Fórum - Téma


GV III, 2007, 2.0 benzín 103kw - kontrolka motoru


Fórum Grand Vitara III GV III, 2007, 2.0 benzín 103kw - kontrolka motoru

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3

2016-05-13 06:34:23

Ahojte vitaráci,

mám Suzuki Grand Vitaru 2007, benzín 2.0, 103kw, 4x4. 5dv. .... najeto nějakých 105tis. ´Jedu, jedu a najednou kilometr před cílem mi začala na levém budíku svítit dole oranžová kontrolka se symbolem takového čerpadla, či co to je. Později jsem si zjistil, že se ta kontrolka jmenuje: Závada elektroniky motoru" . Nevíte někdo co to může znamenat? Jinak na jízdě to žádný vliv nemělo. Motor jel normálně. Nikde nic neškubalo ani nic jiného. Co to může být? Lambda sonda? Katalyzátor? Benzínové čerpadlo? Olejové čerpadlo? Co s tím? Na diagnostiku? Nebo to jde vyřešit nějak po domácku? Předem díky za odpovědi. (Jinak tankuju Natural 95) a motor jel normálně. Množství kapalin v autě pravidelně kontroluju a hlídám, takže chlazení, olej apod. by to být nemělo. Máte někdo podobnou zkušenost? Díky za odpovědi.

MilanT  
Milan
2016-05-13 06:54:19

roman1:

Pokud je to tahle kontrolka, tak se těším na odpovědi

mcz
Martin
2016-05-13 07:14:40

no v první řadě je potřeba dnesní auta napojit na diagnostiku a podívat se co se auto nelíbí, pak muzem dále věštit z koule coto asi bude

2016-05-13 10:27:39

mcz:

Pokud svítí tato kontrolka, znázorňující vysavač (neboli lux), a ještě k tomu po 105´tis. km, z ničeho nic a auto normálně jede, nepotřebujeme nic věštit ze žádné koule a připojit na diagnostiku to formálně sice můžeme, ale situace je jasná.

Jedná se pouze o jeden jediný problém.

Problém o kterém se tady medituje již asi 4 roky a který se dá vyřešit velmi jednoduše, ale přesto se do jeho konečného řešení nikomu nechce.

(Neprodleně vyluxovat interiér a pak si dát )

2016-05-13 12:34:23

Dobrý den,

mám GV 2008 a asi 2 roky svítí a svítí. Moje rada, věřte plukovníkovi, jeho rady nám šetří peníze. Pepa

2016-05-13 15:33:23

Nazdar hošani, jojo, je to přesně ta kontrolka na obrázku. Volal jsem pro jistotu ještě do originál Suzuki servisu, kde diagnostila v tomto případě přijde na nějakých 400kč. To asi za tu srandu stojí, vědět co by to mohlo být. Servis to takhle podle popsané situace tipuje na opotřebený katalyzátor, který je ještě původní, takže vlastně přežil více kilometrů, než je jeho skutečná životnost. Nový díl výfuku s katalyzátorem přijde v mém případě na nějakých 8500kč plus práce. Samozřejmě takové náklady jsou až ta poslední možnost. Pokud bude levnější varianta, například jen reset systému palivové jednotky, úplně by mi to stačilo. Auto vysávám vysavačem celkem pravidelně, ale nějak to v tomhle případě nepomohlo :c)

2016-05-13 15:36:31

roman1:

Originál Suzuki servis,

8 500,-

Jsi naivní BLÁZEN

2016-05-13 15:43:23

No nevím. Myslím, že ten vysavač v tomhle případě vážně nepomůže. Jako vtip dobrý, ale problém to moc neřeší.

V podstatě, co jsem dnes stihl zjistit, tak by to mohly být tyto závady:

1) lambda sonda - častá závada, ale projevuje se na kolísavých otáčkách motoru, což v mém případě nesouhlasí

2) katalyzátor - předběžně bez diagnostiky po telefonu tipuje značkový servis

3) zanešené čidlo kapoty motoru, které je datově propojeno se stejnou kontrolkou - tvrdil jeden kamarád, který měl takovouhle zkušenost a prý to byla jen tahle blbina

4) palivové nebo olejové čerpadlo - ale to by se projevilo na jízdních vlastnostech

5) závada v palivové jednotce - ale to by se projevilo na jízdních vlastnostech

  • --------jo, a někdy to prý dělá taky nekvalitní palivo nebo studené rychlé starty

2016-05-13 15:58:11

roman1:

...řeknu ti jenom jedno.

Je vidět, že nemáš nejmenší potuchy, co to znamená, když se řekne:

"Plukovník",

2016-05-13 20:19:05

Zdarec, mě to dělá Lamda, stačí odpojit baterku na deset sekund a znova nastartovat. Ale u mě jí prudí LPG

2016-05-14 02:39:39

plukovník: No, asi to znamená, že bude odpovídat úplně mimo realitu.

2016-05-14 06:54:19

roman1:

No, není to tak přesné...

Plukovník odpovídá "mimo realitu" vždy, když je vyslovena blbost

2016-05-19 14:47:05

No, možná by bylo lepší vyslovit jaká blbost byla vyslovena, aby se to dalo vyřešit.

Jen přidám doplňující informace. Tak jsem navštívil značkový servis Suzuki, a prošel si diagnostiku. Výsledek byl takový, že mi hlášku smazali a nechal jsem tam 485Kč. Jinak jsem se dozvěděl, že kdyby to byl katalyzator, tak originál oprava u nich 40tis. To jsem si v duchu říkal, jestli nejsou z Marzu. Pak mi ještě řekli, že po 105000km se mají vyměnit svíčky. Ani jsem nechtěl vědět, kolik si je tam účtuji. Připadalo mi, že jsem ve zlatnictví a ne v servisu. Jinak kontrolka zatím drží, tak snad záhada vyřešena.

MilanT  
Milan
2016-05-19 15:24:19

roman1: Tak teď už víš, jaká blbost tady byla vyslovena?

2016-05-19 16:01:53

roman1:

Ve zlatnictví si mohou dovolit být levnější protože ke své práci nepotřebují drahou diagnostiku, stačí jim na to buližník...

P.S.

Jinak za výměnu těch svíček si účtují kolem 4 000,-

EDIT:

Jaká že záhada je podle tebe vyřešena ???

mcz
Martin
2016-05-19 22:11:30

erase all errors a muzete k pokladně mame opraveno, dalsí pan na holení a zase kontrolka jste se potkali nekde ne dneska mazem jen kontrolky a berem zato petibábu kdybyste vedel jeste o nekom tak at se dnes staví at to furt nemotam do toho kufricku 6x za den

toje nejaka ceska metota servisu vymazem chyby vyberem vstupné a jedem dál?

MilanT  
Milan
2016-05-19 22:20:40

mcz:

Ta metoda se jmenuje "Hýl obecný" (Pro svou důvěřivost snadno upadal do čižbářských léček. Proto se slovo "hejl" stalo ve slangu označením pro důvěřivého naivku, kterého není těžké oklamat). - https://cs.wikipedia.org/wiki/H%C3%BDl_obecn%C3%BD

2016-05-20 00:10:29

to by se skoro vyplatilo sehnat si připojovací kabel a software

2016-05-20 00:17:22

Jo, přesně tak. Taky mi připadá, že to tam na mne zkoušeli. No, abych to upřesnil a nehanil značku SUZUKI, tak oni mají značkovou prodejnu a vedle je servis od Citroenu, a ten s nimi asi nějak spolupracuje. Tak tam jsem s tím byl. Nejdříve v prodejně Suzuki. Nová Vitara v plné výbavě za 530,000Kč. Krásné auto a na svou masivnost i úsporné. To mne mile překvapilo. Bylo v benzínu. Objem z hlavy neřeknu, ale tuším 130koní. No, pak tam bylo nějaké Alto. Takové menší super vozítko. Lepší než nějaká fabie. Škodovkáři prominou. Ale je to malé, a přitom prostorné auto a ještě s vyšším posazem. Co víc si přát za 240.000 nové, s doplňkovými službami zdarma.... No, a pak jsem šel vedle do toho servisu Citroenu na tu diagnostiku. A tam to byla studená sprcha. Ceny jako ve zlatnictví, nosánky nahoru, a přístup jako za normalizace. No nevím. Neměl jsem z nich dobrý pocit. Ale diagnostiku udělali.

mcz
Martin
2016-05-20 00:27:05

cena za dig asi OK ale tys neprijel diagnostikovat jen, tys prijel zjistit příčinu proc seti rozsvítila kontrolka a stím spojený problém, pokud vysledek je ze autu nic není tak nic neopravili = nulová cena

mozna me nekdo vyvede z míry ale toje jako bys sel na nakup dal do voziku 1 EURO nic nekoupil a oto euro si přišel


Odpovědět

1  2  3