Fórum - Téma


HELP: červená kontrolka vikřičníku (!)


Fórum Technický koutek HELP: červená kontrolka vikřičníku (!)




2009-09-07 06:38:22

Začala mi v levotočivejch zatáčkách problikávat ta červená kontrolka s vikřičníkem. Co to může způsobovat? Napadl mě olej, ale toho mám dost a stejně je na něj jiná kontrolka. Jinak se mi teď ještě rozvítil kód 13- něco s lambdou. Může to mít souvislost?

2009-09-07 06:59:56

shodou okolností mi to dělalo v levotočivých taky... stačí lehce pohnout volantem doleva a problikávalo to... říkal jsem si, že zkusím dolít olej... od té doby to nedělá... teď mám olej u horní rysky

2009-09-07 08:18:04

Me to hlasila pri naklaneni brzdova kapalina

ds1
Daniel
2009-09-07 10:45:08

cervena kontrolka s vikricnikom ti sveti aj ked mas zatiahnutu rucnu brzdu. V nadobke na brdzovu kvapalinu je senzor ktory by ta upozornil na nedostatok brzdovej kvapaliny. Japonci to napojili na tu istu kontrolku ako rucku a ma ti povedat ze mas nedostatok brzdovky. Ale pri nakloneni auta sa brzdovka trochu nakloni (je to predsa kvapalina) a senzor ostane bez kvapaliny a tym ti signalizuje ze nieje dostatok. Bud dolejes do maxima alebo si toho nevsimaj je to nepodstatne hlavne ze mas kvapalinu.

2009-09-07 13:39:13

sem debil, brzdovka mě vůbec nenapadla, kuknu na to.. Ručka ale má svoji vlastní kontrolku s( P).

ds1
Daniel
2009-09-07 15:19:54

teraz som sedel v aute a vsimol som si ze ma vlastnu, ale je to brzdovka ;))

2009-09-08 06:38:28

byla to teda brzdovka. bylo jí tam přesně mezi MAX a MIN. Akorát ta lambda mě sejří. Když tu chybu smažu, tak 5-6km pohoda a pak se zase rozsvítí a při ubrání plynu motor jakoby se trochu dusil. Musim to nějak pořešit.

2009-09-08 07:44:29

zkus tohle, dobry gulas :-D

2009-09-08 16:38:46

Proc gulas? Je to upe prehledny a tak jak to je napsany to zvladne aj uplnej laik na elektro . Frede a jak se ti motor dusi pri ubrani plynu jako kdyz jedes a pustis plyn ze zrychlovani do plynule jizdy nebo kdyz stojis a jen proturujes motor?

2009-09-08 17:01:54

Zkusim tam ještě švihnout čipnutou jednotku, ta lambdu údajně nepotřebuje.

Vždy sem jezdil po městě na 4ku, aby to tak neskákalo (cca2000ot.), no a po ubrání plynu jakoby motor poskočí a cukne to. Je to těžký popsat. Na trojku, když ti to točí 3000ot. a víc, a pustíš plyn, tak to má snahu jet "na klokana"- skáče to. A to samý je teď prakticky i na pětku i ve 100km/h, když pustím plyn.

Při tůrování na místě to nedělá nic.

Na ten obrázek sem už koukal dřív, ale musim sehnat zkoušečku. Akorát jsem dneska prostříknul konektor konkorem.

Hill  
Jaroslav
2009-09-08 18:16:58

Než to přečipuješ: co EGR ventil, komprese, těsnost sacího potrubí, čistota kolem klapky, předstih, stav zapalovacích kabelů, pohyblivost dorazu segmetu volnoběžného plynu, už máš zkontrolované? Stejně jako palivový filtr a filtr vzduchu.

2009-09-08 18:26:27

dělá to jen při tom kódu 13. Těch 5-6km je auto úplně normální. ale jak blikne kód tak po chvíli začne toto dělat. Předtím jezdilo auto úplně dobře.

2009-09-08 20:36:48

Hmm určitě to ECU vyměn pak budeš chytřejší ale nezdá se mě že by nepotřebovala lambdu to je nějaky divny (chudá směs to je prevít ten vám písty sežral ) i když v dnešní době je možny všechno mno to co píše hill vše může spůsobovat cukání a podobně ale pokud říkaš že to pár km nedělá tak to bude nejspíš elektro problém a taky je divny že když pustíš plyn při jízdě a máš zařazeny tak by měla ECU odpojit střiky takže by se žádny cukání konat nemělo nevim ten motor znám zatim jen z teorie páč ho nemůžu sehnat (co se týče EGR tak ten už tam dávno nemáš mět )

Hill  
Jaroslav
2009-09-08 20:42:11

Předpokládám, že za jízdy je vypnutá diagnostika a že kód 13 vyblikáváš až ukostřením svorky DIAG.

Pak se po určité době jízdy rozsvítí kontrolka CHECK ENGINE a zůstane rozsvícená. Vypneš klíček, přepneš spínač pod volantem nebo vsadíš pojistku do držáku označeného diag či test nebo v diag konektoru spojíš fialový drát se žlutým proužkem na kostru.

Jestli jezdíš se zapnutou diagnostikou (to se stává, když máš všechny pozice pojistek osazené, tedy i ty, kam se dávají pojistky JEN při nastavování předstihu nebo vyblikávání kódu poruchy), tak se nediv. GTi má obvykle vyblikávání kódu zasunutím pojistky do slotu DIAG, jen některé mají spínač pod spodním krytem sloupku řízení.

Pokud je v pojistkové skříňce i slot TEST, pak tam se pojistka dává jen při seřizování předstihu, se zasunutou pojistkou se předstih nemění s otáčkami a zatížením, takže nad 2000 otáček je malý předstih!

Napřed se stejně musí zkontrolovat všechno, co ještě může mít vliv na složení směsi, to už jsem napsal nahoře (vzduch, recyklace spalin, zapalování, palivová soustava).

Pak podle té tabulky (poznávám svůj překlad z jablkon.cz/swift) lze diagnostikovat, jestli lambdasonda chodí. Ale nemá to smysl měřit jinde, než na konektoru řídicí jednotky, připojeném, pochopitelně, jinak by motor neběžel.

Jo, a zkontroluj vedení od lambdasondy k ECM, třeba překáželo v cestě nějakému hlodavci, to už tu taky bylo. Protože kód 13 znamená, že signál z lambdasondy nekolísá (napětí musí skákat, jak reguluje), což může svědčit o tom, že:

  • lambdasonda nemaká nebo má zkrat na kostru, je odpojená od ECM, nebo:
  • lambdasonda maká, ale něco je špatně v řízení směsi, takže ať sonda dělá, co dělá, namíchání správné směsi neukočíruje, protože je něco špatně jinde. To je ten vzduch, palivo, ostatní čidla...

Jinak jednotka vyblikává každý kód třikrát. Pokud bylo příčin víc, opakuje jejich kódy dokola.

V tom případě odstraň napřed příčiny od poslední, jinak nemá smysl se vztekat s tou, co vybliká jako první.

2009-09-09 17:29:53

Za jízdy mám diagnostiku vypnutou. Když je nějaká chyba, tak se mi ukáže check engine, přepnu vypínač a bliká pořád dokola ten kód. Přes žádnou svorku sem nikdy nic nedělal. potom to zkusím smazat- to většinou de a jezdím než se zase objeví.

Každopádně sem dnes vyměnil jednotku a je po problému, snad.

2009-09-26 19:56:23

Hile- mám podobný problém ale trochu jinak.Brzda i hladina kapaliny jsou v pořádku.Při nastartování mě ale začne svítit vykřičník.Pootočím mírně klíčkem a pak zpět a vykřičník zmizí nadobro a už se neobjeví.Zkusil jsem odpojit svorku kapaliny a zkratovat ji.Vykřičník svítil a nedal se odstranit.Tam to teda asi nebude.Pokud by ubyla kapalina, tak mám alespoň jistotu, že se to rozsvítí a nedá zhasnout.Proč to ale dělá po nastartování a zkratováním klíčkem zapalování se to odstraní?Zajímavé je, že když mám zataženou ruční brzdu a nastartuji, svítí vykřičník.Pokud nechám brzdu zataženou a pootočím klíčkem, vykřičník nezhasne- ale pokud pak povolím ruční brzdu, tak normálně zhasne a už nemusím s klíčkem manipulovat. Teď -Babo raď!

Hill  
Jaroslav
2009-09-28 14:34:55

Tam jde o to, jestli spíná plovák kontrolku ještě přímo, nebo to jde přes ECM. V prvním případě máš zřejmě předrbaný ten plastový čep plováku a plovák ti spíná, i když nemusí.

Druhý případ je, že ECM zjistí kontakt na plováku a zapamatuje si nízkou hladinu. Povolíš ruční brzdu, pakny zatlačí na pístky a hladina stoupne. Hneš s klíčkem a ECM si znovu osahá vstupy a kontrolku zhasne.

Hodně jsem to zkrátil, tak začni demontáží plováku. V 9 z 10 případů je chyba tam.

2011-03-30 11:51:13

je to něco ze zadním obložením


Odpovědět