Fórum - Téma


Grand Vitara r.v.do2005


Fórum Grand Vitara II Grand Vitara r.v.do2005

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II



2012-12-20 07:36:48

Při zapnutí pohonu na 4h nebo 4l,při plném rejdu cítím trhané pohyby na přední nápravě.Je to normální?Dále při jízdě na pohon všech kol kontrolka na palubovce čas od času problikne.Dokáže mi někdo poradit?Díky

2012-12-21 18:10:32

Ahoj,

k těm trhavým pohybům při plném rejdu při zapnutí 4x4:

1. Je to v pořádku

Grand Vitara nemá mezinápravový diferenciál. Při plném rejdu je velký rozdíl mezi dráhou přední nápravy a zadní nápravy. V poloosách se hromadí pnutí, které se uvolňuje prokluzem některého z kol a to můžeš vnímat jako trhané pohyby. Čím pevnější podklad, tím více. Na sněhu a blátě to jistě necítíš. Na silnici 4x4 zásadně nepoužívat. Mohlo by něco rupnout.

2. Není to v pořádku

a) Většina Grand Vitar po zapnutí 4x4 nafoukne s pomocí malého kompresoru takový "měch", který v předním diferenciálu zatlačí na zubovou spojku a tím připojí pohon předních kol. Někdy ta zubová spojka přeskočí o zub a je to slyšet jako kovové rány. (slyšíš něco podobného?). Ten trhaný pohyb by mohlo vyvolat i přeskakování těch zubů. Ber to jako ochranu, aby nerupla poloosa při zapnutém 4x4 na pevném podkladu. Je možné, že opakováním přeskakování zubů dochází k jejich opotřebování a jev se projevuje častěji a častěji i v době kdy jedeš "jen" rovně. Na začátku píšu, že většina GV zapíná 4x4 vzduchem. Já už to tak nemám, je tam nějaký elektromagnetický vybavovač. Nemám ani ten kompresorek. Mám ročník 2004.

b) Napadá mě ješte poškozený homokinetický kloub, to je ale doprovázeno také zvukem, takovým "chroupáním" a možná i trháním za volant. Ale tady, v případě b), stojím na dost tenkém ledě, možná to někdo upřesní.

K tomu problikávání kontrolky 4x4:

Nejspíše máš připojení přední nápravy vzduchem. Poznáš to tak, že do předního diferenciálu vede buď hadička ( vzduch), nebo drátky (elektromagnet). A v případě vzduchu se může projevovat netěsnost, tlak uniká a systém tím blikáním dává na jevo, že je problém udržet pohon 4x4.

2012-12-25 07:02:15

Ahoj

Normálně jsem si musel při Tvé vyčerpávajíciodpovědi zapálit

1.4*4používám jen ve sněhu,blátě apod.tedy v těžším terénu,na silnici jen když je víc nasněžíno a humus na vozovce.

2.Kovové rány neslyším,vlastě až na ty trhavé pohyby nic a je pravda že ve sněhu,blátě necítím ani to trhání,každopádně se snažím co nejmín hnát to do plného rejdu.Jinak máme ročník 2005 ale je to jěště ten starší model,pro upřesnění přidám foto,problém je že k ní nemám český manuál jen dánský.

3.problikávání,kouknu na to co mi tam vede,nicméně je to jen občas.

Každopádně Ti děkuji za odpověd popravdě ted už klidněji usnu

2013-01-05 14:05:48

No, já si myslím, že je to jinak, každopádně je to v pořádku. Grand Vitara je stálá čtyřkolka, to znamená, že má stále poháněna všechna kola a má samozřejmě mezinápravový differenciál, který se dá zamknout.. V těžkém terénu můžeš zablokovat mezinápravový diferenciál a to přesunutím voliče do polohy 4H nebo 4L (tady máš ještě redukovaný převod). Pokud se nepletu, tak v anglickém manuálu je napsáno, že mezinápravový diferenciál se nemá zavírat na pevném podkladu a měl by jsi jet více méně rovně.

Myšák

2013-01-05 14:23:30

To sice jo, ale to není případ tazatele, který píše, že má starší model. Toto platí až od roku 2005 nahoru, tedy novější modely. Starší modely jsou hnané na zadek s připojitelným předkem.

2013-01-07 07:26:13

Počkej mám hnaný předek a zadek připojuji

2013-01-07 07:44:04

To si z nás jen utahuješ, viď?

2013-03-02 22:08:04

Ahoj mám také problém s předním difem. Půl roku jsou spojený volnoběžky v př. difu. Problém zatím neřeším protože při připojení předního pohonu vše funguje jak má. Nevýhoda je ve zvýšené spotřebě paliva. Hučeni ve vyšších rychlostech. A stále rozsvícené kontrolce. Chystám nechat zkontrolovat funkčnost kompresoru ale jsem přesvědčen že problémy budou v předním difu. A to že odpojení není možné. Proč to netuším ale do léta to chci optavit. Četl jsem že někomu dokonce přeskakoval přední dif. tak že nebylo možné jezdit v terénu a proto to zavařili.

Co vy na to jak by jste to řešili vy.

Jinak má grand vitara vždy náhon na zadních kolech a přední se připojují řadicí pákou u verze do roku 2005. Novější má otočný vypínac a trvale rozděleny pohon mezi nápravami který se da trvale zapnout.


Odpovědět