Fórum - Téma


filtr DPF....


Fórum Grand Vitara II filtr DPF....

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2012-08-17 17:29:39

Ahoj,

tohle tema se tu ještě nediskutovalo, takže proč ho neotevřít. Tenhle problém jednou nastane, to víme všichni, takže je lepší být připravený...

Ze sebe můžu říct, že se mi funkce DPF líbí a nerad bych se jí vzdal. Jezdit na naftu a nemít za sebou oblaka sazí je prostě báječný, ale tady končíme s pozitivy... Bydlím na Martiniku, ostrov v Karibském moři, a auto jede se mnou. Malé městečko, žádné centrum, jenom od baráku do přístavu. Co vyprodukuje moje auto, spláchne déšť mezi Martinikem a Panamou do nekonečných vod, takže ani s odstarněním filtru nebudu mít nějaké zásadní názorové problémy, ale jak jsem psal, nemám rád čoud za zádí. jaké jsou teda možnosti?

Nový filtr... KOlik je cena dílu, jsem schopnej si to vyměnit sám? Bez Diagnostického kabelu se asi neobejdu aneb prostá záměna bez úpravy řídící jednotky asi stačit nebude.

Profesionální vyčištění - našel jsem firmu DPF Engineering, kteří vypadají, že se vyznají, ale tam to je na zaslání.

Pak jsem našel čistící sady pro samo domo čištění.

Na Opel fóru jsem našel návod na domácí čištění - nejdřív mechanicky gumovou palicí a pak technický benzín a sirka... Drastické, ale dočasně účinně, ale po přečtení vlákna do konce jsem zjistil, že dotyčný DPF nakonec stejně odstranil. Možná existuje ještě jiná možnost, četl jsem o vapce, tomu ale z principu nevěřím. Pokud je filtr pouze mechanická záležitost, pomohla by určitě nějaká chemie...

Univerzální filtr - to by asi bylo řešení, pokud bych našel stejný rozměr, byl schopen přivařit stejnou přírubu a udělat identickou díru pro sondu.

Poslední možnost je úplné odstranění. Kde a koho doporučit?

Tak to je jenom předestření problému. Nechtěl bych, aby se v autě hrabal nevzdělaný černoušek, to by mohlo být konec auta a mé peněženky.

S tím problémem se úzce váže domácí diagnostika. Je to docela bída shánět info o Suzuki, ale bez SW a kabelu je to naprd. U motoru s DPF je dobré vědět, jak je na tom filtr, kdy proběhla regenerace a s jakým výsledkem...

Myslím, že do začátku je tu otázek až až...

Pavel

2012-09-13 05:15:56

No, pár lidí to četlo, ale nepřipojil se nikdo....

Takže další náměty.

Jak to vypadá, ani profesionální renovace není nic jiného, než profuk vzduchem cca 7 atmosfer - to není mnoho, ale chce to velký objem.... takže třeba potápěči ze Svazarmu mají ještě velké kompresory s velkýma zásobníkama...

A vypalování v peci. píše se, že při používání aditiv začíná regenerace při 500°C jinak při 600°. Jako maximální teplotu, kdy regenerace probíhá jsem se dočetl 1000°C, při překročení této teploty je regenerace SW ukončena. Takovou teplotu zvládne hravě vypalovací pec na keramiku. Nová kolem 50t. Kč, jetá všelijak, ale teď jsem našel s vadnou jednou spirálou, takže maximální teplota 950°C a je za 15t. Kč.

Sedím u netu a šmejdím po informacích, ale žere to čas a těhotná žena to nějako neocení.

Zkuste se někdo zapojit....

Kato, na kolik výjde výměna za nový?

Pavel

mysacek, 2012-09-13 05:15:56 napsal:

No, pár lidí to četlo, ale nepřipojil se nikdo....

Takže další náměty.

Jak to vypadá, ani profesionální renovace není nic jiného, než profuk vzduchem cca 7 atmosfer - to není mnoho, ale chce to velký objem.... takže třeba potápěči ze Svazarmu mají ještě velké kompresory s velkýma zásobníkama...

A vypalování v peci. píše se, že při používání aditiv začíná regenerace při 500°C jinak při 600°. Jako maximální teplotu, kdy regenerace probíhá jsem se dočetl 1000°C, při překročení této teploty je regenerace SW ukončena. Takovou teplotu zvládne hravě vypalovací pec na keramiku. Nová kolem 50t. Kč, jetá všelijak, ale teď jsem našel s vadnou jednou spirálou, takže maximální teplota 950°C a je za 15t. Kč.

Sedím u netu a šmejdím po informacích, ale žere to čas a těhotná žena to nějako neocení.

Zkuste se někdo zapojit....

Kato, na kolik výjde výměna za nový?

Pavel

2012-09-13 12:46:08

U Suzuk cca 50-80 tis.

2012-09-13 20:29:11

Pavle - zajímavý téma...

Cena novýho DPF je vážně na palici a já doufám, že se jentak výměny bát nemusím...ale co kdyby?

Sám nevím, co bych dělal.

Snad jen doufat, že cena bude postupně (s rozšiřující se druhovýrobou) klesat - stejně, jako tomu bylo u katalyzátorů pro benzínové motory.

2012-09-13 21:10:33

chce to brát ji na dálnici a vzít u huby, jezdím do DDR, a tam jednou za měsíc proběhne očistná kůra. prý to suzuki dělá na nějaké stolici v šílenejch otáčkách. nevím slyšel jsem zda je to pravda????

holder, 2012-09-13 21:10:33 napsal:

chce to brát ji na dálnici a vzít u huby, jezdím do DDR, a tam jednou za měsíc proběhne očistná kůra. prý to suzuki dělá na nějaké stolici v šílenejch otáčkách. nevím slyšel jsem zda je to pravda???? ..

2012-09-13 21:28:03

jj je to pravda, ale jízda je lepší

2012-09-13 21:31:14

To s tou dálnicí je pravda - jezdím několikrát do měsíce Liberec - Praha a Vitarce to dělá móóóc dobře .

Zhruba před měsícem - kdy jsem asi týden v kuse jezdil couračky do pěti km - se mi poprvé ( po 80 tis. km) rozsvítila kontrolka zaplnění toho posranýho filtru...jedna jízda po dálnici a zhasla. Od té doby mám klid (zatím ).

Ale aby bylo jasno:

  • i já považuju DPF za dobrý nápad, ale bohužel nemůžu za dobré považovat důsledky pro uživatele...

Výrobci musí doladit zejména procesy regenerace (VW údajně používá aktuálně SW, který vynutí regeneraci až 3x denně ); ale pokud bude tato regenerace u ostatních výrobců probíhat až při polovičním zaplnění filtru a navíc v nevýhodném režimu (např. ve městě), nebude to nikdy dělat dobrotu.

No a pokud by ještě vznikla na trhu pořádná konkurence, která bude v důsledku znamenat snížení ceny, pak teprve budou mít tyto kurvítka náležitý smysl...70 litrů za nový filtr vyplázne jen magor, ale pokud by se cena pohybovala na úrovni výměny rozvodů, nevidím nejmenší důvod k tomu, abych znehodnocený filtr nevyměnil!

2012-09-13 22:16:37

Regenerace DpF se děje dovstřikem nafty a podstatné je umístění tohoto "pátého" vstřiku.jestliže je umístěn "za motorem" nehrozí kontaminace motorového oleje naftou,jako je tomu při dovstřiku nafty pro regeneraci přes klasické vstřiky v motoru.

Při nedokončení regenerace nespálená nafty kontaminuje motorový olej se všemi důsledky pro motor a peneženku majitele. Samotné zanášení filtru souvisí i s režimem provozu auta. Tak se pomalu dostáváme do situace,že nám auto diktuje ,jak máme jezdit. DPF je jistě myšlenka dobrá /ikdyž mikročástice sazí ,které jsou nejagresivnější,stejně kontaminují prostředí dál/,ale uživatelsky situaci komplikuje.Diesely s DpF zkrátka nejsou vhodné pro městký provoz.

2012-09-13 22:45:12

Jj - jak říká můj kamarád - s tímhle autem se projedeš, i když nechceš

Ono to celé, celý ten cirkus kolem ekologie, zapříčiňuje to, že provoz aut bude čím dál těžší a čím dál víc znepříjemňován...

Obdoba DPF čeká v brzké době i benzínové motory, IMHO.

Můj názor je ale ten, že tlak spotřebitelů způsobí snížení cen těchto nesmyslů - vezměme si například, kolik aut s dieselovým motorem jezdí ve vyspělých státech Svazu Evropských Socialistických Republik - Německo, Rakousko (tam výrazně nadpolovic), Francie,...

Ty lidi to nebudou chtít platit, myslím si, a ceny (snad) slezou

2012-09-13 23:01:00

To je otázka,zda zlevní. O obdobě DpF pro benzínové motory jsem také slyšel,holt, ekologie je dobrý kšeft.

Co se týká DpF u dieselů,je dobrý se přeptat před koupí,jak je řešen u danýho motoru právě ten dovstřik pro regeneraci,je-li za turbem,pak OK a stačí jednou týdně dálková na chalupu,ale je-li to přes vstřiky v motoru a max jízd je denně po městě,pak to nebude dobrý...

2012-09-13 23:07:23

To bude otázka pro Kata - jak je to řešený u Vitary, Kato?

2012-09-14 04:23:06

Ajaja, Kato dostava kopu domácích úkolů....

No, ono by bylo fajn. kdyby člověk měl lepší info o stavu zanešení filtru a v případě plánované delší cesty na dálnici a přiměřeného zanesení filtru měl sám možnost aktivovat regeneraci, to by se pak vyhnul tomu, že ho to potká v devět ráno v Ječný

kato, mám další dvě otázky, vlastně tři... ta slavná 1,9DDiS je renaultí 1,9dCi, ale jaký je to kód motoru, do jakejch aut se montoval? Druhý dotaz - kdo je výrobce DPF filtru, není to náhodou ten samý, co používá renault? Nejlevnější DPF filtr má v současné době asi Renault C5 - nějakých 800 €.

A co umístění filtru? Někde jsem četl, že zezačátku jej montovaly pod auto, ale právě z důvodů problémů s regenerací jej přesunuli do motorového prostoru, kde se problémy jednoznačně odstranily. (jojo, s DPF pod autem se asi nikomu v Norsku v zimní plískanici a -20°C regenerace nepodařila

nedokážu si představit vstřik nafty před turbem, to by mu asi moc dobře nedělalo.

2012-09-14 13:47:25

Jednu z otázek si dovolím zodpovědět za Kata (a snad mu ušetřím práci ):

  • kód motoru je F9Q a mimo rencků (Laguna, Mégane, Master + Traffic atd.) sloužívá ještě v Opelu Vivaro, Mitsubishi Carisma a jejím bráchovi Volvo V40. Dále ve všech možných Nissanech.

Možná jsem na něco zapoměl.

2012-09-14 19:58:24

Koho zajímá,jak se žije majitelům dieselú s DPF ,kde dovstřik pro regeneraci je realizován přes vstřiky motoru,nechť si počte zde a přejde ho humor:

http://www.mitsubishiclub...tema/regenerece-dpf-89456

Je toho na počtení mnoho a pro varování před autem s takovýmto řešením to bohatě stačí, doporučuji !

2012-09-16 16:05:03

ok chlapi a můžete teda konkrétně říct kterou vitaru koupit a kterou ne? já ji chci hlavně do lesa do terénu tak nevím co ten filtr na to v prachu a bordelu a krátké trasy.já bych si koupil benzínovou jenže jak jsem psal krátká v benzínu nemá redukci.to dpf mi dost zamotalo hlavu.kolik km se dá ujet bez problému s tím filtrem,dá se to nějak v globálu osvětlit?moc z toho moudrý nejsem.dík

Fulda  
Petr
2012-09-16 16:09:56

U nás se to myslím neprodává, ale někdo tu má krátkou Grandku s redukcí, ale je to asi 2 nebo 2,4 l objem

2012-09-16 16:18:01

no ted jsem si o tom četl a divím se teda že si někdo nafták kupuje.to se snad nevyplatí ani traktoristovi co má naftu zadarmo.

2012-09-16 17:57:36

Ahoj,

jednoduse se to popsat nedá. Já jsem ujel pres pet tisíc kilometrů, než jsem měl první regeneraci (auto jsem kupoval s najetejma 83t. km a nevěděl jsem, jestli tam filtr je, nebo ne... A už jsem se těšil, že ne )

Jasná je jedna věc - Vitara není SUV do města, už tím, že má integrovaný rám, je určená do terénu. A DPF do terénu je kravina jak řemen... A o tom, že se do terénu víc hodí diesel než benzín taky není pochyb. Takže je to vlastně od výrobce jeden velkej podvod. V podstatě jsme si koupili auta na dálnici, na který teda Vitara stavěná není.....

Není pochyb, že DPF filtr je kurvítko, i když příjemné , pokud teda funguje jak má.

Podle mně by mělo být legislativně možné, filtr DPF odstarnit, do techničáku to klidně zapsat jako přestavbu a přijít o emisní normu Euro 5. Pokud totíž jinak emisní limity auto splňuje, tak mi hlava nebere, proč tam musí být...

Pavel

2012-09-16 21:07:35

k řešení 1: Vyzkoušel jsem a výsledek 0 i po přečipování ECU

2012-09-16 21:21:30


Odpovědět

1  2  3