Fórum - Téma


Funkce centrálu


Fórum SX4 I Funkce centrálu

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2013 SX4 I 1.6

2 fotek  |  105 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui).



2014-02-08 09:34:14

Ahoj,

už se to tu sice řešilo na jiných vozech, ale nedá mi to, abych se nezeptal.

Je možné odstranit / přeprogramovat tu debilitu v podobě dvojitého odemykání auta centrálem?

Jediný přínos této funkce vidím v rychlejším vymačkání tlačítek DO a tím pádem zajištěný příjem distributora ND.

Mám SX4 1,6 GL/AC SE r.v.2013

2014-02-08 10:06:19

pochybuju, že to půjde

a pochybuju, že důvodem je zajištěný příjem distributora ND - kolikrát se rozbije DO? Není neobvyklý, že to přežije auto

ale asi je to o úhlu pohledu, protože já si na to zvykl rychle a nemám s tím problém

2014-02-08 10:52:10

Škoda :(

Nevím jaké máš zkušenosti Ty, ale já už měl na stole vymačkaných ovládání víc než dost. A můžu říct, že někdy je docela sranda do toho sehnat náhradní uspínače.

2014-02-08 11:52:07

hanz_grau:

Na to je jednoduchý recept.

Jezdi v autě sám a pak ti stačí mačkat jenom jednou. Jinak se ale snaž ty tlačítka raději "nevymačkat", protože jeden ovladač stojí necelé čtyři tisícovky a musí se objednávat u distributora.

Jsi už třetí, komu vadí "sofistikovaná" funkce. Už tady byla námitka proti signalizaci nedovřených dveří, nezapnutých pásů a teď to dvojfunkční otevírání. Kdyby sis místo toho koupil Ladu, tak nejenom, že by tam tyto zbytečnosti nebyly, ale navíc bys měl tři obyčejné klíče. Jeden od dveří, druhý od spínací skříňky a třetí od nádrže. Každý jiný, aby se to nepletlo.

2014-02-08 12:38:30

plukovnik: V 90% jezdím v autě sám, ale i když jedu sám, tak se potřebuji dostat do kufru, nehledě na to, že jsem zvyklý si na zadní sedadlo odkládat zavazadlo. V tom je ten problém.

Chápu, spousta z nás srovnává japonská auta s koncernem WV (já měl předtím Felinku) a přitom si neuvědomuje, že každý výrobce má svá specifika.

Je tu víc věcí, které mi vadí, např. okénka nemají atomatické otevírání/zavírání na jednoduchý stisk knoflíku, světla svítí i po vytažení klíčku ze zapalování. Když už mám modul deního svícení, který mi rožne hlavní světlomety, tak stejně musím světla zapnout, abych mohl používat dálkovky atp.

Tohle všechno akceptuji a zvyknu si na to, hotl jinej gang.

Jenom nechápu, význam tohoto dvojitého odemykání a už vůbec mi není jasné proč jde nastavit taková 3,14čovina jako indikace centrálu blinkry/vnitřním osvětlením a základní funkcionalita je napevno.

No nic, děkuji za odpovědi a neberte mě prosím zle, mám novou věc, tak fňukám. Ono to časem přejde.

2014-02-08 13:14:41

hanz_grau:

Na tu tvojí výtku je jednoduchá odpověď: "pravá ruka neví, co dělá levá..."

Otvírání okének, nebo signalizace blinkry-vnitřní osvětlení dělá modul BCM (vlevo pod palubkou)

Povelování dveře řidiče-ostatní dveře ("zákl. funkcionalita") dělá přijímací modul dálky (vpravo pod palubkou)

Vzájemná komunikace po datové sběrnici.

Jiný modul-jiný výrobce-jiný kraj-jiný mrav...

Hlavně že to funguje, tak jak to bylo vymyšleno.

 Hill  
Jaroslav
2014-02-08 13:40:46

plukovník: říkáš ..."Kdyby sis místo toho koupil Ladu, tak nejenom, že by tam tyto zbytečnosti nebyly, ale navíc bys měl tři obyčejné klíče. Jeden od dveří, druhý od spínací skříňky a třetí od nádrže. Každý jiný, aby se to nepletlo."...

Ale tohle tu přece už bylo, přesně tak byly vybavené Swifty do roku 1991. Ty dvě trojice klíčků ještě mám..., zámky i se Swiftem už ne. Ale signalizaci nedovřených dveří už vesměs měly, přinejmenším třídveřáky. U pětidveřáků vzadu nehlídala nic, vpředu asi jak si to který prodejce objednal, zákonitosti, proč to jeden Swift má a jiný nemá, se mi nepodařilo totiž odhalit.

2014-02-08 14:29:38

hill:

Swifty to měly do roku 1991, jenomže ta Lada Niva, pocházející ze země "Kde zítra znamená ještě předevčírem" to nabízí u modelu 2013 "v plné palbě", a jako bonus ještě nabízí něco, co nemá vůbec nikdo. Spínací skříňku vlevo pod volantem. Možná podle hesla, kupředu levá, zpátky ni krok....

2014-02-08 17:19:39

plukovník: Teď jsi mi potrvrdil mojí domněnku, že ta vnitřní elektronika je trošku slepenec bůhví kolika mozků. Přislo mi divné, že signalizace klíčku v zapalování a rozsvícených světel se děje za pomocí běžného piezobzučáku, ale pokud někdo za jízdy otevře dveře, ozve se gong.

Nu což, na dveře si budu muset zvyknout.

Stejně mi ale nejde do hlavy původní záměr tohoto uspořádání. Na žádném jiném autě se kterým jsem měl možnost jezdit, jsem to neviděl.

MilanT  
Milan
2014-02-08 18:47:14

hanz_grau:

Věřím, že to št ve. Já s tím zápasím od úterý (psal jsem o tom ve vedlejším vlákně o nové SX4) a už si začínám zvykat.

Osobně (když by to už muselo být) bych bral na prví zmáčknutí kufr a dveře řidiče a na druhý ten zbytek. Pořád něco převážím na chalupu a z chalupy, časté nákupy v hobymarketech, manželka vždycky vartuje u kufru s taškama a čeká, až odemknu.... Je to ale o preferencích používání auta. Kdo to používá jen na cesty do a z práce, tak by mu to mělo vyhovovat, že mu tam někdo ráno ve tmě nevleze u semaforu.

Jinak toho vymačkání mikrospínačů bych se asi nebál. U Peugeota mám na dálkáči jen jedno tlačítko na zamykání i odemykání a ten ovladač funguje 18 let. A to jedno tlačítko je tak namáháno 2x tolik. To už jsem víckrát potrápil klávesnici mobilu při psaní sms nebo dálkáč k televizi. Přepínání je moje mánie . Navíc ty dálkáče máš u auta dva.

To mě víc trápí to, že když potřebuju něco rychle v kufru, tak vylezu a musím za sebou zavřít dveře. S otevřenými ten druhý blik jaksi nefunguje. Ale všechno je to o zvyku.

2014-02-08 19:07:55

MilanT:

Nemusíš za sebou zavírat, stačí otevřít kufr a s ním i ostatní dveře vnitřním kolébkovým spínačem zamčení a odemčení všech dveří na vnitřní straně dveří řidiče.

MilanT  
Milan
2014-02-08 19:45:45

plukovník:

Díky, díky, to mě nenapadlo. Nelenil jsem a vyběhl z chalupy to vyzkoušet. A funguje to!

To auto se mi začíná zamlouvat čím dál tím víc.

A tohle fórum a vaše zkušenosti taky.

2014-02-08 22:31:04

To otevírání všech dveří tlačítkem na dveřích řidiče používám již dlouho a trochu jsem si na něj i zvykl (pokud nepotřebuji např. u marketu honem nejdřív otevřít kufr. Někde jsem svého času četl, že to je japonský způsob určitého bezpečnostního opatření proti tomu kdyby nějaký padouch chtěl přisednout k právě nastoupivšímu řidiči/řidičce...


Odpovědět