Fórum - Téma


Grand vitara 1.9 DDiS-Pár poruch.


Fórum Grand Vitara III Grand vitara 1.9 DDiS-Pár poruch.

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2015-09-12 19:46:41

Zdravím. Před dvěma lety jsem si koupil Grand Vitara RV. 08/2009 1.9 DDiS Měla najeto 40 000km Nyní najeto 70000. Právě udělány čerstvě rozvody a výměna žhaviček. V zimě hůře startovalo. Jinak mi odešla škrtící klapka také, takže proběhla výměna. Za nedlouho dojde asi na brzdy. Už to trochu při brzdění háže. Chtěl bych se zeptat. Byla nějaká modernizace ? Jakou jsem chytil řadu Vitary, co se týče spolehlivosti. Přijde mi, že nic moc a při tom je to prý ročník po modernizaci. Auto mělo rozebranou převodovku od předchozího majitele z neznámého důvodu a když řadím za jedna a rozjíždím se, tak při pouštění spojky jak auto zabere vždy slyším takové prasknutí jako kdyby v té převodovce bylo něco malinko volné. Z nápravy to není. Jinak mě také trápí únik oleje z převodovky. V servisu SUZUKI řekli, že na to Vitara trpí a je to konstrukční vada a že to nemá cenu opravovat. V recenzi jsem však četl, že se to řeší úpravou gufera. Nemáte s tím někdo zkušenosti ? Přemýšlím, zdali prodat nebo si jí nechat. A toto je ona. Jinak to projede hodně a spotřeba 7,7 l dálky. Jinak 9 L.

2015-09-24 22:00:59

murdok:

Servus Murdoku - mám tu samou GV, r. v. 2007, v současnosti s nějakými 130 tis. km.

Co mě potkalo:

  • na sedmdesáti pěti tisících rozvody - je to fakt brzy, ale chtějí to tak, tak jsem je dal. Koupeno v neorigo, měněno v obyčejném servisu . Zatím v pohodě slouží a cena byla ca poloviční, než chtějí v Suzuki...
  • zhruba v té samé době výměna chladiče vody a chladiče klimatizace poté, co jsem v noci na dálnici trefil mezi kola ovečku (+ plasty a lak kolem místa srážky, samozřejmě)
  • asi na devadesáti komplet přední brzdy (opět v neautorizovaném servisu za pusinku)
  • olej a VŠECHNY filtry měním po roce a věřím, že to je jeden z důvodů, proč auto spolehlivě funguje
  • na sto tisících první skutečná "závada" - překousaná (nebo možná jen zpuchřelá?) hadička k regulaci vzduchu k DPF - projevilo se tím, že se rozsvítila kontrolka, kterou nikde jinde, než v Suzuki nemají - vypadá jako kardiograf

No a jinak nic...

Tebou popisované cvakání převodovky je normální a mě se líbí - evokuje mi to poctivé železo. Celkem by mě zajímalo, proč se předchozí majitel v převodovce hrabal.

Olej z převodovky trápil právě ročník 2009 a rozhodně trvej na tom, ať Ti pěkně gufero vymění!

S autem jezdím každý den pár kiláků do práce, občas do lesa pro dřevo a párkrát za rok na dovolenou. Jsem spokojen moc.

Určitě jsou dnes lepší a pohodlnější auta, ale já tvrdím, že GV je jedním z posledních mohykánů poctivých "předkrizových" aut, které se sice občas chová jako hulvát, ale bez remcání spolehlivě odmaká veškerou práci, kterou po něm chci.

Je to takový vesnický balík - jako já

Asi proto si tolik rozumíme!

2015-10-14 22:32:36

souhlas s d.a.mem,nedám na ni dopustit.mám GV 2010 naftu,najeto 68tisíc. auto servisuju u autora, vždy všechna filtry,to je začátek . únik oleje z převodovky normální není,mě to nedělá ,vada to nebude.nech udělat gufero .že je řazení takové kovové to ano ale praskání nebo vůle??? na mojí jsme řešily olejovou vanu,neustále kapal oil a až na potřetí suzuka ústí. spotřeba obdobná 6,3/8,2 . co mi odchází tak desky na zadních kotoučích,ted v září třetí sada.kotouče zatím v poho. jediný a snad největší problém byl servis suzuki,v tom jsem se opravdu natrápil,ale i to už se vyřešilo, neprodávat,vychytej mouchy a budeš spokojenej.

2015-10-15 09:07:34

murdok: Takové to prasaknutí při rozjezdu jsem měl také.. u bnezinové vitary. Případně lupnutí při puštění plynu když bylo auto předtím pod větším záběrem. Problém byl v silentbloku na kardanu.. oprava včetně materiálu a práce v autorizáku za 600. Od té doby bez pazvuků.

SAM
2015-10-19 20:12:59

murdok: nejde spíše o únik oleje z redukční převodovky (rozvodovky)? Tím opravdu rok výroby 2009 trpí a oprava je ve srovnání s jinými relativně "laciná". Opravná sada je tuším za 600+práce. V každém případě nechat opravit, jinak olej prostě bude téci (pokud jako mně, tak byl spodek pěkně postříkaný) a v rozvodovce ubývat. A oprava rozvodovky by byla o jiných cash. Doporučuji zkontrolovat rovněž gufera na zadní nápravě. Tam to sice nestříká, ale prosakuje (a ubývá v zadním diferenciálu). Ale kvůli těmhle věcem auto určitě neměnit. Specifické záležitosti týkající se nafty nekomentuji, mám benzín. Možná jedna rada - auto mít stále v otáčkách a nejezdit s vyhozeným kvaltem. Pak se vše točí, promazává a funguje.


Odpovědět