Fórum - Téma


GV 2.4 závady nebo vlastnosti ?


Fórum Grand Vitara II GV 2.4 závady nebo vlastnosti ?

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2013-06-21 10:29:12

No nevím, ale řekl bych, že zatímco konkurence je zaměřená na jiný typ zákazníků - tatíci od rodin, co jezdí po silnici a chtějí výkonný turbodiesel, alespoň co se týká Evropy, tak GV, i když se snaží vměstnat do segmentu SUV pro rodiny, je pořád ještě pracovní nástroj. Proto nepotřebuje ohromovat kdovíjakými výkony. Nefrikulínské G-čko taky není žádný trhač asfaltu. A ta auta jsou dělaná pro celosvětový trh, tzn. musí se popasovat i s horším benzínem/naftou, mizerným servisem a pod. Nakonec 3.2 od Holdenu v Evropě pohřbil Brusel, jinak by dodnes nabízel jako vrcholná verze. A Evropani se zbláznili do dieselů, kdo by si pomyslel, že bude diesel v autech jako Jimny nebo Swift. Pak se člověk nestačí divit, když čte v motoristickém časopisu věty jako "ideální turbodiesel do města" a podobné zrůdnosti. Jinak kromě Suzuki už všichni sázejí víc na (víceméně silný) TDI (Subaru, Honda, LR, Toyota, HyKia... možná ještě Mazda se drží).

2013-06-21 11:18:00

Jak už jsem kdesi psal, donedávna EURO předpisy dieselům spíše nadržovalo a tím se vytvářela jakási iluze o výhodnosti těchto motorů. Jejich jedinou relativní výhodou je o něco delší životnost, protože pracují v nižších otáčkách, takže dochází k menšímu opotřebení dílů. To možná je plus u nákladních aut nebo u traktorů, ale u osobních aut je to sporné. Já spíš fandím hybridům s benzínovým motorem - tam bude možno v budoucnosti možno hledat nějaké úspory.

2013-07-05 09:31:13

Další dotaz, tentokrát k ukazateli stavu paliva, přijde mi že s plnou nádrží klesá kontrolka neuvěřitelně rychle a pak se začne zpomalovat. Dvakrát sem tankoval hned jak se rozsvítila kontrolka a pokaždé to bylo do plné 50 litrů. Jde se spolehnout že rezerva je těch 16 litrů, pokud je objem nádrže skutečně těch 66 ?

2013-07-06 20:08:50

laembert: Ja jsem testoval dojezd do prázdné nádrže, ujel jsem 580 km a finito. Po té jsem natankoval do plna a vešlo tam jen 60L. Dle pc jsem měl průměrnou spotřebu 10l. Těch 6 litrů tam jaksi chybí.

2013-07-07 18:19:31

Řekl bych, že těch 6 tam zůstává jako jakási NZ k chlazení čerpadla.

2013-07-09 12:58:03

novosad: Jak se ti to povedlo - to je sakra náhoda, aby jsi dojel přesně k pumpě.

certik, 2013-07-09 12:58:03 napsal:

novosad: Jak se ti to povedlo .. - to je sakra náhoda, aby jsi dojel přesně k pumpě. ..

2013-07-09 16:55:38

certik: K pumpě jsem nedojel, chcíplo mi to na cestě, měl jsem sebou kanystr 5l dotankoval jsem 55. Přece se nebudu rozepisovat o tom, že jsem měl ke snídani chleba s máslem.

2013-07-10 10:48:14

novosad: Tak to ano. Vidím, že kanystr v autě je ještě stále používaná KPZ. O 10 l větší nádrž by opravdu nebyla na škodu, přestože pumpa je dnes skoro na každém rohu.

certik, 2013-07-10 10:48:14 napsal:

novosad: Tak to ano. Vidím, že kanystr v autě je ještě stále používaná KPZ. .. O 10 l větší nádrž by opravdu nebyla na škodu, přestože pumpa je dnes skoro na každém rohu. ..

2013-07-10 21:49:00

certik: Byl to cílený test před cestou do Chorvatska. Cesta Chorvatsko, Ostrava - Orebič dálniční rychlost 120 až 130 km/h průměr 8,8L vzdálenost 1150 km. Jsem spokojen, jak se spotřebou tak s pohodlím.

2013-07-12 23:08:13

Jel sem D1 a v pravém pruhu se to fakt nedalo. To je to auto tak strašně uskákaný nebo se stav dálnice tak zhoršil? Nemám to rozbitý?

2013-07-13 09:24:17

laembert: Já jezdím po D1 často, v pravém se skoro nedá jet, taky to 50% řidičů řeší jízdou jen v levém, s tím, že uhnou rychlejšímu a zase přejedou do levého. Já se teda snažím dodržovat zákon o provozu na pozemních komunikacích, takže v pravém jezdím, ale je to o zničení auta. Stačí pozorovat na druhých autech jedoucích v pravém pruhu, jak jim tlumiče kmitají. Naštěstí opravují ten úplně nejhorší úsek Lhotka-Velká Bíteš, tam se od Prahy v pravém nejelo po silnici, ale po schodech.

2013-07-14 18:37:10

Další dotaz Při brždění motorem po sundání nohy z plynu mi přijde zvuk auta takový hodně syrový, zpočátku přerušovaný, pak se ustálí, přesto se mi v porovnání s auty před tím zdá takový trochu nezdravý, opět normální situace? Jinak sem teď absolvoval štreku napříč ČR a zpět a to doslova, průměrná spotřeba ve čtyřech lidech při 3/4 dálnice a 1/4 silnice I. tř. byla 9 litrů, což mi přijde na auto tohoto typu akceptovatelné. Najeto mám zatím 3000km, bude ještě klesat spotřeba nebo už je motor možno považovat za zajetý?

2013-07-14 20:31:19

laembert: Motorem brzdím běžně a ničeho nezdravého jsem si nevšiml, takže na to odpovědět nemůžu. Jinak z 9litrů už Ti spotřeba asi klesat nebude, já jsem začal na 13litrech, teď jsem v průměru na deseti, najeto 40tis. Nejníž jsem se dostal podle PPC na 9,2 cestou Brno-Krkonoše a zpět, samozřejmě v létě. Ale na spotřebu nejezdím. Cihlu místo boty ale taky nemám.

2013-07-14 20:50:23

laembert: Ta spotřeba klesat opravdu nebude.

2013-07-15 13:22:15

Já jsem měl zpočátku podobný pocit - asi prvních 30 tis., potom se to subjektivně zlepšilo a také spotřeba o nějakou desetinku šla dolů.

2013-07-15 13:34:21

certik: subjektivní pocit je myšleno při brždění motorem? Každá deci dobrá

2013-07-16 14:15:20

laembert: Celková syrovost motoru, ale nezdravý zvuk to není, jen možná trochu neobvyklý a je pravda, že víc je slyšet při brzdění motorem Jinak je to myšleno tak, že jsem neměl možnost to potom porovnat s jiným stejným autem. Spořeba šla objektivně celkově trochu dolů, první dva roky byla 10 l a třetí rok šla na 9.7 - myslím tím celoroční průměr, přitom auto řídím jen já a myslím, že mám stále stejný styl jízdy, ale na spotřebu nejezdím a rád na to občas šlápnu. Ročně najedu něco přes 15 tis. Je to asi specifikum Suzuki, že se déle zajíždí, což určitě není na škodu věci.

2013-07-18 07:59:07

Když jsme u těch vlastností - trochu mi vadí "mezera" mezi jedničkou a dvojkou, např. při odbočování, kdy je nutné hodně zpomalit, ale ne zcela zastavit, se pak auto na dvojku nemůže sebrat, což se u jiných vozů neděje, a abych se tam nemotal, tak tam musím vrazit jedničku. To samé při popojíždění v kolonách, dobržďování na semaforu, kdy před zabržděním padne zelená a pod.

2013-07-18 18:10:07

pivlis:

Dúvodem v tomto případě bude zřejmě vyšší váha vozu ve spojení s přívěsem s kobylou.

2013-07-18 21:00:36

plukovník: V onom případě je to jasné, ale ta mezera je tam i bez přívěsu


Odpovědět

1  2  3