Fórum - Téma


ethanol +benzín


Fórum SX4 I ethanol +benzín

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2014-02-20 21:16:18

Chtěl jsem se zeptat jestli někdo přidává ethanol do benzínu

2014-02-21 03:16:35

sx4honza:

Ano přidává., rafinérie povinně v množství minimálně 4,1 % z objemu celkového prodaného množství, bohužel

2014-02-21 21:57:30

hele a teda můžu natankovat benzín a pak to dolejt ethanolem

Hill  
Jaroslav
2014-02-22 08:21:29

sx4honza: no, asi ti v tom nezabráníme, když je ti málo to množství ethanolu, co už v benzínu je.

Jestli ale v návodu výrobce je napsáno, že přídavek ethanolu v benzínu nemá dlouhodobě překročit 10%, a v zemích, kde se používá methanol, dokonce jen 5%, bych si nekoledoval.

Zvlášť, když u nás nevíš, jestli ten ethanol byl poctivě kolkovaný nebo řezaný...

To jako aby ti Sexyna neoslepla nebo neumřela.

2014-02-23 00:25:39

bez komentáře....

2014-02-23 08:44:57

"Debilizace společnosti" bude pokračovat stále dál, bez ohledu na zajímavé osamocené články...

2014-02-24 21:29:47

hill: Je tam i napsáno, že pokud nejsi spokojený se spotřebou - tankuj raději benzín bez etanolu a spotřeba se sníží...

2014-02-25 08:13:12

jezdím se sviftem 07 4x4 na čisté éčko, spotřebu mám okolo 8mi litrů, starty v zimě i při -15°C bez problému. namontoval jsem jednotku kterou vyvinuli ve švédsku pro saab a jsem naprosto spokojený

2014-02-25 08:27:13

bartass:

Možná, že by tady lidi zajímalo více než to, že jezdíš na čisté éčko, spíše to, jaký názor má automechanik na článek od pana Čecha uvedený výše v rubrice články.

2014-02-25 08:36:52

jedna věc je názor na článek a druhá věc jsou zkušenosti, mám najeto 30000km a zatim se nevyskytl žádný problém, tak uvidíme jak bude auto fungovat

2014-02-25 12:35:02

bartass:

Jenomže leckoho, stejně jako mně by více zajímal tvůj "politický" pohled na článek, než zkušenosti a budoucí bilancování s touto záležitostí a od toho se posléze odvíjející subjektivní názor.

Relevantních zkušeností s kde s čím tady, má kde kdo z nás techniků dost.

2014-02-26 10:12:24

plukovník:

Ač se mne to Eu bio šílenství naštěstí netýká- neb okrajově, tankuju "shell V-power racing nitro+ " z důvodů 2,-Kč slevy na 1l , / ne že bych si myslel ,že je to super palivo -i když slušný palivo to je =drahý , / ,

TAK - Chtěl bych poděkovat za navedení na vynikající článek , člověk tak nějak intuitivně tuší , víceméně /trochu/ ví, a EU unterwassermannům nevěří ,co eu bio paliva positivního přináší , ale článek je vskutku perfektní uvedení do reality, fyzikální, chemické, a hlavně ekonomické .... a to ,že člověk za studií koncem 80tých let jezdil na prošlej lihobenzin s vw broukem ?, na nic jinýho nebylo...Dnes dobrovolně jezdit na bioethanol E85 se spotřebou 8l/100km ?,leda s přídavným dochucovačem a přícucem do kabiny * , aby se člověk na silnici nebál a uvolnil se

2014-02-26 10:12:46

sx4honza: Dnešní motory by teoreticky měly snést "bez dalších úprav" směs asi 20% etanolu a 80% benzínu. Samozřejmě je nutné počítat s asi 4% již přimíchaného etanolu v N95 - takže asi 16% Proto zhruba do 40 l benzínu dotankovat 10 l E85 by neměl být pro motor problém, jen by to chtělo párkrát v praxi vyzkoušet a následně propočítat, zda ušetřených pár korun za E85 se neanuluje zase zvýšenou spotřebou, která se dá jednoznačně očekávat.

2014-02-26 10:57:48

instr:

Oni ti ekologičtí propagátoři se dělí v podstatě na tři skupiny.

V té první, která je v menšině jsou ekologičtí realisté, těm jde především o ochranu krajiny a životního prostředí a jsou to všestranně vzdělaní jedinci (proto je jich tak málo) .

Ve druhé skupině, ze které se rekrutují hlavně ti EU unterwassermani a jde jim hlavně o kšeft a moc, na ekologii ve skutečnosti kašlou.

A nakonec v té třetí jsou ekologičtí idealisté, kteří mají většinou minimální technické a ekonomické povědomí, je jich většina a jeden z jejich znaků je ten, že chtějí jezdit na E85 .

Kdyby lidstvo mělo mozek, tak by výrobu biolihu jako alternativního paliva vyráběného z potravinových plodin, jejímž důsledkem je vysilování půdy s potřebou následného masivního přihnojování umělými hnojivy, nebo jeho dovoz z druhé strany zeměkoule zakázalo, stejně jako pěstování stříbrných lišek na kožešiny

2014-02-27 08:43:40

plukovník: Jako člověk, který má blízko k půdě, a s hrůzou sleduje, jak se krajina z leteckého pohledu proměňuje ve vosu - všude jen samá žlutá řepka šlehnutá pásy černých FVE, s posledním odstavcem naprosto souhlasím. Dneska se půda vůbec nenechá odpočinout, vše se dohání hnojivy, tedy chemií. Je to, jako by člověk byl pořád jen na fetu. Je výkonný, nepotřebuje spát, jíst, ale není to trvale udržitelný stav.

2014-03-01 23:47:16

bartass: No vidíš, já jezdím na N95 od pumpy a spotřebu mám kolem 4-5L (rekord 3,79 loni v červenci - v jiné měsíce už to nefungovalo) - to se fakt při té ceně E85 vyplatí, že?

Ale je pravdou, že i já jezdil s FIatem na E95 a tam jsem měl spotřebu 7,5L - asi jen o litr vyšší, než s benzínem. Tam se to dalo, motor umožňoval změnu režimu jízdy za ekonomičtější. U Suzuki to nefunguje, to na benzín jezdí,jako by v něm byl už líh natankovaný, takže žádná změna jízdního režimu tu prakticky není možná.

MilanT  
Milan
2015-01-04 18:17:52

OMV Ostrava Rudná - N95 za 32,70 Kč, E85 za 35,20 Kč.

A to se vyplatí

2015-01-04 22:40:12

milant: to jsouzajmavé ceny, u nás na zlínsku benzín 30,50 a E85 za 23,50

2015-01-04 23:05:44

bartass:

Přesně tak.

35,20 a 23,50, to je jedno a totéž. To jenom šotek řádí Milanovi mezi řádky...

Jinak ale i kdyby ten E85 byl zadarmo, tak se hodí leda tak na Molotovův koktejl...

MilanT  
Milan
2015-01-05 07:04:32

Tak ten šotek řádí asi někde jinde. Nejde sem vložit odkaz, je to na stránkách ceskybenzin (.cz)

Citace:

1.1.2015 OMV Ostrava - Rudná MRS E85 35,20 Kč

4.1.2015 OMV Ostrava - Rudná MRS Natural 95 32,70 Kč

Je pravda, že cena E85 je z 1. ledna, ale tolik snad nestál nikdy, ne?


Odpovědět

1  2