Fórum - Téma


Help - Swift GTI MK II


Fórum Swift I Help - Swift GTI MK II

Informace o modelu: Suzuki Swift I



2007-04-26 18:14:23

vážení mám problém...

před časem jsem poříl Suzuki Swift GTI MK II r.v. 88 (hranatej model). Bohužel byl zepředu, "`tuklej" (tzn. výměna blatníku, světel, mlhovek, kapoty,chladiče... +vše nově nastříkáno). Nedávno ale začalo zlobit:

  • bez zjevné příčiny chcípalo(i po několika km jízdy)
  • razantně se zvýšila spotřeba
  • dost se snížil výkon (zabíralo od cca 4 tis.)

Situace se zhoršovala - já musel jezdit do práce a krátká návšteva servisu nic zásadního neobjevila.

V současný době Swifťa nejede...resp. cca 15km/hod. při 6tis. Kamarád mě ujišťoval, že problém bude pravděbodobně jen v elektronice. Origo Suzuki servis si ale z takhle starým modelem nevěděl rady (nevěděli, kde ho napojit+údajně by měl mít jinou koncovku) a tak mi ho vrátily...

mezitím jsme řešili možný problémy:

  • lambda sonda
  • čidlo na poměr vzduchu vs. paliva

Jsem v situaci, kdy potřebuju jezdit a místo toho splácím nepojízný auto.

Pokud někomu z vás :

  • připomínají symptomy problém, který už někdy řešil,
  • ví, kde je vstup na SJ u tohoto typu
  • byl by ochoten se na to podívat (Severočeský kraj + okolí) - samozřejmě zaplatím
  • ví o někom, kdo by mi mohl pomoci

ať napíše pár řádků a ZACHRÁNÍ STAROUŠE PŘED JISTOU SMRTÍ...

všem předem díky...

2007-04-27 00:34:51

ahoj jsem sice z jiznich cech takze se na to nepodivam ale jestli je to v elektronice tak se da vyblikat chybovy kod navod jak na to najdes na www.jablkon.cz/swift v sekci rady a navody

doufam ze ti to v necem pomuze

Jam
2007-05-03 12:46:21

Celkem jasně to musí být něco zásadního, takže vzhledem k tomu, že se to zhoršovalo postupně tak hádám buď čidlo polohy klapky, nebo čidlo podtlaku(spíš). A ještě se podívej, jestli ti neprobíjí kábly od svíček na kostru. A to i tam kde vedou krytem ventilů(před svíčkama). Zkus ty čidla postupně odpojit, jestli to bude stejny, tak máš vyhráno. Ještě od toho podltlaku to může být naseklá hadička.

2007-05-04 18:54:06

nasekla hadicka od podltlaku tó nebude kdyz ji odpojis tak chcipne motor

2007-05-18 17:48:16

Zdar nebo Dobrej, tak za prvé GTI z roku 1988 je MK1 pokud vim tak MK1(Ta hranatá) nemá diagnostickou zásuvku, to že to zabírá až od 4000 sem měl taky Pro ujasnění auto vůbec nemá snahu táhnout a jak vleze do 4000-4500ot tak si myslí že se roztrhne nejprve bych potřeboval vědět jestli to tak je a ještě otázku jde to nastartovat bez problémů nebo se musí dlouho točit než chytne??

2007-06-10 18:19:40

ahoj,

ani jsem nedoufal, ze se jěště někdo ozve...ten stav, co popisuješ znám, ale bohužel ještě před tou disfunkčnoustí...situace je teď taková, že nejde nastartovat vůbec...jinak za krabicí z pojistkama něco jako řídící jednotka bylo...nevim. každopádně auto je pravděpodobně poskládaný z několika, takže tězko říct, co je to za typ...jinak dřív se stávalo že byly občas problémy s nastartováním, ale to mi asi jen klesala hladina béňa.

Nevíš o někom z členů, kdo by se na to chtěl podívat...mám to už přes měsíc u automechanika...ten s tím dělá psí kusy ale stále neví...

ps: teď jsem mu volal a říkal něco v tom smyslu, že tam nějakou servisní jednotku objevili a že se na to podívá nějakej chlápek s počítačem...

kdyby Tě cokoliv napadlo, co by mohlo v pátrání pomoct, dej prosím vědět

předem dík

2007-12-10 22:58:54

Nevím jestli je to ještě aktuální, ale mk1 gti mají konektor na diagnostiku u baterky. Mezi baterkou a tlumičem vede svazek kabelů, ze kterého vede jeden s konektorem. Konektor rozpojíš, zapneš klíček na jedničku a po chvilce začne kontrolka check engine vyblikávat chyby.

Hill  
Jaroslav
2007-12-11 06:02:45

Ten diagnostický konektor je v tom s něčím spojený?

Tuhle variantu ještě neznám.

Normálně je na něm jen gumová krytka a nikam dál nevede.

Jam
2007-12-11 13:41:46

Čus Hille, sice je to mimo diskuzi, ale vzhledem k tomu, že jseš machr přes manuály, nenašel bys někde zapojení vývodů řídících jednotek na G13BA a G16A? (oba swifty rv 1993)

Hill  
Jaroslav
2007-12-11 14:29:10

Jsem elektronik a Swifty mám rád proto, že to s elektronikou a spoléháním na ni nepřehánějí. Vím, o čem mluvím, příliš mnoho elektroniky znamená příliš mnoho potenciálních příčin potíží. Takže žádný machr, víceméně jsem na ty věci narazil při googlení a někdy i úplně náhodou.

Něco mám z http://www.swift-manual.one.pl/ , problém je, že ty stránky třeba zrovna teď jedou a pak se na ně týden nedostaneš.

Ale pro MkII je tam schéma (do roku 1992, ale pravděpodobně bylo stejné i o rok později), možná i pro další Mkáčka, jen se to musí zkusit jindy znovu.

Ještě tak přijít na to, kde jsem si sosnul rok 1991 a 1996.

2007-12-11 16:16:44

Myslel jsem konektor na vyblikání chyb pomocí kontrolky check engine, konektor je vidět na obrázku.

Hill  
Jaroslav
2007-12-11 16:35:47

Tak to vidím poprvé, já tam mám v takovém válcovém pouzdře pojistku od ventilátoru chladiče. Z každé strany vede jeden fous. A zakrytkovaný konektor (4 nebo šestipólový) visí na hřebenu nad podběhem kousek od výkonové jednotky zapalování.

Od roku 1988 to tak snad mají všechny Swifty.

2007-12-21 23:04:42

Vážení,

úvodem všem děkuji za příspěvky...

situace se má tak, že po více než půlroční "opravě" se problém nevyřešil.

Jediný, co se s jistotou potvrdilo, že problém bude v přívodu benzínu do motoru (palivový čidlo, či co).

Pokud se nalije benzín přímo - ok. ale samotnýmu se mu tam nechce...

Proto jen poslední výzva: Je-li mezi vámi nějaký technik, automechanik, odborník,

který by se ještě pokusil - OZVĚTE SE ! (Liberec a okolí). V autu jsem se projel naposledy na apríla

a nerad bych tu ironii osudu dotáhl dokonce...prostě musí jet

jinak přeju pěkný svátky a opatrně s vašima miláčkama...

2007-12-21 23:04:45

Vážení,

úvodem všem děkuji za příspěvky...

situace se má tak, že po více než půlroční "opravě" se problém nevyřešil.

Jediný, co se s jistotou potvrdilo, že problém bude v přívodu benzínu do motoru (palivový čidlo, či co).

Pokud se nalije benzín přímo - ok. ale samotnýmu se mu tam nechce...

Proto jen poslední výzva: Je-li mezi vámi nějaký technik, automechanik, odborník,

který by se ještě pokusil - OZVĚTE SE ! (Liberec a okolí). V autu jsem se projel naposledy na apríla

a nerad bych tu ironii osudu dotáhl dokonce...prostě musí jet

jinak přeju pěkný svátky a opatrně s vašima miláčkama...

2007-12-21 23:04:47

Vážení,

úvodem všem děkuji za příspěvky...

situace se má tak, že po více než půlroční "opravě" se problém nevyřešil.

Jediný, co se s jistotou potvrdilo, že problém bude v přívodu benzínu do motoru (palivový čidlo, či co).

Pokud se nalije benzín přímo - ok. ale samotnýmu se mu tam nechce...

Proto jen poslední výzva: Je-li mezi vámi nějaký technik, automechanik, odborník,

který by se ještě pokusil - OZVĚTE SE ! (Liberec a okolí). V autu jsem se projel naposledy na apríla

a nerad bych tu ironii osudu dotáhl dokonce...prostě musí jet

jinak přeju pěkný svátky a opatrně s vašima miláčkama...

tak se mi na to koukl jeden ze schopnejsich a uz znam pricinu...ne, ze by me to nejak vyrazne pomohlo...

...ODEŠLA MI (s největší pravděpodobností) ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA

  • proto se tímto obracím na majitele vraků s fnční aby se ozvali na tel: 724 143 953

(budu rad i za jakykoliv info k ziskani vyse uvedeneho dilu)...uz tomu bude rok od posledniho radeni a myslim, ze

si jeste par km zaslouzi...

2007-12-31 02:09:17

Jestli říkáš ze na přímo ok. tak maš vhají podávací čerpadlo to je umístené v nádrzi,a nebo vedle nádrže je palivovy filtr muže být zacpaný. a tak nejíde benzin do motora měl jsem horší příhodu.Pri GO kastle jsem nechtě dal zvedák pod nádrz a jak jsem zvedal tak jse vnádrží cvakl drat k čerpadlu, naštěstí mam švagra který suzuki zná dobře a ná zavadu mi příšel .Nejrichleji nato přídež že otpojíš palivovou hadičku od motora jsou tam 2 jedna je přívod a druha je spateční .potom otoč klíčem jestli sní nepoteče benzín tak jeto jasné.a jestli poteče malo tak to maš zacpané.


Odpovědět