Fórum - Téma


EFI


Fórum Technický koutek EFI




2009-05-23 20:57:22

ahojte .. da sa prerobiť klasicky karburator na EFI??? ..

2009-05-24 18:42:06

hoď tam rovnou GTi motor...

Hill  
Jaroslav
2009-05-24 20:14:42

To už je jednodušší a levnější koupit Swifta po roce výroby 1990, ty pro EU měly už všechny EFI.

Protože to znamená dodělat lambdasondu, vyhodit karbec a místo něj dát sací hrdlo s klapkou, potenciometrem a regulací volnoběhu (dash-pot s dorazem plynu nebo motorek), vstřikovacím ventilem (nebo se čtyřmi), doplnit měření podtlaku v sacím potrubí nebo váhu vzduchu (to podle použitého SW v řídicí jednotce), pokud byla kombinovaná regulace předstihu, vyřadit obě (podtlak i odstředivou) a vyměnit celý rozdělovač za novější, aby si s ním řídicí jednotka rozuměla, pak zásah do palivové soustavy (regulátor tlaku s přepouštěním zpět do nádrže a nejspíš palivové čerpadlo), no a osazení a vydrátování řídicí jednotky... to budeš mít nějaký ten měsíc co dělat.

Předpokládám, že se to netýká tvého Swifta 1,6/1992, ten už přece musí být stříkačka.

2009-05-25 11:34:39

Hill : no je to 1,6/1992 .. a či to je striekačka tak to neviem. Neviem ako rozlišim striekačku od nestriekačky. Podla mna to ma elektronicky vstrek ale jednobodovy. Ale chcel som to presne na tu 1,6tku spraviť ..

Hill  
Jaroslav
2009-05-25 21:17:43

Karburátor snad poznáš, ne? A ten to nemá, tedy stříkačka to je. A dost dobrá.

Na vícebodové vstřikování to znamená nejen druhou lambdasondu za katalyzátor, ale i příslušnou řídicí jednotku, pár čidel navíc a prakticky kompletní předrátování kolem motoru. A to ještě určitě není všechno, protože motor je konstrukčně optimalizovaný pro ten jednobod (tvar spalovacího prostoru, časování ventilů atd) a vícebodové vstřikování nemusí znamenat zlepšení.

Jestli pak čekáš, že ti někdo napíše do techničáku splnění novější emisní normy, tak to začni shánět autorizovanou zkušebnu, která má právo něco takového potvrdit.

2009-05-26 06:43:34

to uz by sa viac oplatilo tam narvat cely motor aj z elektrikou z balika 1,6. ale ten motor je dost velky neviem ci by tam vosiel.

2009-05-26 12:15:42

nie nie .. o limity euro mi nejde. To ma len tak napadlo že by to bolo take krajšie z tym EFI :D .. ale teda kašlem na to

Hill  
Jaroslav
2009-05-26 13:26:18

EFI je zkratka pro electronic fuel injection - a to je i jednobod, ten je také elektronicky řízený. Čili ty tam EFI už máš. Jestli ti jde o nápis na kufru, klidně si ho nech v DTP studiu vyříznout a nalep ho. Bude to pravda.

(Pořád lepší, než ten důchodce z Bavor, co musel při každé kontrole policajtům předkládat papíry na Pandu 1000, že ji má převložkovanou na 748ccm. Neměl totiž na větší kubaturu papíry, ale chtěl mít na zádi nápis Panda 1000, že to líp vypadá. A to převložkování s přetypováním tehdy stálo nějakých 5500DM, zatímco za celé auto dal 18000DM. Klidně mohl za 16500DM koupit Pandu 750 a přelepit štítek, byl tam k mání skoro u každé pumpy, ale prý by se to poznalo podle nějakého detailu kastle, tak to nechtěl.)

2009-05-26 15:10:24

sranda


Odpovědět