Fórum - Téma


Grand Vitara II. - motorizace


Fórum Grand Vitara II Grand Vitara II. - motorizace

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II



2016-08-22 20:31:19

Zdravim,

zamyslim koupi GV2. ale nevim s jakou motorizaci.

2,5V6 - benzin?

2,0 Benzin

nebo

2,0 TD

Co mi doporucite, predevsim na jezdeni do lesa. spolehlivosti motoru.

Co u dieslu filtr pevnych castic?(jestli teda je :P)

Diky zakazdou radu.

2016-08-22 21:10:10

bucekcz:

tak já začnu. Mám zkušenost s naftovou 2,0 TD. A protože si o ni pečuji od nova, musím konstatovat, že je to držák a tahoun. Jedná se o HDi 80kW 16ti ventil (RHW), 270Nm. Akorát při přechodu z benzínového dvoulitru se mi zdál při rozjezdech takový utlumený, než jsem si zvykl, že se nemusím bát šlapat pořádně na plynový pedál. Ještě jsou pod 2,0 TD schované další motory, a to HDi 80kW 8mi ventil (RHZ), 250Nm a starý obyčejný turbodiesel od Mazdy 66kW (RF), Newtonmetry nevím. Ten HDi 8mi ventil má méně ekologických čičovinek (hlavně nemá vířivé klapky v sání), které se u 16ti ventilu rády kazí (jejich podtlakové ovládání). V podstatě se hlavně liší hlavou válců pro 8, nebo 16 ventilů. Mazdu moc neznám, konstrukčně by to měl být obyčejný turbodiesel ( bez common rail).

Na závěr: ani jedna varianta naftového motoru nemá filtr sazí s řízeným vypalováním. Jen nějaké sítko, které se dá občas vyprášit jízdou do kopce na nižší převodový stupeň při otáčkách maximálního výkonu (asi 4000ot/min).

P.S. ale abych jen nechválil. I tady na fóru najdeš příspěvky, kde se řeší potíže typické pro common rail motory řízené elektronicky.

2016-08-23 06:42:11

Ja mam 2.7v a nemužu si ji vynachvalit, jezdim do 10 ti litru normalně a do 13 ti litru v terenu, v naftě se mi ty auta zdaji takovy linějši, ale 2,0 td je dobry, jen ze zkušenosti, se nesmi moc naložit pak mu trva než se pořadně rozjede. Ta 2,5V by měla být skoro stejna jako moje 2,7V a spolehlivost dobra, při kvalitnějšim benzinu je to skoro tank, rok a pul jezdi bez poruchy, jen se měnil olej a filtry a olej v aut. Převodovce

2016-08-24 03:38:49

Mám 2,7 v6 skoro 8 let. Najeto přes 100 tis. Teď ma motor 270 tis. Při koupi jsem nechal namontovat LPG. Do motoru jsem mimo ojl a filtr svíčky nic nedal. Loni nové LPG vstřiky jinak naprostá pohoda. Auto jede super a dovolím si říci že levněji než nafta. S tou pod osm litru asi ne pojedeš. A ani na výkon mít nebude (135 kw) = 135 plnokrevníků.

dmw
2016-08-24 08:33:16

Já osobně zkušenost 2l benzín, trošku baští olej a mají s tím zkušenosti i jiní, že si prostě olej v zátěži vezme, já ji mám převážně do lesa a protože cvičím psy tak je to auto na moje potřeby ideální, v zimě s tím navážím krmení, prostup terénem super, záleží pochopitelně na pneu a jsem rád, že jsem pořídil ten dvoulitr, protože 1,6 bych asi s 8q řepných kořínků utahal, navíc má rozvodový řetěz, takže asi takové malé plus. Motory budou téměř nesmrtelné, asi ve všech verzích pokud se o to trošku budeš starat, myslím tím oleje atd. Mám ji 6 let, rok výroby 2004 a zatím jsem měnil jen brzdy, teď spojku protože po 170k už někdy klouzla a oleje pravidelně, ale jinak bez problémů, jednoduše řečeno, je to dříč.

2016-08-24 18:35:22

V inzerátech mám jednu GV 2l benzin na prodej. Vyjímečný kus. Minimum najeto. Radek

2016-08-24 19:07:15

trafik: Ahoj, a co nejaky fotky?

2016-10-20 14:38:39

Mám 2,5V6 r.v. 2000, 240.000 km. Všichni, kdo s GV přijdou do kontaktu vč. autorizovaného servisu jsou překvapeni chodem motoru. Kromě občasného rozsvěcení kontrolky engine za jízdy žádné problémy. A ta kontrolka je asi obecnější problém nejen u tohoto motoru. Ostatně zde na toto téma již bylo více diskuzí.


Odpovědět