Fórum - Téma


G13BB


Fórum Technický koutek G13BB




Jam
2007-05-22 14:11:46

Zdravím, je G13BB blok g13 a hlava z g16? Popř., má někdo možnost vyzkoušet, jak to na sebe pasuje? (kanaly olej+voda, šrouby) A kolik zubů má řemenice na rozvoďák g16 a g13ba? A nemá někdo zbytnou hlavu G16?

2007-05-22 21:37:17

neděláš to obráceně ?Na motor z 1.6 se dává hlava z 1.3 Gti-pak to funguje bez větších úprav

Jam
2007-05-22 23:14:09

Ani ne, vznikne z toho něco, co má zhruba 60kW, žere 6litrů. Co víc si přát. Ale jestli jde hlava Gti na blok 1,6, tak musí jít i G16 hlava na G13 blok, ne? A vzhledem k tomu, že mám G13ba a chci projít technickou=nemůžu mít blok 1,6 nebo gti, tak je to jediná možnost, jak si polepšit.

2007-05-23 00:39:05

technická jde zařídit-pokud si chceš polepšit-vybral sis nejsložitější cestu -nevím že by to někdo zkusil

2007-05-23 00:41:11

pokud se ti to povede budeš mít asi jedinej originál-držím palec -dej vědět až to pojede

2007-05-23 10:11:02

Asi tě nepotěšim ale nebude ti to pasovat, musel by jsi vyměnit písty, G16 je totiž 16 ventil a G13 je 8 ventil

2007-05-23 10:18:09

koukni se tady na ten odkaz, abys viděl že nekecám http://www.autoscout24.de...tails.aspx?id=sw4lvastngs

Jam
2007-05-23 15:01:03

No vím že přidávám 8 ventilů, proto to taky dělám. Pístům je jedno, kolik mají nad sebou ventilů. No ale stojí to na jediné věci: Nemám hlavu G16. Jinak GTi a G13BA mají pokud vím stejné písty a jiný počet ventilů. Lidičky nestojí vám někde zbytná hlava?

Jam
2007-05-23 15:15:22

No jestli myslíš to vybrání na ventily v pístech u gti, tak to g16 sice má, ale úplě stejné, jako G13BA, takže by se ventily s písty potkávat neměly. G16 má ventily nakolmo k hlavě, ne v úhlu jako gti.

KDR
Aleš
2007-05-23 15:15:41

..a ty si myslíš, že dáš na G13BA 8 ventil hlavu z 1,6 16V a ono to pojede???....a dokonce líp???...a dokonce s nižší spotřebou???...:-D......hmmmm, motorový kouzelník.......A co rozvody???...elektronika???...prostě všechno????....Ješt ějsem neslyšel, že vy někdo předělal 8V na 16V jen přehozením hlavy a ono by to jelo......a

Jam
2007-05-23 15:20:21

Rozvody to má stejné. Rozdíl v zubech na rozvoďácích je jenom ve výšce bloku. No s elektronikou je to jiný, ale na to je fígl, že stejně jezdím na plyn=karburátor.Na benzín stačí, že mi to pojede a bude splňovat emise a to vzhledem k lambda sondě bude. S nižší spotřebou nepočítám, právě naopak. Mě teď 8v žere 5,2l a těch 6l j myslím přiměřené. Proto taky zjištuju názory jiných, jinak bych jenom sháněl hlavu.

KDR
Aleš
2007-05-23 15:28:52

A nebude lepší tam dát motor z GTi??.........no ale jestli se Ti to povede, tak dej vědět......

Jam
2007-05-23 15:36:19

A zase jsme u te technické. Jo, můžu mít technockou na bleka, ale to nic nemění na tom, že když někoho rozstřelím, tak si to taky potom zaplatím. Upřímně motor GTi nechci, protože by to vyžadovalo hafa úprav. To bych si radši GTi koupil a GLko prodal. A s tou elektronikou se to má takhle: Tys taky zvětšoval váhu vzduchu, takže stříkačka má špatný údaj o množství nasávaného vzduchu. Ale vzhledem k tomu, že má lambdu a čidlo podtlaku, tak si to přebere a jede. Zvýšit počet ventilů čidla nezblbne, akorát to bude mít větší podtlak, což si stríkačka zase sama přebere. A vzhledem k tomu, že G16 aG13BA mají úplně stejný všechny čidla (voda, vzduch, podtlak, klapka..) tak není možný, že bych se s některým dostal do saturace (za rozsah čidla).

2007-05-23 19:07:31

teoreticky to mas zmaknuty na 1... esli se ti to podari zprovoznit tak klobouk dolu... ja as budu delat motor tak zustavam u klasiky - 1,6 blok GTi hlava... vyzkouseny...

Jam
2007-05-23 19:42:05

Ještě takovej dotaz: vstřik. jednotka na bloku 1,6 a hlavě GTi se dává z 1,6 bo z GTi? Protože jestli z GTi, tak změna objemu o bezmála 25% je rozhodně drastičtější zásah než o cca 10% zlepšit plnění a s objemem a kompresí nedělat nic. No a zase: Nemáte někdo hlavu 1,6? Protože mi teď byla sice nabídnuta, ale za drastických 8000Kč, což je při ceně pojízdného sedana okolo 10000 celkem paleta.

Jam
2007-10-16 20:57:38

Tak mládeži dneska asi poprvé v historii vyjel Swift s motorem G13BA a 16v hlavou z G16B. První dojmy dobré, v nízkých otáčkách to jede asi jako s 8v, ve vysokých jak pila největší. Čistá doba práce asi 12hodin, hrubá 4dny(nemohl jsem sehnat rozvoďák). Tímto dávám velké díky Fokrovi za tu hlavu i s "příslušenstvím" za velmi luxusní cenu. Ještě to bude chtít pořádně nastavit předstih, ale musím říct, že si s tím jednotka poradila na 1, jede to klidněji než s 8V. Foto dodám, až oddělám všechny improvizované věci z motorového prostoru . Kdyby byl zájem, můžu na to časem napsat článek. Celá přestavba vyšla asi na 2500 a přidalo to hádám tak 8-10kW.

2007-11-15 20:45:49

.


Odpovědět