Fórum - Téma


E85


Fórum Swift IV E85

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2  3

2012-06-01 07:03:12

Ták aktualizace.

Natankoval jsem si mix E85/N95 v poměru 1,3:1 (čili víc etanolu) a poznatek je následující.

Auto trošku zlenivělo, a po asi 5 minutové jízdě po dálnici se rozsvítila kontrola check engione, která ale po dalších asi 5 minutách zhasla a od té doby mlčí.

2012-06-11 08:43:01

Tak moje zkušenost.Motor 3 válec,rok auta 2001,poměr E85 a benzín 1:1.Auto asi 2 natankování jelo normálně,ted po 3 natankování se při otáčkách 4tis začne jakoby hádat nebo vynechávat,pak se chytne a jede normálně.Dočetl jsem se že může odejít palivové čerpadlo, jelikož líh je na rozdíl od benzinu vodivý a tak postupem času zničí čerpadlo.Další, co se píše, je častější kontrola ventilových vůlí,jelikož líh hůř maže a třetí věc je zkrácení lhůty výměny oleje,jelikož líh je kyselý a ničí motorový olej.

2012-06-11 11:09:35

S vodivosti to neni tak horky, lih je nevodivy, problem je obsazena voda (ta je taky nevodiva) a vodivost zpusobuje bordel co se do paliva dostane. Vodivost je jeden ze sledovanych parametru paliva E85, nevim ale jake jsou meze. Kazdopadne jsem to meril obyc multimetrem na dvou vzorcich a vzdy to ukazovalo odpor > 2Mohm (mimo rozsah...). Mam nalitano celkem 90k, na lih 35k a pumpa je v pohode, i kdyz po 100k odejde, zas takova rana to neni. Vetsi obavy mam spis z toho ze pumpa je mazana palivem, benzin nemaze skoro vubec a lih vubec....

2012-06-13 09:14:46

A co zkusit nějaký aditivum do paliva?

2012-06-13 13:20:58

Vážení přátelé.

Doporučuji všem experimentátorům zakoupení posledních dvou čísel Světa motorů,který se podrobně zabývá a zkouší použití E85 do benzínového a fritovacího oleje do naftového motoru. Je zde popsaná veškerá problematika.

crxmann, 2012-06-13 09:14:46 napsal:

A co zkusit nějaký aditivum do paliva?

2012-06-13 13:50:39

Premyslel jsem cmrdnout decku oleje do nadrze, ale mam strach o katalyzator.... v oleji je sira a podobne veci ktere v benzinu normalne nejsou. Prece jenom katalyzator je cenove jinde nez cerpadlo a zatim to nevypada, ze by to cerpadlu nejak vyrazne vadilo.

2012-06-15 08:56:27

Ten olej je blbost.Svět motorů si kupuji pravidelně,četl jsem všechny články o úspoře paliva.Mne jen zajímali zkušenosti s tříválcem na E85,já jezdím na E85 tak 1:1 s benzinem a při 3 tankování dám jen benzín,aby se vše promazalo jak má,olej se mění po 8 tis,svíčky taky a vzduchový filtr 2krát za rok.Motor točím do 4 tis a jezdím za 5,6 litru,což je super.Renault mi jezdil za 8 a spotřeba byla stejná v létě i v zimě a byla to 1,8.

2012-10-01 12:57:17

Tak v rámci zachování objektivity jsem celé září vynechal E85 a jezdil jsem pouze na 95. Jen připomínám, že auto nemám na chroupání E85 nijak upravené a i mixované množství (poměr) se měnil.

Tabulky níže.

Další krok pro měsíc říjen : testování pečlivě odměřeného mixu 1:3 (E85/N95), a další (asi listopad) zakoupení regulátoru tlaku paliva, jeho montáž + nastavení stachio dle LS a pak se uvidí. uvidím podle toho jak se bude tvářit auto na pečlivě odměřený poměr.

PS: nevíte někdo správné hodnoty LS při open loop ?

  • ----------------------------------------------------------------------------------------

POUZE N95

Souhrnné statistiky vozidla Geo metro

Období: 1.9.2012 - 30.9.2012

Geo metro: ---------- ----------

Objem motoru: 1000

Palivo: Kombinované

Průměrná spotřeba: 5,19 l/100 km

Město/Mimo město/Dálnice: - / - / - l/100 km

Průměr ze všech průměrných spotřeb: 5,83 l/100 km

Průměrná cena za 1 l pohonných hmot: 37,87 Kč

Nejnižší cena za 1 l pohonných hmot (8.9.2012): 36,80 Kč

Nejvyšší cena za 1 l pohonných hmot (17.9.2012): 38,89 Kč

Průměrná cena za 1 km (pouze PHM): 2,26 Kč

Průměrná cena za 1 km (PHM + všechny výdaje): 2,26 Kč

Km/l: 19,26 km

Průměrná vzdálenost ujetá za den: 67,28 km

Celkem pohonných hmot (Spotřebováno/Načerpáno): 101,31/117,36 l

Celkem ujeta vzdálenost: 1 951,00 km

Výdaje za pohonné hmoty: 4 412,90 Kč

Ostatní výdaje: 0,00 Kč

Všechny výdaje (ostatní + PHM): 4 412,90 Kč

Dojezd na plnou nádrž (45 l): 866,60 km

Odhadovaný dojezd na rezervu (5,4 l): 103,99 km

Odhadovaný dojezd na poslední čerpané množství: 309,09 km

Odhadované další čerpání PHM: 177 466 km

  • -------------------------------------------------------------------------------------

MIX N95_E85 (NÁHODNÝ POMĚR)

Souhrnné statistiky vozidla Geo metro

Období: 1.6.2012 - 30.6.2012

Geo metro: ---------- ----------

Objem motoru: 1000

Palivo: Kombinované

Průměrná spotřeba: 6,44 l/100 km

Město/Mimo město/Dálnice: - / - / - l/100 km

Průměr ze všech průměrných spotřeb: 64,56 l/100 km

Průměrná cena za 1 l pohonných hmot: 32,44 Kč

Nejnižší cena za 1 l pohonných hmot (17.6.2012): 26,89 Kč

Nejvyšší cena za 1 l pohonných hmot (11.6.2012): 37,50 Kč

Průměrná cena za 1 km (pouze PHM): 2,30 Kč

Průměrná cena za 1 km (PHM + všechny výdaje): 2,30 Kč

Km/l: 15,52 km

Průměrná vzdálenost ujetá za den: 83,03 km

Celkem pohonných hmot (Spotřebováno/Načerpáno): 155,13/166,28 l

Celkem ujeta vzdálenost: 2 408,00 km

Výdaje za pohonné hmoty: 5 530,86 Kč

Ostatní výdaje: 0,00 Kč

Všechny výdaje (ostatní + PHM): 5 530,86 Kč

Dojezd na plnou nádrž (45 l): 698,51 km

Odhadovaný dojezd na rezervu (5,4 l): 83,82 km

Odhadovaný dojezd na poslední čerpané množství: 173,08 km

Odhadované další čerpání PHM: 171 074 km

  • --

Vytvořeno dne 1.10.2012 12:50:04 programem Moto assistant 1.3.6

http://jcapek.cz/motoassistant/cz

  • ---------------------------------------------------------------------------------------

PS: průměr ze všech spotřeb berte s rezervou. Protože uvádím dvoje tankování. Jednou benzín a pak E85. Ale celková čísla jsou ok. Doufám, že jsem přinesl reálná data a žádný ten povídal a ten povídal.

  • Při výměně rozvodů před třemi týdny svíčky ok.
  • očekávám žhavou diskuzi

2012-10-01 20:25:00

Jakej si prosimte mel pomer lihu a benzinu?? narust spotreby o 24% je sakra hodne. e fiatu mam narust kolem 30% pri cistem E85, ford jeste o neco mene, ma zvednutej predstih o 3 stupne (oproti N95) a je to poznat na spotrebe.

  • regulator tlaku je k prdu, prutok strikovacem je odmocnina tlaku, takze na zvyseni prutoku o 20% potrebujes o 44% vyssi tlak.
  • lambdy by pri openloopu mely lezet na 1V, tzn bohata smes. V opacnem pripade riskujes propaleni valce atd.
  • s popsanyma upravama v zime nenastartujes.
  • fiat i ford co mam jdou s trimama paliva na 25%, suzuka (g13bb) sla jen na nejakych 15%. Neni to dobrej zaklad na etanol.

2012-10-02 09:58:23

No i podle toho co píšeš není právě regulátor k prdu. Potřebuju-li o 20% víc paliva můžu jít cestou výměny vstřiku, nebo se pokusit ho tam zvýšením tlaku dostat víc. Otázka je jestli je toho schopen vstřikovač.

Jaký je standartní tlak u sviště netušíš?

Pokud bych chtěl jezdit na čistý 85 tak sice nastartuju, ale je to mazec v zimě a běžně lidi co znám startujou až na x-tý pokus. Ted na jiném fóru testuje borec co má přestavěnou káru předvstřik benzínu před startem. Má na to sestrojenou mašinku s procesorem, protože množství se liší podle teploty. Pokud mu to bude šlapat, tak gut. A nevěřím že zrovna jemu to šlapat nebude, protože von je fakt bedna! Dávám jeho video.

Jo a abych odpověděl na otázku s poměrem i když jsem to nahoru psal...tak neurčitý a ted budu měsíc zkoušet 1/3. Nicméně podle mně, to stejně nic nepřinese bez úprav.

E85 ranní start.avi

ráno 22.9.12 start na čistý e85: teplota 6st ,přívstřik

2012-10-02 13:26:57

Bezny provozni tlak vstrikovacu je kolem 280kpa. Na fordovi ale klidne pri teplotach vzroste az pres 400kpa.

Nechtel jsem rict ze samotna myslenka regulatoru je spatna, jde o to, ze te to pak neutahne pumpa:

  • budes potrebovat o 40 procent vyssi tlak, to je sakra hodne a zaroven
  • prutok benzinu pri cistem E85 je oproti N95 vyssi o ~44%

Ses si jistej, ze tohle dokaze dat seriova pumpa?

Add video, pridavne vstrikovani benzinu je zbytecnost, k nastrtovani staci benzin obsazeny v E85 smesi, jen je potreba tam nalejt o rad vic paliva nez normalne.

Vsechny tyhle problemy resi kit pro prodlouzeni delky pulzu vstrikovacum.

2012-10-02 15:00:46

Jo tak sem lama a blbě sem to pochopil. Nepřivstřikuje benzín, ale Ečko před klapku, množství dle teploty.

No s tou seriovou pumpou si právě vůbec jistej nejsem. Ale dokud se to nevyzkouší, budeme jen teoretizovat.

No jo jenže nějaký universální kit, který mi prodlouží dobu vstřiku je mi k prdu, když vstřik pojede při zatížení na 90% N95 + 30-40% a jsem v háji. Jedu na chudou směs a podpaluju ventily. U Hond to kluci řeší instalací většího vstřikovače např. 1.4 > 1.6 > 1.8 (2.0) > 2.2 ...

....dyt já ani nevim jestli mám karbec, nebo stříkačku

Jinak si tu nehraju na chytrolína. Jen jsem vstřebal nějaký info a chci to vyzkoušet. Protože co nevyzkouším tomu neuvěřím a když se sakra může jezdit celej australskej V8SC na E85 tak proč ne my :)

2012-10-02 17:41:20

Bezne jsou vstrikovace dimenzovany na max 85% zatizeni, spis jeste min. Navic je potreba se uvedomit, ze motor pod plnym zatizeni jede na hodne bohatou smes, typicky AFR 12,5. Pokud nebudou stihat vstrikovace, bude furt bohata smes, ale spatne afr (hur to pojede/katalyzator schori), je tam velka rezerva. Plus se tenhle problem tyka jen uzkeho rozsahu otacek. Da se to velice snadno zkontrolovat diagnostikou ctenim hodnot z lambdy.

Beres problem za spatnej konec, zacal bych tou krabickou na vstrikovace.

PS jezdim na cistej E85 a obe auta maj seriovy vstrikovace.

Vubec neres chytrolinstvi, jen te predhazuju mozne problemy.

2012-10-03 12:47:19

No že to nebude bez porodních bolestí mi je jasný Vím že hodnoty mohu překontrolovat dle hodnot LS. Kdyby ta krabka byla za pár stovek, neřeknu nic a jdu do toho. Ale nechce se mi úplně dávat 6tis za něco co nevím jestli mi přinese to co čekám. Když o tom tak přemejšlím, krabka pracuje tedy : impuls X + 30% (na tvrdo) = výsledek Y. = ověřit hodnoty z LS?

Setkal ses se zanášením paliváku?

Měnil si svíčky? Někde píšou, že je výhodnější pořídit ,,lepší,, svíčky. doporučený sem četl svíčky pro LPG.

Jo a taky o rychlejší degradaci oleje...

Nicméně objevil sem v garáži mechanické čerpadlo z 1203 co by mělo vydržet vysoké tlaky :)

Cílem tohodle celýho je si ověřit teorii v praxi a pak na to chci postavit závodáka.

2012-10-03 13:38:43

Jo, 6000 za krabku je nesmysl, je sehnatelna u cinana (aliexpress.com) za cenu kolem 100 dolaru, biadapter na aukru za necele 3000 (ale spatna osobni zkusenost) a s kamaradem planujeme rozject svoje krabky za cenu kolem 18 stovek.

Jo ta uvaha je spravna, jedno jestli toho dosahnes krabickou nebo vetsima vstrikovacema :)

Mam nalitano 50k na E85 na jednom aute a zadne zanaseni se nekonalo, spis rikaji, ze etanol cisti.

Svicky tam mam origo v obou autech, nemel jsem duvod menit neco co funguje.

Olej menim po 15k, nevypada podle oka ani podle cuchu nejak jinak nez s benzinem, nezmenil jsem intervaly oproti benzinu (predepsanych je tedy 30k, ale to jsem nedodrzoval nikdy).

Pokud to neni na deni jezdeni a nebude te vadit problematicky startovani, muzes jit cestou jen vykonejsich vstrikovacu. Kdyz soupnes predstih a zvysis kompresi, mohl by z toho byt dobry peklostroj.

little_boy, 2012-10-03 13:38:43 napsal:

Jo, 6000 za krabku je nesmysl, je sehnatelna u cinana (aliexpress.com) za cenu kolem 100 dolaru, biadapter na aukru za necele 3000 (ale spatna osobni zkusenost) a s kamaradem planujeme rozject svoje krabky za cenu kolem 18 stovek.

Jo ta uvaha je spravna, jedno jestli toho dosahnes krabickou nebo vetsima vstrikovacema :)

Mam nalitano 50k na E85 na jednom aute a zadne zanaseni se nekonalo, spis rikaji, ze etanol cisti.

Svicky tam mam origo v obou autech, nemel jsem duvod menit neco co funguje.

Olej menim po 15k, nevypada podle oka ani podle cuchu nejak jinak nez s benzinem, nezmenil jsem intervaly oproti benzinu (predepsanych je tedy 30k, ale to jsem nedodrzoval nikdy).

Pokud to neni na deni jezdeni a nebude te vadit problematicky startovani, muzes jit cestou jen vykonejsich vstrikovacu. Kdyz soupnes predstih a zvysis kompresi, mohl by z toho byt dobry peklostroj.

2012-10-03 14:08:42

Tak zatím díky za odpovědi. Budu informovat co a jak.

2012-10-09 21:38:26

Chlapi identifikoval jsem správně regulátor tlaku paliva?

Pokud ano, dokážete mi někdo vysvětlit jak funguje? Pokud to jen neuzavírá okruh v případě zavřené klapky.

Potřebuju to vědět kvůli instalaci přídavného regulátoru paliva.

2012-10-09 22:01:58

Na ty fotky koukam jak husa do flasky.... Regulator odpousti benzin ze vstrikovaci listy zpet do nadrze, udrzuje konstatni rozdil tlak vstrikovaci lista - tlak v sani, cca tech 270kpa. Tzn by z nej mela vest hadice nekam do sani (za skrtici klapku) pro mereni rozdilu tlaku a prepadova hadicka pro odvod benzinu zpet do nadrze.

2012-10-09 22:09:08

No to já právě taky vim jak vypadá a funguje ,,normální,, regulátor ale nic jinýho mi jako regl nepřijde :D

To ostatní je podle manuálů EGR ventil a selenoid.

Fakt sem trochu zmatenej

2012-10-10 14:18:55

Tak už vím jak funguje i jak ho vytunit. Díky kolegům na US foru


Odpovědět

1  2  3