Fórum - Téma


Grand Vitara a E85


Fórum Grand Vitara III Grand Vitara a E85

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3  4

2013-01-17 21:43:21

No travilli jsme tam tolik casu, protoze to byla kompletni stavba, motor plus elektronika, delat to na seriovy motor mame z ceho vychazet...

2013-01-17 22:09:40

Jj pokud stavíš od základu tak tam strávíš trochu víc času

2013-01-18 08:33:57

Dobře chlapy, pryč tedy od oktanů. Jinak Vám samo děkuji za diskuzi. Dejme stranou výkony, Vitara stejně není závoďák, to bych býval koupil jiné auto (třeba Kizashi s tou jejich super 2.4i ).

Tak alespoň kvůli menšímu opotřebování motoru, nižší ceně a menším emisím, by snad E85 šla. Nebo se pletu?

2013-01-18 08:42:30

Co má nižší opotřebení motoru a emise společného s provozem na palivo E85 ? To mně budeš muset vysvětlit !

Ta nižší cena tady je ale tím to končí.

Druh použitého paliva má při správné konfiguraci spalování minimální vliv na opotřebení motoru, zde se uplatňují hlavně vlastnosti motorového oleje a provozní zátěž.

Použití paliva E85, které je svým složením 85 % bezvodý etylalkohol a 15 % aditivovaná, nespecifikovaná benzínová frakce, by měla na nižší emise oproti provozu na benzín,vliv pouze v případě motoru bez katalyzátoru. Při provozu s katalyzátorem splňujícím EURO3-5 je tento vliv minimální, neboť v těchto případech je množství škodlivin na výstupu snížen na minimum tak jako tak. Vzhledem k tomu, že na vstupu do katalyzátoru je objemové množství škodlivin podle použitého paliva a řízení motoru cca do 2 %, na výstupu katalyzátoru je toto množství redukováno dále u CO téměř o 98 % , HC o 70-90 % a téměř o 95 % i NOx

2013-01-18 10:39:14

To plukovnik,

Nerozciluj se, tenhle konzumni svet zije z reklamnich informaci, technickych dat kterym nerozumi obzvlaste podavali je typ hondaaa, a jedine co lidi zajima kdyz slysi je to lepsi, lip to funguje, min to nici motor, pripadne generalkuje to motor za chodu viz Slick apod.

Kdyz se zeptas lidi kolik informaci si o dane veci vyhledali tak valna vetsina ti rekne ze informace maj od jedny baby co to povidala druhy babe. Pripadne ze jim to rekl super profik kterymu sice nerozumeli ale on tomu ocividne rozumel

2013-01-18 11:58:56

Podle mě stejně 95% lidí vůbec nezajímá jestli to škodí neškodí jestli to jede nejede ale zajímá je ta cena

2013-01-18 12:07:07

To plukovník: já myslím že myslel asi právě detonační hoření kde teoreticky právě u E85 ve vyžších zátěžích a nižších otáčkách bude šetrnější než 95 to samozřejmě bude platit je tehdy kdy bude motor přispůsobenej tomuto palivu... Na druhou stranu Ečko je myslím agresivnější na těsnění atd ale nevím jen hádám...

S těma emisema naprosto souhlas Jen mě udivuje kolik je tu ekologů že každýho zajímaj ty emise

2013-01-18 13:19:12

A pulka z tech 95% to musi mit protoze to ma soused

2013-01-18 14:05:09

Vy rozumíte autům, to je super, ale vševědi rozhodně nejste. Slyšel jsem, že to má mít menší emise, víc to pojede a neníčí se tak motor jako u naturalu, kde je větší teplota spalování. Píšu a ptám se tu proto, abych se něco dozvěděl. Už skoro rok nad tím bádám, jestli dát, či nikoli. A finance rozhodně v rozhodování, alespoň u mě, nejsou na prvním místě. Mám svou Vitarku rád, ale ten 2.0i je v ní tak akorát na h....., proto o tom uvažuji, že ho tím trochu budu šetřit atd atd. A když už tu vedete ty morální řeči o reklamách a že jedna bába povídala, tak se podívejte i k sobě. Moje profese je také zajímavá, ale nejsem nadčlověk. A jak píšete, tak čtu o E85 hodně, ale každá firma co to prodává, tak samozřejmě jen chválí a to je logické, jinak by prodali prd. Proto jsem chtěl slyšet něco od odborníků co s tím už přišli do styku.

2013-01-18 15:52:42

Co chces slyset?

Je toho tady napsano vic nez dost, maximalne prihodim ze nejcastejsi zavadu co jsem po Ecku resil, byly podpaleny ventily.

2013-01-18 16:33:29

Nikdo ti nemá za zlé že se ptáš ani nejsme nadlidi Každopádně za mě ti říkám že pokud chceš jezdit na E85 s tou jednotkou co se prodává tak ten motor moc šetřit nebudeš nebo zkus se zeptat prodejce na pár věcí ohledně zapalování a řízení AFR přes tudle jednotku a ať ti to kompletně popíše a pak to sem dej do diskuze a můžem se bavit dál o konkrátní jednotce protože takto nic nevyřešíme nikdy... Rozhodně ti nebudu doporučovat E85 když nevím jak budeš mít řízení motoru, to mě potom můžeš říct že sem ti zničil motor když si lil do svého miláčka E85 s jednotkou na benzín (ber to jako příklad)

2013-01-18 16:37:32

To Doctor: Ano nejčastější závada může být podpálenej ventil a nebo propálenej píst a to je přesně proto že máš ECU na p...

2013-01-18 18:10:26

Ale to mne je naprsto jasny cim to je, proto povidam kazdymu at se na E vys..e protoze to nicim neuridi, ale lidi si nedaj rict a nedaj rict

2013-01-19 08:39:12

Zdravím pánové, tak teď mi začíná svítat. Takže jestli to dobře chápu, tak ty jednotky co prodávaj jsou vyloženě univerzální, což každému motoru nesvědčí? To by pak opravdu mohlo nadělat paseku. Já radši dám v tomto případě na názor odborníků, než prodejcům, kteří na tom vydělaj nějakou pětku a pak vás maj u pr.... Pánové, mám ještě jeden dotaz prosím. Už cca přes půl roku jezdím se závadou, na jízdu to nemá vliv. V Suzuce přes diagnostiku řekli, že je to katalizátor. S tím mi celou dobu svítí oranžová kontrolka a je vyřazen tempomat. Cena v Suzuki za katalizátor - 40.000,-. Moho tam vložit univerzál, který je podstatně levnější? Mimojiné, když se tato závada vymaže, za týden se opět rozsvítí. Díky za radu.

2013-01-19 09:33:56

Jen taková technická:

Všechny benzínové motory v současných automobilech jsou apriori konstruovány na benzín a dlouhodobě odzkoušeny na provoz s benzínovým palivem. Přesto téměř každá automobilka nabízí nějaký svůj benzínový model v provedení multi-fuell, případně rovnou na plyn. Žádná se tím ale příliš nechlubí Proč asi.

Fogl, nevím co máš za auto ani kolik má najeto. Do každého auta se dá nacpat univerzál a po nějakých 160 000 km ani nemá cenu tam dávat něco drahého, když auto je na konci životnosti. Končí mezidobí, kdy bylo možno najet třeba 400 000 km. Tato doba s nástupem downsizingu končí a zřejmě se brzy dočkáme toho,, kdy 100 000 bude maximum co lze najet bez gigantických nákladů na opravu, aniž by jsme navštívili automobilové pohřebiště.

2013-04-03 19:58:48

Před týdnem jsem namontoval jednotku na E85 verze 4.2 od ethanolmarket.cz.

1 Zapojení v pohodě.

2. Nastavení nějaké výchozá hodnoty 15% pro automatický mód. : Natankoval jsem po vycvaknutí pistole cca53l

Prvních 150 Km bez problému. Ale najednou jedna díra v plynu na rovince. Tak přidávám na 17%. dalších 50km a zase díra v plynu v kopci. Přidávám znova na 19% a zároveň dotankovávám abych věděl spotřebu. Ujeto 213Km a dotankováno za 620Kč cca 22,5l(prumer 10,6l) Neuvěřitelné že. Jinak stejná benzinka a zase do prvního cvaknutí.

Takže měl jsem 19% na automatickém módu. Jezdím dál a zase po cca50km uplné zdechnutí motoru opět v kopci. Tak zastavím na kraji. Nastartuju a jedu dál. Doma se podívám a všímnu si že na jednotce místo auto svíti benzín. Přepl jsem zpět na Auto.

Jezdím dalších 100Km a DNES opět chcíp. Otvírám kapotu a zase tam svítí benzín. Tak si říkám asi to má vlastní inteligenci. Tentokrát dávám mod E85 s 20%. Po nastartování svítí na jednotce E85 i Benzín.

Zitra dopíšu jestli to bude OK. a taky zítra volám technikovy do prodejny aby poradil jestli je to normalní to samo přepínání.

Takže to jsou zatím moje první zkušenosti.

joeydevil, 2013-04-03 19:58:48 napsal:

Před týdnem jsem namontoval jednotku na E85 verze 4.2 od ethanolmarket.cz.

1 Zapojení v pohodě.

2. Nastavení nějaké výchozá hodnoty 15% pro automatický mód. : Natankoval jsem po vycvaknutí pistole cca53l

Prvních 150 Km bez problému. Ale najednou jedna díra v plynu na rovince. Tak přidávám na 17%. dalších 50km a zase díra v plynu v kopci. Přidávám znova na 19% a zároveň dotankovávám abych věděl spotřebu. Ujeto 213Km a dotankováno za 620Kč cca 22,5l(prumer 10,6l) Neuvěřitelné že. Jinak stejná benzinka a zase do prvního cvaknutí.

Takže měl jsem 19% na automatickém módu. Jezdím dál a zase po cca50km uplné zdechnutí motoru opět v kopci. Tak zastavím na kraji. Nastartuju a jedu dál. Doma se podívám a všímnu si že na jednotce místo auto svíti benzín. Přepl jsem zpět na Auto.

Jezdím dalších 100Km a DNES opět chcíp. Otvírám kapotu a zase tam svítí benzín. Tak si říkám asi to má vlastní inteligenci. Tentokrát dávám mod E85 s 20%. Po nastartování svítí na jednotce E85 i Benzín.

Zitra dopíšu jestli to bude OK. a taky zítra volám technikovy do prodejny aby poradil jestli je to normalní to samo přepínání.

Takže to jsou zatím moje první zkušenosti.

2013-04-03 21:50:37

joeydevil: to máš asi nějako levnou jednotku která nefunguje

2013-04-05 01:26:10

bartass: Ona nějaká funguje?

2013-04-05 02:34:57

tspeed: jooo ale neni urcena pro E je to sportovni laditelna jednotka ve vsech smerech, proste s moznosti nastaveni uplne vsech hodnot

2013-04-06 20:55:33

fogl: Mi to svítí taky a nehodlám to řešit,nemá to podle mně na nic zásadního vliv a na emisích se vždy domluvíš.


Odpovědět

1  2  3  4