Fórum - Téma


Hřeje se


Fórum Swift New I Hřeje se

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2  3  4  5 ......... 7

2010-06-08 21:41:35

Jestli po zahřátí nejsou hadice tvrdé ale měké, tak to někde utíká. Chladič je přetlakový a musí i po vypnutí motoru nějakou chvíli držet tlak. Na té zátce chladiče je přetlakový ventilek, u toho to začíná, přes spoje hadic, těsnost tělesa chladiče, topení, ucpávku vodní pumpy až po to těsnění pod hlavou. I v případě že by to bylo zavzdušněné, tak by se to sice přehřívalo ale ty hadice by měly být stejně lehce nafouklé tlakem.

2010-06-09 00:11:34

Když je špatnej termostat, zůstane otevřen, nebo otavírá při nízké teplotě.Zkusil bych, zda jdou spaliny do vody, tedy jestli voda v chladiči bublá už při studeným motoru.Ještě dřív bych ale zkusil vyhodit termostat.Pokud bude motor rychle ohřátý i tak, jdou tuty spaliny do vody.A to v lepším případě přes poškozené těsnění, v horším prasklá hlava.Jednou, ale opravdu jednou se mi stalo při hledání důvodu přehřívání, jsem byl v tak zoufalý situaci, že jsem šel po pumpě a ona sviňa měla opadlou vrtuli.Byl to renault 19.Někdy se dá blbě nasadit řemen a to tak, že se změní směr otáčení.Tak jestli někdo neměnil řemen a nenamotal ho tam blbě.Na víčko bych zapomněl.Přetlak v chladícím systému je jen pro zvýšní bodu varu, kterej nastane jen v extrému..

2010-06-09 17:34:58

V pátek mi Šiftík přijede, vypadá to jen na bublinu v chl. systému. Nové víčko taky mám, tak snad problém vyřeším

2010-06-09 19:11:07

už se těšíme....to bude zajmavá cesta...doufám že to pomůže a já už budu moct zase jezdit autem..už mě nebaví chodit pěšky

2010-06-12 07:32:02

Přetlak v chladícím systému je sice z důvodu zvýšení bodu varu (za normálního tlaku vzduchu asi na 110 stupňů) , ale ten přetlak je v systému chlazení vždy, nejen v extrémním případě, jak si myslí Honda. Bez tohoto přetlaku by např. v nadmořské výšce 2000 m nad mořem vařil chladič již při normální provozní teplotě 85 stupňů. Přetlakování je způsobeno roztažností hmoty při zahřátí. Učí se to na základní škole. Chladič bez víčka, nebo s nefunkčním ventilem přetlaku nemůže vůbec fungovat, neb bude postupně ubývat kapalina a chladiče aut jejichž vyrovnávací nádoba chladící kapaliny je níž než hlava válců (např. zmiňovaný Renault) tuto náplň ztratí velmi rychle. Co se týče té vrtule u vodní pumpy, tak se stávalo že ty lopatky u starých křápů úplně zmizely. Oni totiž tím, že jsou z hliníkové směsi zoxydovaly a rozpadly se. Stačilo k tomu nedat do chladiče předepsanou nemrznoucí směs obsahující inhibitory koroze, ale jenom destilovanou vodu. Co se týče proseklého těsnění hlavy válců mezi válcem a vodním kanálkem, stávalo se to opět u starých křápů ve kterých už se někdo vrtal a při montáži hlavy nevěděl co je to momentový klíč ani jakým systémem se šrouby dotahují. Vyjímečná je tato závada u zánovních aut Kdo tomu nevěří tak v životě viděl kulový.

P.S. Hrozně by mně zajímalo, jak se dá u auta nasadit řemen takovým způsobem, že se změní směr otáčení. To si Honda určitě dělá prdel. Možná "Na samotě u lesa" u staré cirkulárky poháněné třímetrovým koženým řemenem, když se překříží.

2010-06-12 10:14:19

No beaumonte je pěkny že znáš fyziku a to jak se aplikuje v autech a ve většině případech máš pravdu ale s tím těsněním pod hlavou stebou moc nesouhlasím, i u nových aut můžeš v pohodě oddělat hlavu nebo těsnění pod ňou stačí když to auto pořadně uvaříš a je po srandě...

2010-06-12 10:17:32

Hondo taky sem neviděl u auta že by se to dalo přehodit aby to fakalo na opačnou stranu...Ale rozhodně netvrdím že to není možný taky sem v životě ještě neviděl všechno že a když si vemu některy Francouzky auta tak u nich už by mě to asi ani nepřekvapilo

2010-06-12 10:44:29

Honda má pravdu např. u Renault Espace lze přehodit smyčku a docílíš toho, že je řemen napnutej, ale vodní pumpa se točí obráceně, ale u Šifta 06 to opravdu nejde

2010-06-12 12:04:34

Je pravda, že když se někdo učí dělat opravy na autě a namísto toho aby o tom nejdříve něco naštudoval tak to dělá způsobem pokus omyl, tak se dá spáchat ledacos. To těsnění se dá samozřejmě zlikvidovat uvařením i u nového auta, ale myslím že to moc nehrozí. Je sice možno například prorazit chladič a jet dál, ale většina neduhů začíná až poté co to někdo začne masivně kurvit a vidím to všude kolem sebe. Nejpravděpodobnější důvod toho přehřívání vidím zavzdušnění, bubliny v systému a tím špatná funkce. Termostat u zánovního auta není pravděpodobný (to spíš nějaký šunt z druhovýroby). Pokud měnil chladící kapalinu nějaký vůl, tak je důvod přehřívání nasnadě.

P.S. Jen taková technická pro upřesnění na Kato. Pokud se matně pamatuji, tak ten Espace má příslušenství poháněné plochým drážkovým řemenem, přičemž vodní pumpa je poháněna hladkou stranou tohoto řemenu., Takže v případě toho opačného chodu by ten řemen musel i tu hladkou řemenici vodní pumpy obepínat svou drážkovanou stranou. Takže naprosto flagrantní chyba při montáži!? Jedině tak si to dovedu vysvětlit.

P.S.2. Jak píše Honda, že když je špatný termostat tak může také otevírat při nižší teplotě. Myslím, že termostat se může buď zaseknout a zůstat otevřený a nebo nefungovat a zůstat zavřený. Ale nikdy nemůže už z principu své konstrukce otevírat při nižší teplotě. Ať už je to voskový, nebo vlnovcový typ.

2010-06-12 16:55:24

Beaumonte: Už si nepamatuju, jak to tam bylo(Espace), ale vím že sranda to je pokud řemínek měníš a starej tam je, však když rupne a nevíš jak tam novej namontit je to alchymie......malý Sůzi jsou v poho, ale třeba SQ Vitara úúúáá............ v každým případě jsem dostal tu důvěru udělat z vařícího Šifta Wikynky nevařícího, tak budu průběžně informovat......stále si myslím, že byla chyba ve výměně termostatu replikového, první co bude tak v pondělí jde ven

2010-06-14 13:50:56

U těch Renaultů je jedním drážkovým řemenem poháněn od klikové hřídele alternátor, hydraulické čerpadlo servořízení a zároveń vnějším opásáním tohoto řemene i vodní pumpa. Takže teoreticky by nějaký moula při výměně mohl všechny tyto čtyři řemenice opásat vnitřně, ale pak by musel úplně přeštelovat šponunk, což by mu mělo být divné. U Svifta je však jedním řemenem poháněna tuším jen pumpa a alternátor, takže přehodit směr otáčení pumpy by dokázal jen kouzelník.

2010-06-14 17:03:48

kéž by to tak bylo...věřim že to vyřešíš a pak všichni 4 vyrazíme do tý Osvětimi

2010-06-14 19:19:01

Tak jsem to zkusil, bez termostatu 20km po městě a v poho, napadlo mě najet na dálnici Turnov a zpět a ouha, teplota se zvedla 3x, vždy při nárůstu teploty putovala voda z chladiče do vyrovnávací nádržky, takže hned ráno objednávám věci na výměnu těs. pod hlavou....nebudu objenávat ten set za 3600,-, protože to je zbytečný, ale určo vemu origo termostat, páč ten replikovej se mohl zničit tím vařením a když jsem ho měřil tak otvírá až na bodu varu což je pozdě

2010-06-14 19:26:45

a za jak dlouho to asi tak přijde?

2010-06-14 19:32:51

když to objednám hned ráno, tak ve středu to přivezou, neboj budu se snažit, aby jste co nejdřív jezdili

2010-06-14 19:36:05

no už aby to bylo..věřim ti.

2010-06-15 13:19:00

beaumont- nevim, co tu řešíš, říkám, že byl řemen nasazenej tak, že točil obráceně.Viděl jsem to, nevymýšlím.Ptali se taby na možnosti proč hřeje.Já nevím, jestli to u suzuki jde, ale napadla mě i tato varinta, kterou jsem sám viděl, tak jsem jí hodil do placu.A ty kvůlu tomu počmářeš dvě stránky.Termostat samozřejmě může otevírat při nižší telpotě, ač se ti to může zdát neuvěřitelné.Několikrát se mi stalo, že v různých kárách otevíral při nízké telotě

Třeba 50-60.Do té doby držel.A dělal to pravidelně každou jízdu.Nevim, jak to dokázal, když je to podle tebe tak nemožné, ale i zkouškou s teploměrem v hrnci se to prokázalo.To jsem zkusil jednou.Od tý doby se s tim nezabejvám.Vyměnim a je klid.Zas debata vo hovnu.

2010-06-15 13:50:00

Tak se mi zdá, že si z nás tak trochu utahuješ...a nebo jsi génius, nejradši bych tě navrhnul do důstojnické školy, z tebe bude generál.

2010-06-15 18:27:13

Ale chlapci, já mám plnou hlavu Šiftíka a vy se tu hádáte

Tak takhle to zatim vypadá Lucko, už jen čekat až mi přijdou věci ze Sůzi.

Objednal jsem těsnění 1900,- a termostat 750,-........práci uvidím, páč to nejni sranda jak u Favorita

2010-06-15 18:46:21

Zítra změřím plochu hlavy a jestli seženu teho machra od nás tak ji natlakujem......není to jen můj názor, ale tomu autu někdo dal těžce na prdel, zas jsem snad první mechanik co dělá hlavu u Šifta roku 05-výše


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7