Fórum - Téma


Grand Vitara končí


Fórum Grand Vitara III Grand Vitara končí

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3

2014-12-11 15:29:48

V japonském Suzuki závodě ve městě Iwata skončila výroba Grand Vitary , poslední středostavovskej skutečnej terenní vůz tak končí,

totéž se týká i vozu Kizashi v jiném výr závodě...

dle sdělení následovník GV nebude snad jen zatím...,ač jsem nebyl úplně spokojen, tak tohle bych neočekával a GV nepřál ,http://www.auto.cz/suzuki...i-celerio-nastupuje-84552

2014-12-16 10:57:59

instr: Já to chápu tak, že to "zabalí" tady v EU, na trhy jako Austrálie, Čína nebo Rusko se má dodávat dál - pochybuji, že by japonský závod plně ukončil výrobu - bez náhrady modelu za nový nebo modernizovaný.

2014-12-16 13:54:30

certik:

Tak to chápeš špatně, protože výroba modelu Kizashi ve fabrice ve městě Sagara byla již definitivně zastavena bez náhrady a firma Suzuki to začátkem prosince oficiálně oznámila. Nadále bude v tomto závodě vyráběn Swift a Vitara(SX4) pro mimoervropské trhy.

Ve fabrice ve městě Iwata bude zatím nadále vyráběn Jimny. přičemž nad nástupcem GV zatím visí otazník, nevím kolik činily její prodeje celosvětově, ale v Česku se jí prodávalo tak 70 ks ročně, takže proti zastavení její výroby možná budou demonstrace.

2014-12-16 13:58:55

plukovník: Já zde mám na mysli GV a nikoliv Kizashi.

2014-12-16 14:32:16

certik:

Já tomu rozumím, ale na rozdíl od veleúspěšného mini offroadu Jimny, který v podstatě nemá ve světě konkurenci, ve střední Evropě a v Rusku snad jenom Nivu, tak u GV je to mnohem složitější. Nefiguruje např. ani u žádných ozbrojených ani expedičních sborů jako např. značka Land Rover, Toyota, nebo Nissan, o Amerikách nemluvě. I když tyto jsou o něco vyšší váhová kategorie.

2014-12-16 15:10:40

plukovník: Já spíše "špatně chápu", proč se u nás budou prodávat dva víceméně podobní nástupci SX4 - Vitara a S - Cross - to moc logiku nemá - navzájem si budou konkurovat a snižovat prodeje.

2014-12-16 18:41:50

certik:

No, já spíše novou SX4 alias Vitaru chápu jako takový pokus o návrat k předchůdci Grand Vitary v uhlazené "salónní" podobě, jak to žádá dnešní poptávka a ten S-Cross, to bude jen další "slepá ulička" odsouzená do postupného útlumu. Ale to neříkám, že je to špatné auto, jenom v dnešní době nepříliš originální. Myslím že Vitara-SX4 to naproti ní vyhraje i kdyby neměla být levnější. Ten kdo chce jen o něco delší auto, má na výběr z mnoha dalších značek.

2014-12-16 19:09:31

Jestli se GV prodávalo 70ks ročně, tak to bylo tak 68ks pro energetiky a Lesy ČR a tak dva pro soukromníky. A tyhle firmy se prostě jen přeorientují na jinou značku, i když nevím na kterou, protože x-trail a pod. už nejsou do terénu. Takže možná UAZ Patriot, když Honker a snad už i ARO ukončili výrobu, nebo se holt plácnou přes kapsu a nakoupí Defendery, než z nich LR udělá další nákupní vozítko. Případně nějaký jeho klon typu Iveco. Nebo díru na trhu zaplácne někdo z Číny nebo Indie.

2014-12-16 19:23:18

pivlis:

Tak abych byl přesnější, tak v loňském roce (2013) bylo v celé ČR prodáno celkem 84 nových vozidel Suzuki Grand Vitara všech verzí. A pokud vím, tak energetici použivali spíše vozidla Santana.

P.S.

Pokud se namýlím, tak Honkery se v Polsku stále vyrábějí (jedná se ale o čistě armádní vozidlo), ale ARO v Rumunsku skončilo "ranou z milosti" od Američanů již asi před sedmi lety.

MilanT  
Milan
2014-12-16 19:36:54

pivlis: Ta čísla prodejnosti jsou ještě horší. Letos se za leden-listopad prodalo v ČR toliko nových aut:

  • Alto - 8
  • Kizashi - 11
  • Jimny - 37
  • Grand Vitara - 37
  • Splash - 104
  • Swift - 515
  • SX4 (zřejmě oba modely) - 1466

A jako bonus - Fiat Sedici - 116

Zdroj: http://www.vybermiauto.cz...a/ostatni-data/prodejnost

2014-12-17 08:15:36

plukovník: pokud vím, tak páteř autoparku energetiku tvoří GV a Jimny, do těžkého terénu Defendery (+ toho taky víc uvezou) a zkoušeli předchůdce patriotu UAZ Simbir. Canocar vyhrál soutěž na dodávku vozidel cca před 3mi lety, od té doby má plné parkoviště e.on-áckých GV a Jimny.

2014-12-17 08:20:15

37 a 37, to fakt vypadá jako čistě energetický nákup. Kdo si dnes taky koupí GV jen tak domů, když jsou tu nejlepší a nejkvalitnější česká SUV se sedmileté zárukou, s nimiž do Frýdku můžete jet i dvěmi cestami.

2014-12-17 08:25:00

pivlis:

Je to možné, nevím jak e-on, já jsem mluvil pouze s pány od západočeské energetiky, ale to už je více jak tři roky.

Jinak s těmi Defendery to bude zřejmě labutí píseň, protože mají příští rok končit. Legislativa jim po 65 letech zlomila vaz a výroba jeho nástupce se zatím nestihla. Je to velká škoda, protože Defender je moje dávná láska

Ten malý odbyt 37+37 je možná daný tou nízkou cenou, která odrazuje. Češi jsou země s velmi malou mírou chudoby a proto tady kralují offroad-SUV vozidla v kategorii kolem milionu korun typu Range Rover, Pathfinder, Sorento, Santa Fe, Sharan, Mercedes G, BMW X5, Volvo, Cayene... a podobné růdly

2014-12-17 10:18:03

Suzuki tu má špatnou pozici. Proti Santa Fe, sorentu, ale i ix35 a Sportage má slabý diesel, protože benzín tady nikdo nechce, snad s výjimkou 1,8tsi u Yetiho, ale i toho válcuje 2.0tdi. Když jsem mluvil s lidmi, co mají SUV, tak všichni kroutili hlavou nad spotřebou 2,4. Prostě česká mantra je Co největší kufr, co nejúspornější diesel. Mluvím o autech do 800 tis, kdo má na range rovera, ten spotřebu neřeší.

2014-12-17 10:26:07

plukovník: V tom, že se GV prodává jen po desítkách kusů já žádné negativum nevidím - ba právě naopak - inteligentní ženy taky nechodí v hadrech koupených někde v Lídlu za "pár šupů", které si potom pořídí polovina populace a raději si za kvalitu a originalitu něco připlatí. Já osobně bych uvítal, kdyby GV jako vlajková loď zůstala nadále na trhu - stejně jako Pajero a "široké veřejnosti" byla jako mucholapka představena sice salónní, ale pouze pseudoterénní nová Vítara - stejně jako Mitsubishi ASX.

2014-12-17 10:44:27

pivlis: Diesel byl výhodný před 30 lety, když byla nafta oproti benzínu za polovinu To se potom i vyplatilo namontovat do Volhy diesel z Avie. Dnes možná je "trochu v kurzu" zase zelená nafta, ale ta správně nemá v nádrži osobního auta co dělat

2014-12-17 11:04:01

certik: diesel je v kurzu pořád, protože "táhne vocpoda ", dá se s SUV jezdit za pět litrů a má to kroutak. A s turbem to jede jak z praku. Tolik hlavní argumenty dieselaru. Proto si to lidi kupují i jako čistě městská auta, což je sice šílené, ale zcela běžné. Zelená nafta je věc jiná.

2014-12-17 11:15:23

certik:

"Inteligentní" pipiny sice také nechodí v hadrech z Lidlu za pár šupů, nýbrž v originálních kouscích z butiku, ale ony nemusí následně řešit problematiku dostupnosti náhradních dílů na podprsenku, nebo tanga...

Pivlis:

Diesel je sice v kurzu pořád, ale spíše u ojetých prašivin dovezených ze zahraničí. Nových dieselů se dlouhodobě v ČR prodává tak mezi 2-7 % nových prodaných vozidel.

certík:

V dobách kdy se do Volhy montoval diesel z Avie, stála takzvaná topná nafta 90 haléřů oproti benzínu za 4,30 Kč, ale to už je asi tak čtyřicet let.

2014-12-17 12:27:53

plukovník: při vší úctě, statistická data za rok 2012: prodej nových vozů benzín:nafta je 55,78: 41,38. Ono se přece stačí dívat kolem sebe (a zacuchat) , aby člověk ten poměr viděl. v roce 2003 byla dieselu asi třetina.

2014-12-17 12:29:19

plukovník: To nám ten čas ale letí..., já tehdy rajtoval "pouze" na Jawě 50 Pionýr. Topná nafta sice stála 90 hal., ale nesměla se čerpat přímo do nádrže - musela se tam za rohem přečerpat až z nějaké "nádoby".


Odpovědět

1  2  3