Fórum - Téma


Hodiny na sněhu


Fórum Swift IV Hodiny na sněhu

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2008-02-04 07:47:16

Když vzadu nikdo nesedí, velice snadno ustřelují zadní kola do smyku. Není problém se sklouznout třeba ve městě na kruháči i ve 20-30km/h .. a to se snažím jet fakt pěkně plynule. Mám moc lehký zadek a ty gumy to neudrží, jsou tam 3-leté Polarisky OR 5mm, foukám v zimě na 1,8, v zatáčce na sněhu nebrzdím. Máte se Swiftem (3d kulatý r.v. 97) stejné zkušenosti? Dát do kufru pytel cementu nebo přezout do lepšího?

2008-02-04 09:24:28

nemuze to byt tlumicema?

Jam
2008-02-04 11:26:36

Přezout, zvlášť jestli tam máš origo rozměr (155). Stejnej problém jsem míval na nájezdu na dálnici z brna krpole na D1 směr vyškov. Je tam taková otočka o 180 a posledně jsem to proletěl driftem jak z Kobry 11 . A taky jsem měl 155ky. Teďka na 165/55/14 to sice hvízdá, ale neustřelí.

Jam
2008-02-04 11:27:46

A láduj tam větší tlaky, jinak jezdíš v zatáčkách po boku gumy. Tak 2,2-2,3 podle gumy

2008-02-04 13:09:34

Kdyz ulitava zadek,tak prizpusobis rychlost stavu silnice....

Pytel cementu se strkal do stodvacitek .

Mne swift drzi v pohode na podobne starejch gumach,kdyz to ulitne,tak uz to moc zenu,

nebo schvalne. Nemyslim si,ze by se choval na naledi a snehu nejak spatne,chce to mit vsechno v poradku

a predvidat....btw tlak 1,8 je fakt malo

Vlk
2008-02-04 13:45:27

Ten tlak v pneumatikách bych vyzkoušel. Myslím, že na sloupku dveří je předepsaný tlak 2,1, ale mě se při něm sjížděly moc prostředky gum. Foukám tak 1,9. Pokud to nafoukneš 2,2 nebo 2,3 raději bych se po čase mrknul, co to dělá. Na druhou stranu určitě to bude sedět lepší v zatáčkách při více nafouknutých pneumatikách než 1,8.

KDR
Aleš
2008-02-04 14:42:27

...co někteří radí, to je neuvěřitelný...

Kup si pořádný gumy...který sedí....

U swiftu foukat zadek na 2,3 bar???.....nesmysl....

čím nižší tlak, tím víc pneu "přilne" k vozovce, zvlášť zadní když není vůbec zatížená...

...čili tlakem v pneu to nebude...

Příklad: na závodech potřebuješ lepší přilnavost...předek se fouká třeba na 1,6, zadek na 1,4.....

..pokud Ti při 20km/h na kruháči předjíždí zadek, je to divný....může to být i špatnou geometrií na zadku....může být rozhozená, pokud se dá štelovat tak ji dolaď....

2008-02-04 16:44:57

No ten tlak 2,2 - 2,3 je podle mě taky nesmysl.. (mám pocit třeba že na naší oktávce je předepsáno 2,0 a to je úplně jiná váhová kategorie) na nerovný silnici ta guma nemůže mít moc dobrou přilnavost - guma ti nic neodpruží.. a kort třeba na tvrdym podvozku.. vlastní zkušenost - měl sem gumy 185 a po přezutí sem nezkontroloval tlak, auto skoro vůbec nedrželo na silnici, měl sem tam 2,2. Moc malej tlak tam dát taky nemůžeš, u závodních gum to je jiný, mají totiž tvrdý boky oproti seriim.. Malej tlak se dává proto že se guma víc žvejká a tím se dřív zahřeje..

Já sem foukal vždy zadek tak max na 2,0...

Bejt tebou tak koupim pořádný gumy.. nebo je to fakt geometrií nebo tlumičema..

Teda to je aspon můj názor..

2008-02-04 18:12:47

ja foukam gti na 2,2 a vse v absolutnim poradku gumy na zadku sjete rovnomerne nevim v cem vsichni vidite problem s vetsim tlakem ja si myslim ze budes mit rozhozenou tu geometrii jak uz se tu psalo

Jam
2008-02-04 19:55:27

jasne, cim min tlaku tim lepsi prilnavost. Tak si to zkuste na 155/80/13, ktery ma swift v originale. Ty gumy se proste ohnou a jedes po boku. To nejsou zavodni nizkoprofilaky

2008-02-04 20:35:06

to jo 155 malo foukle se moc dobre ohybaji a jede se po bocnici

KDR
Aleš
2008-02-04 22:53:52

Jam, Honzik:....možná na předku, na zadku se vohýbý velký prd...

2008-02-04 23:02:56

myslel jsem predek

KDR
Aleš
2008-02-05 08:57:52

Honzik:....no jo, ale on píše, že ho předníždí zadek při 20km/h na kruháči.....to snad ani není požný...to asi jezdí s destou....:-D

2008-02-05 10:50:55

me taky kdysi predjizdel zadek na kruhaci, ale to jsem mel hladke letnaky a v haji geometrii a piskalo to i pri zataceni na krizovatkach pak jsem nechal udelat geometrii a koupil nove gumy a uz to sedelo, jen to porad piska, ale to bude asi problem v ridici

2008-02-05 22:41:46

vse nebo teda skoro vse je v pneumatikachh.....ja mam ted zimaky uplne desny (vytvrdly a skoro ber vzorku)...a uz sem na nich udelal dvoje hodiny...a to ne na snehuu..ale normalne na mokre silnici ....a to sem v obouch pripadech nejel vic jak 60......a kdyz nasnezilo.....tak masakr.......kazdopadne pristi zimu nove pneu...........poradite jake koupit? nejake osvedcene? za rozumnou cenu? (chudej student mno ) dik.......

2008-02-05 23:05:19

ja jsem se dival na netu na testy a v 14tkach vyhraly Bridgestone Blizzak LM20 ktere jsou za rozumny peniz, ovsem i tak na ne nemam tak tuto zimu nejezdim...

2008-02-06 01:30:31

ja jsem na zimu kupoval ted 13" dayton za par penez a zatim pohoda, nikde jsem nezustal a jelikoz jsem taky chudy studnent, tak za ty prachy jsou good

2008-02-06 06:22:21

Mám vyzkoušený v civilu i na závodech obyčejný protektor VRANÍK HPL-je to kopie NOKIANU a to funguje

2008-02-06 06:24:12

Jo a cena je i pro studenta/pokud má na benzín/ 550,- až 650,-kč za 165-70-13


Odpovědět

1  2