Fórum - Téma


GV 2,4 studené starty


Fórum Grand Vitara III GV 2,4 studené starty

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



JKR
2012-10-28 21:23:11

Dobrý večer všem. Mám GV 2,4 r.v.2009.

Při teplotách pod bodem mrazu, při prvním ranním startu, motor velmi těžko točí, jako by byla slabá baterie.

Následující starty během dne jsou už normální.

Tento problém jsem řešil ještě v záruce v servisu Suzuki. Řekli mi, že problém je v baterii, na kterou se záruka již nevztahuje. Koupil jsem tedy novou baterii, mrazy polevily. Zdálo se, že problém je vyřešen. S příchodem dalších mrazů se však problém vrátil. Nemáte někdo podobnou zkušenost, radu?

2012-10-29 08:36:24

Ahoj, mám GV 2.4 druhou zimu, tu předchozí nebyl žádný problém se startem ani když bylo -22, chytá to na první brnknutí, pravda, sporadicky musím "čekat" asi vteřinu-vteřinu a půl, ale to se stává i v době, i když je teplota vyšší než když to chytá běžně hned, klidně při 5 nad nulou. Uvidím, až padnou mrazy k -15 a víc. Ale že by motor točil nějak těžko, toho jsem si nevšiml.

JKR, 2012-10-28 21:23:11 napsal:

Dobrý večer všem. Mám GV 2,4 r.v.2009.

Při teplotách pod bodem mrazu, při prvním ranním startu, motor velmi těžko točí, jako by byla slabá baterie.

Následující starty během dne jsou už normální.

Tento problém jsem řešil ještě v záruce v servisu Suzuki. Řekli mi, že problém je v baterii, na kterou se záruka již nevztahuje. Koupil jsem tedy novou baterii, mrazy polevily. Zdálo se, že problém je vyřešen. S příchodem dalších mrazů se však problém vrátil. Nemáte někdo podobnou zkušenost, radu?

2012-10-29 23:32:45

Mám tiež GV2,4 5MT r.v.2009 a minulú zimu (-15 až -20) mi to tiež točilo velmi pomali, ale vždy to naštartovalo.

Bol som v servise, skontrolovali dobíjanie a dali baterku na tester - vsetko o.k.

Povedali mi že majú viac stažností na baterky v benzínových GV.

Poradili mi aby som si kúpil silnešiu baterku BOSH alebo VARTA, potom by mal motor štartovať normálne.

Do 2,4GV 5MT sa dávajú 2 typy bateriek slabšia okolo 48A a silnejšia okolo 55A. Ja mám tu slabšiu ktorá je určená pre teplejšie trhy.

Akú baterku si mal originál a akú si kúpil novú?

JKR
2012-10-30 16:01:43

Baterie nepomohla, měl jsem tu silnější a koupil ještě silnější, 70 Ah.

Výsledek je stejný, první start v mraze po ránu je velmi pomalý, ikdyž auto vždy nastartuje.

2012-10-31 08:31:06

Co znamená to "pomalý"? Točí to vteřinu, dvě, pět, deset? Podívám se, jak mám silnou baterku. Ještě mě napadlo, jestli na to nemůže mít vliv třeba kvalita benzínu? Teď jsem nabral u unicornu mám pocit, že to autu moc nechutná, pocitově je línější, a to, že občas startuje rychleji v mrazu než při nule by třeba mohlo být i tím...

Pivlis, 2012-10-31 08:31:06 napsal:

Co znamená to "pomalý"? Točí to vteřinu, dvě, pět, deset? Podívám se, jak mám silnou baterku. Ještě mě napadlo, jestli na to nemůže mít vliv třeba kvalita benzínu? Teď jsem nabral u unicornu mám pocit, že to autu moc nechutná, pocitově je línější, a to, že občas startuje rychleji v mrazu než při nule by třeba mohlo být i tím...

2012-11-01 18:13:16

Ani nie je problém v tom ako dlho to točí ale že štartér otáča s motorom veľmi pomali. Nie je to plynulé točenie ale skôr sekané točenie. (proste ako keď je slabá baterka).

Parkrát som mal strach či to vôbec naštartuje, zatiaľ to vždy naskočilo.

Aj s týmto sekaným točením motor naštartuje za pár sekúnd.

JKR
2012-11-01 19:35:04

Ano přesně tak to "funguje". Díky, nedokázal jsem ten problém tak dobře popsat.

inu
2012-11-01 20:30:04

ahoj,velký odpor při studených startech klade ztuhlý olej,máš tam doporučený od výrobce nebo jiný....

2012-11-02 06:57:54

Díky za odpověď. Tak tohle se mi naštěstí nestává a snad ani nebude. Díval jsem se, co mám za baterku, ale kromě nápisu výrobce (něco ve smyslu Tamagoci Harakiri Corporation) není na baterce jinak vůbec nic ani z jedné ze tří stran, které jdou vidět...

Hele, teď vidím na přehledu posledních příspěvků na fóru, že podobný problém má někdo i se swiftem...

2012-11-02 07:21:25

Olej mi dávajú v servise Suzuki.

Minulú zimu mi naliali Shell 5w-30 a teraz mi tam naliali Shell 5w-40.

5w by malo byť na Slovenskú zimu OK.

Diki Pivlis - Idem sa tam mrknut

2012-11-07 18:32:42

Moje přítelkyně má GV 1.6 i 2005 3dveř a dělá ji to každou zimu,ale i když je mínus 25 tak to nastartuje,delší starty má i v létě.Neřeš to ,každá GV ,nový model, je originál,každá to má jinak.

vitaradj, 2012-11-07 18:32:42 napsal:

Moje přítelkyně má GV 1.6 i 2005 3dveř a dělá ji to každou zimu,ale i když je mínus 25 tak to nastartuje,delší starty má i v létě.Neřeš to ,každá GV ,nový model, je originál,každá to má jinak.

2012-11-08 17:13:25

Asi máš pravdu a kašlem na to. Zatiaľ to vždy naštartovalo, keď to nenaštartuje začnem to riešiť.

2016-05-03 09:26:06

Přišlo se na to proč 2,4 špatně startuje ?

JKR
2016-05-03 13:20:46

petrat: Ventily, špatné vůle.

2016-05-03 14:40:11

jkr:

Tak to je přesně to,

co to způsobovat nemůže

2016-05-03 16:35:01

U mna pomohla vymena baterky zo 48 na 62A.

JKR
2016-05-03 21:17:58

plukovník: Nejsem automechanik. Udělali mi ventily, auto jede lépe, kromě toho už nemá problémy se starty když mrzne.

Asi na něco mákli během té opravy ventilů..., nevím. Každopádně je po problému. Je i menší spotřeba.

2016-05-04 10:37:34

koleso:

Jaký byl startovací proud na staré a jaký je na nové baterii ?

jkr:

To by už ventily musely být hooodně "rozhozené"

Kolik jsi najel od předchozího seřizovaní ?

Jsou tam podložky, nebo šroubek ... ?

2016-05-07 21:15:44

petrat: Na starej baterke (povodnej) nebol napísaný štartovací prúd a na novej je 520A.


Odpovědět