Fórum - Téma


Geometrie - Swift 1.3 rok 99


Fórum Swift IV Geometrie - Swift 1.3 rok 99

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2010-11-18 13:37:24

Ahoj ,

chtel bych vás poprosit o vysvětlení výsledků měření geometrie. V servisu se tvářil, že dobrý, ale moc jiste nevypadal, řekl "auta jezdi v mnohem horsim stavu" Jde mi hlavne o to políčko "přesazení", ta čísla mi pripadají velká, ale ja se v tomhle moc nevyznám Dekuji

( PS: Jestli to dobre chapu, tak jsou obe napravy posunuté o tech nekolik mm nekam stejným smerem?)

http://img703.imageshack.us/i/geometrie.jpg/

2010-11-18 18:42:29

Případne da se nekde zjistit, jaké hodnoty jsou v toleranci a tak?

2010-11-18 18:47:41

Já už teda geometrie dávno nedělám, ale hodnoty ti můžu z autodat zjistit

2010-11-18 18:56:02

Dekuju, spíš se mi teda opravdu jedná o ten pojem "přesazení" jak je uvedeno v té zpráve a jak moc me mají desit hodnoty co tam jsou uvedeny... treba o nic nejde, ja prave nevim.

2010-11-18 18:59:28

to taky nevím co tím chtěl básník říci, páč netuším co přesazovat, ale důležitý je aby se nějak zvláštně nesjížděli pneu a volant byl rovně

2010-11-18 19:05:45

Aha nevadí, tak kdyby nekdo vedel, co tím básník chtel ríci a tak, tak prosím o radu...

2010-11-18 19:11:02

Já ti to v práci zjistim.....já už geošku nedělal 4 roky

2010-11-18 19:13:25

díky

2010-11-18 19:29:18

Předsazení (nikoliv přesazení) je vzdálenost osy kola od osy hnacího hřídele tohoto kola na výstupu z převodovky nebo rozvodovky. Myslím, že nejde o sledovaný údaj a pokud auto neutrpělo těžkou havárii, měla by tato veličina být pevně daná bez nějakých velkých možností ji změnít. V podstatě je daná rozměrovými parametry samonosné karoserie.

2010-11-18 19:58:16

V tom připade by ale meli chybu i v té zpráve z merení... ale i google najde pojem presazeni v souvislosti s geometrií, ...bohuzel nanasel jsem nic kloudného, ted to nemohu najít, ale ten pojem "presazeni" jsem videl i v jiné zpráve..

2010-11-18 20:03:58

mrknem na to i když příspěvěk Beaumonta se mi zdá logickým a reálným, já se schválně juknu na naše protokoly

2010-11-18 20:53:09

Já jsem koukal na tu zprávu. přesazení nebo-li přesah určitě existuje akorát, že člověk logicky neví kam to vlastně přesahuje, jestli do stran, dopředu, nebo nahoru-dolu. Je možné, že je to totéž. Ale myslím, že je to pěkná blbost. V manuálech se o tom nic nepíše, takže bych to neřešil. Tato problematika patří spíše k motocyklu.

Hill  
Jaroslav
2010-11-19 06:02:09

Tyhle údaje jsou sice pro GTi, http://www.suzukiclub.cz/...s/manuals/62/gtispecs.pdf ale řekl bych, že geometrie u stejného podvozku bude plus mínus malinko stejná. Jako se sbíhavost dá uvádět ve stupních nebo v milimetrech na ráfku kola, tak zřejmě i předsazení (podle mne je to záklon rejdového čepu, tedy Nachlauf) lze uvádět ve stupních nebo v milimetrech od svislice vedené nějakým bodem, značkou, hranou... (to se pouštím trochu na tenký led, protože nejsem automechanik, jen se do toho trochu montuju). Ale je pravda, že hodnoty mimo sbíhavost nejsou měnitelné jinak, než nárazem nebo vytažením, a výrobce je domakal tak, aby kola držela v co nejširším rozsahu podmínek stabilní stopu a vzorky vydržely co nejdéle - vlastně: to spolu souvisí, správně se odvalující kolo se nejméně opotřebovává a hůř se trhá od slinice....

2010-11-19 15:43:51

já jen k problematice mám problém s tim že mám doma dvě auta a u obou sou hnutý kola takže mají odklon skoro 3stupně a u jednoho auta mě už vypadly poloosy.máte s tim někdo zkušenost jak problém řešit?

2010-11-19 19:02:48

ano,rozjižděj se ti spodni nosniky,jsou scnily,mužeš si to vyvařit,nebo mezi ně našroubovat rozpěru,ale nejdřiv je musiš sthnout k sobě jak byly

2010-11-20 06:34:52

ollaf: Zkušenost s tím mám u Balena.....shnilá nápravnice

2010-11-20 20:34:53

tak to já samozřejmě vim proč se to děje jen mě zajímá jakym zpusobem je vratit zpatky a jak vyrobit vzpěru mezi ně

2010-11-20 22:37:40

ale to už si teď děláš prdel Ty ze mě

2010-11-21 07:47:42

Jediný možný způsob jak to bezpečně vrátit zpátky je do šrotu, do hutí a výroba nového auta. Jiná cesta vede spíš na hřbitov.

Jen tak mimochodem, na nápravnici a ramenech je zákázáno dělat jakekoliv opravy jako je svařování, nýtování a jiné flikování. Jediný povolený způsob opravy je výměna dílu. Jelikož ceny nových dílů v tomto případě připomínají drahotu, tak jediná možnost je použití staršího méně shnilého dílu. Ovšem jestli je celý podvozek shnilý na sračku, tak bude jakákoliv demontáž velice problematická.

2010-11-23 22:02:40

99 snad nebude tak strasne shnila, by byla vic jak moje 94..no muze byt no


Odpovědět

1  2