Fórum - Téma


hodiny


Fórum Wagon R II hodiny

Informace o modelu: Suzuki Wagon R II



2013-04-09 22:17:09

Už někdo opravoval hodiny. Kde začít ? jak jsou přidělané?

Hill  
Jaroslav
2013-04-10 06:08:15

hosnam: vytáhni popelník a odklop rámeček konzole. Po stranách hodin pod rámečkem jsou dva šrouby.

2013-04-15 20:15:21

Hodiny jsem vyndal, proletoval upadané součástky ale přesto svítí jen 1: a nic se dál neděje, hodiny ani teploměr nejde. Jsou jako zamrzlé.

Volal jsem na vrakáč ablázni chtějí 500. Prdlajs koupil jsem za 80 v autodoplňcích, nalepil vrchem a je to. Třeba běkdy se k opravě vrátím.

Hill, 2013-04-10 06:08:15 napsal:

hosnam: vytáhni popelník a odklop rámeček konzole. Po stranách hodin pod rámečkem jsou dva šrouby.

2015-04-14 16:39:50

hill: Dobrý den.

Koupil jsem si Wagon R+z roku 2000 a nesvítí u něj hodiny.přiživil jsem se Vaší radou jednomu tazateli,ale z popelníku žádný rámeček vyndat nejde.Přiložím foto pro orientaci.Hodiny digitální jsou v palubce u čelního okna.Nemají samostatnou pojistku ?

Poradíte prosím jak se k nim dostat pro demontáž? Předem děkuje Fiala

Hill  
Jaroslav
2015-04-14 17:55:33

fiala: kde a jak má hodiny Wagon, to opravdu nevím. Tím méně poradím, jestli jen nesvítí podsvícení nebo ty hodiny zdechly jinak. Rada s popelníkem se týká Swiftů. Tam platí, že:

  • bílý drát napájí vlastní hodiny, je trvale pod napětím (společná 15A pojistka pro rádio, spínač obrysovek, interiér.světlo, atd)
  • bílý drát s černým proužkem napájí podsvícení displeje hodin po zapnutí klíčku (pojistka 15A společná i pro zásuvku a rádio)
  • červený drát se žlutým proužkem ztmaví podsvícení při rozsvícení obrysovek (pokračování ze spínače obrysovek a podsvícení palubky)
  • černý drát je kostra.

Čili, jestli fungují ostatní uvedené spotřebiče, pojistkou to nebude.

2015-04-15 09:44:02

Tak pardon,nevěděl jsem,že Vaše informace se týkala Sviftu.I tak děkuji za snahu.Můj Wagon má mohutnou plastovou palubní desku z pod které se nelze k ničemu dostat.Hodiny jsou úplně mrtvé.Snad najdu nějakého specialistu na WagonR+z roku 2000.

Přeji hezký den

Hill  
Jaroslav
2015-04-15 18:09:06

fiala: Jestli hodiny neožijí na poklep na palubku v jejich blízkosti, posviť šikmo baterkou na displej hodin, jestli nebude vidět aspoň časový údaj. Jestli bude, pak je chyba jen v podsvícení, jestli ne, nejspíš z hodin vypadl konektor.

Obecně se to i na zahraničních fórech probírá, asi je to u Wagonů častější bolest.

Podle tohoto http://suzuki4u.co.uk/forum/viewtopic.php?t=9454 lze hodiny opatrně vypáčit pomocí plochého šroubováku ze stran. A kousek od nich je konektor.

Prý se v hodinách odlupují SMD odpory, jen to vypadá, že někdy i s plošňákem. Tomu bych i věřil, nahoře pod palubkou zažívá elektronika největší a nejčastější kolísání teplot a rozměrově si pochodí. A, jestli dodavateli těch hodin neřekli, že pro auta už zase ROHS (tedy povinné používání bezolovnaté pájky) neplatí, tak tam máš tohle celosvětové kurvítko.

A stačí vyndat, odkrytovat a přepájet.

Až na tu demontáž z Wagonu (vyčteno) mám to ostatní vyzkoušené.

2015-04-20 17:14:30

Tak díky,hodiny jsem vyloupl a tím zjistil,že proud do nich jde,ovšem na stole při externím napájením a vyjmutí z pouzdra nezjistil na desce plošných spojů vyditelnou závadu,tudíž jsou odepsané.

Ještě jednou díky za dobrou radu.

2015-05-22 17:43:01

hosnam: Tak jsem po delší době v Klatovech sehnal šikovného autoelektrikáře,který mne nefukční hodiny na Wagona za dvě stovky opravil.Mohu doporučit

2015-10-01 12:42:09

Tak s hodinama jsem na tom byl stejně, je přesně pravda, co tady chlapci píšou vlivem tepelného namáhání tištěného spoje se "trhají" letované spoje. Kamarád elektrikář si je vzal pod lupu k pájecí stanici, proletoval spoje a hodiny běží a svítí


Odpovědět