Fórum - Téma


filtr DPF....


Fórum Grand Vitara II filtr DPF....

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2012-09-17 01:22:14

ToTi, píšeš, že DPF s terénem nemá nic společného... - nesouhlasím.

Když máš aktivní regeneraci, tak jedna ze základních podmínek její spuštění je rychlost, většinou 60 km/hod. Buď máme rozdílné představy o tom, co je terén, nebo nemáš pravdu

Chyba je, že je žalostně málo validních informací...

2012-09-17 05:26:42

tak ted zase nevím a jsem kde jsem byl.píšete o euro 5,já jsem zvažoval koupi rok 07 a to je euro 4.to teda ještě nemá dpf? opravdu vůbec neví jestli jít do suzuki a nekoupit radši L200 které to nemá.vitara byla jasná volba ale jsem v pasti.pardon že píšu relativně to samé ale je to nevidím východisko.

2012-09-17 05:38:25

to se omlouvám, Vitara má samozřejmě Euro4 ale s DPF...

Je to určitě super auto, ale s klidem v duši ti ho v dieslu doporučit nemůžu, musíš vědět sám, jak ho budeš pužívat.

Škoda, být tam 1,9 PD 96 kW s šestikvaltem z Passata, je to goood auto

2012-09-17 09:15:23

tak jsem ted volal jak je tu ten odkaz na servis dpf a vyčištění stojí 7tis bez dph a záruka 100tis km.to zas není taková hrůza.no budu ho používat převážně na 5km pojíždky a sem tam 35km.no nevím.jo a co děláš na Martiniku? piráta?

2012-09-17 11:52:50

Když je primární jezdit do terénu, co takhle koupit starší vitaru ještě bez DPF? K sehnání je jich dost.

2012-09-17 12:13:24

uvažuju o tom.líbí se mi ta od 06 no ale říkám ted nevím.

2012-09-17 14:44:35

....tak odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil.... GV splňuje od začátku roku 2011 EURO5...

Ta GV 2006 už filtr má stejně, to bys musel jit do toho modelu před.

Dorazila mi odpověď ze SUZUKI Motor Czech s.r.o., cituji....

"Pokusil jsem se na následujících řádcích odpovědět na Vaše otázky.

  • Ve stávajícím modelu Grand Vitary je používán motor Renault FQ9 s řadou drobných technických modifikací.Zásadní změny proběhly s provedením, které splňuje emisní normu EURO5 začátkem roku 2011.
  • Filtry pevných částic dodává SUZUKI Motor Company, konkrétní výrobce mi není znám.
  • Filtr pevných částic prošel drobnými modifikacemi, zásadní změna proběhla v roce 2011, kdy v provedení EURO5 byl do jednoho obalu sloučen jak oxidační katalyzátor tak i filtr pevných částic.
  • Filtr pevných částic je umístěn ve spodní části motorového prostoru vedle motoru.Je skloněný v úhlu cca 45°, jeho výstup je do roviny s podvozkem vozu kde pokračuje výfukové potrubí.U modelu EURO5 je umístění obdobné, ale sjednocením oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic bylo možno dosáhnout zkrácení dráhy výfukových plynů z motoru do filtru pevných částic a tím i zlepšit průběh regenerace.
  • Při běžném chodu motoru je využíváno režimu několika vstřiků paliva v krátké době za sebou na jeden pracovní cyklus.Přitom jen jeden vstřik paliva je hlavní pracovní.V okamžiku, kdy začne probíhat regenerace dojde k navýšení jednoho z následných vstřiků a část nafty je tak vstřikována do válců již v okamžiku kdy probíhá expanze, následně při výfuku je tato nespálená nafta z válce vytlačena do výfukového potrubí směrem k filtru pevných částic.
  • Regenerace probíhá několika způsoby.Ten běžný přirozený řidič ani nezaznamená, není žádným způsobem signalizován.Řídící jednotka motoru sleduje teplotu výfukových plynů, množství vstřikované nafty , rychlost jízdy a obsah částic ve filtru. V optimálních provozních podmínkách řídící jednotka zahájí regeneraci filtru pevných částic, . Pokud se vozidlo pohybuje v koloně, nebo běží motor delší dobu na volnoběh, bude nízká teplota výfukových plynů a nebude moct regenerace proběhnout.V případě, že by opakovaně byla regenerace přerušena, nebo došlo k většímu zanesení filtru pevných částic rozsvítí se kontrolka na přístrojové desce, která tento stav signalizuje.Po její aktivaci by měl řidič jet v rámci možností rychlostí nad 75 km/h dokud kontrolka nezhasne. Tato regenerace by neměla trvat déle než 30 minut.Pokud ke zhasnutí kontrolky je nutno přistavit vůz ke kontrole autorizovanému servisu."

Tak asi takhle... Jistý je, že se musí i nafťák tuatam vytočit, u Passata se to dělalo kuli zatuhnutí lopatek na turbu, tady holt kuli DPF.

2 jezevec2: piráta zrovna ne, ale opravuju pirátům lodě

2012-09-17 16:25:21

to je sice pravda, ale zase je turbo v plamenech, podařil se ale nalézt krásné kurvítko motorů.

Mně spíš z toho zarazilo, že o regeneraci ani nevím, měl jsem za to, že se mi rozsvítí kontrolka na panelu, abych alespoň věděl, že se regenerace právě provádí a tudíž není dobrý nápad ukončit jízdu - z výše uvedeného důvodu

2012-09-17 16:58:23

samozřejmě to nevím jistě, jenom se dohaduji, ale kdyby se vstřikovalo až za turbem, nebyla by tam asi už dostatečná teplota na samovznícení a jenom by to dýmilo (to se dělalo u tanků jako zadýmení...) takže mi něco říká, že ten dovstřik musí být hněd někde ve svodech...

Plněním emisních limitů přestávaly být motory zábavné, teď jím dokonce snižujou životnost.... Jak je možné, že mi tam může stékat nafta do oleje a mně se na palubce nic nerozsvítí, to nevím. Tuším, že v Americe by jakýkoli soudní spor o náhradu zničeného motoru musela Suzuki zákonitě prohrát....

Kluci, na http://www.fap-dpf-filtry.cz dělali tři Vitary, jestli jste tady někdo z nich, zkuste se podělit s výsledkem ...

2012-09-17 21:54:58

Jak píšeš, návod by měl začínat slovy....

Gratulujeme k zakoupení terénního vozu Suzuki Vitara. Vůz je určen k svižné jízdě po dálnici...

To by se toho moc neprodalo.

Jinak kato, je tu pár otázek, které bys mohl zkusit zodpovedet, nikdo fundovanejší tu není....

Pavel

2012-09-18 20:54:52

jezevec:

  • pokud o Vitaře uvažuješ, tak se toho neboj a - pokud si dokážeš ověřit historii vyhlédnutého kousku a eliminovat tak riziko koupě hrobky - jdi klidně do toho.

Názor, že nafťák s DPF se nehodí do terénu, je samozřejmě hloupý názor a pramení z neznalosti. Tady ovšem velmi záleží na tom, čo si takého predstavuješ pod pojmom "terén"...

Pokud budeš jezdit denně pět kilometrů po polňačce, kudy by normálně projela i oktávka s mrtvejma předníma tlumičema, tak takhle si opravdu můžeš na problémy s filtrem zadělat dřív, než řekneš "borůvkovej koláč". Stejně, jako bys vozil děti do školky v městských kolonách.

Ale pokud jízdou po aspoň trochu opravdickým terénu občas zatopíš pod kotlem, a za použití uzávěrky difu a popř. redukce vypálíš pavouky z vejfuku, bude všechno v pohodě. Na regeneraci toho zkurvence nemá totiž vliv ani tak rychlost, ale především teplota výfuku, které jsi schopen jízdou dosáhnout. Takže pokud budeš v terénu dostatečně akční, je to to samé, jako bys jel v kuse po dálnici.

A pokud navíc semtam absolvuješ tu pětatřicetikilometrovou projížďku (kterou v diskusi avizuješ), nebudeš ani vědět, že nějakej DPF máš.

Provozuju tenhle krám už 4 roky, na věc se dívám jako "poučený laik" a snažím se případné problémy s filtrem eliminovat na minimum.

Musím říct, že se mi to zatím (ťuk ťuk ťuk) daří a na hysterické scénáře rádobyznalců se dívám s úsměvem na tvářičce...jen si vzpomeň, kolik nářků bylo ještě před pár lety - kvůli katalyzátorům v benz. motorech, váhách vzduchu a turbech v dieselech apod.

Všechno se vykrystalizovalo a jsem přesvědčen, že služby, jako třeba http://www.dpfe.cz/ budou čím dál běžnější, tudíž levnější.

Vitara je dobrý auto a pokud jsi schopen využít jejího potenciálu, nemůžeš být zklamán.

Last but not least - je nesmírně důležité, aby sis neobstaral kousek, kde jsou už případné problémy neřešitelné...

2012-09-18 21:48:48

Tak v tom zásadně nejsme ve při

DPF je jeden z možných zdrojů obrovských problémů, ale není třeba pouze preventivně propadat depresím...

Uživatel se musí obeznámit s možnými riziky a podle toho vyvodit závěry; pokud usoudí, že chce/potřebuje auto s dieselovým motorem, měl by si uvědomit, že nesprávným zacházením si může tenhle rachotící werk taky nepěkně pokurvit.

Toď celá alchymie, medle.

Pokud je někdo pitomec, dokáže odvařit i mikrovlnku.

2012-09-18 21:54:21

Jo - abych nezapoměl...

  • je nezbytně (řekl bych až životně!) důležité u těchto motorů, využívajících jako zdroj energie mazlavé svinstvo, zvané nafta, MĚNIT VČAS OLEJ

Tzn. MAX. po 15 tisících, nebo MAX() po roce.

2012-09-19 05:26:14

2 d.a.m.:¨

označovat v diskusi cizí názor za hloupý se všeobecně nedělá, je jiný, nemusíš s ním souhlasit ale to je tak všechno. To bys potom mohl autora označit za dementa a to už s původním tématem nemá vůbec nic společného a téma to nikam neposouvá.

Když zkoukneš video dole, tak musíš uznat, že to terén je, ale pravděpodobně filtr nevypálíš a to ani s uzávěrkou difu.

Samozřejmě máš pravdu, a to jsem tady už taky zmiňoval, že informace jsou prabídné.

Proto se třeba také snažím psaát na oficiálního dovozce pro ČR, kde si myslím, že jsem přímo u zdroje. Takže tady mám další odpověď..... Cituji

"Vaše obavy z přebytku nafty chápu, ale řekl bych, že mohou být z internetu trochu zkreslené. Jak již jsem psal, nafta, které je použito k regenerací je vstřikována do válce až po vznícení „pracovní“ dávky nafty, která je učena k udržení motoru v chodu. Tato „pracovní“ dávka nafty je vstříknuta do válce, ale ještě přesněji do komůrky v pístu při jeho pohybu směrem nahoru, ještě než dosáhne horní úvrati. Píst přitom stlačuje ve válci množství vzduchu a po vstříknutí nafty dojde ke vznícení této směsi. Důležité zde je to, že tato „pracovní“ dávka nafty jak bych to asi nazval se při vstříknutí dostane jen na stěny komůrky v pístu.

Při regeneraci filtru pevných části se děje něco trochu odlišného. První část je shodná, ale v okamžiku kdy píst dosáhne horní úvrati, začíná expanze a píst jde válcem směrem dolů. V tento okamžik je vstříknuta dávka nafty, která je určena pro regeneraci filtru pevných částic. Právě zde je ten zásadní rozdíl. Nafta neskončí v komůrce pístu, který se již pohybuje směrem dolů, ale je rozstříknuta do prostoru válce. Její část přitom může ulpět na stěnách válců, kde ředí olejový film a postupně proniká i do prostoru karteru. Model EURO5 je již vybaven systémem, který dokáže na základě počtu proběhách regenerací motoru vyhodnotit kritickou mez naředění motorového oleje naftou a upozorní řidiče na nutnost výměny olejové náplně v motoru.

Ve Vašem případě by mělo stačit pravidelné kontrolování hladiny olejové náplně v motoru (1 krát týdně). Pokud budete mít olej po výměně uprostřed a dosáhne během provozu horní rysky, měla by být olejová náplně vyměněna, protože za zvýšením její hladiny je právě naředění olejové náplně naftou při časté regeneraci filtru pevných částic. Při výměně motorového oleje je nutno dodržet kvalitativní specifikaci výrobce, která je ACEA C3, nebo C4. Jedná se o olej s nízkým obsahem síry pro motory s filtry pevných částic.

Vaše obava z možných problémů způsobených zanášením filtru pevných částic se zdá být oprávněná, ale řekl bych, že vzhledem k teplejšímu podnebí se může naopak vůz rychleji dostat na optimální pracovní teplotu.Pokud budete například celý týden s vozem jen popojíždět.(např. cesty do 5-10min.) Bylo by dobré, aby se vůz mohl aspoň jednou za týden dostal do většího pracovního režimu.

Potom by tu byla ještě jedna možnost k vyzkoušení. Funkci jsem si vyzkoušel na novějším dieselovém motoru, kdy se mi po delším ježdění po městě rozsvítila kontrolka zanesení filtru pevných částic.S ohřátým motorem jsem podržel plynový pedál na otáčky cca 2500 za min. a cca za pět minut kontrolka zhasla. Nemohu Vám ale odpovědně tvrdit, že u Vašeho provedení toto bude také fungovat.

Samozřejmě je ještě nucená možnost regenerace filtru pevných částic, která se provádí v autorizovaném servisu pomocí diagnostického zařízení."

...konec citace

Máme tady opět upozornění na pravidelnou kontrolu hladiny oleje a nutnost včasné výměny. Doba, kdy se kupovala "plná syntetika" požadované viskozity je dávno pryč, dnes snad každý kupuje olej pode specifikace. Potřeba kvalitní nafty se omýlá stále kolem dokola, takže to není novinka.

Druhou část mailu jsem sem nedával, protože se týká mých soukromých dilemat, s kterýma se v Čechách potýkat nebudete. Ale na Martiniku budu jediná GV s DPF filtrem, protože tato kombinace se dodává pouze na Evropský trh. Což může být dobrá zpráva ale i špatná. Dobré je, že odstranění tady nikdo řešit nebude, případně, pokud je Suzuki rozumná firma, odsrtarní mi jej sama a poskytne záruku na tuto úpravu. Na druhou stranu předpokládám, že si za to řeknou ranec. Druhá možnost je, že o DPF nebudou vědět vůbec nic a to třeba ani spustit vynucenou regeneraci, což je sice málo pravděpodobný extrém, ale v království černoušků bych se tomu nedivil. O možné výměně DPF si tady asi budu muset nechat zdát. Na druhou stranu poměrně extrémní teploty by měly ve srovnání s českou zimou být moji výhodou, tak uvidíme, jak to dopadne.

Pavel

4wd, Awaba Pt 1.avi

We take a look around Awaba finding some good steep climbs and mud holes. On this trip is: Range Rover Sports, Land Rover Discovery 4 and a massive 100 series Landcruiser.

2012-09-19 07:50:49

Pěkné video, hlavně pán v Toyotě ty "schody" sjel tak, jako by se jednalo jen o nějaký vjezd do podzemních garáží

Jinak bych, být Tebou, zjistil, co by obnášelo se toho DPF zbavit, pokud tam není nutný, v ČR bych to ovšem nikomu nedoporučoval.

2012-09-19 14:15:13

No psal jsem dotaz i na registr vozidel, zda by povolili prestavbu, odpoved je "obratte se na akreditovaného zástupce: Suzuki Motor Czech, s.r.o..

Takže záleží, jak se k tomu postaví český dovozce... Potom by to mohli ělat přímo v Suzuki a mohlo by to být se zárukou.

Ale jak jsem psal, také se mi příčí černý dým za autem, takže dokud nezačne zlobit, nachám ho tam.

A jak psal d.a.m. - dělat vše pro to, abych nezkracoval zbytečně životnost a až mně to potká, třeba už to bude za hubičku.

Pro mně je ještě blbý, že ani firma jako http://www.dpfe.cz/ tay nevznikne , když už to neprodávají auta s DPF

2012-09-19 20:38:57

"...označovat v diskusi cizí názor za hloupý se všeobecně nedělá, je jiný, nemusíš s ním souhlasit ale to je tak všechno. To bys potom mohl autora označit za dementa a to už s původním tématem nemá vůbec nic společného a téma to nikam neposouvá...."

Pavle - to jsi mě ale špatně pochopil

Těmi "rádobyznalci" jsem v žádným případě nemyslel nikoho z diskuse zde, spíš jsem se strefoval do různých "odborníků", šířících různé bludy napříč všemi médii.

Ono to není všechno tak černobílé, ale to už tak bývá. DPF je věc relativně nová, proto mě vytáčí názory typu "vím o všem všechno".

Ano - je moře uživatelů, majících s filtrem veliké trable, ale stejně tak existuje moře lidí (včetně mě), kteří o DPF ve svém autě ani neví! A myslím si, že víc, než čtyřleté soužití (a přes 80K km) s Vitarou mi jakýs takýs obrázek o autě poskytlo...

A co se týče tebe - naopak - jsem rád, žes téma založil a rád na něm budu diskutovat.

Btw - nemohl bys mi poskytnout kontakt na toho člověka ze Suzuki motors Czech? Mám předchozí Euro4 a docela rád bych se ho optal, jak to je všechno řešený u mýho krámu.

2012-09-19 22:14:16

Amen.

2012-09-20 20:13:19

nakupovat auto s DpF ,je rada nad zlato- jak to chceš udělat? chtěl jsem nové v naftě a GV

2012-09-21 14:21:06

no, zkusil bych individuální dovoz z U.S.A.. Tam ti z toho srazí DPH, v Evropě ho zaplatíš, vzhledem k cenám v U.S.A. bych se nedivil, kdyby tě i s dopravou přišel levněji , než tady v Čechách.

A bude to mít emisní třídu Euro3, takže na ekologický dani zaplatíš nulu...


Odpovědět

1  2  3