to vypadá, že tam je opravdu těch 85 procent lihu. Jenom nechápu, jak cukrovary chtějí vyrobit z té řepy miliony tun biopaliva aby nahradily závislost na ropě. Také nevím proč litr lihu v drogerii stojí 56 korun. Připadá mi to něco podobného, jako podpora fotovoltaických elektráren. Vliv na životní prostředí a přírodu bude v důsledku přesně opačný, než bylo zamýšleno. Tedy přesněji řečeno co vymýšlejí chytráci v evropské komisi.

2011-02-20 20:28:37

No jde o to ze v E85 je lih osvobozen od dani (na rozdil od toho v drogerii) jako ze podpora biopaliv. Motor jako takovej s tim problem nema, jezdi na to cela brazilie. Zakladni problem je uprava pomeru paliva vs vzduch, normalni ECU je nastavena na benzin a u lihu se tam musi lit o 30% paliva vic. Kdyz na to predelas motor tak dostanes vic koni - v podstate o tom psal fokr.

Cela podpora biopaliv je uchylna zvrhlost, nejak mam pocit ze po neurode co cekaji v cine vymre pulka afriky - my (zapad) tu psenici projezdime v autech a spalime v eko elektrarnach a to co zbyde sni cinani. Cernousci budou mit smulu.

Edit: jinak ten puvodne mysleny pomer 15% lihu je myslim utopistickej cil v obyc neeko 95 benzinu kterou chce mit EU do nejakyho roku :) Uz ted je tam toho vic nez EU pozaduje, Babis ma holt dlouhe prsty a spravne konexe.

2011-02-20 22:14:30

treba nektery FORD, myslim ze letosi a lonsky modely si dokazou poradit s Etanolem a uz na to maj pripravenou ECU a je tam rezerva ve vstrikovacim systemu. nevim podrobonsti.

a taky sem slysel o Cadillacu Fleetwood, neco jako 4,8l V8 benzin, rok vyroby asi tak 1990, ze serie pali E85 a dosahuje, v prepoctu na EURO normy, normu E4. zduraznuji rok 1990, v te dobe v US nemeli ani tuseni o nejakej E4, ale proste jim to tak vyslo...

jako dodatek bych este uvedl, ze po sezone (az nebude hrozit zadnej snih) tak ten motor rozeberu a detailne se podivam co to tomu motoru udelalo, pac porad slysim ze vsech stran, jak to podpaluje ventily, nici pisty, zanasi sani a podobny nesmysly, tak se chci podivat na vlastni bulvy

2011-07-24 20:21:06

Tak jsem to vyzkousel v neupraveny suzuce a vysledek je, ze motor G13BB 100% E85 neda. Zvlada to do pomeru 2 dily E85 na 1 dil benzinu, pri vetsim pomeru pak lamba lezela na 0, tzn smes byla chuda. Vykon to ovlivnilo minimalne, v redenem rezimu (kdy lamba byla OK) to dle akcelerace z diagnostiky vzrostlo z 63 na 65kW, neni to ani poznat. Cekal jsem od toho vic, jezdim na to v neupravenem fiatu GP a tomu sel vykon nahoru o 15-20%, na etanol lita jak strela. Ma vetsi kompresni pomer a umi si sam prestelovat predstih podle oktanu, takze vyuzil potencial E85ky.

Hill  
Jaroslav
2012-02-05 19:15:44

Už jste na to někdo zkoušel jezdit s neupraveným tříválcem G10A? Nějak si netroufám to zkoušet, aspoň teď v zimě, ale jezdím denně mezi dvěma pumpami, kde E85 mají.

2012-02-11 05:57:51

asi to zbude na tebe to vyzkouseni vyzkousej ruzne smesi az najdes tu, ktera bude auto vyhovovat. a startovani se neboj. rika se - hur startuje, ale znamena to, ze necapne na prvni otocku, ale az na treti, takze pokud nemas mrtvou baterku, tak to zvladnes

2012-02-12 09:13:07

Na Santaně mám motor G13A. Dávám tam v poměru 1:1, E85 a B95. Startování i v těchto mrazech o malinko horší, po zahřátí bez problémů. Spotřeba je o něco vyšší, asi o 1 až 1,5 litru. Podle mé zkušenosti motor lépe tahá, zvuk úplně normální. Bludovský kopec u Šumperka bez problému na 5-ku. U Swfta, který má stejný motor, ale jezdím na čistě na benzin, kopec na 5-ku ani náhodou. Jisté, ale je, že Santana má jiné převody. Kontroloval jsem svíčky a ty jsou OK, žádný saze, krásně vypálené. Jediná úprava na Santaně je výměna karburátoru origo za karbec z Favorita /děláno u Jirky Fraňka /doctor/.

2012-02-12 16:42:10

pri provozu na E85 se doporucuje dat svice urcene pro LPG - kvuli jinemu stylu horeni, nez BA.

to me tak napadlo ted

2012-02-12 20:17:32

Co znamena jiny styl horeni, rekl bych ze horeni je vzdy stejne, jenom ma rozdilne teploty a rychlost vzniceni. Ale styl horeni to je zvlastni fyzikalni pojem

2012-02-13 17:56:34

hlavne ze si rozumime

pali pri nizsich teplotach, ano a smes ve valci se zapaluje pomaleji...

akorat sem se spatne vyjadril... cerpan hlavne z anglickych webu a obcas sem linej to do detailu prekladat

2012-05-10 12:04:50

Jezdím na tříhrnci 1.0 už měsíc N95/E85 v poměru 2/1. Zkoušel jsem 1:1 a 1,5:1 ale to už nedává. Ale na 2:1 no problém a v průměru mi pak vychází litr N95 o 2,50 levněji.

Jinak bez úprav absolutně. Kdo nehraje nevyhrává


Odpovědět

1  2  3