Fórum - Téma


Grand Vitara a E85


Fórum Grand Vitara III Grand Vitara a E85

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3  4

2013-01-17 07:47:04

Ale jasne to vim, jen jsem regoval na slovicko "maximalni" resp. jsem te chytal za slovicka.

Tady je ale malicko jinej problemek, kterej si malokdo uvedomuje. Postavit ridici jednotku je vicemene sranda ale ta MAPA je obrovskej problem.

Mapu jsme delali parkrat, kdyz si vezmu kolik hodin jsme ztravili na brzde a kolik stala jen samotna brzda uz bych do toho znova nesel, je pravda ze mapa postavena na aktualni auto, aktualni vyuzit s moznosti ladeni nastaveni pro ruzne zavodni trate, pneumatiky, pocasi a pod. Je beznym vyrobkem nedosazitelne, ale za ty prachy to proste nejde.

Samotna brzda pres 40 tisic, programovani 27 tisic a x dalsich vydaju...

Hotovej vyrobek za 8.000 je pekna vec, ale jakou mam zaruku ze mapa kterou ma stoji alespon trochu za tu investici, kdyz ani fabricky jednotky nemaj mapu ktere by se mapa rikat dalo?

Prikladem Ochcavka, kde tzv. cipovani dela znamej jen prepisem mapy, pouziva fabrickou upravenou mapu, Ochcavka s tim jede jak z praku ale presto se nic nenici, protoze mapa nezveda ani tak vykon jako ze umoznuje citlivejsi ladeni jednotlivych prvku a tim kvalotnejsi rozlozeni kroutaku k vykonu, a kroutak je vlastne dulezitejsi jak vykon. Dnesni ridici jednotky umej neskutecne veci, ale pouzivane mapy vyuziji funkci jednotek ani ne z 1/3.

2013-01-17 08:40:24

Zdravím pánové. Jelikož tomu, co zde popisujete (tj. mapa atd.), moc nerozumím, tak trochu tápu. Podle vás tedy přestavba na E85 je nějak riskantní pro motor? Osobně mám Grand Vitaru 2.0 benzín a chtěl bych E85. Mám ji 4 roky, kupoval jsem ji novou a benzín jsem vždy uplatil, s tím problém není. Jen po Praze mám 10,8 l/100km. Líbí se mi, že po přestavbě má klesnout spotřeba, zvednout se vykon a motor se prý nebude tolik opotřebovávat z důvodu nižší teploty spalování. Navíc se občas dostanu do Švédska či Norska a Saaby i Volva tam jezdí v hojném počtu na E85.

Není to spíš problém, že u nás je E85 ještě v plenkách?

2013-01-17 10:42:35

Je to opacne, po prestavbe spotreba stoupne, vykon klesne, jedine pozitivum je ze klesnou vydaje.

Vetsina lidi tvrdi ze to motorum nic nedela, ja mam opacny nazor kdyz vidim co a proc opravuji, ne ze by to bylo pravidlem ale ty skody zpusobene Eckem proste obcas jsou

2013-01-17 14:08:52

Přesně spotřeba ti vzroste pač E85 nemůžeš jezdit v poměru jaký používáš u benzínu...

2013-01-17 14:36:08

To Doctor:

To máš pravdu ta mapa je problém ale pokud si uděláš zakladní a na brzdě si to pak doprogramuješ tak tam budeš hodku a za to nebudou chtět 40k Já se na to chystám ze Swiftem teď někdy na jaře tak uvidím co to bude koštovat Chcu dohnat mezery v elektronice tak sem si obědnal plně prog. ECU i se zapalkem a konečně chcu taky něco naprogramovat sám

A máš naproustou pravdu záleží pouze na NM protože výkon je jen násobenej otáčkama a jediná možnost jak něco pořádně odladit je přes maximální krouťák v daných otáčkách což bez brzdy u E85 opravdu nedáš protože E85 nebude detonovat ani když dáš předstih až za roh zatím co u benzínu by si to rychle poznal

2013-01-17 14:49:59

Omlouvám se, špatně jsem to napsal. Spotřeba vzroste, náklady trochu klesnou, ale i výkon poroste. Vždyť E85 prý má 106 oktanů

2013-01-17 14:52:11

A co mají oktany společného s výkonem ? To mně budeš muset vysvětlit !

2013-01-17 15:09:03

nevím prej to líp pojede. když s benzíňákem jedeš na víceoktanový, tak jsem pouze slyšel, že to lépe jede. sám to vyzkoušené nemám.

2013-01-17 15:11:28

Každý motor má s ohledem na svojí konstrukci, kompresní poměr a konfiguraci palivové směsi určený minimální oktanový požadavek, při kterém ještě nedochází k tzv. detonačnímu spalování. Toto detonační spalování (klepání) vede při nedodržení min. oktanového čísla k narušení provozních parametrů, připadně poškození ventilů. Provoz motoru na palivo s vyšším okt. číslem nemá z hlediska zvýšení výkonu naprosto žádný význam.

2013-01-17 15:17:47

No maj a nemaj

2013-01-17 15:26:15

Vykon ti ubere pomale horeni Ecka, potrebuje proste delsi dobu na vzplanuti, takze i kdyby oktany mely vliv na vykon tak je to s E naprosto k prdu

2013-01-17 15:46:32

TSpeed, maj a nemaj...záleží na tom, podle toho, jestli nezaměňuješ účinek vyššího oktanového čísla se vstřikováním nitro-oxyde do svého závodního speciálu.

2013-01-17 16:02:01

Oktany maj vliv na výkon ale ne tak jak si většina lidí myslí... Pokud leješ více oktanovej benzín do serie tak se ti maximálně posune krouťák do nižších otáček ale max výkon bude ve výsledku stejnej nebo nižší akorád většina lidí si řekne tyjo to jede super když maj full load na 2k otáček... Je to tím pomalým hořením ale pokud si upravím motor tak bez více octanů se už neobejdeš... Zkus nalít 95ku do motoru kterej má EKP třeba 18,5:1 A tím se dostávám k tomu že není nad E85 je to dostupný s velice dobrýma vlastnostma a ještě k tomu levný

2013-01-17 16:26:57

Teď jsi to popsal celkem fundovaně. Ani já bych nelil N95 do motoru s kompresním poměrem 18,5:1, když tento má oktanový požadavek 100+

2013-01-17 16:39:24

Možná budu vypadat jako blbec ale fakt netuším co znamená slovo fundovaně čeština a taky věci mě nikdy moc nešli Šlo mě jen o to že každy palivo má svoje + a -

2013-01-17 16:51:33

To, že jsi odpověděl fundovaně, znamená, že jsi danou problematiku teoreticky a odborně dobře uchopil.

2013-01-17 17:12:00

Aha dík zase sem o něco chytřejší, aspoň teda na pár dní než to zapomenu

2013-01-17 20:30:34

To Speed

40 te ro klidne stat bude, to kdyz si jednotku postavis sam a budes ji na brzde programovat od piky, tak na ty brzde stravis treba i tyden

2013-01-17 20:35:11

JJ pokud by si tam začal tak to jo no ale nechápu proč by si to dělal...

inu

plukovník, 2013-01-17 14:52:11 napsal:

A co mají oktany společného s výkonem ? To mně budeš muset vysvětlit !

2013-01-17 21:26:53

ahoj,no někde jsem slyšel,že vyšší o.č. znamená lepší a rychlejší hoření,tím pádem i výkon

  • z vlastní zkušenosti vím,že auto jede na 98 živěji


Odpovědět

1  2  3  4