Fórum - Téma


Grand Vitara s automatem


Fórum Grand Vitara II Grand Vitara s automatem

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2

2012-11-03 01:14:39

Zdravím, pročítám fora zde i u slováků, ale nikde se podrobně nepíše o automatických převodovkách, ikdyž GVček s tímto zařízením jezdí docela dost. Zajímá mě druh aut.přev. jaký Vitara používá, její obsluha (je tam nějak moc písmen a čísel), spolehlivost, servis, atd. Je mi jasné, že kdo jezdí s manuálem, bude chválit manuál, ti druzí zase automat. Jsem velkej a línej, navíc mám problémy se zády, proto bych chtěl zkusit GV s automatem. Na novou nemám,takže počítám koupít tak 2-3roky starou adekvátně jetou (+-50tis.). Potřebuji zjistit víc info, na co si dát pozor, atd. S manuálem jezdím celý život a GV s ním jsem si u dalera taky vyzkoušel. Automat zatím bohužel ne! Dík za zkušenosti. D.

teleke, 2012-11-03 01:14:39 napsal:

Zdravím, pročítám fora zde i u slováků, ale nikde se podrobně nepíše o automatických převodovkách, ikdyž GVček s tímto zařízením jezdí docela dost. Zajímá mě druh aut.přev. jaký Vitara používá, její obsluha (je tam nějak moc písmen a čísel), spolehlivost, servis, atd. Je mi jasné, že kdo jezdí s manuálem, bude chválit manuál, ti druzí zase automat. Jsem velkej a línej, navíc mám problémy se zády, proto bych chtěl zkusit GV s automatem. Na novou nemám,takže počítám koupít tak 2-3roky starou adekvátně jetou (+-50tis.). Potřebuji zjistit víc info, na co si dát pozor, atd. S manuálem jezdím celý život a GV s ním jsem si u dalera taky vyzkoušel. Automat zatím bohužel ne! Dík za zkušenosti. D.

2012-11-03 09:22:51

Doporučuju, větší problém jsem za 6 let u Suzuki nezaznamenal a i mě automat vyhovuje

2012-11-03 20:12:45

Kato dík za rychlou odpověď. Pokud mohu prosit, až budeš mít víc času, o podrobnější popis. Třeba jak se ovládá, zda se dá řadit i "sekvenčně" atd. Samozřejmě prosím o rady i od ostatních. Popřípadě zda někdo nemá v el. podobě manuál k jejímu ovládání. Dík za každou zkušenost! D.

2012-11-15 17:30:22

Tak si odpovím sám! Dnes jsem prubnul jednu GV s automatem. Byl to ročník 2007. Symboly na kulise řazení znamenají: P- parking, N - neutrál, R - zpátečka, D3 znamená běžnou jízdu vpřed (řadiloto moc pěkně), Číslo 2 na kulise - řadilo to pouze do dvojky, a písmeno L na kulise, znamenalo, že převodovka držela stále jedničku. Tudíž předpokládám, že jak 2, tak L budu řadit v případě, že chci "brzdit" motorem - ASI!! Jiný význam nenalézám. Dále vlevo vedle řadičky na kulise je knoflík A/T, který přepne řazení na "program" power, což je asi japonská obdoba "SPORT". V praxi převodovka (zařazeno D3) řadila o poznání rychleji a motor se víc vytáčel. Jinak zavírat středový dif. otočným knoflíkem do polohy 4H lock a 4L lock jde pouze, když je volič převodovky v poloze N a tlacit na brzdu, jinak to na mě řvalo! Jediné co jsem nezjistil, bylo zapínání a vypínání ESP. Nevím, zda toto nebylo u tohoto kusu rozbité, protože při přepnutí do polohy 4L lock se deaktivovalo ESP, ale vypínačem na palubce nešlo zapnout. To bych pochopil, mělo by se aut. zapnout při 30tce. Ale proč nejde vypnout v jiných režimech 4H, 4H lock?? Potom bych význam onoho tlačítka "ESP off" nechápal!!. Jak funguje tempomat jsem nezkoušel, rídil jsem asi jen 10 min. a 5 km, inu co autobazar dovolil, ale alespoň něco! Zkuste přidat taky něco postřehů!

2012-11-16 08:01:01

Ahoj, mám manuál, takže Ti moc neporadím, ale to 2 a L je potřeba, když nechceš, aby z nějakého důvodu, což jsou právě možná ty sjezdy z kopce + např. při tahání nějakého těžkého nákladu, převodovka řadila vyšší stupně, i když vzhledem k otáčkám už by chtěla. ESP se vypíná při 4L lock automaticky, pri 4H vypnout nejde a při 4H Lock jde vypnout do rychlosti 30km/hod, pak se zase automaticky zapne, tuším. Tempomat jsem nezkoušel.

2012-12-19 20:46:36

Ahoj teleke.

můj muž nemá pravou nohu. Po bouračce. A aby byl vůbec schopen řídit vůz, musí mít jen automaty. Časem přešel k Suzuce, nyní má SX4 v automatu.

Já byla vždycky zastánce manuálu, pěkně si s ní pohrát, holka spojková ....

Najedu ročně tak 60 tisíc km. A když mám pernej dej, pěkně mě bolel kotník. Levej.

Teď mám po problému, mám GV 3,2 v automatu (jinak se nedodává) a jen si chrochtám blahem. Je to čistokrevnej automat, žádný kužely nebo sekvence.

Písmenka jsou režimy. A nenechej se zmást, i automat řadí ve chvíli kdy ty chceš a kvalt, který ty chceš. musíš se jen naučit správně šplapat na plyn. Když šlapeš plynule, řadí plynule, ta moje spíš líně, má neustále přebytek výkonu. Když ale přidáváš, na chvilku počkáš a pak zase přidáváš, automat to vyhodnotí tak, že podřadí. Je to fakt. Naučil mě to můj muž. Má už asi čtvrté auto s čistokrevným automatem. To víš, další noha mu pořád nechce narůst, potvora.

R je zpět, D je dálnice, respektive dlouhé úseky, 4 je jen na čtyři kvalty, zatáčkové úseky, stoupání, klesání, 3 je jen tři kvalty atd. N je neutrál, tedy vyřazeno, P parkuje. Je tam vlastně i automaticky DefendLock. Z pozice "P" nelze přeřadit, pokud nemáš klíče. Takže i když se ti dostanou do auta, neodjedou.

V podstatě jezdím jen D,R a když je kluzko a jedu z kopce, abych nemusela brzdit, fuknu tam 4. To víš, brzdná síla motoru je taky bezva věc. Brzdovej pedál není vždycky dobrý řešení, i když máš ABS.

Tak se měj, Jarka

2012-12-19 20:54:41

ESP jde vypnout jen při tom nejtěžším řežimu, nevím z hlavy jak se jmenuje, je to ta poslední pozice toho tlačítka. Po třicítce rychlosti se zase samo zapne. Vypne se automaticky i ten režim a na přístrojovce to bliká. Aktivace jen se sešlápnutou brzdou.

Tento režim jsem nikdy nepoužila, mám ji 4 roky, najeto 135 tisíc a bydlím na horách. Jezdím stále režim "suchý asfalt"

Je to tuším to "L", druhá pozice, tedy ta pozice hned po "N".

Režimy automatu jsi pochopil na jedničku, tempomat je skvělý, zrychluješ nebo zpomaluješ stiskem tlačítka na volantu. Brzdění mu ale moc nejde. Jinak bezva, na delší trasy fajn.

Manuál k automatu jsem tedy nedostala a to jsem ji kupovala fungl novou. Jarka

2012-12-27 22:15:22

Bigwasp, dík za vyčerpávající odpověď Pokukuju taky po motorizaci 3,2l, uvidím, koupi plánuju na příští jaro, tuhle zimu si budu muset vystačit ještě s předokolkou. Má někdo zkušenosti s životností zmíněných automatů? Opraváři aut. převodovek tvrdí, že 200 až 250 tis. a potom musí následovat nová, protože tyto jsou nerepasovatelné!

2012-12-28 08:05:47

Ahoj,

mě zase bylo řečeno, že ta převodovka přežije celé auto. Podle rozpisu servisních zásahů se teprve ve sto tisících mění hydraulický olej....

Na všech automatech, co kdy byly doma, jsme najeli vždycky tak těch 150 až 200 tisíc a nikde se neprojevila žádná závada. Ani její náznak. A servis na automatické převodovky žádný neznám, troufám si tvrdit, že ani opraváři neví, kolik to zařízení vydrží.

V každém případě je to lepší, než manuál, tam už bys při 150 tisích určitě musel měnit minimálně lamelu, ne-li celý přítlačák ....

2012-12-29 22:07:33

To mě těší, já neplánuju koupi nějaké velké ojetiny, max 50tis. a chci si ji nechat nějakou dobu. Bojím se ale případných problémů s následujícím prodejem, kdy auto bude mít 200tis. Oprava spojky může stát tak do 10tis, kdežto nová převodovka bude záležitost takových 70ti! Což se prakticky bude rovnat zůstatkové ceně takto ojetého auta. No nic méně opravdu ten automat asi chci a tvrzení tady všech zúčastněných mě v tom utvrzuje. Také ta motorizace 3.2 s šesti válci mě imponuje! Jakou máš spotřebu? Možná to tu někde asi bude, že?! Mám pocit, že tento motor se už ale nedělá?! končil s érou euro5ky, tedy asi rok 2010?

Zdravím

2012-12-30 16:15:16

mám tu poslední verzi Vitary. Facelift 2009. V republice je jich s tímto motorem jen šest. Čtyři zůstaly autosalonům a dvě jezdí po republice s normálníma smrtelníkama. Ta moje a ještě jedna ta zeleno-stříbrná. Je ve Zlíně.

Mám lehkou nohu, většinou jezdím sama, podle palubáku mám průměrnou spotřebu teď v zimě (parkuji venku) na 9,5l/100km, reálně dopočítanou po dotankování mám rovných 9litrů. V létě jsem s ní byla na delším výletu, mimo dálnici, plně naložená a podle palubáku spotřeba 9,1litrů, dopočítaná 8,4. Takže jsem fakt moc spokojená. Je to nižší spotřeba, než má Vitara 1,9diesel. Je to tím, že jezdím s otáčkoměrem někde pod 2 tisíci otáček a uvnitř vozu je nádherné ticho. Navíc si těch šest válců tak krásně přede, že ani venku mimo vůz neslyším žádný výrazný hluk.

Jinak máš pravdu, ta motorizace se už nedodává, jelikož to prostě lidi u nás nekupovali. Dá se přes Finsko objednat verze 2,4 ovšem pouze do krátké Vitary. Ta je taky moc pěkná, ale když už máš velký děti jako já, tak ty zadní dveře prostě chybí.

PS: fungl nová AT převodovka stojí okolo 40 tisíc. To vím zcela přesně, jelikož můj muž ji má na své SX4 vyfakturovanou zvlášť.

Tak se zatím měj, hodně šťastných km !!

2012-12-30 20:26:31

Ahoj, dík za rychlou odpověď, tak do této jsem se minulý měsíc zamiloval: http://www.sauto.cz/osobn...tara/11667732?goFrom=list

Málem jsem se zadlužil. Nakonec jsem si to rozmyslel, aniž bych auto osobně viděl, ale právě proto, že mám taky náročné větší děti. Zadlužit raději né. Počkám na léto až došetřím. Potom asi dopadne Německo.

Ahoj

2012-12-30 21:35:24

Jé, to je přesně ta moje !

Jen Tě ještě naladím - těš se na rádio a fakt se těš, má pamět na 500 CD, které si samo nahraje po vložení disku do přehrávače. Středový subwoofer je naprosto boží a tím, že není v autě slyšet motor, nádherně si vychutnáš tu kvalitní hudbu. Přehrává pochopitelně i mp3, ale ty vůbec nepoužívám, vystačím si s těmi nahranými CD. Pak má taky slot na SD karty, tam mám výuku cizích jazyků.

A to nejlepší na závěr - přehrává i filmy

Obraz jede jen když vůz stojí, když se rozjedeš, jede jen zvuk, ale jak mi tady někdo poradil, stačí popovytáhnout ruční brzdu na první zub (to ještě vůbec nebrzdí) a pojede Ti obraz i za jízdy.

Ale jinak - je to opravdu nezmar. Nenechá Tě nikde v problémech, je to fakt kus poctivýho auta, na nic si nehraje.

Tak ať tam na Tebe někde zrovna tahle počká, fakt za to stojí

Měj se. Jarka.

PS: O navigaci ani nemluvím, ovládání na volantu, hlasem ...... už se těšíš ??

2013-01-04 12:42:59

Ahoj, všem vše nej do nového roku!

Těším, na hudbu a video si moc nepotrpím, ale ten 6ti válec bude burácet asi krásně.

Ahoj D.

2013-01-07 02:48:49

Ahoj Bigwasp, mám dotaz jak zapínáš Tempomat? V manualu Němci píšou, že se zapíná na volantu, ale ať dělám co dělám tak se mi nedaří.

2013-01-07 23:10:32

Ahoj Karlosi,

pochopitelně za jízdy, musíš držet plyn v nějakých otáčkách, nemůžeš mít nohu z plynu, stiskneš tlačítko na volantu na pravé straně s nápisem "on/off", na přístrojovce se rozsvítí nápis "Cruise". To ještě není funkční automat, to je jen zapnutý systém, připravený na nastavení požadované rychlosti. Teď je čas na nastavení požadované rychlosti sešlápnutím plynu a v okamžiku, kdy je to OK, stiskni tlačítko "Set/Coast". Pak už můžeš pustit úplně všechno, kromě volantu, vozidlo bude udržovat právě nastavenou rychlost. Zrychlit nebo zpomalit můžeš buď tím tlačítkem "Set/Coast", když ho podržíš, autíčko zpomalí, když podržíš "Rec/Acc" (to nad tím), tak autíčko přidá. Pokud budeš držet, bude pořád zrychlovat nebo zpomalovat, jakmile pustíš, právě dosaženou rychlost pochopí jako právě nastavenou. Pokud je tempomat nastavený, svítí na přístrojovce i slovo "SET".

To vše šlape, dokud nesešlápneš brzdu, pak "SET" zhasne, svítí jen "Cruise", tempomat je sice zapnutý, ale zrušil jsi nastavenou rychlost. Pokud však při nastavené rychlosti přidáš plyn a pak třeba zase sundáš nohu z plynu (ne brzdový pedál, toho se nedotýkat), tak se vozidlo vrátí na původně nastavenou rychlost a tempomat zůstane nastavený.

Funguje to skvěle ve městě, pořád lepší nastavit tempomat, než pořád hlídat tachometr, ale mimo město, když třeba je nějaký kopeček, autko jede, do svahu to zpomaluje, tak aby udržel rychlost, tak podřadí, trochu to přidá, pak ale zase musí ubrat, protože by překročil požadovanou rychlost, tak to zase řadí nahoru a za chvíli zase podřazuje, tak tohle mi vadí. Ale do města fakt super.

Jinak na dálnici to taky vypínám, jelikož při dnešním provozu mám ve 130km/hod pocit, že stojím.

Měj se. Jarka

2013-07-07 11:54:16

Ahoj, jak vidím, jsou tu na Vitarky odborníci a rád bych Vás poprosil o radu. Mám Vitarku (z roku 2007, 2.0 benzín) a dosud jsem si vystačil vždy jen s režimem 4H. Pořídil jsem nové letní penumatiky a přišel čas na výlet do zahraníčí někam na hory a možná přijde chvíle, kdy by se hodilo 4H LOCK nebo 4L LOCK. Nejsem si ale jistý (protože v návodu nepíší skoro nic), jak to používat, kdy, za jakých podmínek a čeho se vyvarovat. Někdo mi řekl, že se to nesmí používat na pevném povrchu, to psal i návod, někdo že to má omezení v rychlosti a že prý se ty režimy musí zapínat v klidu a s vyšlápnutou spojkou a brzdou. Prosím, poraďte. Nerad bych Vitarce ublížil. Snažím se jí opečovávat jak to jde, je to vděčný pomocník i dobrý společník. Předem děkuji za jakýkoli postřeh, radu, názor. Jerry

2013-07-07 14:51:54

bigwasp: Dodarečně děkuji. Byl jsem i v servisu a počítač chybu nehlásil. A zatim nic, hold to neni jak u VW.

2013-07-07 14:57:38

jerry: Ahoj stejně jak uděláš něco špatně tak na tebe bude řvát alarm, jinak vše přes neutrál pak dát rychlost a L Lock jen při kolech pro rovnou jízdu a při vyší rychlosti se vypíná (mám automat)

2013-07-07 16:10:35

karlosdc666: Ahoj, děkuji. Mám manuál. S tím neutrálem a brzdou to je tedy zřejmě tak. A s tím 4H Lock (je to vůbec nějak při jízdě poznat?) můžu jet normálně i zatáčet? Pokud chápu dobře, u 4L LOCK zatočit nesmím. Jsem v tom začátečník, tak asi vypadám dost natvrdle. Díky za radu.


Odpovědět

1  2