Fórum - Téma


garanční prohlída, vystřelený airbag


Fórum Swift New I garanční prohlída, vystřelený airbag

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2009-12-15 20:59:47

Zdravím . Koupil jsem si swišťáka (rok 09), který má vystřelené 2 přední airbagy a chtěl bych se zeptat, jelikož bych měl s ním jezdit na garanční prohlídky do autorizovaného servisu, jestli nevíte zda to tam budou chtít nějak řešit? Jakože to budou chtít zpravit jinak ztrácím záruku nebo tak nějak... Je to moje první auto tak se v těhle věcech moc nevyznám.

Díky

2009-12-15 21:20:25

záruka se vztahuje na auta koupené u nás,ne na dovezená a na prohlídky bych nejezdil do zn.servisu-jsou nejdražší. .

Navíc Suzuki servis nepotřebuje

2009-12-15 21:34:34

Aha tak to je zajímavé, to jsem nevěděl že ne No tím se to vcelku zjednodušilo, chtěl jsem tam jezdit jenom kvůli záruce nebo servisce. Měnit a dolévat olej zvládnu i doma v dílně. Takhle aspoň ušetřím Díky

2009-12-15 22:54:45

servisku-pokud byla k autu-může vyplnit i nezn.servis-při případném prodeji je vždy lepší vyplněná serviska.

Jinak co se týká bagu spoluj.dá se oficiálně,po vyplnění papíru odstranit (třeba v případě,že vozíte na přední sedačce dítě)a nahrazuje se odporem,aby ostaní bagy fungovaly. Odpor stojí 1250,-kč a mám ho skladem.

2009-12-16 07:35:41

Včera jsem zrovna volal do suzuki, protože v lednu budu muset na 1. garančku. Tak mi paní řekla cenu kolem 4 500 Kč. Tak to vypadá, že tam budu jezdit jen po dobu záruky.

2009-12-16 08:16:01

měl si se zeptat,jak dlouho tam musíš jezdit,podle nějakýho novýho zákona,snad už nejsi povinen navštěvovat zn servis.Zeptám se na to

2009-12-16 09:31:52

odpor takovy nic a stoji to 200 no potes teda...

2009-12-16 13:56:43

jo taky sem se kroutil,ale levněš to sehnat nešlo

Hill  
Jaroslav
2009-12-16 17:35:32

A ono ještě nikoho nenapadlo vzít ohmmetr a ten odpor změřit? U čtyřproužkového kódu by to byla triviální záležitost, ale vzhledem k tomu, že je na něm pětiproužkový kód (a navíc je snímek od Ignáce poněkud špatně čitelný - vypadá, jako 18,0 ohmů v toleranci 2,5%, ale rozlišit správně třeba stříbrný proužek na něm dost dobře nejde), by ta naměřená hodnota pomohla. Aspoň bychom věděli, který kód je použitý a jakým odporem z běžné produkce, třeba v typu RM0207 do 2Kč/kus ho nahradit.

Je tam jen k tomu, aby si řídicí jednotka myslela, že je připojený odpalovač airbagu a neomezovala výkon motoru do fail-safe módu.

Na funkčním airbagu bych ale odpor raději neměřil (i když dostatečně malý proud vhodného měřáku by ho odpálit neměl, ale co je to "dostatečně malý proud"?) a na odpáleném už není co měřit.

2009-12-16 18:55:38

měl sem ten odpor sebou v obchodě s elektrotechnikou a prodavač to změřil,ale přesnou hodnotu odporu nenašel.Nafotil sem to znovu-třeba to někdo rozluštíte.

Hill  
Jaroslav
2009-12-16 19:37:43

Je to sice o něco lepší, ale z těch pár různě obarvených bodů zase nepoznám hnědou od fialové. Jestli je ten druhý proužek fialový, pak je to 270x0,01=2,7 ohmu, tolerance 1%. Jestli je hnědý, pak jde o hodnotu 2,1 ohmu, tolerance stejná. Podle rozměru jde o miniaturní odpor na zatížení cca 0,5W, což v tomto případě není zase až tak podstatné. Ale je vidět o něco víc, než na původním záběru, a hned se nám hodnota změnila o dva řády. Navíc případný přechodový odpor zaoxidovaného konektoru se může pohybovat v řádu desetin až jednotek ohmu, tak musí řídicí jednotka dovolit i značnou odchylku naměřené hodnoty (to 1% tolerance mi v tomto světle připadá neprosto zbytečné). Proto říkám: změřit.

Hodně levným multimetrem se tak malé odpory skutečně moc přesně změřit nedají, ale metod je přece víc. A umět změřit odpor, to patří k naprostým základům.

Tohle spíše ukazuje na výsledek stále klesající úrovně základních dovedností prodavačů elektroniky (dřív ten dojem zachraňovali prodavači, jimž byla elektronika koníčkem, ale půlka jich je už v důchodu a ta zbylá půlka je rozředěná do většího počtu prodejen).

A noví se to budou zase léta učit, pokud se jim bude ovšem za ten plat chtít.

2009-12-16 21:33:05

Když mám vystřelené airbagy tak motor jede v fail-safe modu? Jako že mi to teď nejede na plný výkon???

2009-12-16 21:43:23

jede to určitě normálně-nevím jak by to potom jelo naplno-to by byla raketa

2009-12-16 21:54:06

No právě Jsem si ale říkal že to by bylo něco

Hill  
Jaroslav
2009-12-16 22:23:31

Určitě to hlídání jde vyřadit přímo deaktivací kontroly celistvosti obvodu airbagu v řídicí jednotce, já v 96 mám, pak tu jezdí Swifty i o tři roky novější, které airbag nikdy neměly. Podle toho nemůžu vyloučit, že některá verze SW airbagy hlídá jen kvůli rozsvícení kontrolky a nějaký odpor na to nemá vliv, stačí odpojit kontrolku, aby nesvítila. A některá je nehlídá vůbec a ani kontrolku nemá.

Asi jak si který prodejce objednal.

2010-01-09 22:27:26

u pola je to 2.7 ohmu viz http://forum.autobazar.eu...ag-poloz-4tdi-t14509.html

tak bych to spis videl na tolik :)

tady je jeste nejakej ofiko navod, ale neresi ten odpor

http://www.kick-fix.com/TSB/JPG/

a tady pisou ze u balika je to 1k2 Ohm

http://suzuki.tuned-cars....p?f=17&t=454&hilit=airbag

taxem z toho jelen co tam u svy liany dat :)

2010-01-10 13:18:24

v servisu jsme davali 1,3ohmu nebo 1,35


Odpovědět