Fórum - Téma


Egr ventil


Fórum Grand Vitara II Egr ventil

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2

2016-02-14 19:58:45

ahoj.mám grant vitaru xl 7 2.0hdi 2005

mám problem s egr ventilem .stale haže chybu i kdyš je podložený nerez pliškem.a další chybu na diagnostice je že mám ve skratu žhavicí rele ale startuje super nevím zda se nachází kontrolka žhavení na budícich mě nesvítí při startu ani se nerožne při žadné poloze kliče děkuji za jakoukoli odpověd uš jsem vyskoušel skoro vše.

2016-02-14 20:46:58

petrpetr: Ahoj,

Pokud máš EGR zaslepený plíškem, tak bude vždy svítit kontrolka motoru, dokud ten plíšek nevyndáš.

Kontrolka žhavení tam je, v tomto aktuálním počasí se mi ráno při prvním spuštění studeného motoru vždy na pár sekund rozsvítí a musím tu chvíli vydržet, než otočím klíčkem na spouštění motoru.

2016-02-14 21:23:33

mirekdoda: děkuji za odpověď jen chci vědět co mi teda spouští tu chibu na egru vždiť tam není žádný el.jen podtlak

2016-02-14 21:37:49

petrpetr:

EGR spolupracuje se vzduchovou přívěrou v sání. Ta je na začátku kovového sacího paroží. Když se otevře EGR, zavře se vzduchová přívěra, aby si motor přisál trochu spalin. Ta přívěra omezí přísun stlačeného vzduchu z turba.Pokud je EGR zaslepen, nemůže si motor přisát spaliny. A i přes přivřenou vzduchovou přívěru turbo protlačí více vzduchu do motoru, což zaznamená váha vzduchu v sání. Váha vzduchu by správně měla zaznamenat skokový pokles průtoku vzduchu skrz sání. A ten skokový pokles tam chybí a rozsvítí to kontrolku motoru.

Chyba EGR zaznamenaná diagnostikou, může být v reálu nefunkční vzduchová přívěra, respektive ten elektroventil, kterým ŘJ motoru pouští na membránu vzduchové přívěry podtlak z vývěvy. Tyhle elektroventily se rády přidírají, po elektrické stránce mohou být v pořádku. Musí se za provozu změřit podtlak přiváděný na membránu přívěry.

To relé žhavení zkontroluj. Může být jen konektor plný koroze.

2016-02-14 21:51:45

mirekdoda: děkuji za visvětlení jen bych řád věděl zda tam teda ten plíšek pod egrem nechat prostě ignorovat tu kontrolou nebo vytáhnout ten plíšek pod egrem zajímá mě vaš názor všichni řadí viřadit EGR a vy

2016-02-14 21:55:25

petrpetr:

doporučuji ten plíšek vyndat. Pokud nechceš, aby kontrolka svítila. A ještě s ohledem na novou metodiku měření emisí a načítání chyb.

2016-02-15 05:48:15

mirekdoda: zkusím do plíšku co je pod egr ventilem udělat malou dírku o průměru 4 jen prostě ty zplodiny nechci v motoru

2016-02-15 07:36:31

petrpetr:

"...jen prostě ty zplodiny nechci v motoru."

Vidím, že jsi radikální a zásadový člověk.

Předpokládám, že jsi nekuřák, protože já zase kupříkladu, když jdu po ulici za někým, nechci prostě procházet oblaky kouře.

Jinak,

všichni ti kouzelníci s EGR ventily, tvrdě narazí na nejbližší TK, a je jedno jestli je budou mít zaslepené, nebo s nedostatečnou funkcí.

A nejen to, kupodivu se může stát i to, že na STK podle nových pravidel, kdy je nutné připojení k diagnostické zásuvce, nepodaří se vůbec pomocí jejich univerzální diagnostiky načíst řídící jednotku a oni tě prostě pošlou do háje (poradí ti, ať zkusíš jinou STK)

A tento příběh je pravdivý, přátelé. Vyprávěl mi ho T. Taxis Taylor)

2016-02-16 21:54:07

mirekdoda: ahoj očistil jsem i konektor i samotné relé žhavení a pořad mi diagnostika hlásí skrad rele žhavení kontrolka se nerosvítí a auto startuje super není tam ještě nějaký předehřev mohla by to být vadná žhavicí svíčka ?

2016-02-17 10:31:53

petrpetr:

Očistil jsi předpokládám jen ty kontakty na relé žhavení, které jsou vidět. Teď je potřeba zjistit, jak to relé funguje uvnitř, jestli to relé žhavení spíná. Dále, jestli je v pořádku uvnitř toho relé ta elektromagnetická cívka, jestli nemá spálené vinutí. Dále, jestli v sepnutém stavu jsou spojeny ty spínané kontakty, které pouští el. proud do žhavících svíček.

A pro jistotu zkusit prověřit i jednotlivé žh. svíčky, jestli v některé není zkrat na kostru.

2016-02-21 17:05:04

petrpetr:

tou malou dírkou do plíšku pod EGR ventilem si zaděláváš na problém, který nastane dříve nebo později. Časem se ucpe, pohyblivý pístek samotného EGR ventilu se tím pohybem čistí sám, tu dírku nebude čistit nic. A nevím, jestli tak malá dírka propustí stejné množství plynů, jako otevřený EGR ventil.

2016-02-21 18:04:16

mirekdoda: ahoj to mi poradili přímo v suzuki a prý to je jediné co omezuje přistup zplodin zpátky do sání . A prý nejsem jediný kdo se pokouší oblbnout EGR průměr dírky musí mít dostatečný průměr aby podlak zareagoval na samotný EGR to nemá žádný vliv pracuje pořad i když je podložený pliškem

2016-02-21 18:26:23

petrpetr:

Tou malou dírkou se omezí průtok spalin do sání, to jo. Ale v paměti ŘJ je mapa nasávaného vzduchu s otevřeným EGR ventilem, která počítá s originálním otvorem v EGR ventilu a neustále porovnává, jestli se nasaje o to méně čistého vzduchu. A když to nebude souhlasit, bude si ŘJ "myslet", že je EGR ventil přidřený a rozsvítí kontrolku motoru.

2016-02-21 18:30:56

mirekdoda: mám to už týden a zatím se kontrolka nerosvitila

2016-02-21 18:34:03

petrpetr:

No neříkej, jestli to vydrží trvale a dlouhodobě, tak ta čtyřmilimetrová dírka nijak průtok spalin neomezuje.

2016-02-21 18:41:09

mirekdoda: No nevím jestli to vydrží stále jestli ne tak boj s EGR zdávám.

2016-02-21 18:45:01

petrpetr:

Chtěl jsem tím říci, že pokud se průtok spalin do sání tou dírkou neomezuje, je tam ten děravý plíšek jen jako placebo.

2016-02-21 18:49:09

mirekdoda: já to zatím nechám tak a uvidím co řekne čas

2016-02-21 18:50:09

petrpetr: OK.

2016-02-21 19:30:37

petrpetr:

Jen taková zvědavá otázka,

Neměl jsi náhodou připojenou diagnostiku ?

Docela by mě totiž zajímalo co té tvé dírce říká Readiness kód.

EGR systém patří k trvale sledovaným komponentům a pokud je u něj jednička, tak zřejmě nemáš nejmenší šanci absolvovat emise podle nové metodiky platné od 1.1, 2016.

Pokud totiž řídící jednotka motoru nebude signalizovat tzv. připravenost pro měření emisí, zřejmě tě vyhodí ještě dřív, než tě vůbec budou ochotni připojit hadici na výfuk..

Jinak, byl jste někdo na STK po 1.1. 2016 ?

Sdělte své zážitky


Odpovědět

1  2