Fórum - Téma


E85


Fórum Swift IV E85

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2  3

2012-11-23 10:37:30

podle mě je v tom regulátoru pružina která určuje při jakém tlaku benzín proteče zpět do nádrže a tedy by ji mělo stačit napružit- natáhnout je to tak ? dá se k ní dostat ?

2012-12-03 08:13:11

No to by teoreticky stačilo. Nicméně je to potřeba poměrně přesně, takže to chce matematiku, kalkulačku a jiný řešení

2012-12-13 23:01:16

mno, vcera sem to po 3 mesicich co to stalo venku nenastartoval. uz sem se chtel rozcilit, ale pak sem si vsim ze je prazdna nadrz. takze dotankovat a chytlo to. cisty E85 i v tomhle pocasi v pohode

2012-12-16 01:53:44

V tomhle počasí je to už od října E70 a ne E85, jak je to v létě, kdy je to i E95. Do auta, které má najezdit víc jak 100k km, bych E85 nedával. Pokud mu už nedáváš moc let života, tak to ano. Aditivuj xylenem a M2T, pro E85 dej deci i vc xylenu (některá ředidla S6005) na nádrž a vršek od flašky M2T (i víc - jen pro líh!). Pro benzín stačí poloviční dávky.

2012-12-16 13:00:05

Dela te to dobre kdyz blabolis takove kraviny? Dle ČSN EN 656512 palivo E85 muze obsahovat max 85% etanolu, ne vic.

Mam nalitano pres 50k na e85, nic nikam nepridavam a problemy nejsou. A to se jedna o motor 120k vyhonenej na 180k bez uprav uvnitr.

2012-12-16 14:58:46

jo, jasne, ja si budu lejt do nadrze S6005. to vis ze jo. na to nejezdi ani trabant.

kde mas nejakej dukaz, ze ten motor na E85 vydrzi jen 100tkm? takovejch chytrolinu uz sem slysel, ale nikdo mi zatim nebyl schopnej dat nejakej jasnej dukaz.

2012-12-16 15:32:59

já sem viděl video z us kde ukazovali jak to sežere těsnění, plasty na čerpadle, hadice... ale to byly ameriky snad 50let staré se swiftem 1,0 na to jezdím bez úprav asi 1:1 a krom toho že to dlouho startuje se zatim nic nepodělalo

a nějakým M2T čkem si zasírej vstřik a kat sám

2012-12-16 16:10:14

ano, E85 je agresivnejsi, nez benzin. ano, bude ti vic korodovat palivova soustava, ale ne kvuli etanolu, ale kvuli vode, kterou na sebe vaze. a 50 stary hadice rozezere i N95.

me jednou shell Vpower popalil ruku takovym zpusobem, ze mi temer slezla kuze. nevim co to bylo za smes, asi nejaka super silna, ale znova uz se mi to nestalo

Hill  
Jaroslav
2012-12-16 18:10:12

Tak teď se rozhoduji, jestli toto vlákno promazat nebo se spolehnout na soudnost uživatelů, že do paliva žádný zbytečný sajrajt míchat nebudou.

Kdyby to skutečně bylo třeba, inzerovali by to přímo na stojanech, například: "přikupte si tento přípravek a vlijte každé druhé tankování do nádrže..". Nikde nic takového nepíšou a v homeopatickém množství, které nepoškodí katalyzátor ani lambdasondy, je jakákoli ochranná funkce jakýchkoli přísad přinejmenším pochybná, ale spíše vůbec žádná.

2012-12-20 09:15:46

100k km jsem dal jako ilustrační příklad, prostě "hodně".

S6005 je nejlevnější xylen jaký můžete koupit (jen od některých výrobců-bacha na složení), běžně se přidává do průměrných a lepších benzínů, ty nejlevnější benzínky ho nemají takto aditivovaný a proto takový levný benzín víc zanáší trysky a pod. Varuji před obsahem toluenu i u čističů vstřiků (nebrat) a acetonu (nebrat když bude mrznout).

Tohle nejsou žádné homeopatické pindy, ale realita. Ta trocha M2T (10-20 ccm do celé suzukové nádrže) prospívá jak pístním kroužkům, tak i vstřikům a ventilům, jen ho tam třeba není moc, protože je válec mazán už odspodu (4takty jsou mazány jen odspodu, 2takty jsou mazány odspodu i shora) a pak má to katalyzátor a toho by větší množství oleje zanášelo, tohle malé se při delší trase spálí.

Moderní 2taktní motory (do lodí) jsou mazány mazací tryskou a mazací poměr mají až 1:200 (podle otáček a plynu), takže vzhledem k tomu že se jinak nemaže, je to taky skoro "homeopatické" množství.

Aceton v palivu mění jeho viskozitu, líp se rozstříkne, ale zároveň mění i strukturu ledu (umožní vodě v benzínu zmrznout), který takto protrhá palivový filtr. Jeho optimální množství je 0.8%, ikdyž nejmenší spotřeba se dosahuje s množstvím kolem 2,5-3,5%, ale toto množství už snižuje životnost motoru.

Zajímejte se o složení aditiv, výrobci jsou povinni poskytnout bezpečnostní list s přesným složením. Myslím, že mazání příspěvků, byť na první pohled konroverzních, není ta správná cesta k rozšíření obzorů.

2taktní auta měly zevnitř lakovanou nádrž, asi od poloviny 90. let když se dvoutaktu podíváte do nádrže, je kovově lesklá, prostě ten lak slezl, protože český benzín není benzín (jako třeba v rakousku), ale směs čehokoli co hoří a splňuje aspoň trochu oktanové číslo. Takže řeči o tom, na jak ušlechtilé palivo tu jezdíme a o agresivních ředidlech, poněkud postrádá smysl.

EDIT: to že nějaké aditivum polálilo ruku, je možné, některé aditivující látky (po vašem "ředidla") jako třeba Pentan mají velmi nízký bod vzplanutí.

EDIT2: Pentan jako aditivum se používá od listopadu do února/března, v letních směsích postrádá smysl - odpaří se snad dřív než zavřete po tankování nádrž (to jsem přehnal, ale pro ilustraci) a hlavně by mohl chytnout od čehokoli teplejšího.

2012-12-20 10:33:29

Autoveterán tady určitě znepokojil a popudil spoustu lidí a způsobil, že kdekdo bude mít choutky lít do benzínu kdejaké svinstvo. Jenomže, bohužel má v podstaté pravdu.

Bezolovnatý automobilový benzín se skládá z přibližně 15 procent aditiv a lihu a zbytek 85 procent je tzv. nízkovroucí nespecifikovaná benzinová frakce. A ta z větší části obsahuje xylen, z menší např toluen nebo aceton. No a tyto látky jsou obsaženy i v ředidlech. Musíme spoléhat jen na to, že benzín u pumpy odpovídá státní normě daného státu a že nepoškodí motor. Určitě je lepší spolehnout na erár, než se snažit to nějak vylepšovat. Doufejme, že jakékoliv pančování ve velkém nebude efektivní pro toho, kdo by s tím chtěl manipulovat. Raději ať jsou zdaněny spotřební daní i ředidla a chemikálie. V současné době vidím největší nebezpečí pro benzín Natural v jeho pančování svinstvem E85, který se dokáže dobře pančovat i vodou.

Jinak vedle zimní a letní nafty (s ohledem na tvoření parafínu) existuje i zimní a letní benzín (s ohledem na teplotu odpařování). To tady správně nadnesl autoveterán, takže neblábolí takové nesmysly, jak se některým může zdát.

Všem manipulacím s motorovými palivy ba se dalo zabránit, kdyby výše spotřební daně byla odvozená pouze od jeho energetické hodnoty.

Jenomže pak by si všichni moudří alchymisté a chytrolíni s E85 a plynovými pohony mohli nabouchat své vynálezy do hlavy a nejezdit za peníze těch co platí vyšší spotřební daň vlastně i za ně.

2012-12-20 23:26:05

Dík za zastání. Jako elektronik povoláním, profesí programátor, jasně že šťourám do všeho, protože elektronika je průnikem všech vědních oborů. Takže moje vyjadřování jasně že není na výši odborného chemika, dokonce se mnohdy vyjadřovat moc neumím a jsem rád za jakoukoli korekturu toho kdo pochopí co jsem měl na mysli. Od školy taky už mám přes 20 let, takže exaktní vyjadřování v nepřímých oborech vzal počínající alzhaimer.

Na E85 jsem jezdil s Fiatem, krom toho, že skvěle vyčistil motor od karbonu, byly problémy s delší jízdou ustálenou rychlostí na stejný plyn (po rovině), nešlo pak přidat (tendence ke zdechnutí, šlo jen ubrat), někde zůstávala asi kondenzovaná voda, musel jsem párkrát s vyřazenou rychlostí dát plyn na podlahu, pak začal poslouchat. Co se týče spotřeby, tak jsem měl spotřebu 7L/100km (o půllitr až litr víc než s benzínem) a to jenom díky tomu, že líh umožnil jezdit v nízkých otáčkách a změnit tak styl jízdy (sice ne úplně, ale chovalo se to pak skoro jako swift na benzín).

U swifta, protože jeho ŘJ umí dávkovat směs tak aby při nízkých otáčkách dlouho hořela (tedy hodně chudou) a umožňuje tak bez kopání motoru jet už od skoro volnoběhu (když nedrtíte plyn), se taková úspora paliva změnou stylu nebude dát dosáhnout a spotřeba bude přiměřeně odpovídat nižší výhřevnosti, takže se na swiftovi líh moc nevyplatí, je to tak?

Při provozuna líh taky musíte počítat s častější výměnou oleje, protože se do něj dostává víc vody než při provozu na benzín.

2012-12-21 06:38:29

To, že elektronika je průnikem všech vědních oborů, je nezpochybnitelná pravda a to že nositelé této kvalifikace svým šťouráním do všeho popuzují ty ostatní je vidět všude kolem nás. A těch druhých, s různými imaginárními obory je dneska mnohem víc. takže to chce pevné nervy.

2012-12-21 18:22:06

autoveteran: na cem jedes? proc mas potrebu se porat ztrapnovat?? ridici jednotka na jakymkoliv aute davkuje stochametrickej pomer ve vsech rezimech krome wot (a tam je to bohaty). V opacnem pripade bys neprosel na emisich. Kdybys neco tusi o principu fce tricestneho katalyzatoru, tak nemuzes vypoustet tyhle moudra.

Co se tyce tvoji spotreby, tak dalsi ze skupiny mam perpetum mobile. Flexi fuel ata udavaji na E85 vyssi spotrebu o cca 30-40%, mas asi zazracny auto, ale spis lzes.

Btw g13bb mela velkou tendenci klepat v nizkych otackach pod zatezi.

ps: uz toho prosimte nech

2012-12-23 08:34:50

Heleď, little_boy, ty jeden stochametrickej pomere, autoveterán má možná zázračný auto, ale alespoň píše srozumitelně, kdežto ty píšeš jak pomatenec, co na něco jede.

2012-12-25 13:20:52

Nemám zázračné auto, ale podařilo se mě s benzínem na fiatovi (marea 1.6) udělat rekordní spotřebu 3,8L/100km (přitom jinak 6-6,5L/100km když člověk jezdí normálně), ale pravda, silnice byly pusté, nikoho jsem nepředjížděl, nikomu nezavazel a brzdil jsem jenom 2x - na stopce a v cíli. A docela jsem z toho stylu jízdy byl unaven. Jinak stačilo 2x něco předjet a spotřeba byla o půllitr vyšší. Trasu jsem jezdil samozřejmě víckrát s různými podmínkami a výsledky (od 3,8L do 5,5L/100km), nakonec jsem zjistil, že takhle se trápit vůbec nemá smysl. Jezdit jak závodník economy rally má fakt smysl jenom na závodech economy rallye.

Spotřeba je dána pouze režií motoru, tím kolik je potřeba k uvedení vozidla do pohybu a udržení v něm. Tak si to přeberte, kolik je to benzínu když by auto jelo hodinu a čtvrt 80kou a zjistíte, že jsem mohl mít spotřebu ještě daleko menší. Jako přibližný podklad k tomu vám mohou posloužit křivky barkasa W(R)+W(L) http://unas.ath.cx/temp/barkas.jpg - jen je třeba si uvědomit, že Barkas má 2x větší čelní plochu než swift, skoro 2x větší Cx, jezdí na diagonálkách a 2x tolik váží, ale to pro tuto křivku nemá význam.

E85 mě umožnil změnu stylu jízdy tak, jak to benzín nedovoloval - rozjíždět se s daleko nižšími otáčkami, protože ani po větším přidání plynu motor neklepal (pokud jsem využil maxima toho co řídící jednotka u tohoto auta dovolila - do 60% plynu se řídila tím co se naučila a lambdou, nad 60% už natvrdo nastavenými hodnotami z výroby a to u E85 nebylo žádoucí). U mareáků je tato anabáze zdokumentovaná a nejezdil jsem takto sám, podobných hodnot dosahovali i jiní.

Takže pokud mě pokládáte za šarlatána, je to jen vaší neznalostí dané problematiky. Protože motor u suzuki se i s benzínem chová v nízkých otáčkách daleko kultivovaněji, než u marey, změna jízdního stylu u suzuki už moc nepomůže k nižší spotřebě a proto spotřeba bude odpovídat víc poměru energií co je v palivu. Naopak ale se swiftem a benzínem se dá jezdit daleko ekonomičtěji, než s fiatem, takže ekonomika provozu swifta na E85 je dskutabilní.


Odpovědět

1  2  3