Fórum - Téma


Elektrika - napětí


Fórum Swift III Elektrika - napětí

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2015-03-25 02:44:53

dnes jsem si všiml že mi napětí na baterii nevzroste při zapnutých tlumených světlech nad 11,5V, dokonce blinkry mi rozházeli napětí o půl voltu, při nastartovaným motoru a vypnutí všech spotřebičů ( které vypnout lze pomocí ovládání v interiéru ) se napětí nepřiblížilo k 12V tak nevím zda mám chybu v zapojení nebo je chyba v dobíjení...

zapojený plus mám na zapalovači ( první poloha spínačky ) a ukostřený na rozpěře palubky....

dnes během dne to proměřím DMM kdyby se někomu chtělo tak se může přidat a můžem porovnat výsledky ;)

obě fotky jsou se zapnutýma parkovačkama s vypnutým motorem

 jaski
Martin Jaskevič
2015-03-25 06:20:07

deedee: Ještě je tu možnost špatný měřák :). A měřil bych přímo na baterce. Ale timhle tempem budeš za měsíc atakovat první příčku na počet založených threadů od registrace .

Obdivuji tvojí trpělivost. I když v případě tohohle auta to vypadá na boj s větrnými mlýny. Tohle bych možná absolvoval v případě, že by mi někdo za to auto při koupi ještě zaplatil :). Ale i já byl takový.

Btw co je ta fajfka od svíčkovýho kabelu vlevo dole? Něco podobnýho jsem viděl naposled na spolužákovo golfu II. To je sytič ?

MilanT  
Milan
2015-03-25 07:16:03

deedee: Jak píše jaski - budíky VDO sice dobrý, drahý, ale...

Máš jistotu, že ukazuje správně, zkalibroval jsi ho? Vykašlal bych se na rozpěru palubky. Když jsem viděl fotky spodku tvého auta, tak tam asi všude budou přechodový odpory jako prase. Takže nejdřív změř napětí nějakým ověřeným multimetrem kterému věříš přímo na svorkách akumulátoru a zárověň tam připoj i ten VDO. A pak případně řeš dobíjení.

A nezakládej zbytečná duplicitní vlákna. Na problémy s dobíjením pak pokračuj v tomhle vlákně - http://www.suzukiclub.cz/...select=12532#message12532

2015-03-25 12:38:12

jaski: Měřák ukazuje dobře, je tam odchylka ale na 12V přesně je rafička jen nepatrně malinko vycýlená pod rysku, při měření se zdrojem z LM317T to s multimetrem ukazovalo stejně, takže pochybuju že ukazuje blbě, taky mě napadlo měřit to na baterce, ale musím vymyset vypínání aby nebyl futr zapnutej,

jinak ten " sytič " je opening to haupna )

btw, moje trpělivost nezná mezí jen se nesmím nasrat, viz lakatoš a traktor :D

2015-03-25 12:41:21

milant: ehmm... to už jsem prošel, fascinuje mě ale ten systém... dost vážně uvažuji na předělání kompletní elektriky ( krom automatu ) sice to budou nezkutečný porody ale snad to dám....

jak jsem psal, VDOčko maká jak má, ale ať tak, či tak nedostanu se na tu hodnotu těch 14V ani s DMM, na baterce je stejné napětí jako na VDO

 jaski
Martin Jaskevič
2015-03-25 14:51:33

deedee: Hehe otevírání kapoty... Je vidět, že jsem ve swiftu už dlouho neseděl .

2015-03-26 16:12:48

jaski: hehe, není to origiginál, sám jsem to nevěděl až mi to nbedalo a já zatáhl víc než bylo povoleno a ono to cvaklo

jinak problém opraven, ale můžu říct že jsem měl co dělat, nakonec to byl špatnej konektor v té pojistkovce s relátkem, tak jsem vyřadil pojistky a propojil přímo alternátor na kontakt na baterce, propojil jsem tam drát kterej byl přes 40A pojistku vede zřejmě do spínačky a vyndal relé palivového čerpadla a slepil to do hromady a přišroubil ke kastli aby to nelítalo všude možně

2015-03-26 16:17:06

připojuji video, omlouvám se za kvalitu, mám rozbitý sklíčko fotoaparátu tak mám zhoršenou kvalitu, VDO ještě přepojím na drát ze spínačky z první polohy, měřil jsem to na zapalovači a napětí cca souhlasí

PS to co píská není altík ale volnoběžné lopatky v hydrodynamickém měniči ;)

http://youtu.be/XwrSs35IMWk

video bude k dispozici cca v 16:30

MilanT  
Milan
2015-03-26 19:37:41

deedee: Včera jsi psal, že ti napětí nevyleze nad 11,5 V a dneska jsem na tom videu viděl dokonce napětí 13,59 V. A při volnoběhu máš napětí 12,64 V. To sice nejsou ideální ale taky ne katastrofické hodnoty.

Ale potvrdilo se moje podezření, že ten VDO prokecává o jeden volt směrem dolů.

2015-03-26 19:45:59

milant: V čera jel na baterku, dnes mi chcíplo všechno včetně motoru, nemít startovací kabely tak jsem asi totálně v prdeli, baterka se vspamatovala rychle i když běžel asi 30 minut ale pak jsem v pohodě nastartoval.... Takoá kravina a porody vyndat tu pojistkovku....

a jj kecá, ale divím se že na zdroji nekecá, jen v autě

PS: kolik by měl mít otáček při volnoběhu? 850? 900? tohle jsou otáčky který drží pravidelně ( nekucká ) ale můžu je malinko zvýšit

2015-03-26 21:01:34

deedee:

Musíš ale připustit, že ti ten měřák kecá na autě i na tom tvém vybastleném zdroji.

Stabilizátor LM317 je přece jenom ten nejlevnější, nejobyčejnější a zapojení s ním nejlegračnější...

2015-03-26 23:02:46

plukovník:

To jest pravda, ale při dostatečně výkoném trafu ( sice mám jen 2x12V/2,33A ) a dostatečné filtraci to v pohodě dá stabilizovaný rozsah napětí při určité zátěži, nevěřím tomu, že mi kecá multimetr, že stabilizovanej zdroj 12V ( 7812 ) taky, tak proč by mi měl kecat VDO? odchylka tam je ale není tak hrozná

PS.: Někdy je to " nejlegračnější zapojení " to nejúčinější

https://scontent-vie.xx.f...d766b53042521&oe=55B83285

https://www.youtube.com/watch?v=dFrQhbmhi5Q

Už hooodně dlouho ho mám


Odpovědět