Fórum - Téma


Grand Vitara končí


Fórum Grand Vitara III Grand Vitara končí

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3

MilanT  
Milan
2014-12-17 12:42:45

certik: A jaký jsi měl typ?

Já měl 21 Sport, řídítka s hrazdou a zvýšený výkon o 0,4 kW na 2,6 kW, HEČ

2014-12-17 12:57:39

milant: Já měl taky 21 - sice foukalo na kolena, ale oproti 20 to opravdu jelo líp.

2014-12-17 13:11:47

pivlis:

Jestli se tvé údaje z roku 2012 týkají pouze Grand Vitary, tak je to možné.

Ale např. v roce 2013 se v ČR prodalo celkem 2285 nových vozidel Suzuki a z tohoto množství bylo pouze 18 dieselových Grand Vitar, 31 dieselových SX4 a jeden jediný dieselový Swift Takže naprosto zanedbatelné procento.

U pracovního vozidla jako GV je diesel smysluplný, ale u ostatních modelů se rozumně a ani ekonomicky diesel zdůvodnit nedá.(spotřeba není všechno )

U ostatních automobilek je to podobné. Opakuji diesely se ve většině případů dovážejí jako levné ojetiny ze zahraničí na automobilové vrakoviště zvané Česká republika.

certík:

Mně, když bylo patnáct let a přijel jsem se svým motocyklem značky Stadion k benzínové pumpě, která tenkrát byla ještě s obsluhou a hrdě jsem si poručil "plnou", zaplatil jsem za ní 5,-Kčs. HEČ

2014-12-17 13:29:23

plukovník: ne, mluvím o prodeji nových osobních vozů celkem. Tedy všech prodaných bez ohledu na značku. Prostě diesel v ČR vládne (téměř).

Jinak já jsem měl na fichtlovi zvednuty přední blatník (cross verze) a plnou tankoval za tuším 20 Kčs (modrý Žižka?).

2014-12-17 13:32:49

U ostatních značek to není stejné. Škoda, kromě Fabie samý diesel, kia ceed, i30, Opel Astra a výše, golf a výše, samý diesel, SUV vpodstate jen diesel.

2014-12-17 14:32:37

pivlis:

Tak teď se ti podařilo mně, ortodoxního vyznavače vůně benzínu naprosto vyděsit , protože jsem zjistil, že máš pravdu a že značka Suzuki se svými atmosférickými benziňáky je snad opravdu výjimkou. Asi začínám stárnout a jsem čím dál více uzavřený do své benzínové ulity.

Takže naposledy vykřiknu: NAFTA PATŘÍ DO KAMEN a možná ještě, "nafťáky všech značek, polibte mi ....."

2014-12-17 14:41:27

plukovník: ano. Chápal bych to u tech, co hodně cestují delší trasy. Ale stačí stát na přechodu a čekat na zelenou nebo jít po parkovišti supermarketu a přitom počítat poměr benzín-nafta. A dusit se u toho. Je to tristní. Ale Češi to tak chtějí.

2014-12-17 14:50:04

pivlis:

Ano, Češi to tak chtějí a první starost každého, kdo si pořídí diesel je to, jak vybrabčit DPF filtr. A proč ne, když tuto operaci mohou beztrestně nabízet i specializované firmy.

2015-04-23 02:05:15

k diskuzi benzin nebo diesel...dost jednoduche....kdyz jsem porizoval GV, tak jsem chtel jedine benzin...2.4, nikoliv 1.9DDIS...duvod toho byl celkem prosty.....naklady na udrzbu...

2.4 benzin krom vymeny oleje a filtru ma v preventivni udrzbe pouze vymenu svicek kazdych 105tis....

1.9DDIS ma krom pravidelne vymeny oleje a filtru kazdych 75tis vymenu rozvodu....a jeste je otazkou ten uzasny filtr ve vyfuku

cili porizeni DDIS +100tis a k tomu rozvody -> nikdy neusetrim na palivu tolik, aby se mi to zaplatilo..

i v servisu mi potvrdili, ze diesel ma brutus naklady na udrzbu....holt diesel od Renaultu...a to jeste dalsi perlicka, beda, kdyz pri brodeni navlhne francouzska elektronika.. ..benzin s tim problem nema, auto obcas vymacham pri brodeni, takze to byl dalsi duvod proc benzin..

no 2.4 nezere zase tak moc...na silnici se da ukrotit pod 7.5/100km, v terenu mi to dela v prumeru tak 10/100km, co se tyka kroutaku, tak nedavno pri prorezavani v lese jsem s tim stahoval klady misto traktoru - 30-40cm prumer na parezu/delka 15-20m....na redukci naprosto v pohode...

takze nevidim duvod neco resit...

2015-04-23 22:41:08

martinfoto: podobný příspěvek, jako je tento, je jeden z důvodů, proč jsem před mnoha měsíci prakticky přestal tohle fórum navštěvovat...

Kam se poděl "týmový duch" a tahání za jeden provázek?

Co se lze tady podnětného dočíst?

Nic...

Urážky a vzájemné napadání (http://www.suzukiclub.cz/...select=34686#message34686 - třeba tady je příklad zcela zářný), bláboly založené na zprávách agentury JPP a podobně.

Ano - koupil sis GV s benzínovým 2.4 motorem. Dobrá volba.

Ale za sebe bych uvítal, kdyby sis pro příště - až budeš psát o jiných motorizacích téhož auta - odpustil soudy typu "krám od rencka".

Když jsem kupoval vehikl já, byla u tohoto auta (GV) jediná rozumná volba právě ten nafťák. Dva-čtyřka přišla na trh až mnohem později.

Zatím jsem najezdil necelých stopade tisíců kilometrů a tvoje závěry bohužel potvrdit nemůžu...motor funguje naprosto bez problémů (ťuk ťuk ťuk!).

DPF tam mám, nevím o něm a vyndavat ho nehodlám - až se posere, koupím za cca 15 tisíc repliku.

Rozvody i s kladkama stály asi osmičku. Příští rok se chystám vyměnit je znovu. Olej a ostatní měním po 15 tisících a celé to stojí asi do dvojky. Jinak vcelku nic - jen brzdy.

Sice jsem Island neprojel, ale s autem jezdím denně do práce, o víkendech pro pivo a cigára a pro dřevo a o dovolené třeba do Rakouska. Every day using...a úplně v pohodě.

Jezdím za osum, osum a půl. Tvé spotřebě s dovolením věřit nebudu.

Před časem se nám tu rozmohl takový nešvar - děti se naučily říkat...pardon - uživatelé fóra začali hysterčit, že kdo má naftovou vitaru, jako by měl prašivinu...jako by to snad ani nebyla SUZUKI

Neustálá obhajoba toho, že i tento model Suzuki je, mě nebaví.

................................................................................................................................................................

Pozn. pod čarou - máme v rodině auta čtyři, z toho tři jezdí na benzín (manželka, obě děti).

To jen tak, aby někoho předčasně nenapadlo nálepkovat mě jako dieselofila...

PS: Kato - vrať se

2015-04-24 01:14:10

d.a.m.: Tvym argumentum rozumim a respektuji je....kdyz jsem se rozhodoval pro offroad, tak to bylo v dobe, kdy se delala 2.4 nebo 1.9 DDIS, benzin 2.0 uz davno nebyl....

tudiz pro me byla zakladni startovaci cara, co bylo k mani na trhu bud noveho nebo se starim max. 3 roky....starsi modely resit nehodlam...duvod prosty, nezajimaly mne a tudiz vim o nich prd...

je taky treba vzit v uvahu jednu vec, nelze rozhodne posuzovat auto, ktere bylo vyrobene pred krizi nebo v jejim prubehu a po ni...zde je totiz dalsi zakladni zlom v jedne veci....a tou je kvalita aut - v ramci snizovani cen se zacalo vseobecne "optimalizovat" a tudiz setrit i na kvalite materialu...nejvetsi propad v kvalite maji totiz od krize italska a francouzska auta-taky si vsimni, jak se porad resi jejich uzavirani vyrobnich zavodu....zavira fabriky taky VW, BMW, Toyota nebo nekdo jiny-nevim o tom...a prave na toto dojizdi i naftak DDIS...problem kvality motoru porizovanych v Evrope u Frantiku resi i Mitsubishi, Nisan, Toyota, atd-zase casuj krize a po ni...tudiz pri vyberu mym dalsim kriteriem bylo, ze nechci auto vyrobene v Evrope - takze u Vitary jen benzin...mimochodem jak jezdim do servisu, tak jej maji spolecny s Citroenem a permanentne resi nevysvetlitelne poruchy francouzu majici puvod v elektronice vcetne DDIS...a zde je dalsi zadrhel....do izolace kabelu a dratu vyrabenych v EU nevim proc se pridava i kostni moucka...kabely jsou pak nachylnejsi na navlhnuti a mimochodem chutnaji kunam a mysim....z toho vyplyvaji dalsi rozdily...benzinak se vyrabi v Japonsku a tam je technologie kabelu jina...tudiz i kvalita...

jinak offroadovy trh v Evrope je pro Japonce relativne nezajimavy-moc vyasfaltovano...ve zbytku sveta klasicka osobni auta vyuzijes prakticky jenom v mestskych aglomeracich, mimo mesto vyjma dalnic jsou asfalty bud ve velice nicemnem stavu-znicis podvozek, nebo nejsou vubec...to vidim zde v Brazilii, kde od znamych vyrobcu jsou k mani offroad typy, ktere se v Evrope vubec nenabizi-proste trh je o necem uplne jinem, to same je v Asii...Vitar zde jezdi pozehnane a na Islandu skoupily v 2013 vse co bylo k mani po svete-diky tomu nebyly k mani u nas...duvod prosty, i v offroad kategoriich se zacina setrit, takze prvni na co vyrobci sahnout, tak jsou ramy a misto toho samonosne karoserie, ktere se v terenu krouti...jsem zvedavy, jak bude vypadat nova Vitara, v kvetnu ji uvidim a urco se k ni i neco dozvim...

spotrebe verit nemusis...je to dano jednou veci, Vitaru na jezdeni po meste nepouzivam, na to mam neco jineho a vyuzivam pri dojezdu na maximum setrvacnost...to dela hodne..tady je zakladem jizdni styl...ze servisu vim, ze nejsem jediny s touto spotrebou, ale zase nas tolik co se vejdou pod 8/100km tolik neni...

co se tyka k foru samotnemu...puvodni zamer proc sem vlezt byl jediny, neco se dozvedet, co ma vliv na spolehlivost a dale neco k offroad doplnkum - napr. snorchly, kryci plechy, montaze techto doplnku, atd.....faktem je, ze jsem se nedozvedel nic...davam za Ti za pravdu, ze se to stava semenistem urazek...podobnou zkusenost ma i kamos zase u Alfistu-asi je to bezny jev...nekdy si kladu otazku proc...mozna proto, ze drive bylo mozne si vice auta delat doma sam, takze lide vice drzeli spolu a sdileli zkusenosti, mozna dnes je hloubeji do koryta a lide si potrebuji ventiovat flustrace-moznosti je spousta...z mych pozorovani se zde vyskytuji 3 kategorie jedincu:

1) ti co maji danou kategorii aut jako zabavu, takze tim travi svuj veskery volny cas - vylepsuji, jezdi s tim na offroad polygonech a poradaji expedice

2) ti co maji dotycnou kategorii auta jako pracovni, napr. do lesa, a/nebo ji pouzivaji na dovolenou, kam se nicim jinym diky podminkam nedostanou - to je i muj pripad

3) ti co si to poridili, aby se odlisovali od jinych, ale nemaji pro to smysluplne vyuziti...a nedockali se navic uznani sve vyjimecnosti

mozna je tech kategorii vice.......

2015-04-25 06:52:21

martinfoto:

...a do jaké té skupiny podle tebe, takového světoběžníka a odborníka na kostní moučku, patří plukovník?

P.S.

Jen pro tvojî informaci a pro ostatní "kuny", co chodí na toto fórum, protože se chtějí dozvědět relevantní informace a nikoliv bláboly,

tak v EU je použití masokostní moučky od roku 2002 zakázáno využívat jako krmivo pro jateční zvířata z důvodu nebezpečí BSE a využívá se nadále v omezené míře jako hnojivo a dále jako surovina pro spalování v elektrárnách a cementárnách.

Na nic jiného

To, že kuny občas okusují kabely a hadice má daleko prozaičtější důvod a nejenom u aut vyrobených v EU.

2015-04-29 09:29:08

d.a.m.: Já si myslím, že diesel je rozumná volba, pokud auto pořizuješ jako ojetinu, protože cenový rozdíl různých motorizací je u ojetin již malý - oproti rozdílu v ceně nového auta Pokud narazíš na ojetinu ve "slušném stavu" - s dobrým CV, potom může být i diesel dobrá volba. U nového auta - při dnešních cenách nafty, které jsou srovnatelné s cenou benzínu - pořizovat "drahý a háklivý" diesel je tak trochu ekonomický nesmysl a nafta jako palivo se - i přes svá některá negativa v osobní dopravě - stále více stává "módní vlnou", podporovanou hlavně agresivním marketingem velkých koncernů. Na této vlně se tak trochu svezla i značka SUZUKI, přestože v mnohem menší míře a zařadila do své nabídky diesel od Renaultu, ale benzínové motory stále u SUZUKI převažují, což já osobně kvituji s povděkem.

2015-04-29 10:06:30

plukovník: Jako "znalec kun" nám ty prozaičtější důvody prosím vysvětli

2015-04-29 15:48:36

certik:

Sice jsem to tady již vysvětloval, ale pro Certíka, který ve škole nedával pozor a nese si to zřejmě i do reálného života, ještě jednou zopakuji.

Kuna je predátor a její přirozeností je, že jde po krční tepně své kořisti.

Za tím účelem je vybavena schopností rozeznat tepelnou stopu. Podobně jako je tomu u infrakamery.

Zahřáté, poddimenzované autokabely, stejně jako brzdové hadice, nebo chladící soustava po jízdě tuto tepelnou stopu vytvářejí.

Žádná kuna nenahlodá kabely a hadice u auta dlouhodobě zaparkovaného ve stodole přes zimu. V něm zahnízdí leda tak plch i se svými zásobami ořechů a pecek, ale po čerstvě zaparkovaném a zahřátém vozidle jde kuna doslova jak slepice po flusu a je jedno jestli bylo odstaveno před supermarketem, nebo před Certíkovou vilou.

MilanT  
Milan
2015-04-29 20:54:05

Vážení kunologové,

když už se tu řeší mýtus kuny kabelové a kuny hadicové, tak doporučuji samostudium Obecné kunologie - http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=119982

Kuna kabelová potažmo hadicová se vyskytuje pouze na Kunínsku, u Kunovic a v okolí Kunštátu a Kunratic. Občas se vyskytuje u Kunic a Kunějovic. Jinde nebyl její výskyt potvrzen. Sám jsem zaregistroval jednoho dne podivný šramot z motorového prostoru svého auta a načapal jsem jsem tam kunu kočkovitou zvanou kolínskou, neb tato šlamastyka se odehrála v okrese Kolín. Nakonec jsem to vyřešil zvýšením legálního počtu zvířat ukrývajících se pod kapotoru ze 120 PS (Pferdestärke) nebo-li 120 HP (Horsepoweer) na 120 HP + 1 CP (Catpower).

Svůj přínosný příspěvek ukončím douškou: "Kdo jednou propadne kunologii, je navždy ztracen".

2015-04-30 06:29:27

milant:

...nebo-li 120 CV (cheval-vapeur), případně 120 л.c. (лошадиная сила)...

2015-04-30 11:31:42

plukovník: Částečně máš pravdu, ale hlavní příčinou je fakt, že zahřátý motor kunám nádherně "voní rybinou", které žádná kuna většinou neodolá a nerozezná, že se jedná o pach prehistorických zvířat - z jejichž těl za milióny let vznikla ropa, kterou ve formě benzínu nebo nafty spalujeme v motorech. Zahřátím motoru se samozřejmě tato vůně zintenzivní natolik, že láká kuny z dalekého okolí "na lov".

2015-04-30 11:53:22

milant: Na takovou "kóču domácí" si žádná kuna lesní nedovolí...- potom nemusíš investovat do drahého spraye proti kunám

2015-04-30 12:57:46

certik:

Tvé teorie jsou velmi svérázné.

Já mám také rád ryby, hlavně pstruhy a candáty.

Ne tak kuna lesní, která ryby vůbec nežere Kuna totiž není vydra Pouze ptáky do velikosti holuba, malé savce, žáby, hmyz, ptačí vejce a z nouze i různé lesní bobule.

Chutě na fosilie z pravěkých ještěrů ve svých genech zřejmě mít nebude.


Odpovědět

1  2  3