Fórum - Téma


EGR ventil


Fórum Technický koutek EGR ventil



1  2  3

2014-04-11 09:41:58

Jo, no, navíc jsem zjistil, že u moderních motorů je EGR nutnost - snižuje teplotu spalin, není to až tak kvůli zeleným mozkům, jak se traduje, ale kvůli tomu, že lze motor zmenšit a není proto nutné ho až tak dobře chladit. Zanáší se, když motor žere olej, ale pak už je stejně všecko jedno, už to má za pár.

http://www.samarins.com/diagnose/p0400.html

Symptoms

There might be some driveability concerns, such as, surging, poor fuel economy, rough idle, but in some cases there could no noticeable symptoms at all. In some vehicles, if the EGR system doesn't work, there might be some engine pinging (detonation) noticeable on acceleration or under load.

Is it safe to drive with the code P0400?

It really depends on the cause. If the code P0400 is caused by some minor issue like a faulty EGR temperature sensor or cracked MAP sensor vacuum hose and the EGR system works properly, there should be no problem driving. If the EGR system doesn't work properly, the combustion temperature will be higher, which in a long run could result in burnt valves, blown head gasket, etc. Remember, the purpose of the EGR system is to lowers the combustion temperature.

... tohle fakt nestojí za to riskovat

Ten litr navíc byl způsobený tím že ŘJ jela v nouzovém režimu. Ale mrcha svítil furt, ikdyž jsem ho zapojil, zvuk motoru byl taky nic moc. Naštěstí mám bluetooth OBD z číny za 150kč, takže jsem přes to chybu smazal a motor hned ztichl.

Tady je to i česky:

http://www.dfens-cz.com/v...hp?cisloclanku=2009120602

Takže já EGR odpojovat nebudu a počkám, až se odpojí (zanese) sám.

2014-04-11 13:17:38

Takže při poruše egru uvaříš motor?Dobrej blábol.A to, že se ti zanese egr a budeš mít pokoj je další blábol.Když se ti zasere egr, tak přestane zavírat, takře propojení mezi sáním a výfukem bude stálý.Pak začnou teprv problémy.A dokud ho nevyčistíš nebo nevyměníš, nebo nezaslepíš, nejedeš.Kolik jsi toho najel, žes zjistil, že je spotřeba o litr větší?Řídíci jednotka samozřejmě reagovala na vyřazení jednoho členu elektronicky.Já ho mám ve stejnym autě zaslepenej a připojenej, spotřeba normál, výkon a pružnost lepší.Egr je pro motor zlo.Zas nesmíš věřit všemu, co píšou na netu.Egr není podpora chlazení, ale ekologie.A to ještě v laboratorních podmínkách.Realita nikoho nezajímá.Motor má štempl vyhovuje současným emisním podmínkám a tim to končí.Zamrdaný sací potrubí sazema rozhodně nepřispívá k dobrýmu chodu motoru.Tím se horšej i emise.Sarej olej v motoru má taky vliv na emise, filtr vzduchu, svíčky, kvalita paliva, stav katalizátoru a vlastně celý výfukový i sací soustavy a jízdní styl.Všechno má vliv na emise.Se to nezdá, ale i auto plný bordelu, nebo podhuštěný pneu taky ovlivňujou emise..

2014-04-11 15:05:21

320km, zvuk motoru byl "traktorovější". Mám svíčky DOR15LGS, se kterýma oproti NGK hodně ztichl, klesla spotřeba o půllitr a začal se chovat líp (dobře a hned táhne i vymrzlý). Jezdím E85 - tedy ne na E85, ale E-konomicky do 85km/h, po dálnici mezi kamiony do 95, když je pustá, tak 85. Spotřebu mám 4,3-4,4, u dlouhých tras lehce pod 4,1 (vše zimní pneu).

2014-04-12 19:29:35

obadal.rada: Vyřazoval jsi ten EGR nebo jsi se na to vykašlal?

Na ostatní mám dotaz po kolika najetých km je EGR zanesený a potřebuje vyčistit a co by jste ještě doporučili vyčistit. V motoru je spousta ventilů, čidel, hadiček apodobných udělátek, které nějakým spůsobem řídí chod motoru. Máte nějaké doporučení?

2014-07-02 17:10:38

Chci se zeptat.. Mám Swifta 1.0 1993 a hadička z víka se rozdvojuje a jedna větev (horní) jde přímo pod filtr a druhá (spodní) jde jakoby do vstřikování... Takže když zaslepím tu spodní větev, tak ty plyny pořád půjdou do sání tou druhou větví, ne? Takže má to smysl? Myslím, že nejlepší by bylo to vyvést hadičkou někam pod motor, tak to má táta u motoru Isuzu 1.5D, ale tam má právě jen jednu větev a ucpat úplně to nejde... Poradíte, jak to tedy je?

2014-07-19 12:27:47

Tak jsem si EGR ventil taky zaslepil, asi 2mm hliníkovým plechem :) Obkreslil jsem ten tvar a díry tužkou na plech a vyřízl. Zdá se, že vážně ožil v nižších a středních otáčkách :) Až najedu pár kilometrů, napíšu, jestli to má nějakej vliv na spotřebu.

btw. k předchozímu příspěvku.. Vím, že to nepatří k EGR ventilu, ale k PCV okruhu, ale nenašel jsem odpovídající téma, tak jsem myslel, že když to tak trochu spolu souvisí, tak jsem to napsal jsem.

A chtěl bych se zeptat. Vyvedl jsem hadici z víka ventilů do prostoru pod motorem, konkrétně pod baterkou. původní trubičku vedoucí z víka jsem zaslepil (starým kondenzátorem ) Nepozoruji, že by vytékal nějaký olej a jestli jo, tak je to opravdu malé množství. Pod filtrem to bylo mastné tak normálně, malá loužička ve spodní části filtrboxu. Jen při přidání plynu foukají z hadice plyny, ale ty tam dole snad nevadí.. Máte to někdo taky udělané obdobně?

2014-08-20 22:43:46

Ahoj. Mám Ignise 1.3 vvt a mám problém. Když startuju motor musím přidat plyn jinak nechytne a hrozně koktá na volnoběh. Otáčky klesnou klidně na 500 ot/min a motor škube. Když se ale rozjedu tak jede úplně normálně. Nepřijde mi že by měl nižší výkon. Akorát asi víc žere, ještě jsem netankoval takže jsem to nepočítal. Může tyhle problémy dělat zanesenej egr ventil? Díky

2014-08-21 16:25:34

a svíčky jsi už viděl? Taky to můžou být dráty ke svíčkám, zanesené okolí serva volnoběhu, prostě kdeco. Co říká diagnostika?

2014-08-23 23:04:18

Diagnostika říká že je vada na egr ventilu a že je malá účinnost katalizátoru. Jezdím na lpg takže by byl katík v háji se nám se servismanem nezdá a v úterý juknem na ten ventil a uvidíme jestli je furt otevřenej. Tedka teda mám plyn vypnutej když to zlobí... Nevím jestli na volnoběh je egr otevřenej nebo zavřenej. Vyndali jsme konektor od klapky sání a jede to lépe takže do úterka budu jezdit takhle. A pak kdyžtak zas písnu :)

2014-08-30 14:25:02

EDIT: beru zpět, už přece máme lambda sondy, někdy i dvě.

2014-08-30 17:57:07

...pro Krista Pána, to jsou věci...

MilanT  
Milan
2014-09-01 07:01:19

Člověk je tvor omylný a je normální editovat svoje příspěvky. Ale totálně změnit smysl příspěvku (do čehož zahrnuji i jeho smazání) po tom, co na něj už bylo reagováno, by mělo být zakázáno.

Ta diskuze pak ztrácí logiku a staví reagující do podivné role. Omlouvám se mentorování a off-topic, ale muselo to ze mě ven. Osobně mi na tomto fóru dost záleží.

2014-09-01 07:28:20

milant:

Máš naprostou pravdu. Je to dáno tím, že tady na to má každý případný schizofrenik dva dny, narozdíl od slovenského fóra, kde lze editovat pouze patnáct minut od napsání příspěvku.


Odpovědět

1  2  3