Fórum - Téma


GV 2.4 závady nebo vlastnosti ?


Fórum Grand Vitara II GV 2.4 závady nebo vlastnosti ?

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2013-06-12 08:45:11

Ahoj, mám pár dotazu ke GV 2.4, potřebuju zjistit jestli má cenu řešit pár věcí.

1. ruční brzda - zabrzdí skutečně až na posledním zubu, jinak se auto pomalu sune z kopce dolů, až sem se dnes málem zastavil až o auto za mnou.

2. při sešlápnutí spojky po rozjezdu na 1.stupeň se většinou zezadu ozve takové tlumené bouchnutí. Zkoušel jsem sešlapávat spojku pomaleji, nepouštět tak rychle plyn, ale nenašel jsem že by to nějak souviselo. Jak vůbec nejlépe a správně řadit? Přešel jsem po dlouhých letech z dieselu a nerad bych to auto dodělal nějakou zažitou chybou kterou dělám ani o ní nevím.

3. při jízdě po dlažebních kostkách interiér dělá neskutečnej kravál, na rozmlácené cestě nic, ale skoro to vyoadá že na dlažebních kostkách to chytí nějakou rezonanční frekvenci a kravál je to fak neskutečnej.

dík

2013-06-12 10:19:44

laembert: ad 1. - je to bohužel dané jinou konstrukcí brzd. Oproti staré GV, kde ruční brzda naopak brzdí už na prvních zubech je to jistá nevýhoda, zejména v terénu. Dá se na to časem zvyknout a je třeba s tím počítat. Na druhou stranu na silnici brzdí celkově brzdy zase o poznání lépe.

ad 2. - spíš to chce pouštět spojku pomaleji a plyn konstantní

ad 3. - většinou rezonují nejvíc sedačky, ale je to na subjektivním pocitu, zatím každé auto na kostkách se nějak projevilo zvýšeným hlukem

2013-06-13 06:58:19

1. je to tak, a rozjíždět se do kopce, zvlášť zatížený, je docela o nervy. Už jsem taky jednou musel běžet zachraňovat ujíždějící mi auto, ze kterého jsem právě vystoupil.

2. toto mi běžně dělá při popojíždění v kolonách. Mám pocit, že to vychází odněkud od převodovky, taky mě napadlo, jestli to nedělá kardan.

3. nedokážu posoudit. Mně hrozně vrže šaltrpáka, ne při řazení, ale jak se chvěje, tak dělá hrozný kravál, jak se tam o sebe tře tyč s něčím, asi tou koženkovou prachovkou, ač je vevnitř na tyči asi nějaký kroužek s molitanem, podle pohmatu, a zároveň ta koženka o chromový rámeček. Občas je to k zešílení

2013-06-15 17:10:10

Čus, mám taky GV 2,4, ale zatím jenom pár dní. Dosud jsem taky jezdil s naftou a přechod mě docela překvapil. Ten benzíňák s variabilním sáním mě mile překvapil, táhne docela dobře i od spodních otáček, skoro jako nafta. Pokud to človět vytáčí a nehledí na ekonoměr, tak to letí jako raketa, kam se hrabe nafta

k č. 1

Mě (mám rv. 2009, kotouče vzadu) brzdí ručka na prvním zubu a je šíleně ostrá, uplně to s autem trhne, když nepatrně popojíždí a já ji zabrzdím. Je to možná tím, že na autě byly brzdy dělané na podzim (výměna všech kotoučů, destiček a kapaliny)

k č. 2

Při rozjezdu mě nic nebouchá, ani nelupe (auto má najeto 102tis.). Přikláním se k názoru, který tu už někdo napsal, že se asi jedná o nějaké prudké vymezení vůle. Buď na kardance, nebo v diferenciálu, ale to by asi klapalo při každém vypnutí a zapnutí spojky. Ohledně chování se k motoru, pokud člověk nebude dobytek a nechá mu čas se ohřát na provozní teplotu (a že se oproti tomu dieslu ohřívá velmi rychle), tak mu ničím zas tak neuškodí (samozřejmě pokud tam bude dost čerstvého oleje, atd.), ale to je můj názor, jak jsem napsal, zatím jsem s tou mojí GV najezdil 1000 Km a jsem nadšený, třeba časem taky příjdu na nějakou moji chybu

k č. 3

Kostky jsem zatím nezkoušel a nevím, co si mám představit pod pojmem neskutečný kravál. Ta moje někdy povrzává v prostoru pravých předních dveří, potom ty výše citované zadní sedačky a také někdy rachotí plastové víko té mělké schránky na dně kufru. Při nízkých otáčkách v tahu (asi ten zlozvyk z dieslu) začne mírně rezonovat řadící páka a jakoby celé ústrojí pohonu. Jo někdy rezonuje kryt rezervy. Někdy mám pocit, že ty pazvuky se začnou projevovat až po delší jízdě, nedovedu si to vysvětlit, ale je to tak, jako kdyby to rachotilo až po "zahřátí" po delší jízdě

Doufám, že ti moje postřehy budou co platné! Jo jakou máš spotřebu, mě se dle palubního počítače pohybuje okolo 9l/100Km

Ahoj D.

2013-06-16 20:15:33

teleke: Ruční brzda v porovnání se starou GV je opravdu slabší, asi bych to typoval až o 50%. A to zejména v terénu. Pokud ji porovnáváš s jiným osobákem, tak věřím, že nemáš problém.

2013-06-16 22:58:37

Mám GV 2,4 r,v, 2013 první dva body souhlas i má dělá to samé. Kostky jsem zatím nejel. Jinak GV spokojenost

spotřeba do 10l na 100km. Letos ji protáhnu do Chorvatska tak uvidím, jak bude pohodlná na delší cestu.

2013-06-17 07:30:16

novosad: Spotreba kolem tech deseti, s vlekem pres patnact. Vloni jsme jeli na Makarskou a zpet, po dalnici tech 120-130, misty 140 a v naproste pohode.

2013-06-17 08:51:09

pivlis: do toho chorvatska si měl spotřebu jakou?

2013-06-17 15:00:24

laembert: To už nevím, tuším, že nějak kolem devíti dva, devíti tři, stačilo auto rozjet na 120 a pak už jen lechtat plyn. Pořád se pohybuji mezi 9 a 10 litrů, tedy pokud jezdím bez kol na střeše nebo přívěsu. Nějaký čas jsem se snažil na spotřebu myslet, ale pak jsem pochopil, že se tím jen trápím, prostě beru to tak, že jsem si koupil auto, co žere kolem 10ti litrů a basta, už to dávno neřeším a jízdu si užívám.

2013-06-18 15:04:44

certik: jo, to je mozny, ja vychazel z vyse napsane diskuze. Me ta rucni brzda nijak neprekvapila, proste me brzdi vyborne. Se starri GV nemam zkusenost. Dhoj d.

2013-06-18 17:22:57

Roční průměr 9.7, přičemž v létě spíše k 9 a v zimě k 10 - má na to vliv zejména svícení, zimní pneu a studené starty. Taky delší cesty po dálnici, když to trochu honíš a nejedeš zrovna 130, tak taky okolo 10. Diesel bych určitě nechtěl, dva dny jsem s nim jezdil v náhradní GV, když se moje GV opravovala a bylo to utrpení.

2013-06-19 09:55:02

certik: Jaký je v tom rozdíl? O DDiS jsem uvažoval, ale sám prodejce mi to rozmlouval a servisní technik horlivě přikyvoval... nakonec se do diskuse zapojil i majitel autosalonu. Na 2.4 je super, jak rychle reaguje na plyn, předjíždění je paráda, stačí tam dát trojku, nacpat to do otáček a auto zrychluje jak raketa, toto u dieselu nebude. Na druhou stranu mi těch 70Nm krouťáku chybí při tahání vleku.

2013-06-19 11:00:41

pivlis: Na tahání vleku je ideální benzínový V6 motor. Mám ho ve staré GV - 2.5 V6 - táhne krásně od spodu a s naloženým vozíkem vyjedu v kluzkém terénu celkem bezproblémů i to, co někteří nevyjedou ani samotní. U nové GV jsem chvíli přemýšlel o motoru 3.2, ale nakonec jsem ho z několika důvodů zavrhl. A motory 1.9 diesel i 2.0 benzín jsou dle mého názoru pro GV slabé.

2013-06-19 11:27:35

certik: Měl jsem na výběr jen mezi 2.4 a 1.9. Jaký je tam teda ten rozdíl, co Tě tak překvapil?

2013-06-19 12:28:08

certik: ad. 2 díky za tip, funguje

2013-06-20 09:52:29

pivlis: Pružnost motoru - hlavně při předjíždění je poznat podstatný rozdíl a taky jeho relativní hlučnost. Prostě na lepší si zvykneš hned, ale naopak to jaksi neplatí. Možná kdyby ten diesel měl větší objem, tak by se ke GV hodil líp, ale to je již jiné téma...

2013-06-20 13:17:21

A co takhle načipovat diesel - vřele doporučuji...

2013-06-20 14:14:16

otym9: Objem ničím nenahradíš.

2013-06-20 20:06:22

certik: to jsem si kdysi myslel taky...

2013-06-21 09:45:01

otym9: Možná na tom něco bude, ale hlavně nechápu, proč to nedělá sám výrobce. To jaksi postrádá logiku, protože by to jistě byla velká konkurenční výhoda.


Odpovědět

1  2  3