Fórum - Téma


grand vitara 2006 1,9 95kW


Fórum Grand Vitara III grand vitara 2006 1,9 95kW

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2

2013-09-01 10:46:13

cate mam problem strata vykonu motora motor toci max 2000otacok a svieti kontrolka filtra sadzi a vystrazna kontrolka vstrekovania

neviete co tomu je???

2013-09-01 23:03:10

ikapusta: motor běží v nouzovém režimu.Je potřeba zajet do servisu na diagnostiku.Zřejmně jsi nedodržel správný chod motoru při vypalování fapu ,tedy jestli jse ti kontrolka filtru rozsvítila za jízdy

2013-09-02 06:23:16

voráč: na diagnostike som bol chybu vymazali ale problem ostal strata vykonu ostala

2013-09-02 08:10:55

ikapusta:

Vždy jsem nechápal, jak někdo může vymazat chybu a tím i případná rámcově uložená data o poruše, aniž by řešil příčinu poruchy, která může být i velice závažná.

Mazání chyb a zhasínání kontrolky se stalo velkou módou a často jedinou věcí, které je dotyčný "subjekt" schopen

2013-09-02 09:04:58

nicmene koren problemu je stale zahadou

2013-09-02 09:22:18

ikapusta:

V případě, že tam máš ten filtr pevných částic, tak může být ucpaný. Ale k tomu by ti v tom servisu měli něco říct. Výměna tohoto filtru je noční můrou všech majitelů novějších dieselů.

2013-09-03 10:39:43

ikapusta: Stupeň ucpání filtru se dá změřit diagnostikou,ale můžeš vyzkoušet,pokud není filtr totálně ucpaný regeneraci.Už se mi podařilo několikrát na Grandce filtr zregenerovat,že mi diagnostika ukázala OK.Chce to na dálnici,nebo táhlé stoupání na nižší kvalt držet motor ve vyšších otáčkách cca 15 až 20 minut.Po ujetí dalších asi 20 km již normální jízdou kontrolka zhasne.Pokud ne,je zřejmě úplně ucpaný a je potřeba filtr demontovat a vyčistit doma chemicky,nebo poslat na repasy asi 5000 Kč se zárukou.

2014-08-21 17:36:10

Ahoj všem, jsem tu úplný nováček a registroval jsem se proto, protože už nevím kudy kam a taková malá rada by se mi jen hodila... O co jde?

Mám Grandku r.v 2006, 1.9DDIS 95kw, najeto nějakých 260 000 km. Až do téhle chvíle vše fungovalo, jak mělo a motor běžel, jak švýcarský hodinky. Asi před měsícem mi prasknul rozvodový řemen a ,, díky bohu" se mi nic nepotkalo... Ještě že tak. Dal jsem tedy vůz ke známe do servisu, s tím, aby to opravil. Namontoval tam jiný řemen, napínací kladku a při opravě zjistil, že je ještě zlomený klínek na rozvodovém kole, který vyměnil , překontroloval funkčnost a vůle celého rozvodového ústrojí a zdálo se, že krom řemenu a klínku se nic nestalo. Jenomže po nastartování se ozývá z prostoru motoru takové klepání, připomíná to šicí stroj. To klepání nemá absolutně žádný vliv na chod motoru, všechno běží, tak jak má, na volnoběh drží otáčky, neztrácí výkon má pravidelný chod... Ale klepeto a zatím se nepodařilo zjistit příčinu. Auto už měli pod rukou tři na sobě nezávislý mechanici, zkontrolovali kousek po kousku celé rozvodové ústrojí, vstřikovací systém, auto bylo xkrát na pojený na počítači a nic. Všechno má správné vůle, tlaky, momenty dotažení , vlastně všechno funguje, tak jak má, ale pořád se ozvývá to svinský klepání. Nevíte někdo, co by to mohlo být? Ptám se proto, protože pak už mi zbývá to odvést do značkového servisu SUZUKI, ale momentálně nejsem tak úplně při penězích a tak to zkouším ještě tady. Máte někdo s tímhle zkušenost? Moc by mi to pomohlo. Ideální, pokud tu je někdo, kdo přímo opravuje Suzuki. Ale uvítám každou radu, protože stojíme na mrtvém bodě, mechanici jsou zoufalí, protože nedokáží rozluštit šifru mistra Leonarda a já nemám čím jezdit...

2014-08-21 23:06:46

pajiss: nevím v jakém režimu řemen praskl, ale většinou pokud se nerozletí vačka dojde k ohnutí některého ventilu a ten pak klepe, pokud je klepání slyšet z hlavy motoru. Diagnostika to nepozná, ale mohlo by se na to přijít měřením tlaků ve válcích. Záleží v kterém místě se ventil ohnul.

2014-08-22 10:05:10

pajiss: Ještě když jsem před pár lety měl Renault Megane - tak mi ve značkovém servisu říkali, že v případě prasknutí rozvodového řemene se vždy něco poškodí, přestože to třeba na první pohled nevypadá a řemen měnit preventivně je OPRAVDU NUTNOSTÍ To samé asi platí i u motoru 1,9 v GV - vyrobeného v Renaultu.

2014-08-22 14:32:44

certik: zcela koherentně

K tomu není co dodat, nevyměnit včas a preventivně rozvody= "potkali se u Kolína " - takže shodit hlavu , a když bude v pořádku ,je to níž,- ojniční ložisko= klepec ... jinak se nic nezjistí,leda,že to klepe, a nebo- to holt nechat klepat, až to doklepe...

ad Pajiss

Ono obecně očekávat sametový a bezporuchový chod u japonského automobilu s implantovaným fr motorem z auta s 3,14čou / a swiss hodinky bych radši vůbec nezmiňoval / .. po takovém nájezdu km 260tis ,je slušně řečeno naivita , není to diesel mercedes z let 80-90tých který najezdily mega km , ale i tak jen s pravidelným servisem ...

Tyto renault motory v suzuki byly problematické - se s.raly od začátku ,s.erou se teď a s.rát se budou doplněny o curvítka typu DPF ,kolikrát už to bylo napsáno, řečeno, zadokumentováno uživateli odnadáváno suzu servizáky i mechaniky , a furt to lidi kupujou --- proč ? A když už to "levně" koupěj má to nalítáno, tak to preventivně neodservisujou , když nemám na banány ,nekupuju opici, a končí to brekem na foru,pomozte,poraďte hlavně levně -přitom stačí si před koupí přečíst o tom voze a motoru přesně to zde, a pak i ,,,,, musí pochopit, že takový auto se kupuje nový, a aby nebylo problémů moc ,tak se pravidelně servisuje v odpovídajícím servise, a ani to, ani záruka ,nezaručuje 100% jistotu...u koupě ojetého vozu ,chci- li mít jakštakš klid ,tak jsou to nutné vyšší servisní náklady....

Omlouvám se , nic osobního , jen je to furt stejné, viz jiná podobná temata k tomuto motoru v GV chip tuning tohoto motoru,odstranění DPF filtru atd ...

zjevně důvěra v japonské suzuki ing.překoná i strach z renault td motoru a heslo" japonské je nezničitelné" tu nefunguje....

2014-08-22 15:22:04

instr: Tak pro upozornění, auto jsem koupil nové a až do posud jsem ho dával po každých 15000km na údržbu přémo do suzuki, právě proto, abych měl větší jistotu, že auto dostane to, co dostat má ( nepopírám, že mezi známým automechaninikem a značkovým servisem občas není rozdíl. Pouze finanční a kvalita práce je jinak na stejné úrovni) ale předpokládám, že značkový servis je holt značkový servis. A pokud to dávám pravidelně a poctivě servisovat, pak předpokládám, že mi dle servisního plánu udělají i rozvody se vším, co k tomu patří a také mi je už dělali. A moc nevěřím tomu, že by si dovolili v SUZUCE největší bolístku dieslových motorů ochcat. Nicméně i tak, mi ten řemen prasknul. Jinak, k autu se chovám slušně, pravidelně dolévám předepsaný olej což je dle manuálu 5W30 nebo 5W40 dolévám předepsanou chladící kapalinu. Chovám se k autu přesně tak, jak doporučují v manuálu. Doposud žádný problém nebyl a auto do 250 000km jezdilo bez jakékoliv závady, pokud nepočítám povolenou hadici u turba, ale to je prkotina. Co se týče 1.9 motoru od Renaultu, pochopitelně jsem o tom četl, ale nechtěl jsem si kupovat benzin už kvůli spotřebě a navíc možná se mýlím, ale jsem zemědělec a auto používám v denně v terénu a myslím si, že tam se diesel hodí víc, má větší kroutící moment a větší sílu v nízkých otáčkách. Je mi jasný, že navzdory tomu se právě v terénu nejvíc kurvý filtr pevných částic apod. Ale to bych si nesměl koupit žádný auto. Známej si koupil Kia Sorento a každý měsíc je v servisu. Já mám první velký problém až po 250 000km a i ten nejkvalitnější motor se časem začne kurvit. To si člověk nevybere.

2014-08-22 16:20:57

Tak trochu si sám protiřečíš - chápu,že sem tě popích , takovej už je život, ne všechny zprávy očekávané jsou positivní , ber to tak ,že je naopak positivní překvapení,že ten motor ti držel tak dlouho ,při té péči po 150tis ...

citace:

" A pokud to dávám pravidelně a poctivě servisovat, pak předpokládám, že mi dle servisního plánu udělají i rozvody se vším, co k tomu patří a také mi je už dělali. "

konec citace

Když to prasklo, bylo asi něco špatně , a jestli jsou rozvody měněny v pravidelných intervalech -reklamuj to u toho "tvého" servisu, ve kterém to bylo po 150tis km servisováno třeba vadný díl ,a řeš to tedy se svým mechanikem, u kterého si asi ušetřil servisní náklady místo ofic suzuki servisu -jak sám píšeš ,

každopádně já za to nemůžu , odpověděl jsem tak ,jak to je, a jak to dopadlo, co je a bude s motorem je jen po částečné rozborce .... a přirovnávat ten motor ke swiss hodinkám , je urážka všech švýcarů to se zlob ,jak chceš

k tomuto tvému tématu končím, neb není o čem diskutovat,a další diskuzi si zaslouží pouze tvůj vlastní servismen

2014-08-22 17:49:57

instr: Jak jsem psal, pokud ty rozvody ,,vůbec udělali" tak to pochopitelně odflákli. Vůbec se na tebe nezlobím, jsem si vědem, že tyhle motory nejsou jedny z nejnovějších a nejspolehlivějších, ale Vitaru jsem chtěl a hlavně jsem chtěl dieslový agregát, takže moc na výběr jsem neměl. Jiný diesel se do Vitary bohužel nemontuje, ale k té poruchovosti, to bylo myšleno spíš v rámci toho, co jsem slyšel a četl, kdy někteří majitelé plkali, jen počkej až najedeš 100 000, tak ti odejdou rozvody, vysere se ti filtr pevných částic a já nevím, co ještě. Vzhledem k pověsti tohoto agregátu hodnotím tedy mojí první závadu při najetých 250 000 km jako ,, slušnej" nadstandart, když mi všichni prorokovali pouze 100 000km nemyslíš? S těma Švýcarama to ber jako nadsázku. Jinak jsem s tím autem naprosto spokojeny, je to kus železa, nemusím se bát, že někde nechám nápravu, terenní schopnosti na ,, terénních pneumatikách" jsou velmi nadprůměrný v podstatě jediným limitem je pouze světlá výška 200mm, což na druhou stranu není zas až tak málo. Celkově vzato, jediná vada na kráse je skutečně ten motor. Ale stejně musím za Vitaru bojovat a zakončil bych to tím, že každý vůz má svoji ,, achilovu patu." Docela se divím, že tam nenarvali diesel od VW, protože třeba naftový agregáty 1.8, který montuje do aut Mitsubishi, jsou motory od VW nebo se pletu? Určitě by to byla lepší volba... Ale s tím stejně nic neudělám

2014-08-22 18:21:32

Fakt mi nepřipadáš ,jako někdo ,kdo si za 700.000,-koupil GV -nové auto a ,najede na něm 150.000km a pak ho servisuje dalších 100.000km "jinde" mimo suzuki , a nevšimne si ,že mu nevyměnili rozvody ....hlavně ho neprodá před najetím ..km ...ale to nemá cenu,nehodlám se dohadovat , je to jasné průhledné,kříišťálově čisté,

pokus je to hezký

a spíš to připomíná trolling , viz dnes nově zaregistrovaný krpas 333,který potřeboval interní poštou vědět, jak dlouhý má na vlastním autě swift stěrače ,páč mu je poškodili v automyčce ,a co si má koupit ...a neumí si to sám změřit , asi čekal,že interní pošta mu odhalí ,co potřebuje ....

asi jinej oddíl...

2014-08-22 20:51:32

instr: Je mi úplně fuk, jak moc křišťálově to všechno vidíš a co si o mě myslíš. Kde jsem napsal, že mi je nevyměnili? Pouze jsem ukázal na fakt, že by to mohli ojebat, ale rovněž jsem podotknul, že by si to nejspíš nedovolili. A říkám to proto, protože mám s prodejci a servisy v ČR jako takové velmi zajímavé zkušenosti a v podstatě už se tady nedivím absolutně ničemu. Auto jsem si koupil nové a rozhodně jsem neměl v plánu jej prodat po najetí 150 000km. To si můžu zajít do AAA kde se rovněž dějí velmi zajímavé věci s kvalitou a cenou vozů a za čas tu ojetinu prodat a koupit zase ojetinu. Nicméně v obou případech se nějakým závadám stejně nevyhnu, ale počítám s tím, že když si pořídím nové auto, tak nebudu v opravně tak často, jako s ojetinou. A na druhou stranu, proč bych si nemohl koupit nové auto, když na něj mám? A že jsem si koupil auto, které nemá co se motorů týče dobré jméno, to už je holt riziko obchodu a taky jsem si říkal, že když se o něj budu starat, může i ten renaulťáckej šmejd vydržet. Ale na to, jak ten motor každej haní, tak mě se nezdá až tak špatnej a že mi prdnul rozvodovej řemen, to si řekněme na rovinu, že se stává i lepším motorům, ne? Myslím, že tohle není doména jen motorů značky Renault...

Jinak díky za radu ohledně té vačky a měj se hezky.

2014-08-23 04:48:12

pajiss:

odpověděl sis sám - jen tě cituju....

"Ptám se proto, protože pak už mi zbývá to odvést do značkového servisu SUZUKI, ale momentálně nejsem tak úplně při penězích a tak to zkouším ještě tady. Máte někdo s tímhle zkušenost? Moc by mi to pomohlo. Ideální, pokud tu je někdo, kdo přímo opravuje Suzuki. Ale uvítám každou radu, protože stojíme na mrtvém bodě, mechanici jsou zoufalí, protože nedokáží rozluštit šifru mistra Leonarda a já nemám čím jezdit..."

Logika typu momentálně nejsem tak úplně při penězích a tak to zkouším ještě tady...je fascinující, na suzuki foru je asi jéžíšek a denně naděluje forum poslední naděje a tvé konstatování : " protože pak už mi zbývá to odvést do značkového servisu SUZUKI " to jen povyšuje ....

Rada je jediná servisovat tam ,kde je záruka na provedené práce a faktura jako doklad o tom kdy se co na voze dělalo ,jinak nezbývá než, nakopat toho tvého známého"šéfmechanika" ,co se ti o auto staral a luští šifru mistra Leonarda ,a ať to dá do richtiku- jistě máš fakturu za práci s najetými kilometry, když měnil ten rozvoďák - no a kdy to prasklo - když máš tolik zkušeností se servisama, tak je to přece normálka , brnkačka, servis zaplatí práci, ty nové díly a je to

Vyndat motor,shodit hlavu, zkontrolovat, zrepasovat ,když to není hlava , je to klika,ojnice , cé na tom složitýho ?

a nebo jezdit a nechat to klepat, třeba se to uklepe k smrti ...

2014-08-23 07:26:32

instr: Hele ty ježíšku, proč jsou tady ve foru různá vlákna, kde se různí lidé ptají na různé problémy ohledně svých aut? Prostě jsem se jen zeptal. Chápu, že ty se nikdy nikoho na nic neptáš, protože všechno víš a všemu rozumíš, peněz máš taky dost a všechny problémy šeříš bez pomoci druhých. Já se rád zeptám, když mám nějakou nesrovnalost.

2014-08-23 09:17:01

pajiss: Můj kolega něco podobného řešil ve značkovém servisu VW - po výměně rozvodů mu auto za krátký čas "kleklo" a dál nejelo. Servis reklamaci uznal a sám zajistil odtahovku a náhradní auto. Posléze se zjistilo, že celý problém byl způsobený chybou jejich mechanika - reklamaci vyřídili ještě i s omluvou a motor znovu opravili na vlastní náklady.

2014-08-23 15:32:47

pajiss:

Vskutku máš naprostou pravdu různí lidé , se různě ptají, a z různých důvodů , a na různých místech -proč ses nezeptal svého servismena vlastně ? a řešíš to tady aby ti někdo pomohl,když máš takové zkušenosti se servisy ? A překvapivě občas na foru dotazující se dostávají také odpovědi , někdy to holt není po jejich , nezkousnou to ,páč se jim to v odpovědi nelíbí ...klepe to =pístní čep-páč se to potkalo, ale ne tolik aby se to poto... úplně ,zatím...

Forum -- Ježíška, že zdarma je zbaví klepání je vskutku jinde ...

věříš -li ,pak kostel, Svatý Otec, ale tady na foru -zázraky nikdo zatím nepředvedl...Bohužel...nezbyde ,než ten motor rozhodit -po 260tis km si v podstatě motor stejně zaslouží GO ,zvlášť po té super kvalitní servisní péči od 150tis km - no né ?

....čímž konstatuji,že se mýlíš v příliš osobním vyjádření k mé osobě,což sem vskutku nepatří určitě to přežiju ,a ujištuji tě ,že zdaleka nevím vše, spoustě věcí nerozumím,peněz nemám dostatek a většinu věcí řeším díky pomoci druhých, jen někdy to musím zaplatit...

děkovat za mou pomoc vskutku nemusíš , Věnuj se stejně se stejnou intenzitou ,nebo ještě více svému autu zvláště při servisování , než mé osobě, a nebudeš mít podobné problémy a auto ti bude sloužit a né zlobit ...


Odpovědět

1  2