Fórum - Téma


Hlučnost


Fórum SX4 I Hlučnost

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2012 SX4 I 1.6

1 fotek  |  18 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, 16-ventil.



2013-04-23 15:22:34

Nenašel jsem žádné téma na odhlučnění SX4. Při vyšších rychlostech,hlavně na dálnici je auto dost hlučné a tak bych se rád zeptal jestli někdo nezkoušel snížit hlučnost u SX4.

inu
2013-04-23 21:25:19

borek: pokud je to D1 tak se nedivím,že je hlučné

ale vážně -někdy dělají kravál pneušky-čím širší tím větší....

Ave
2013-04-24 15:12:13

Taky nad tou hlučností přemýšlím... Je to hlavně odspodu, možná od výfuku. Pneumatikama to není, měl jsem stejné letní i zimní na oktávce a bez hluku...

2013-04-24 15:42:06

Řekl bych, že hodně hluku jde od motoru, možná i od toho výfuku, ale jen když na to víc šlápnu. Zatím jsem ještě neměl čas to zjišťovat, ale už teď vím, že na autě chybí spoustu odhlučňovacího materiálu. Například práhy, kolem zadních sedaček a pod nimi je jen tenký koberec a dost. Taky v kufru jsou zadní blatníky jen plech a na něm krycí plast.

Takže až bude čas, nakupím odhlučňovací materiál a pustím se do toho. Pak dám vědět, jký bude výsledek.

Ave
2013-04-24 15:54:31

borek: Ano, je fakt, že na zadních sedadlech je ten hluk víc slyšet, jak na předních!

2013-04-26 22:33:39

Na jednu stranu máte pravdu, auto je ve vyšších rychlostech drobet hlučnější. Ale na druhou stranu si myslím, že tím spíš alespoň drobet vnímáte rychlost okolí.

2016-06-19 12:53:03

borek: Ahoj, jak jsi s tím odhlučňováním dopadl? Realizoval jsi to? Dost by mě to zajímalo, co jsi udělal a čeho dosáhl. Díky za odpověď. ČČ

Delon  
Alan
2016-06-21 09:52:52

Odhlučněním jsem se zabýval u mé staré škodovky... Kdo chce mrkněte sem.. http://www.prohifi.cz/rad...m-materialem-vibraflex-25

2016-06-21 19:07:30

cirabanjo: Ahoj, konečně jsem se dostal k tomu ti odpovědět.Hlučnost hlavně ve vyšších rychlostech mi docela vadila a tak jsem začal odhlučňovat.Nejprve jsem vyndal sedačky, pak koberce a celou podlahu jsem vyložil textilií (něco pdobného jako tam dává výrobce).Byla o tloušťce asi 1,5cm. Dal jsem to i do kufru na dno a také za ty plastové bočnice.Do dveří jsem dal akustický molitan. Plastové podběhy jsem zevnitř polepil samolepicí hmotou Gladen aero neopren kvůli snížení hluku od kol. V motorovém prostoru jsem přidal na haubnu pod původní odhlučnění vrstvu neoprenu. Nakonec jsem dal izolaci ještě za motor. Dával jsem samolepicí izolační pěnu na strop za motorem. Tam totiž výrobce nic nedává. Pak je ještě důležité odhlučnit schránku mezi motorem a oknem. Polepil jsem akustickou pěnou zadní stěnu a strop.Samozřejmě lze na odhlučnění použít kvalitnější a účinnější materiály, ale to pak může vyjít velmi draho. Nejhorší je na tom ta práce. Je to hrozná piplačka. Dělal jsem to ve chvílích volna celou zimu. Ale musím říct, že jsem fakt spokojenej.Vloni jsem jel do Chorvatska do Brely. Cesta od nás 1100Km a z toho 900 po dálnici. Hlučnost byla fakt na slušný úrovni.

2016-06-21 19:17:39

Musíme si priznať že sx4 nie je auto na diaľnicu Bratislava /Košice. Je to auto do mesta a hlavne lahsieho terénu 4x4.takto je aj prispôsobené konštrukčné. PS.na pohodlie dialkove treba kúpiť octaviu alebo superb.Občas sa sa absolvovať diaľková cesta podľa mňa není problém. Proste je to tak.

2016-06-21 19:24:13

borek: Moc Ti děkuju za odpověď. Některá místa v autě, která popisuješ, že jsi tam dal něco na odhlučnění, jsou pro mě španělská dědina. Jsem trochu vedle z tohoto auta. Měl jsem Š 120, Žigula 1200, Forda a VW Golf a ve všech jsem si téměř vše dělal vždy sám. Někdy proto, že nebylo peněz časem však hl. proto, že jsem přestal věřit mechanikům. Nicméně toto auto mi trochu dává zabrat. Možná je to tím, že je to Japonec - nevím? Taky se s tím budu párat a nebudu-li si vědět rady, obrátím se na tebe ju? Děkuju za odpověď a pomoc. ČČ

2016-06-21 19:34:23

cirabanjo: OK Jestli jsi zvyklý dělat si na autech všechno sám, tak to určitě zvládneš taky.

2016-06-21 19:38:22

mambov: Ahoj. Děkuju Ti za názor. Já jsem však už sám a tento stav zatím v dohledné době (ba ani nedohledné) měnit nemíním. Proto auta, o kterých píšeš, nejsou už pro mě - jsou zbytečně velká. Velká auta jsem měl před tímto mým vozem, a to Forda kombíka a VW Golf Variant (taky kombík). Suzuki jsem kupoval záměrně kvůli vyššímu posezu řidiče - tíám pádem pro mě lehčí nastupování a vystupování (záda a kyčelní klouby). A taky kvůli velikosti, není to žádná obludná kráva. Ale hluk uvnitř mě docel zpočátku překvapil. Už jsem si sice zvykl, ale přesto se o nějaké odhlučnění ještě pustím, ale extra spěchat nemíním. Mám za to, že nejhlučnější je motor, ale co s tím a kde je připevněn, snad přes silentbloky, jsem ještě nevykoumal. Je zajímavé, že jsem se dočetl, že následující model mimo jiné už i tuto "závadu" odstranil. Tak uvidím. Toto auto mi zatím velmi vyhovuje, a to i na dálnicích a dlouhých tůrách. Měj se hezky. ČČ

borek: Nóóóó, jak to říci a nebrblat. Jedno přísloví říká že "nouze naučila Dalibora housti". Tak nějak to bylo i se mnou kdysi, nicméně musím přiznat, že mě to i bavilo a občas mi byli "odborníci auto mechanici" docela k smíchu. Např na dotaz, jak pozná, že v autě je digitální rádio, když o něm ten "odborník" bájil, mi odpověděl, že když to má číslicový display, tak to digi rádio je ne? Ale to je jen na pobavení a odlehčení. Každý jsme, jaký jsme... ČČ

2016-06-21 19:59:38

borek: borek: Moc Ti děkuju za odpověď. Některá místa v autě, která popisuješ, že jsi tam dal něco na odhlučnění, jsou pro mě španělská dědina. Jsem trochu vedle z tohoto auta. Měl jsem Š 120, Žigula 1200, Forda a VW Golf a ve všech jsem si téměř vše dělal vždy sám. Někdy proto, že nebylo peněz časem však hl. proto, že jsem přestal věřit mechanikům. Nicméně toto auto mi trochu dává zabrat. Možná je to tím, že je to Japonec - nevím? Taky se s tím budu párat a nebudu-li si vědět rady, obrátím se na tebe ju? Děkuju za odpověď a pomoc. ČČ

MilanT  
Milan
2016-06-21 20:53:26

cirabanjo: Určitě to postupně zvládneš odhlučnit. Bohužel ten tvůj diesel před faceliftem bude určitě hlučnější než ty naše benzínový prdlavky po faceliftu.

Já hlučnost moc neřeším, ale přidám pár svých zkušeností. Každý kousek "něčeho" určitě pomůže. Třeba jsem na podlaze ponechal textilní koberečky a na ně jsem dal gumové koberce. Gumový koberec jsem dal i přes tunel před zadními sedačkami. Mezi zadními podběhy a plasty v kufru je nějaký molitan z výroby, ale plasty v kufru mě štvou něčím jiným. Jednak jsou lehce poškrábatelné a druhak když vezu něco těžkého, tvrdého...tak to někdy klepe o ty tvrdé plasty v kufru.

Takže jsem se rozhodl polepit plasty v kufru stejným kobercem, který je v interieru auta. Zatím jsem začal tím nejjednodužším - zadní čelo kufru. Vyzkoušel jsem hromadu lepidel a zvítězil Mamut v kartuši. Ale přesto jsem ještě koberec přichytil plastovými příchytkami. Třeba to není estetická miss krásy, ale je to praktické. Hlavně jsem tím kobercem překryl díru kolem třmenu zámku 5. dveří a tak už tam tolik nezapadává různý bordel. Chystám se samozřejmě i na zbytek plastů u podběhů a plast 5. dveří, ale není čas a lidi. Ten samý koberec jsem použil i na odhlučnění skříňky před spolujezdcem.

2016-06-21 22:47:50

Ahoj a díky za fotky i rady. To víš, že jsi mě inspiroval. Nicméně jaksi jsi se nezmínil o tom, bylo-li to, krom estetického náhledu, a to přiznávám podle Tvých fotek, že je dost dobrý, taky prospěšné proti hluku. Ještě mě napadlo, jestli se Ti v těch koberečcích nedrží vlhkost. A máš určitě pravdu v tom, že diesel je hlučnější než benzín. Možná proto mě ten větší hluk tak trkl po koupi Suzuki. Měl jsem až dosud všechny vozy na benzín! A malá poznámka navíc: já se ještě stále s tím dieslem učím jaksi správně jezdit... On ten diesel je opravdu jiný, než benzíňák. ČČ

MilanT  
Milan
2016-06-22 07:42:07

cirabanjo:

Tak odhlučnění podvozku díky přidaným koberečkům je určitě znát. Původně jsem dokoupil gumové a vyndal ty textilní. A moje chytrá žena mi položila banální otázku, nad kterou jsem nejdřív kroutil hlavou: "A proč tam nenecháš i ty textilní?" No a musím uznat, že to byl dobrý nápad.

Vlhkost se v těch textilních nedrží právě díky těm vrchním gumovým. Takže voda a sníh z bot se dostane jen na ten gumový a odpaří se. To bych tam musel vylít kýbl vody nebo by mi muselo do auta zatékat. Ale takhle je to v pohodě.

Nikdy jsem nejezdil v autech, kde "motor neslyšíte" a tak to vnímání hluku má každý nastavené jinak. Můj starý P306 1,9 TD vždycky neuvěřitelně ztichl, když jsem mu vyměnil olej a všechny filtry. No a u SX4 benzínu neslyším motor na volnoběh a když přijde táhlejší kopec, vypínám rádio, podřadím za 3 a vychutnávám si ten nádherný zvuk. Já bych se v elektromobilu asi zbláznil nudou. Jsem odkojenej z vojny řevem vejtřasky, uazu a jako velitel průzkumu dělostřelectva jsem jezdil s OT 65. A pryč jsou doby, kdy člověk poznal podle zvuku motoru co přesně jede za model auta. Dneska je to tak všechno sterilně unifikovaný.

Další věc je odhlučnění podběhů kobercem To přišlo s novou Vitarou - http://www.suzukiclub.cz/...select=51724#message51724 a na to se dívám rozpačitě. Spíš by mi vadilo vozit v podběhu nějaký prosolený špinavý koberec než si občas poslechnout odletivší kamínek od kola. Ale to je věc názoru.

2016-08-20 19:51:35

milant: Ahojte, Sx4 1.6 jsem bohužel nikdy neřídil, mám teď ale možnost jezdit s Sx4 S-Cross 1.6, 2WD (88kW, max. 180) a musím říct, že hlučnost je s mou Sx4 1.9, 4WD (88kW, max. 180, před faceliftem) srovnatelná, hlavně při vyšších otáčkách. Po nastartování 1.6 není slyšet, 1.9 má chod jako traktor. Jakmile ale u 1.9 řadím 3 a hlavně 4,5,6, hlučnost se zcela srovnává, hlavně pokud po 1.6 chci pro 1.9 běžnou dynamiku a víc ji točím. Nevýhodou 1.9 je, že je nejhlučnější, aspoň se mi zdá, v intervalu rychlostí 120-140 km/hod, nad 140 a analogicky u nižších rychlostí při otáčkách nad 2500, je 1.9 (subjektivně) dokonce tišší. Nebo má hlubší a příjemnější zvuk. Bylo by zajímavé provést srovnání měřením.

Doplnění: 1.6 je benzín, četl jsem recenzi na Sx4 S-Cross 1.6 diesel, je prý lepší než benzínová, je ale také v plné výbavě o 200000,- Kč dražší.


Odpovědět